Постанова
від 30.01.2025 по справі 553/2477/24
ПОЛТАВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 553/2477/24 Номер провадження 33/814/245/25Головуючий у 1-й інстанції Москаленко В. В. Доповідач ап. інст. Дряниця Ю. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2025 року м. Полтава

Суддя Полтавського апеляційного суду Дряниця Ю.В., при секретарі Чемерис А.К. за участі представника Полтавської митниці Ковальова О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Полтаві матеріали справи про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Полтавської митниці на постанову Ленінського районного суду м. Полтава від 09 грудня 2024 року,

в с т а н о в и в:

Згідно протоколу №0005/80600/23 від 15 березня 2023 року ОСОБА_1 , притягується до адміністративної відповідальності за переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар автомобіль Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_1 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_2 ,шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдивих відомостей щодо одержувача, а саме, «Військова частина НОМЕР_3 »,зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Постановою Ленінського районногосуду м.Полтава від09грудня 2024рокупровадження у справі про порушення митних правил ОСОБА_1 закрито на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП України у зв`язку з відсутністю в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Не погоджуючись з постановою суду її в апеляційному порядку оскаржує Полтавська митниця, в якій просить скасувати оскаржувану постанову суду та прийняти нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у порушенні митних правил та накласти на нього адміністративне стягнення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що ОСОБА_1 було вказано неправдиві відомості у декларації щодо фактичного місця призначення розвантаження вантажу із гуманітарною допомогою до ВЧ НОМЕР_3 .

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, приходжу до наступних висновків.

Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданої ОСОБА_1 до Львівської митниці 08 травня 2022 року, у графі 6 «Отримувач» зазначено «ВЧ НОМЕР_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_4 », у графі 9 «Вид допомоги» вказано «автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», VIN НОМЕР_2 ».

Згідно з довідкою командира військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_2 від 04 травня 2022 року, автомобіль «Mercedes Benz», колір сірий металік, який має VIN НОМЕР_2 та номерний знак НОМЕР_1 , під керуванням ОСОБА_1 , ввозиться на територію України для потреб та виконання бойових завдань військовою частиною НОМЕР_3 . Цим листом військова частина НОМЕР_3 засвідчує, що зазначений вище автомобіль прямує з Республіки Литва до України як гуманітарна допомога.

Відповідно до листа від 25 травня 2024 року № 1571/5094, командир військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_3 на запит Полтавської митниці повідомив, що лист-звернення на транспортний засіб «Mercedes Benz» модель ML 270 CDI, кузов НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_5 , був складений військовослужбовцем військової частини НОМЕР_3 , підписаний в одному екземплярі та переданий волонтерській організації для ввезення транспортного засобу. По факту даний транспортний засіб не надходив та на обліку військової частини НОМЕР_3 та підпорядкованих військових частин не перебуває.

З протоколу опитування ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил від 04 липня 2024 року вбачається, що ОСОБА_1 підтвердив, що ним ввозився на митну територію України автомобіль «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_1 (країна реєстрації LT), VIN НОМЕР_2 як гуманітарна допомога. Вказаний автомобіль він отримав на в`їзді на МАПП «Рава-Руська» з боку польського пункту пропуску на кордоні від громадянина Литви, який безкоштовно передав свій особистий автомобіль для ЗСУ за власним бажанням в обмін на прапор України, підписаний бійцями ТРО НОМЕР_6 бригади. На МАПП «Рава-Руська» він заповнив якісь документи, де зазначив свої дані, вказаний автомобіль і частину, до якої він його віз та надав довідку в/ч НОМЕР_3 від 04 травня 2022 року. На підставі цих документів він в`їхав на цьому транспортному засобі на територію України. Вказаний автомобіль він передав представнику в/ч НОМЕР_3 на ім`я ОСОБА_4 , який пообіцяв йому надати довідку про постановку автомобіля на облік, але вказану довідку не надав. На підтвердження факту передання автомобіля ОСОБА_1 надав фотографії, які він зробив для звіту литовському другу.

Відповідно до наданого ОСОБА_1 до суду оригіналу Акта приймання-передачі товару від 27 липня 2024 року, складеного між фізичною особою ОСОБА_1 та військової частиною НОМЕР_3 , від імені якої діє полковник ОСОБА_5 , останній отримав від ОСОБА_1 благодійну, безстрокову допомогу на безоплатній основі: «Mercedes Benz ML 270, НОМЕР_2 , у кількості 1 шт., загальною вартістю 98589,13 грн.

Згідно з доданим до матеріалів справи листом № 1571/9420 від 09 вересня 2024 року, за підписом командира військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_6 , транспортний засіб «Mercedes Benz ML 270 CDI», номерний знак НОМЕР_5 , VIN НОМЕР_2 надійшов до військової частини НОМЕР_3 від PUPSYS TOMAS зі складанням акту приймання-передачі від 30 липня 2024 року. Станом на 09 вересня 2024 року даний транспортний засіб перебуває на обліку військової частини НОМЕР_3 .

Постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

На підставі вищевикладеного слідує, що матеріали справи підтверджують передачу переміщеного через митний кордон автомобіля отримувачу ВЧ НОМЕР_3 з метою виконання бойових завдань та захисту та оборони держави.

Автомобіль перебуває вкористуванні та розпорядженніЗбройних Сил України, задіяний для виконання бойових завдань, включений до сил і засобів, що сприяють відбиттю збройної агресії російської федерації проти України, а тому суд приходить до висновку, що притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 дії, спрямовані на забезпечення військовослужбовців транспортним засобом, для здійснення ними оборони України, не відповідають загальним інтересам суспільства та суперечать меті адміністративного стягнення.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Керуючисьст. 294 КупАП, апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Полтавської митниці залишити без задоволення.

Постанову Ленінського районного суду м. Полтава від 09 грудня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Полтавського апеляційного суду Ю. В. Дряниця

СудПолтавський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124795014
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —553/2477/24

Постанова від 30.01.2025

Адмінправопорушення

Полтавський апеляційний суд

Дряниця Ю. В.

Постанова від 09.12.2024

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Москаленко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні