Ухвала
від 05.12.2024 по справі 2-а-4659/08
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони на правонаступника

05 грудня 2024 року м. Житомир справа №2-а-4659/08

категорія 7160

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши заяву про заміну сторін на їх правонаступників в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації про зобов`язання поставити на чергу,

встановив:

У провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала справа №2-а-4659/08 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації про зобов`язання поставити на чергу.

За наслідками розгляду вказаної справи, судом було прийнято постанову від 10 вересня 2008 року, якою позов ОСОБА_1 задоволено та зобов`язано Управління праці і соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації прийняти документи ОСОБА_1 і поставити її на чергу для виплати грошової компенсації за втрачене домоволодіння АДРЕСА_1 в сумі 29245,93 гривень.

До суду звернулась ОСОБА_2 із заявою (вх.№73397/23), в якій вказала, що позивач - ОСОБА_1 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , а вона є її дочкою та спадкоємцем. Зазначає, що згідно свідоцтва про право на спадщину від 22.02.2016 (реєстраційний номер 382), до складу майна, яке вона успадкувала від своєї матері, увійшла грошова компенсація вартості нерухомого майна - втраченого домоволодіння АДРЕСА_1 в сумі 29245,93 гривень. З огляду на вказане ОСОБА_2 просила вибулого позивача в адміністративній справі №2-а-4659/08 - ОСОБА_1 на її правонаступника ОСОБА_2 .

Крім того, в поданій заяві ОСОБА_2 також просила замінити вибулого відповідача по справі - Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації на його правонаступника - Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області.

Розглянувши в порядку письмового провадження вказану заяву, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні слід розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від правопопередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем в адміністративній справі №2-а-4659/08 була ОСОБА_1 .

Згідно свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 від 26.05.2015, ОСОБА_1 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідно до статті 1216 ЦК України спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Наявним у матеріалах справи свідоцтвом на спадщину за законом від 22.02.2016 підтверджується, що ОСОБА_2 є спадкоємицею, зазначеного в цьому свідоцтві майна померлої матері - гр. ОСОБА_1 . До складу спадщини ввійшла, зокрема, й грошова компенсація вартості втраченого нерухомого майна - житлового будинку АДРЕСА_1 в сумі 29245,93 гривень.

За таких обставин ОСОБА_2 є правонаступницею ОСОБА_1 .

Розглянувши подану заяву в частині позивача у справі №2-а-4659/08 з Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації на його правонаступника - Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, суд зазначає наступне.

Однією із підстав процесуального правонаступництва є припинення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Приписами частини 5 статті 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Судом встановлено, що 16 грудня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" №1635-р, якою вирішив:

- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-IX Про утворення та ліквідацію районів, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1;

- утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2;

- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3.

Відповідно до вказаної Постанови №807-ІХ утворено Коростенський район (з адміністративним центром у місті Коростень) у складі територій Білокоровицької сільської, Гладковицької сільської, Горщиківської сільської, Іршанської селищної, Коростенської міської, Лугинської селищної, Малинської міської, Народицької селищної, Овруцької міської, Олевської міської, Словечанської сільської, Ушомирської сільської, Чоповицької селищної територіальних громад.

Крім того, 16 грудня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1321, якою затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (далі - Порядок №1321).

Вищезазначений Порядок №1321 визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.

Дія цього Порядку поширюється на райдержадміністрації, які у зв`язку з прийняттям постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" підлягають утворенню та/або реорганізації (п. 2 Порядку №1321).

Пунктом 4 Порядку №1321 визначено, що у випадку, якщо територія району, ліквідованого Верховною Радою України, включається до території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого вже існує райдержадміністрація, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1321 у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється.

Згідно з пунктом 8 Порядку №1321 у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації реорганізоване шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, структурний підрозділ якого, згідно Положення про Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, затвердженого розпорядженням голови Коростенської районної державної організації від 02.06.2020 №104, забезпечує в районі реалізацію державної політики у сфері соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує роботу з призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України.

Таким чином, обов`язок щодо виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України, перейшов від Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА до Управління соціальної політики Коростенської РДА.

За таких обставин Управління соціальної політики Коростенської РДА є правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА.

Враховуючи, що позивач - ОСОБА_1 та відповідач Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА вибули, а їх правонаступниками є ОСОБА_2 та Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення поданої заяви та заміни сторін у даній справі.

Керуючись статтями 243, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Задовольнити заяву ОСОБА_2 про заміну сторін у справі №2-а-4659/08 на їх правонаступників.

Замінити позивача в адміністративній справі №2-а-4659/08 ОСОБА_1 на її правонаступника ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 ).

Замінити відповідача в адміністративній справі №2-а-4659/08 Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області на його правонаступника Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. І. Франка, 5, м. Коростень, Коростенський район, Житомирська область, 11501; код ЄДРПОУ 03192690).

Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя І.Е.Черняхович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123584489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4659/08

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Постанова від 27.11.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні