Справа № 161/17827/24
Провадження № 2-а/161/274/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2024 року Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:
головуючого - судді Кихтюка Р.М.,
секретаря - Дмитроци Б.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Луцьку справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління патрульної поліції у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача про визнання протиправною та скасування постанови.
В обґрунтування підстав позову посилається на те, що постановою від 28.09.2024 року його було притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч.1ст. 121-3 КУпАПта накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1190 грн.
Вказує, що після зупинки і на вимогу поліцейського ним було надано документи, що підтверджують правомірність керування транспортним засобом RENAULT MEGANE, номерний знак НОМЕР_1 , виданий для разових поїздок.
Вказує, що представленими документами належним чином підтверджується правомірність керування даним транспортним засобом і працівником поліції його притягнуто до відповідальності без достатніх доказів та необґрунтовано, а тому вважає постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, а провадження у справі закриттю.
Дослідивши матеріали справи та доводи сторін, суд приходить до висновку про підставність заявлених вимог та задоволення позову з наступних підстав .
Відповідно до вимог ч. 1ст.5 КАС Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з ч. 1 ст.9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Судом встановлено, що 22.09.2024 року поліцейським 1 взводу 3 роти батальйону управління патрульної поліції у Волинській області Департаменту патрульної поліції капралом поліції Козловським О.В. було винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, якою гр. ОСОБА_1 було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 121-3 КУпАПта накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1 190 грн. (а.с. ).
Зі змісту вищевказаної постанови слідує, що 22.09.2024 року о 12:44, позивач, в порушення вимог п.2.9«в» ПДР України, керував транспортним засобом RENAULT MEGANE з номерним знаком НОМЕР_1 на а/д Н22 Устилуг-Луцьк-Рівне,127 км, який не належить даному транспортному засобу(а.с. ).
Відповідно до п.2.9«в» ПДР України водієві забороняється керувати транспортним засобом, не зареєстрованим в уповноваженому органі МВС, або таким, що не пройшов відомчу реєстрацію в разі, якщо законом встановлена обов`язковість її проведення, а також без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу.
Згідно ч. 1 ст.121-3КУпАП керування або експлуатація транспортного засобу без номерного знака, з номерним знаком, що не належить цьому засобу або не відповідає встановленим зразкам або вимогам, з номерним знаком, закріпленим у не встановленому для цього місці, перевернутим чи неосвітленим, закритим іншими предметами (в тому числі прозорими), з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що перешкоджають чи ускладнюють його ідентифікацію, забрудненим номерним знаком, якщо така забрудненість не дає можливості чітко визначити символи або буквено-числову комбінацію номерного знака з відстані двадцяти метрів, а так само вчинення інших дій, спрямованих на умисне приховування номерного знаку передбачає накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі сімдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до вимогст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) під час розгляду справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст.251КУпАП доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, що притягується до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами та інше.
Згідно п. 24Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року № 14 «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті», зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим статтями283і284 КУпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів.
Частинами 1 та 2 ст.77КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Як з`ясовано в судовому засіданні з представлених письмових доказів та приєднаних до відзиву, 22.09.2024 року о 00:52, позивач керував транспортним засобом RENAULT MEGANE з номерним знаком НОМЕР_1 на а/д Н22 Устилуг-Луцьк-Рівне,127 км, який не належить даному транспортному засобу.
Свої доводи позивач обґрунтовує тим, що вказаний автомобіль був розмитнений на території України, а також наявні документи, які підтверджують, що номерний знак належить саме даному автомобілю, про свідчить відмітка у митній декларації, копію якої додає як єдиний доказ в обґрунтування заявлених вимог (а.с.5-6).
Відповідно до п. 16 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери» від 11.11.2009 року № 1200(надалі Постанова КМУ від 11.11.2009 року № 1200), на продані транспортні засоби, що перебували в користуванні і підлягають першій державній реєстрації в Україні, та їх складові частини, що мають ідентифікаційні номери, суб`єкти господарювання, поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС, видають покупцеві примірник договору купівлі-продажу транспортного засобу, підписаного уповноваженою особою суб`єкта господарювання і скріпленого печаткою (за її наявності), акт огляду реалізованого транспортного засобу, акт технічного стану транспортного засобу або його складової частини, що має ідентифікаційний номер, сертифікат відповідності, розрахунковий документ, який засвідчує факт купівлі транспортного засобу, та копію митної декларації.
У разі продажу транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, філією суб`єкта господарювання або уповноваженим дилером крім акта приймання-передачі підприємства-виробника покупцеві видається акт приймання-передачі, що укладається між суб`єктом господарювання (його філією) та уповноваженим дилером.
Відповідно до п. 34 Постанови КМУ від 11.11.2009 року № 1200, у разі продажу транспортного засобу, що ввезений з-за кордону, суб`єкт господарювання видає споживачеві копію митної декларації. Якщо митне оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, здійснювалося за електронною митною декларацією, суб`єкт господарювання вносить відомості про електронну митну декларацію до акта огляду реалізованого транспортного засобу.
На проданий транспортний засіб продавець зобов`язаний видати відповідно номерний знак для разових поїздок та номерний знак "Транзит", який зазначається в акті огляду реалізованого транспортного засобу та в акті приймання-передачі.
На продані транспортні засоби, що перебували в користуванні і підлягають першій державній реєстрації в Україні, та їх складові частини, що ідентифікаційні номери, суб`єкти господарювання, поставлені на облік у Головному сервісному центрі MBC, видають покупцеві: примірник договору купівлі-продажу транспортного засобу, підписаного уповноваженою особою суб`єкта господарювання і скріпленого печаткою (за її наявності), акт огляду реалізованого транспортного засобу, акт технічного стану транспортного засобу або його складової частини, що має ідентифікаційний номер, сертифікат відповідності, розрахунковий документ, який засвідчує факт купівлі транспортного засобу, та копію митної декларації. Якщо митне оформлення транспортних засобів, їх складових частин, ідентифікаційні номери, здійснювалося за електронною митною декларацією, суб`єкт господарювання вносить відомості про електронну митну декларацію до акта огляду реалізованого транспортного засобу.
Як з`ясовано судом, згаданий вище автомобіль було ввезено на територію України і станом на 22.09.2024 року він не був зареєстрований в уповноваженому органі МВС.
Згідно відповіді від 18.10.2024 року РСЦ ГСЦ МВС України у Волинській області, згідно з Єдиним державним реєстром транспортних засобів 11.10.2024 року ТОВ «Логінтрейн» видавалися: акт огляду реалізованого транспортного засобу, договір купівлі-продажу, номерний знак для разових поїздок 03ЕР8423 на транспортний засіб марки RENAULT MEGANE (а.с. ).
Таким чином, в судовому засіданні підтверджено факт видачі товариству номерного знаку для разових поїздок, про що свідчить акт огляду транспортного засобу та митна декларація.
Згідно ст.77КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Отже, зважаючи на те, що суду не представлено беззаперечних доказів, які б вказували на вчинення позивачем інкримінованого адміністративного правопорушення, то суд вважає, що такі обставини свідчать про винесення оскаржуваної постанови без належного та повного з`ясування всіх обстави справи, тобто передчасно, що є підставою для її скасування і закриття провадження у справі на підставі ч. 3 ст. 286 КАС України.
На підставі ст.ст.121-3,251,252,280 КУпАП, керуючись ст. ст.77,121,139,241-246,286 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління патрульної поліції у Волинській області про визнання протиправною постанови про накладення адміністративного стягнення задовольнити.
Скасувати постановувід 22вересня 2024рокупро накладеннястягнення на ОСОБА_1 за ч.1ст.121-3КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 1190 грн. та провадження у справі закрити.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Луцького міськрайонного
суду Волинської області Р.М. Кихтюк
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123665600 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Кихтюк Р. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні