ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2024 рокуСправа №160/24301/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Кучми К.С., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій з урахуванням її уточнення від 30.09.2024 р., просить:
- визнати протиправними дії Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області щодо не підготовки та ненадання до Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області оновленої довідки про розмір всіх видів його грошового забезпечення з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови КМУ від 17.11.2004 р. № 1525 «Про внесення доповнення до постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393»;
- зобов`язати Ліквідаційну комісію Головного управління МВС України в Дніпропетровській області підготувати для перерахунку пенсії оновлену довідку про розмір його грошового забезпечення з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень), премій з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови КМУ від 17.11.2004 р. №1525 «Про внесення доповнення до постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393», яку подати у місячний строк до Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області;
- зобов`язати Головне управління ПФУ в Дніпропетровській області після наданої Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області довідки щодо розміру основних і додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця провести з 01.12.2019 року перерахунок та виплати пенсії з розрахунку 85% відповідних сум грошового забезпечення, відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови КМУ від 17.11.2004 р. № 1525 «Про внесення доповнення до постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393», без обмежень максимальним розміром пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що йому призначено пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" з 05.01.2000 р. Однак, в наданій йому довідці ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Дніпропетровській області» від 14.07.2021 р. №33/24/С-2859 не було зараховано до вислуги років час проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця відповідно занятих посад. 06.03.2024 року він звернувся до відповідача-1 із заявою, в якій просив надати до відповідача-2 довідку для перерахунку його пенсії з урахуванням до вислуги років пільгового стажу служби з розрахунку один місяць служби за півтора місяця з відображенням стажу служби 28 років, відповідно до підпункту "в" пункт 3 постанови КМУ від 17.07.1992 р. №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей". Листом від 20.03.2024 р. відповідачем-1 повідомлено, що зарахувати час проходження служби на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції на пільгових умовах підстави відсутні. Зазначені обставини й стали підставою для звернення з позовом до суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.09.2024 року позовна заява була залишена без руху через невідповідність приписам ст.160 КАС України та запропоновано позивачу усунути недоліки позовної заяви шляхом надання до суду уточненої позовної заяви, в якій уточнити суб`єктний склад відповідача або відповідачів, до яких заявлені позовні вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - викласти зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів окремо.
На виконання ухвали суду, 30.09.2024 року позивачем були усунуті недоліки позовної заяви, та надано до суду уточнену позовну заяву.
Ухвалою суду від 02.10.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
На виконання вимог ухвали суду, 29.10.2024 року від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що наказом ДМУ УМВС в Дніпропетровській області від 14.01.2000 р. №1 л/с (зі змінами, внесеними наказом ДМУ УМВС від 19.05.2005 р. №31 о/с) майора міліції ОСОБА_1 , помічника начальника відділу - оперативного чергового чергової частини штабу Кіровського районного відділу ДМУ УМВС, звільнено з 05.01.2000 р. у запас Збройних Сил, згідно із пунктом 65 «а» (за віком). Вислуга років на день звільнення складала (календарні): 22 роки 03 місяці 15 днів. 06.03.2024 р. позивачем було направлено заяву про перерахунок стажу у пільговому обрахунку. Листом від 20.03.2024 р. розглянуто заяву позивача та повідомлено, що позивач дійсно проходив службу в органах внутрішніх справ з 01.10.1979 р. до 05.01.2000 р., із них: з 01.10.1979 р. до 01.10.1981 р. на посаді курсанта Дніпропетровської спеціальної середньої школи міліції МВС СРСР, з 01.10.1981 р. до 26.05.1998 р. на посадах дільничного інспектора міліції та старшого дільничного інспектора міліції відділу внутрішніх справ Кіровського райвиконкому міста ДМУ УМВС Дніпропетровської області, з 26.05.1998 р. до 05.01.2000 р. на посаді помічника начальника відділу - оперативного чергового чергової частини штабу Кіровського районного відділу ДМУ УМВС в Дніпропетровській області. Постановою КМУ від 17.11.2004 р. № 1525 «Про доповнення підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393, час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ) зараховується до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах один місяць служби за півтора місяця за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ. Однак, відповідно до пункту 2 цієї постанови вона набирає чинності з 01.01.2005 року та стосується тільки тих працівників, які перебували на службі після набрання її чинності. Тому для подання будь-яких документів до Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області правових підстав немає. За таких обставин, відповідач-1 просив суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Відповідачу-2 уточнений позов з додатками та ухвала суду доставлена до його електронного кабінету 09.09.2024 року та 02.10.2024 року, що підтверджується відповідними довідками наявними матеріалах справи. Але відзиву на позовну заяву чи будь-яких документів, що стосуються даного предмету спору, відповідач-2 до теперішнього часу на адресу суду не надіслав.
Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві, позицію відповідача-1, викладену у відзиві на позовну заяву, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд встановив наступні обставини справи.
Судом встановлено, що позивач перебуває на пенсійному обліку в Головному управлінні ПФУ в Дніпропетровській області та отримує пенсію відповідно до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб".
Відповідно до послужного списку М-917531 позивач проходив службу в органах внутрішніх справ з 01.10.1979 року по 05.01.2000 року.
Відповідно до довідки Головного управління МВС України в Дніпропетровській області від 11.10.2021 р. №18/18-к-179/Лк «Про проходження служби в органах внутрішніх справ», ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 дійсно проходив службу в органах внутрішніх справ, з 01.10.1979 року по 05.01.2000 року. Звільнений з посади помічника начальника - оперативного чергового чергової частини-штаба Кіровського районного відділу Дніпропетровського міського управління УМВС України в Дніпропетровській області згідно п.«ж» (за власним бажанням).
01.03.2024 року позивач звернувся до відповідача-2 із заявою про перерахунок пенсії з врахуванням пільгового стажу вислуги років - 6 повних років до календарного строку проходження служби - 22 повних років, виходячи із розміру пенсії 79% відповідних сум грошового забезпечення.
06.03.2024 року позивач звернувся до відповідача-1 із заявою про надання довідки для перерахунку пенсії з врахуванням стажу служби 28 повних років.
Листом від 20.03.2024 року відповідачем-1 повідомлено, що відповідно до копії послужного списку із архівної особової справи ОСОБА_1 дійсно проходив службу в органах внутрішніх справ з 01.10.1979 р. до 05.01.2000 р., з них: з 01.10.1979 р. до 01.10.1981 р. на посаді курсанта Дніпропетровської спеціальної середньої школи міліції МВС СРСР, з 01.10.1981 р. до 26.05.1998 р. на посадах дільничного інспектора міліції та старшого дільничного інспектора міліції відділу внутрішніх справ Кіровського райвиконкому міста Дніпропетровськ Управління внутрішніх справ Дніпропетровської області, з 26.05.1998 р. до 05.01.2000 р. на посаді помічника начальника відділу оперативного чергового чергової частини штабу Кіровського районного відділу Дніпропетровського міського управління УМВС України в Дніпропетровській області. Наказом Дніпропетровського міського управління УМВС України в Дніпропетровській області від 14.01.2000 р. № 1 о/с (зі змінами, внесеними наказом ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області від 19.05.2005 р. № 31 о/с) ОСОБА_1 звільнений у запас Збройних Сил за п.65 «а» (за віком) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, з 05.01.2000 року. Також, роз`яснено, що постановою КМУ від 17.11.2004 р. № 1525 «Про доповнення підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей», час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ) зараховується до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах один місяць служби за півтора місяця за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ. Однак, відповідно до пункту 2 цієї постанови вона набирає чинності з 01.01.2005 року та стосується тільки тих працівників, які перебували на службі після набрання її чинності. Крім того, проінформовано, що відповідно до наказу МВС України від 25.02.2019 р. № 129 (зі змінами, внесеними наказом МВС України від 16.04.2021 р. № 291) підготовка та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій в Міністерстві внутрішніх справ України здійснюється через сектори із соціально-гуманітарних питань при територіальних медичних об`єднаннях МВС України по областях. Тому для подання будь-яких документів до Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області правові підстави відсутні. Враховуючи вищевикладене, а також те, що ОСОБА_1 був звільнений зі служби в органах внутрішніх справ у 2000 році, тобто до вступу в дію вищезазначеної постанови, правові підстави для зарахування часу проходження служби на посадах дільничного та старшого дільничного інспектора міліції на пільгових умовах відсутні.
Листом від 29.03.2024 року відповідачем-2 позивача повідомлено, що з 05.01.2000 року призначено пенсію за вислугу 22 років відповідно до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" у розмірі 61% грошового забезпечення. Відповідно до витягу з наказу УМВС в Дніпропетровській області від 19.05.2005 р. №31 о/с позивача було звільнено у відставку за віком та розмір пенсії обчислювався з урахуванням збільшення на 5%, а саме: за 20 років - 55% та по 3% за два роки. На виконання постанови №1522 пенсійну справу було передано Головному управлінню ПФУ в Дніпропетровській області.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на службі в органах внутрішніх справ визначено Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 р. №2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ).
Відповідно до пункту «а» статті 12 Закону №2263-ХІІ пенсія за вислугу років призначається: особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах «б д», «ж» статті 12 Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби з 1 жовтня 2020 року або після цієї дати і на день звільнення мають вислугу 25 календарних років і більше.
Пунктом «б» статті 12 Закону № 2263-ХІІ визначено, що пенсія призначається особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах «б д» статті І2 цього Закону, в разі досягнення ними на день звільнення зі служби 45-річного віку, крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону, за наявності у них страхового стажу 25 років і більше, з яких не менше ніж 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба, або служба в органах внутрішніх справ, Національній поліції, державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України.
Частиною 2 статті 17 Закону № 2262-ХІІ визначено, що до вислуги років поліцейським, особам офіцерського складу, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної пожежної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально-виконавчої служби України при призначенні пенсії на умовах цього Закону додатково зараховується час їхнього навчання (незалежно від форми навчання) у цивільних вищих навчальних закладах, а також в інших навчальних закладах, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання, до вступу на військову службу, службу до органів внутрішніх справ, Національної поліції, державної пожежної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції чи Державної кримінально-виконавчої служби України або призначення на відповідну посаду в межах до п`яти років із розрахунку один рік навчання за шість місяців служби.
Стаття 17-1 Закону № 2262-ХІІ передбачає, що порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою КМУ від 17.07.1992 р. №393 була затверджена постанова "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб" (далі - постанова №393).
Пунктом 1 постанови № 393 в редакції від 14.04.1999 р., чинній на момент звільнення позивача, установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються: служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.
Відповідно до підпункт «в» пункту 3 постанови №393 в редакції від 14.04.1999 р., чинній на момент звільнення позивача, до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах як один місяць служби за півтора місяця на льотній роботі в авіації (за винятком видів авіації, зазначених у підпункті "б" цього пункту) на умовах, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Головним управлінням командуючого Національною гвардією та Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; на атомних надводних кораблях - із строків, установлених Міністерством оборони Центральним управлінням Служби безпеки України; на підводних човнах (крім зазначених у підпункті "б" цього пункту) в період перебування їх у строю; на мінних тральщиках під час тралення бойових мін; в управліннях з`єднань підводних човнів, що перебувають у строю, і з`єднань мінних тральщиків під час тралення бойових мін на умовах, визначених Міністерством оборони України; на посадах водолазів усіх найменувань і спеціальностей (крім водолазів, зазначених у підпункті "б" цього пункту); на посадах, де виконання обов`язків пов`язане з систематичними стрибками з парашутом, при виконанні річних норм, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією та Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; у підрозділах Національної гвардії з охорони дипломатичних і консульських представництв іноземних держав, у підрозділах Управління державної охорони, що визначаються в установленому порядку, а також у підрозділах спеціального призначення Служби безпеки, установ виконання покарань органів внутрішніх справ, у частинах і підрозділах спеціального призначення внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України та у підрозділах міліції особливого призначення за Переліком посад і умовами, що визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств; на заставах, постах, у комендатурах, відділеннях КПП, маневрових групах зі змінними заставами, на кораблях і катерах, що несуть службу по охороні державного кордону України, інших підрозділах прикордонних військ за Переліком, затверджуваним Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; у складі других екіпажів дизель-електричних підводних човнів, що перебувають у строю; у високогірних місцевостях на висоті від 1000 до 1500 метрів над рівнем моря, а у виняткових випадках - і нижче згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваних відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією, Державним комітетом у справах охорони державного кордону України та Управлінням державної охорони; в укріплених районах військовослужбовцям, які несуть (несли) бойове чергування в спорудах оборонних позицій у складі бойових обслуг на роботах, пов`язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, - з 1 січня 1988 по 31 грудня 1993 року; у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, передбачених пунктами 2 і 3 статті 2 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваними відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією, Державним комітетом у справах охорони державного кордону України, Управлінням державної охорони; на посадах, де виконання обов`язків пов`язано з роботами по знешкодженню вибухонебезпечних предметів, у період виконання робіт, переліки яких визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств; проходження служби у внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України військовослужбовцями, які виконують обов`язки з охорони атомних електростанцій, ядерних установок і матеріалів та транспортних засобів під час перевезення ядерного палива та інших радіоактивних речовин; проходження служби особами рядового і начальницького складу державної пожежної охорони в її підрозділах на атомних електростанціях, об`єктах з ядерними установками і матеріалами; проходження служби на посадах рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у виправно-трудових установах на правах лікувальних та лікарень при виправно-трудових установах для утримання інфекційно хворих засуджених; таємно.
Однак, у рішенні Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. До події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності. Заборона зворотної дії є однією з важливих складових принципу правової визначеності.
Принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативних актів знайшов своє закріплення в міжнародно-правових актах, зокрема і в Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини (стаття 7).
Постановою КМУ від 17.11.2004 р. №1525 «Про доповнення пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» (далі постанова №1525) доповнено підпункт «в» пункту 3 постанови №393 абзацом такого змісту: «час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ)».
Зазначена постанова набула чинності з 1 січня 2005 року.
Постанова №1525 втратила чинність згідно із постановою КМУ від 20.07.2011 року №780.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач був звільнений зі служби в органах внутрішніх справ у січні 2000 року, тобто до прийняття зазначеної вище постанови КМУ від 17.11.2004 р. №1525, якою було передбачене зарахування часу проходження служби на певних посадах у пільговому обчисленні.
Отже, у період проходження позивачем служби на посаді дільничного з 01.10.1981 р. по 26.05.1998 р. на посаді дільничного інспектора міліції та старшого дільничного інспектора міліції відділу внутрішніх справ Кіровського райвиконкому міста ДМУ УМВС Дніпропетровської області, з 01.04.1992 р. по з 26.05.1998 р. на посаді старшого дільничного інспектора міліції та старшого дільничного інспектора міліції відділу внутрішніх справ Кіровського райвиконкому міста ДМУ УМВС Дніпропетровської області, з 26.05.1998 р. по 05.01.2000 р. на посаді помічника начальника відділу - оперативного чергового чергової частини штабу Кіровського районного відділу Дніпропетровського міського управління Управління МВС України в Дніпропетровській області чинним законодавством не було передбачено зарахування до вислуги років часу проходження служби на вказаних посадах на пільгових умовах.
На підставі наведеного у задоволенні позовних вимог в цій частині позивачу слід відмовити.
Крім того, суд зазначає, що позивач мав би право на зарахування в пільговому обчисленні вислуги років із розрахунку 1 місяць служби за 1,5 місяця часу проходження його служби на відповідних посадах в Кіровському РВВС м.Дніпропетровська з 01.10.1981 року по 05.01.2000 року, якщо б в період дії постанови № 393 в редакції від 17.11.2004 р. він проходив службу на відповідних посадах.
Разом з тим, позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача-2 після наданої відповідачем-1 довідки щодо розміру основних і додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця провести з 01.12.2019 року перерахунок та виплати позивачу пенсії з розрахунку 85% відповідних сум грошового забезпечення, відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови КМУ від 17.07.1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови КМУ від 17.11.2004 р. № 1525 «Про внесення доповнення до постанови КМУ від 17.07.1992 р. № 393», без обмежень максимальним розміром пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум, не підлягають задоволенню, оскільки є похідними від позовних вимог, у задоволенні яких судом було відмовлено.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) №303-A, пункт 29).
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
В силу частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи викладене, у задоволенні позову ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії слід відмовити повністю з викладених вище підстав.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Відмовити повністю у задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області (вул.Красна, 20-а, м.Дніпро, 49101, код ЄДРПОУ 08592141), Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул.Набережна Перемоги, буд.26, м.Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.ст.295, 297 КАС України.
Суддя К.С. Кучма
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123599741 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні