Ухвала
від 11.12.2024 по справі 912/2312/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ С У Д

Кіровоградської області

вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,

тел. 30-10-22, 30-10-23 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

11 грудня 2024 рокум. Кропивницький Справа № 912/2312/24

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді ОСОБА_1 (надалі Суд), розглянувши заяву розпорядника майна арбітражного керуючого ОСОБА_2 , подану у справі

за заявою Головного управління ДПС У Кіровоградській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бунаж Х»

про банкрутство,

за участі:

- секретаря судового засідання ОСОБА_3 ,

- Розпорядника майна ОСОБА_2 ,

у с т а н о в и в:

06.12.2024 розпорядник майна арбітражний керуючий ОСОБА_2 (надалі Розпорядник майна) подав клопотання про витребування у Головного управління статистики у м. Києві копій усіх документів фінансової та статистичної звітності ТОВ «Маргарет Вест», яке у подальшому змінило назву на ТОВ «Бунаж Х», поданої ним до Головного управління статистики у м. Києві за 2016-2018 роки.

У якості обґрунтування клопотання Розпорядник майна вказав, що:

- виконуючи повноваження розпорядника майна він надіслав ТОВ «Бунаж Х» запити № 02-01/4-4 від 14.10.2024 та № 02-01/4-5 від 14.10.2024 стосовно отримання та забезпечення доступу до інформації, що зберігається у базах даних, які використовуються посадовими особами для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку та звітності, а також необхідності надання документів, які відображають фінансово-майновий стан та господарську діяльність; проте ТОВ «Бунаж Х» не відреагувало на запити, витребувану інформацію та документи не надало;

- за місцем реєстрації ТОВ «Бунаж Х» не знаходиться, статистичну, фінансову та податкову звітність не подає; за наслідками вжитих заходів йому не вдалося установити фактичне місцезнаходження ТОВ «Бунаж Х» та його управлінських органів;

- з метою отримання необхідної інформації він звернувся до Головного управління статистики у м. Києві стосовно отримання статистичної звітності, але управління її не надало пославшись на конфіденційність;

- відсутність документів та інформації ускладнює виконання ним повноважень керуючого реструктуризацією, у тому числі інвентаризації майна боржника та аналізу фінансово-господарського стану щодо наявності ознак фіктивного банкрутства.

Ухвалою від 06.12.2024 Суд прийняв клопотання до розгляду у судовому засіданні, яке призначив на 11.12.2024. У судове засідання представник ТОВ «Бунаж Х» не прибув, а тому розгляд клопотання Суд здійснив без його участі.

За результатами розгляду клопотання та матеріалів справи Суд установив, що ухвалою від 09.10.2024 відкрив провадження у справі про банкрутство ТОВ «Бунаж Х», увів процедуру розпорядження майном, призначив розпорядника майна, а також установив строк для проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника (до 30.11.2024).

14.10.2024 Розпорядник майна надіслав ТОВ «Бунаж Х» лист № 02-01/4-3 та запити № 02-01/4-4, № 02-01/4-5 стосовно отримання документів, які відображають його фінансово-майновий стан та господарську діяльність за останні три роки, що передували даті початку провадження у справі про банкрутство. Підтвердженням надіслання є поштова квитанція № 2800375095525 та опис вкладення поштового відправлення. Але, за твердженнями Розпорядника майна ТОВ «Бунаж Х» витребуваних документів та інформації не надало.

22.11.2024 Розпорядник майна надіслав Головному управлінню статистики у м. Києві запит № 02-01/4-53 про надання відомостей про ТОВ «Бунаж Х» та копій документів статистичної і фінансової звітності. У запиті Розпорядник майна навів інформацію про зміну назви товариства, а саме з «Маргарет Вест» на «Бунаж Х» (т. 2, а.с. 164-165).

У свою чергу, Головне управління статистики у м. Києві на запит Розпорядника майна листом № 04-07/3521-24 від 04.12.2024 (а.с. 166-167) повідомило, що ТОВ «Маргарет Вест» подавало до Управління: фінансову звітність (квартальну, річну) за 2016-2018 роки, а надалі не звітувало; статистичну звітність (за формою № 11-ОЗ «Звіт про наявність основних засобів, амортизацію») за 2017-2018 роки, а іншої не подавало. При цьому копій запитуваних документів Управління не надало, пославшись на конфіденційність статистичної звітності.

Наведені обставини вказують на наявність підстав для часткового задоволення клопотання з урахуванням наступних правових положень.

Так, перелік обов`язків арбітражного керуючого у межах виконання ним функцій розпорядника майна перелічені у частині 2 статті 12 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, арбітражний керуючий зобов`язаний, з-поміж іншого:

- проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію (пункту 3);

- подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність); до інформації про фінансовий стан боржника належить інформація про: значні правочини чи правочини із заінтересованістю, укладені боржником або від його імені (найменування сторін, суть зобов`язань, вартість майна, що передається за правочином, строк виконання зобов`язань); інвентаризацію майна боржника (дати початку та закінчення інвентаризації); дебіторів боржника, розмір заборгованості яких перевищує 5 відсотків сукупних вимог конкурсних кредиторів (зазначається найменування або ім`я, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та розмір заборгованості); обтяження майна боржника (об`єкт обтяження, вид обтяження, орган або особа, в інтересах якої накладено обтяження, підстави накладення обтяження); реєстр вимог кредиторів; строки виконання плану санації (для керуючого санацією) або плану реструктуризації (для керуючого реструктуризацією); аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; дату, час і місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів (зазначається не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення таких зборів); тексти рішень зборів та комітету кредиторів (вносяться протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення); текст затвердженого судом плану санації або плану реструктуризації (вноситься протягом трьох робочих днів з дня затвердження плану судом); декларацію про майновий стан боржника - фізичної особи (пункт 5);

- виконувати інші повноваження, передбачені законодавством (пункт 11).

Проведення аналізу фінансово-господарського стану підприємства розпорядником майна повинне здійснюватися з урахуванням положень «Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства», затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 у наступних редакціях.

Так, за змістом пункту 1 розділу ІІ Методичних рекомендацій основними джерелами інформації для проведення аналізу є: установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності); баланс підприємства (форма N 1), для суб`єктів малого підприємництва - форма N 1-м); звіт про фінансові результати (форма N 2), для суб`єктів малого підприємництва - форма N 2-м); звіт про рух грошових коштів (форма N 3); звіт про власний капітал (форма N 4); примітки до річної фінансової звітності (форма N 5); звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) (форма N 11-ОЗ); обстеження технологічних інновацій промислового підприємства (форма N 1-інновація); звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість (форма N 1-Б); звіт з праці (форма N 1-ПВ); звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці (форма N 1-ПВ (умови праці)); звіт про використання робочого часу (форма N 3-ПВ); звіт про виробництво промислової продукції (форма N 1П-НПП); інша інформація, необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва.

Відповідно до пункту 2.1. розділу ІІІ Методичних рекомендацій оцінка змін фінансового стану підприємства здійснюється за попередні три календарні роки для формування загального уявлення та загальних тенденцій його розвитку.

Тією ж статтею 12 КУзПБ передбачені права розпорядника майна, які направленні на забезпечення виконання покладених на нього обов`язків. Так він має право, з-поміж іншого, звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (пункт 5 частини 1); здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом (пункт 8 частини 1).

Безпосередньо запит арбітражного керуючого згідно з положеннями частини 1 статті 12-1 КУзПБ - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначенихабзацом другимчастини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією.

У свою чергу, у відповідності до частини 2 статті 12-1 КУзПБ підприємства (тощо), яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня його отримання надати відповідну інформацію та копії документів.

Отже, розпорядник майна для виконання покладених на нього обов`язків має право отримувати інформацію та документи, які необхідні для виконання ним повноважень, від боржника та інших органів, підприємств, а ті, зобов`язані надати їх протягом десяти робочих днів.

Поряд з цим, як слідує з частини 8 статті 12-1 КУзПБ під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних; порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення.

Відтак, КУзПБ у питанні правового регулювання порядку доступу до інформації з баз даних та реєстрів відсилає до порядку, який встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення. Кодекс одночасно надає право керуючому реструктуризацією подати запит про отримання інформації, у тому числі отримання копій документів, до державних органів статистики.

З огляду на характер запитуваної Розпорядником майна інформації, правовідносини, що виникають у сфері офіційної статистики регулюються положеннями Закону України «Про офіційну статистику» (Закон № 2524-ІХ від 16.08.2022).

За змістом цього Закону:

- державна статистична діяльність це - сукупність дій, пов`язаних з проведенням державних статистичних спостережень та спрямованих на виробництво і поширення офіційної державної статистичної інформації (пункт 5 частини 1 статті 1);

- конфіденційні дані - відомості, які дають змогу здійснити пряму або непряму ідентифікацію респондента, таким чином розкриваючи індивідуальні дані про нього; під час визначення можливості ідентифікації респондента повинні враховуватися всі засоби, які може використати третя сторона для такої ідентифікації (пункт 8 частини 1 статті 1);

- працівники органів державної статистики, які на постійній або тимчасовій основі беруть участь у проведенні статистичних спостережень, діють на підставі та відповідно до вимог цього Закону; права і обов`язки працівників органів державної статистики та тимчасових працівників, залучених органами державної статистики до проведення статистичних спостережень, встановлюються цим Законом та іншими законами України; усі працівники органів державної статистики зобов`язані дотримуватися принципу статистичної конфіденційності, навіть після припинення виконання своїх обов`язків, і за порушення цієї вимоги несуть відповідальність згідно із законом (стаття 25);

- державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні та фізичні особи мають право на доступ до офіційної державної статистичної інформації, яке гарантує відкритий та рівний доступ користувачів до офіційної державної статистичної інформації, можливість її використання, поширення та зберігання з метою виконання своїх завдань та функцій, забезпечення прав, свобод і законних інтересів; фізичним особам забезпечується вільний і безоплатний доступ до офіційної державної статистичної інформації, яка стосується їх особисто; у разі використання офіційної державної статистичної інформації для оприлюднення в засобах масової інформації, поширення в інформаційних мережах, на паперових, електронних, магнітних чи інших носіях, у наукових працях тощо користувачі зобов`язані зазначити відповідного виробника офіційної статистики (стаття 27);

- первинні дані, отримані органами державної статистики та іншими виробниками офіційної статистики від респондентів під час проведення статистичних спостережень, а також адміністративні дані щодо респондентів, отримані органами державної статистики для проведення державних статистичних спостережень від державних органів, органів місцевого самоврядування та інших юридичних осіб, що здійснюють діяльність, пов`язану із збиранням та використанням адміністративних даних, є конфіденційними даними, які охороняються законом і використовуються у статистичних цілях; поширення та передача офіційної державної статистичної інформації та будь-якої іншої статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційні дані щодо конкретного респондента, забороняються; конфіденційні дані, отримані органами державної статистики та іншими виробниками офіційної статистики від респондентів або від розпорядників адміністративних даних, у процесі державних статистичних спостережень, не можуть вимагатися чи бути переданими правоохоронним, державним органам, органам місцевого самоврядування, іншим юридичним особам, об`єднанням громадян, посадовим та іншим особам; конфіденційні дані, отримані органами державної статистики та іншими виробниками офіційної статистики від респондентів або від розпорядників адміністративних даних, у процесі державних статистичних спостережень, не можуть використовуватися правоохоронними органами, а також державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами з метою прийняття рішень щодо конкретного респондента; положення цієї частини не поширюються на інформацію, передбаченустаттею 30цього Закону (частина 1 статті 29);

- заборона щодо поширення офіційної державної статистичної інформації не розповсюджується на дані фінансової звітності підприємств (пункт 4 частини 2 статті 30).

Таким чином, закон, який діє у часі станом на час звернення Розпорядника майна до Головного управління статистики у м. Києві, розрізняє фінансову та статистичну звітність, яку подає підприємство до органів статистики, а саме статистичну звітність відносить до конфіденційної інформації, а фінансову звітність до такої не відносить. При цьому поширення та передача офіційної державної статистичної інформації та будь-якої іншої статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційні дані щодо конкретного респондента, забороняються і така заборона виникла з дати набрання чинності Закону України «Про офіційну статистику». Водночас, цим Законом установлена заборона на використання самої інформації державними органами (у тому числі судом) при прийнятті рішень щодо конкретного респондента. Отож, орган статистики з дати набрання чинності Закону України «Про офіційну статистику», у контексті спірних правовідносин, має право надавати на запит зацікавлених осіб, у тому числі суду, лише фінансову звітність підприємства, оскільки статистична звітність є конфіденційною, а її передача іншим особам і використання заборонені.

У цьому контексті Суд установив, що Розпорядник майна звернувся до Головного управління статистики у м. Києві з вимогами про надання інформації та документів, необхідних для виконання ним обов`язків розпорядника майна, а саме фінансової та статистичної звітності ТОВ «Маргарет Вест» (ТОВ «Бунаж Х»). З огляду на наведені правові положення статистична звітність ТОВ «Маргарет Вест» (ТОВ «Бунаж Х») є конфіденційною інформацією, а фінансова звітність такою не являється. Проте, Головне управління статистики у м. Києві не надало Розпоряднику майна запитувану інформацію, у тому числі і фінансову звітність підприємства.

На підставі наведеного Суд виснує, що Головне управління статистики у м. Києві, при наявності обов`язку з надання запитуваної інформації та копій документів, які стосуються фінансової звітності ТОВ «Маргарет Вест» (ТОВ «Бунаж Х»), не виконало положень діючого законодавства. Водночас, у частині ненадання інформації та копій статистичної звітності ТОВ «Маргарет Вест» (ТОВ «Бунаж Х») Головне управління статистики у м. Києві діяло у відповідності до закону, оскільки ця інформація є конфіденційною, а її передача іншим особам заборонена.

У відповідності до частини 1 статті 81 Господарського процесуального кодексу України учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про їх витребування судом. Згідно до частини 6 цієї ж статті Кодексу суд може уповноважити на одержання витребуваних ним доказів заінтересовану сторону.

З урахуванням викладеного, а також з огляду на необхідність всебічного та повного з`ясування всіх обставин справи, клопотання є обґрунтованим у частині витребування фінансової звітності, оскільки Розпорядник майна не має можливості самостійно надати відповідні докази до суду через ненадання її Головним управлінням статистики у м. Києві.

Водночас, у частині клопотання, яка стосується надання статистичної звітності, воно є необґрунтованим.

На підставі викладеного та керуючись статтями 12-1 КУзПБ, 81, 232 ГПК України

у х в а л и в :

1. Клопотання розпорядника майна арбітражного керуючого ОСОБА_2 задовольнити частково.

2. Витребувати у Головного управління статистики у м. Києві (вул. Олександра Кониського, 71, м. Київ, 04053) копії усіх наявних документів фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Маргарет Вест» (на даний час ТОВ «Бунаж Х»), ідентифікаційний код 36392510, поданої за 2016-2018 роки.

3. Зобов`язати Головне управління статистики у м. Києві у п`ятиденний строк з дня отримання цієї ухвали направити належним чином засвідчені копії документів фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Маргарет Вест» (на даний час ТОВ «Бунаж Х»), ідентифікаційний код 36392510, поданої за 2016-2018 роки, розпоряднику майна арбітражному керуючому ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ), а також повідомити суд про виконання цього обов`язку.

4. В іншій частині клопотання у його задоволенні відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Повну ухвалу Суд склав - 11.12.2024

Суддя ОСОБА_1

Копію ухвали надіслати розпоряднику майна арбітражному керуючому ОСОБА_2 та Головному управлінню статистики у м. Києві в електронній формі до електронних кабінетів.

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення11.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123673671
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —912/2312/24

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 06.12.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 29.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 04.10.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні