Постанова
від 10.12.2024 по справі 320/58171/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/58171/24 Суддя (судді) першої інстанції: Колеснікова І.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Заїки М.М.,

суддів - Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,

при секретарі - Руденку Я.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МІТ ПРОМ" до Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу", третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРНА СТРАВА", про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МІТ ПРОМ» (далі - позивач, ТОВ «МІТ ПРОМ») звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі - відповідач, ДП), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати рішення Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», оформлене протоколом №03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної закупівлі ДК 021:2015:15890000-3-Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік) за лотом №7 та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» (далі - третя особа, ТОВ «ГАРНА СТРАВА»).

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 позов задоволено.

При цьому, суд першої інстанції виходив з невідповідності ТОВ «ГАРНА СТРАВА» кваліфікаційним критеріям, визначеним Додатком №4 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі UA-2024-11-14-017496-а (далі - Оголошення).

Так, встановлено: відсутність підтвердження кваліфікаційного критерію працівника ОСОБА_1 ; відсутність наявності працівників складу, які будуть залучені до виконання вимог умов договору; відсутність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці; не відповідність кваліфікаційному критерію - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме складських приміщень.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що у відповідача не було підстав для відхилення пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» при проведенні спрощеної закупівлі, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, так як пропозиція відповідає статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон № 922-VIII) та вимогам Оголошення.

Так, висновок суду, що начальник відділу інформаційних технологій Вільховецький М.М. не має кваліфікації в професії ІТ є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не відповідає загальновідомим фактам та не ґрунтується на обставинах справи. Відповідач зазначає, що ОСОБА_1 був прийнятий на роботу до ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у 2022 році на посаду інженера-програміста, однак на час проведення спрощеної закупівлі (кінець 2024 року), ОСОБА_1 займає посаду керівна відділу - Начальник відділу інформаційних технологій ТОВ «ГАРНА СТРАВА». Тому, відсутні підстави вважати, що ОСОБА_1 не є ІТ - спеціалістом.

Вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не вимагалось необхідності надання жодних документів, що підтверджують факт переведення працівників. Крім того, в Оголошенні відсутні вимоги, що працівники учасника, які зазначаються ним у довідці, мають бути працевлаштовані та закріплені саме на складах, що надаються учасником на підтвердження наявності матеріально-технічної бази.

Підтвердження наявності державної реєстрації потужностей складу було надано ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у вигляді рішення про реєстрацію потужності від 16.05.2024 №r-UA-12-10-873:за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, місто Новомосковськ, Дніпропетровська область, чим повністю виконано вимоги підпункту 1.2 пункту 1 Додатку № 4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідач зауважує, що умовами Оголошення передбачено надання документів на вибір або документа, що підтверджує державну реєстрацію потужності, або експлуатаційного дозволу.

ТОВ «ГАРНА СТРАВА» повністю виконано вимоги пп. 1.2 п. 1 Додатку № 4 Оголошення, адже у складі пропозиції завантажено Довідку про наявність складських приміщень №2 від 19.11.2024. На підтвердження цього, ТОВ «Гарна страва» надано Договір оренди нежитлового приміщення №02/11-24 від 02.11.2024, укладеного із ПП «ШЕРІ ІМПЕКС». У вказаному договорі наявна інформація про площу приміщення, яка складає 2735,1 кв.м., що відповідає вимогам пп. 1.2 п. 1 Додатку № 4 Оголошення. При цьому, відповідач зауважив, що на етапі оцінки пропозицій учасників під час проведення спрощеної закупівлі у відповідача немає обов`язку перевіряти надані документи щодо складських приміщень згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Крім того, умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі не вимагалось надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для підтвердження наявності орендованих складських приміщень. Під час оцінки наданих учасниками документами відповідач перевіряє наявність документів, які вимагались Оголошенням, та їх відповідність умовам Оголошення. Учасник спрощеної процедури закупівлі, не зобов`язаний використовувати матеріально-технічну базу, яку надав у складі цінової пропозиції. У випадку визначення учасника переможцем процедури закупівлі, останній має право залучати на правах передбачених чинним законодавством інше майно, що буде відповідати вимогам, передбаченим оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі.

Шостим апеляційним адміністративним судом ухвалою від 09.12.2024 відкрито апеляційне провадження у справі, встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача, в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги, адже пропозиція ТОВ «ГАРНА СТРАВА», у Закупівлі UA-2024-11-14-017496-a містить суттєві порушення вимог Оголошення.

Зауважив, що пунктом 3 Додатку № 4 Оголошення визначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, останній повинен надати довідку за наведеною формою, яка містить інформацію про працівників, які будуть залучені до виконання умов договору. На виконання такої вимоги ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надало Довідку про наявність працівників вих. № 3 від 19.11.2024, відповідно до змісту якої, учасник для виконання ролі/функції ІТ-спеціаліста, товариство залучає працівника ОСОБА_1 . Відповідно до змісту Довідки про наявність працівників займана посада ОСОБА_1 у роботодавця має назву - начальник відділу інформаційних технологій. При цьому, у складі пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надано Наказ №34-ВК від 21.03.2024, згідно із яким ОСОБА_1 займає посаду інженера-програміста. Отже, надана у складі пропозиції копія наказу про прийняття на роботу 34-ВК від 21.03.2024 не підтверджує інформацію, надану у довідці, як того вимагає пункт 3 Додатку № 4 Оголошення.

За змістом Додатку № 4 Оголошення для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник надає інформацію про склади та працівників складів, які будуть залучені до виконання договору.

Відповідно до змісту документів пропозиції, ТОВ «ГАРНА СТРАВА» зазначає про наявність матеріально-технічної бази та технологій для забезпечення виконання умов договору про закупівлю, а саме складських приміщень за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл.

Однак, серед усіх працівників тільки логіст ОСОБА_2 закріплена за структурним підрозділом Склад "Новомосковськ".

Відповідно до п. 1 Додатку 4 до Оголошення учасник мав надати наступні документи: рішення щодо державної реєстрації потужності(ей) всіх складу(-ів), зазначених у довідці, а у випадку для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження додатково експлуатаційний дозвіл (або тільки експлуатаційний дозвіл для таких складів). Твердження відповідача про те, що умовами Оголошення передбачено надання документів на вибір або документа, що підтверджує державну реєстрацію потужності, або експлуатаційного дозволу, є довільним тлумаченням умов Оголошення відповідачем та суперечить чинному законодавству України щодо вимог до безпечності та якості харчової продукції, яке передбачає необхідність отримання саме експлуатаційного дозволу в разі зберігання харчових продуктів тваринного походження.

ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у складі пропозиції надало Довідку про наявність складських приміщень вих. № 2 від 19.11.2024 та Договір оренди №02/11-24 від 02.11.2024, відповідно до змісту яких учасник використовуватиме складські приміщення за адресою: вул. Сучкова, 115/14ам, Новомосковськ, Дніпропетровська обл., як для товарів які не потребують особливого температурного режиму зберігання, так і для товарів що потребують температурних режимів.

Експлуатаційний дозвіл для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження у складі пропозиції відсутній.

У вказаних документах зазначено про наявність у ТОВ «ГАРНА СТРАВА» необхідних складських приміщень для зберігання різних категорій Товарів у загальній кількості 2735,1 кв.м. за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область. Однак, за даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за вказаною ТОВ «ГАРНА СТРАВА» адресою відсутні складські приміщення, необхідної (2 700 кв.м) та заявленою учасником (2 735,1 кв.м.) площі. Так, за вказаною адресою серед орендованих об`єктів достатньої площі є лише будівля ремонтувальних майстерень (975,3 кв.м.) та покриття (2635,1 кв.м). Водночас, згідно з Технічного паспорту об`єкт «покриття» є лише асфальтобетонним тротуаром, а тому не може використовуватись для зберігання продуктів харчування.

При цьому, відповідно до ч. 15 ст. 29 Закону № 922-VIII замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Третя особа не подала відзиву або письмових пояснень на апеляційну скаргу.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09.12.2024 справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення учасників справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Встановлено, що 14.11.2024 Державним підприємством Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" на веб-порталі електронної системи закупівель «Прозоро» було опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-11-14-017496-a.

Згідно пункту 1 Оголошення його розроблено відповідно до вимог Закону № 922-VIII та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» від 11.11.2022 № 1275 (далі - Особливості № 1275).

Відповідно до пункту 2 Оголошення назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік). Лот 7: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік.

Згідно із пунктом 11 Оголошення єдиним критерієм оцінки є ціна, питома вага - 100%.

27.11.2024 у зазначені спрощеній закупівлі відбувся електронний аукціон, за результатами якого пропозиція ТОВ «ГАРНА СТРАВА» визначена найбільш економічно вигідною.

Відповідно до протоколу Уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" № 03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 прийнято рішення визначити ТОВ «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної Закупівлі за лотом № 7 та прийняти рішення про намір укласти договір.

Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» оприлюднено повідомлення про намір укласти з переможцем - товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» договір про закупівлю UA-2024-11-14-017496-a за предметом ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік), за ціною тендерної пропозиції - 1 099 619 016,00 UAH з ПДВ.

Вважаючи оскаржуване рішення та повідомлення за ідентифікатором UA-2024-11-14-017496-a протиправними, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з невідповідності ТОВ «ГАРНА СТРАВА» кваліфікаційним критеріям, визначеним Додатком №4 до Оголошення. Так, встановлено: відсутність підтвердження кваліфікаційного критерію працівника ОСОБА_1 ; відсутність наявності працівників складу, які будуть залучені до виконання вимог умов договору; відсутність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці; не відповідність кваліфікаційному критерію - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме складських приміщень.

Щодо вказаного висновку суду першої інстанції апеляційний суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про оборонні закупівлі" оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Відповідно до частин першої-третьої статті 30 Закону України "Про оборонні закупівлі" особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням, таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;

2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.

Порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану встановлюють Особливості № 1275.

Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:

1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);

2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", з урахуванням положень, визначених цими особливостями;

3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 року № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);

4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.

У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

Державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції.

Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Згідно із статтею 14 Закону №922-VIII спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

- оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

- уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

- подання пропозицій учасниками;

- проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

- розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

- визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

- розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Відповідно до частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Надаючи оцінку висновкам суду першої інстанції щодо невідповідності ТОВ «ГАРНА СТРАВА» кваліфікаційним критеріям, визначеним Додатком №4 до Оголошення, та відповідним доводам сторін, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до пункту 3 Додатку № 4 до Оголошення, для участі у спрощеній закупівлі учасник повинен відповідати наступному критерію - наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, останній повинен надати довідку за наведеною формою, яка містить інформацію про працівників, які будуть залучені до виконання умов договору. Формою довідки, зокрема, передбачено вимогу щодо надання такої інформації: роль/функція працівника; ПІБ; займана посада та назва роботодавця; кількість працівників.

Для підтвердження інформації, наданої у довідці, у складі пропозиції учасник надає копії документів, що підтверджують наявність працівників, зазначених у довідці, а саме: копії наказів про прийняття на роботу або переведення та/або наказів про сумісництво/суміщення посад (у разі наявності).

На виконання вказаних вимог ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надало Довідку про наявність працівників вих. № 3 від 19.11.2024, за змістом якої для виконання ролі/функції ІТ-спеціаліста, товариство залучає працівника ОСОБА_1 .

Відповідно до змісту Довідки про наявність працівників займана посада ОСОБА_1 у роботодавця має назву - начальник відділу інформаційних технологій.

У складі пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надано Наказ №34-ВК від 21.03.2024, відповідно до змісту якого ОСОБА_1 займає на підприємстві іншу посаду, аніж зазначену у довідці, а саме: інженер-програміст.

Відповідач пояснив, що ОСОБА_1 був прийнятий на роботу до ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у 2022 році на посаду інженера-програміста, втім на час проведення спрощеної закупівлі (кінець 2024 року), останній займає посаду керівника відділу - Начальник відділу інформаційних технологій ТОВ «ГАРНА СТРАВА».

В обґрунтування того, що відповідачем та третьою особою не доведено та документально не підтверджено кваліфікаційного критерію працівника ОСОБА_1 саме на посаді інженера-програміста, як передбачено Додатком №4 до Оголошення, суд першої інстанції зазначає, що відповідно Наказу №34-ВК від 21.03.2024, ОСОБА_1 займає на підприємстві посаду керівника відділу - "начальник відділу інформаційних технологій", що не свідчить про наявність в його посадових обов`язках відповідних функцій та кваліфікацій, обумовлених професією ІТ-спеціаліста, як було обумовлено тендерною документацією.

Апеляційний суд зауважує, що законодавством не передбачено зазначення у тексті наказу про прийняття на роботу чи посаду переліку посадових та функціональних обов`язків.

При цьому, поза розумним сумнівом є те, що прийнятий 21.03.2022 на посаду інженера-програміста ОСОБА_1 , який станом на час подання пропозиції працює на посаді начальника відділу інформаційних технологій, має кваліфікацію в професії ІТ та може здійснювати функції ІТ-спеціаліста.

Водночас, колегія суддів зауважує, що у даному випадку наявна хоча й формальна за змістом, але все ж невідповідність інформації в Довідці ТОВ «ГАРНА СТРАВА» про наявність працівників та наданій у складі пропозиції копії документу, а саме: копія наказу про прийняття на роботу 34-ВК від 21.03.2024.

Таким чином, ТОВ «ГАРНА СТРАВА» належним чином не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Відповідно до пункту 1 Додатку 4 до Оголошення для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник повинен підтвердити інформацію про наявність матеріально-технічної бази та технологій для забезпечення виконання умов договору про закупівлю, а саме наявність в учасника (або в постачальника/виробника/тощо, який буде залучений учасником до виконання умов договору) складського/складських приміщень з відповідними температурними параметрами.

Згідно із пунктом 2 Додатку 4 до Оголошення, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників, учасником надається довідка за наведеною нижче формою, яка містить інформацію про працівників, які будуть залучені до виконання умов договору. Зокрема, учасник повинен надати інформацію про працівників складу (вантажники/комірники тощо).

Отже, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник надає інформацію про склади та працівників складів, які будуть залучені до виконання договору.

В якості матеріально-технічної бази та технологій для забезпечення виконання умов договору про закупівлю ТОВ «ГАРНА СТРАВА» зазначає про складські приміщення за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл.

В якості працівників, які будуть залучені до виконання умов договору, ТОВ «ГАРНА СТРАВА» зазначає працівників, робочі місця яких закріплені за іншими структурними підрозділами, аніж складські приміщення за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл.

Відповідно до статті 32 КЗпП України переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством.

У зв`язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Докази надання згоди працівниками ТОВ «ГАРНА СТРАВА» на переведення на об`єкт визначений за тендером у матеріалах справи відсутні.

Таким чином, апеляційний суд констатує неподання ТОВ «ГАРНА СТРАВА» підтвердження наявності працівників, які будуть залучені до виконання вимог умов договору, та, як наслідок, невиконання вимог Оголошення у частині підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації.

Згідно із пунктом 1.2 Додатку №4 до Оголошення учасник у складі пропозиції має надати документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці.

Учасник в складі пропозиції надає вказані документи (балансова відомість або інвентаризаційна відомість, свідоцтво про право власності, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, договір купівлі-продажу, договір оренди, договір суборенди, документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), тощо) із заретушованою інформацією щодо назв вулиць та номерів будинків/приміщень, вказаних в даних документах, а також додатково надати дані документи без ретушування інформації, у файлі, що визначений з поміткою «Конфіденційно».

Відповідно до пункту 6 Додатку 9 до Оголошення, переможець закупівлі у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати Замовнику документи згідно з цим Додатком шляхом оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель, зокрема: копію ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, або довідку в довільній формі про те, що виконання договору не потребує отримання ліцензії або документа дозвільного характеру згідно з чинним законодавством.

ТОВ «ГАРНА СТАВА» у складі пропозиції надано довідку про наявність складських приміщень вих.№2 від 19.11.2024 та Договір оренди №02/11-24 від 02.11.2024, відповідно до змісту яких учасник використовуватиме складські приміщення за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, місто Новомосковськ, Дніпропетровська область, як для товарів, які не потребують особливого температурного режиму зберігання, так і для товарів, що потребують температурних режимів.

Також ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у складі пропозиції надано рішення про реєстрацію потужності від 16.05.2024 №r-UA-12-10-873: за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, місто Новомосковськ, Дніпропетровська область.

Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 № 771/97-ВР (далі - Закон № 771) експлуатаційний дозвіл - це документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.

Згідно із частиною першою статті 23 Закону № 771 оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.

Відповідно до частини другої статті 23 Закону №771 обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:

1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов`язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;

2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;

3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;

4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;

5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.

Згідно із частиною першою статті 23 Закону № 771 державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.

Отже, обов`язок з отримання експлуатаційного дозволу розповсюджується виключно на операторів ринку, що проводять діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.

Рішення про реєстрацію потужностей та експлуатаційний дозвіл не можуть вважатись тотожними, аналогічними або взаємозамінними документами, які могли б надаватись оператором ринку на його вибір.

Встановлено, що предметом закупівлі лот 7: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік. Каталог продуктів харчування містить розділ «М`ясо, риба, жири», які є продуктами тваринного походження та мають особливий режим зберігання.

Відтак, у даному випадку з метою дотримання вимог пункту 1.2 Додатку №4 до Оголошення учасник повинен надати експлуатаційний дозвіл для складів, на яких планується зберігання продуктів харчування з розділу «М`ясо, риба, жири», а також експлуатаційний дозвіл або рішення про реєстрацію потужностей для складів, на яких планується зберігання інших продуктів харчування.

Згідно матеріалів пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» використовуватиме складські приміщення за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл., як для товарів, які не потребують особливого температурного режиму зберігання, так і для товарів, що потребують особливих температурних режимів.

Тобто, усі продукти харчування, включаючи м`ясо, рибу та інші продукти тваринного походження будуть зберігатись у складських приміщеннях, щодо яких у складі пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» надано лише рішення про реєстрацію потужності від 16.05.2024 №r-UA-12-10-873.

Однак, експлуатаційний дозвіл для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження у складі пропозиції відсутній.

Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про невідповідність пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» вимогам пунктів 1.2, 6 Додатку №4 до Оголошення та наведеним положенням Закону № 771.

Відповідно до вимог Додатку № 4 до Оголошення, учасник повинен підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема складських приміщень, а саме:

- для товарів, які не потребують особливого температурного режиму зберігання - не менше ніж 1000 кв.м;

- для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (+2 ....+6 °C) - не менше ніж 1400 кв.м;

- для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (-15....-18 °C) - не менше ніж 300 кв.м.

Згідно із пунктом 1.2 Додатку №4 до Оголошення спрощеної закупівлі для підтвердження інформації щодо складських приміщень, зазначених у довідці, учаснику необхідно надати у складі пропозиції: документальне підтвердження права користування або права власності на відповідну матеріально-технічну базу: завірену копію балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або скановані копії свідоцтва про право власності, або витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, або договір купівлі-продажу, або договір оренди, або договір суборенди, або договір про надання складських послуг тощо. Договори повинні бути дійсними впродовж 2025 року. Зазначені документи повинні містити інформацію про площу приміщення.

Встановлено, що ТОВ «ГАРНА СТРАВА» у складі пропозиції надано Довідку про наявність складських приміщень №2 від 19.11.2024, у якій зазначено про наявність необхідних складських приміщень для зберігання різних категорій товарів у загальній кількості 2 735,1 кв.м. за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, Новомосковськ, Дніпропетровська область.

Вказане підтверджується Договором оренди нежитлового приміщення №02/11-24 від 02.11.2024, укладеним з ПП «ШЕРІ ІМПЕКС».

Відповідно до інформаційної довідки №405929533 від 29.11.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за адресою: Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вулиця Сучкова, будинок 115/14а розташований об`єкт, що належить ПП «ШЕРІ ІМПЕКС» з наступним описом: ЛІ 7 - Будівля ремонтувальних майстерень, загальна площа 975,3 кв.м.; Л22 - Навіс, загальна площа 9,7 кв.м.; Л23 - Майданчик закритого типу для стоянки автомобілів, загальна площа 219,6 кв.м.; №3 - Огорожа, загальна площа 98,0 кв.м.; №4 - Огорожа, загальна площа 230,0 кв.м.; №5 - Ворота, загальна площа 13,5 кв.м.; І - Покриття, загальна площа 2635,1 кв.м.

За даними Технічного паспорту на об`єкт за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл., серед орендованих об`єктів достатньої площі є лише будівля ремонтувальних майстерень (975,3 кв.м.) та покриття (2635,1 кв.м). Однак, згідно з Технічним паспортом об`єкт «покриття» є лише асфальтобетонним тротуаром.

Враховуючи наведене, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про відсутність у ТОВ «ГАРНА СТРАВА» складських приміщень, необхідної та заявленої учасником площі - 2 735,1 кв.м., а отже, й матеріально-технічної бази, передбаченої умовами тендерної документації.

Колегія суддів відхиляє посилання відповідача на те, що на етапі оцінки пропозицій Учасників під час проведення спрощеної закупівлі у відповідача немає обов`язку перевіряти надані документи щодо складських приміщень згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також те, що умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі не вимагалось надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для підтвердження наявності орендованих складських приміщень.

Вказані посилання відповідача суперечать частині 15 статті 29 Закону № 922-VIII, відповідно до змісту якої - замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Під час перевірки документів тендерної пропозиції державному оборонному замовнику необхідно пересвідчитись у тому, що надані у складі пропозиції документи є достовірними, а учасником не зазначено у договорі або довідці довільну неіснуючу адресу та площу приміщень.

Як доречно зауважив суд першої інстанції, наявність в учасника, який планує постачати продукти харчування до відповідних підрозділів Збройних Сил України, у користуванні складського приміщення необхідної площі є безумовною та важливою гарантією забезпечення належного зберігання якості продукції. Відсутність же документів, які б підтверджували використання підприємством відповідних приміщень у визначеному замовником обсязі, унеможливлює через призму наведеного та умов Оголошення стверджувати про те, що подана пропозиція є такою, що відповідає вимогам Оголошення.

З урахуванням наведеного у сукупності апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуване рішення Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу", оформлене протоколом №03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРНА СТРАВА" переможцем спрощеної закупівлі ДК 021:2015:15890000-3-Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік) за лотом №7 та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю "ГАРНА СТРАВА" є протиправним та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, ухвалив оскаржене рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права та дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позову, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 271, 272, 282, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2024 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає відповідно до ч. 3 ст. 272 КАС України.

Головуючий суддя М.М. Заїка

Судді О.М. Ганечко

В.В. Кузьменко

Повний текст постанови суду складено 10 грудня 2024 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123657014
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/58171/24

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Рішення від 06.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні