Справа № 553/2477/24
Провадження № 3/553/1047/2024
П О С Т А Н О В А
Іменем України
09.12.2024м. Полтава
Суддя Ленінського районного суду м. Полтави Москаленко В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Полтавської митниці Державної Митної Служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
До Ленінського районного суду м. Полтави надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.
Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0082/80600/24 від 24.06.2024 виходить, що в ході проведення Полтавською митницею перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів на адресу військової частини НОМЕР_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), встановлений факт ввезення 08.05.2022 громадянином України ОСОБА_1 на митну територію України через пункт пропуску «Рава-Руська» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці, автомобіля «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_4 , як гуманітарної допомоги.
Згідно з листом Львівської митниці від 28.03.2024 № 7.4-5/20-01/7/9084, як підставу для ввезення на митну територію України автомобіля «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації НОМЕР_5 ), VIN НОМЕР_4 ,
ОСОБА_1 серед інших документів, надана декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 08.05.2022, де в розділі 6 «Отримувач» вказано «Військова частина НОМЕР_1 », та в розділі 9 «Вид допомоги» зазначений транспортний засіб: «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_4 .
За результатами проведених заходів на адресу Полтавської митниці надійшов лист військової частини НОМЕР_1 від 25.05.2024 № 1571/5094, яким митницю повідомлено, що автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_4 , не надходив на адресу військової частини НОМЕР_1 , на відповідному обліку не перебуває.
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар: автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_4 , шляхом подання до митного органу, як підставу для переміщення товарів, декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 08.05.2022, що містить неправдиві відомості щодо одержувача.
Отже, митний орган вважає, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник Полтавської митниці у судове засідання не з`явився ,будь-яких заяв суду не надав.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, надав до суду заяву, у якій просив розгляд справи здійснити без його участі, вину у вчиненні правопорушення не визнав, просив суд закрити провадження у справі за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до таких висновків.
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства
України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган ( посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
При розгляді справи встановлено, що відповідно до копії Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданої ОСОБА_1 до Львівської митниці 08.05.2022,
у графі 6 «Отримувач» зазначено «ВЧ НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 », у графі 9 «Вид допомоги» вказано «автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», VIN НОМЕР_4 » (а.с. 9).
Згідно з довідкою командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_2 від 04.05.2022, автомобіль «Mercedes Benz», колір сірий металік, який має VIN НОМЕР_4 та номерний знак НОМЕР_3 , під керуванням ОСОБА_1 , ввозиться на територію України для потреб та виконання бойових завдань військовою частиною НОМЕР_1 . Цим листом військова частина НОМЕР_1 засвідчує, що зазначений вище автомобіль прямує з Республіки Литва до України як гуманітарна допомога. (а.с. 10).
Відповідно до листа від 25.05.2024 № 1571/5094, командир військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_3 на запит Полтавської митниці повідомив, що лист-звернення на транспортний засіб «Mercedes Benz» модель ML 270 CDI, кузов НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_6 , був складений військовослужбовцем військової частини НОМЕР_1 , підписаний в одному екземплярі та переданий волонтерській організації для ввезення транспортного засобу. По факту даний транспортний засіб не надходив та на обліку військової частини НОМЕР_1 та підпорядкованих військових частин не перебуває (а.с. 13-15).
З протоколу опитування ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил від 04.07.2024 вбачається, що ОСОБА_1 підтвердив, що ним ввозився на митну територію України автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_3 (країна реєстрації НОМЕР_5 ), VIN НОМЕР_4 як гуманітарна допомога. Вказаний автомобіль він отримав на в`їзді на МАПП «Рава-Руська» з боку польського пункту пропуску на кордоні від громадянина Литви, який безкоштовно передав свій особистий автомобіль для ЗСУ за власним бажанням в обмін на прапор України, підписаний бійцями ТРО 113 бригади. На МАПП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » він заповнив якісь документи, де зазначив свої дані, вказаний автомобіль і частину, до якої він його віз та надав довідку в/ч НОМЕР_1 від 04.05.2022. На підставі цих документів він в`їхав на цьому транспортному засобі на територію України. Вказаний автомобіль він передав представнику в/ч НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_4 , який пообіцяв йому надати довідку про постановку автомобіля на облік, але вказану довідку не надав. На підтвердження факту передання автомобіля ОСОБА_1 надав фотографії, які він зробив для звіту литовському другу (а.с. 27-34).
Відповідно до наданого ОСОБА_1 до суду оригіналу Акта приймання-передачі товару від 27.07.2024, складеного між фізичною особою ОСОБА_1 та військової частиною НОМЕР_1 , від імені якої діє полковник ОСОБА_5 , останній отримав від ОСОБА_1 благодійну, безстрокову допомогу на безоплатній основі: «Mercedes Benz ML 270, НОМЕР_4 , у кількості 1 шт., загальною вартістю 98589,13 грн. (а.с. 50).
Згідно з доданим до матеріалів справи листом № 1571/9420 від 09.09.2024, за підписом командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_6 , транспортний засіб «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_6 ), VIN НОМЕР_4 надійшов до військової частини НОМЕР_1 від PUPSYS TOMAS зі складанням акту приймання-передачі від 30.07.2024. Станом на 09.09.2024 даний транспортний засіб перебуває на обліку військової частини НОМЕР_1 (а.с. 57).
Отже, матеріалами справи підтверджено, що переміщений через митний кордон автомобіль перебуває на обліку у в/ч НОМЕР_1 .
Тому суд вважає, що притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за дії, спрямовані на забезпечення військовослужбовців транспортним засобом для здійснення ними оборони України від збройної агресії рф, не відповідають загальним інтересам суспільства та суперечать меті адміністративного стягнення.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно зі ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в діях останньої складу вказаного адміністративного правопорушення.
Керуючись ч. 1 ст. 483, 527, 528 МК України, ст. 247 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Ленінськогорайонного судум.Полтави В. В. Москаленко
Суд | Ленінський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 10.12.2024 |
Номер документу | 123595023 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м.Полтави
Москаленко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні