Постанова
від 18.10.2024 по справі 673/1023/24
ДЕРАЖНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Деражнянський районний суд Хмельницької області

ін. 32200 , місто Деражня , вул. Миру, 43 тел. (факс): 038 56 2 10 24


18 жовтня 2024 року Справа № 673/1023/24 Провадження № 3/673/676/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2024 рокум.Деражня

Суддя Деражнянського районного суду Хмельницької області Дворнін О.С., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який зареєстрований по АДРЕСА_1 , керівника політичної партії «Товариш»,

за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення

В С Т А Н О В И В :

13.09.2024 року до Деражнянського районного суду Хмельницької області з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченогост. 212-21 КУпАП.

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містять у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових систем, Національним агентством, встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру цієї місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Встановлено, що згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Партія має три місцеві організації, які в установленому порядку набули статус юридичної особи: Одеську обласну партійну організацію політичної партії «Ліберально-гуманістична партія «Товариш» (ідентифікаційний код 37280635) та Одеську міську партійну організацію політичної партії «Ліберально-гуманістична партія «Товариш» (ідентифікаційний код 37280661), які перебувають в стані припинення з 18.06.2019;

Київську міську партійну організацію політичної партії «Партія гуманістів України» (ідентифікаційний код 35635991), державна реєстрація створення юридичної особи 12.01.2008), засновником якої є ОСОБА_1 .

Проте, у Звіті Партії за І квартал 2024 року відсутні відомості про Київську міську партійну організацію політичної партії «Партія гуманістів України».

ОСОБА_1 всупереч вимогам статті 17 Закону порушив порядок подання Звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, проте час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Так, ч.1ст. 268 КУпАПпередбачено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

З огляду на наведене, суд проводить судовий розгляд у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Вина ОСОБА_1 повністю підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме:

- протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/108 від 19.08.2024 року, складеним головним спеціалістом відділу реалізації матеріалів перевірок Департаменту формування доброчесності політичних фінансів ОСОБА_2 ;

- звітами про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру політичної партії «Товариш» за 2024 рік;

- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про політичну партію «Товариш»;

- відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про Київську міськупартійну організацію політичної партії «Партія гуманістів України»;

- висновками про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру політичної партії «Товариш» за період з 01.01.2024 по 31.03.2024 від 29.05.2024 року №379, затвердженими наказомНаціонального агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2024 № 135/24;

- наказом Національного агентства з питань запобігання корупції «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства від 16.01.2024 №24/24»;

-листами Національного агентства про надання пояснень таскладання протоколу;

Разом з тим, ст.3 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Положенням частини 9 статті 17 Закону України «Про політичні партії України» (далі Закону) визначено, що політична партія зобов?язана подати до Національного агентства Звіт (у т. ч. її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення його на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, Звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання накваліфікованого електронного підпису керівника(уповноваженої особи) політичної партії.

Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.

Відповідно до п.1. Розділу IV вищезазначеного Порядку, звіти формуються лише тими місцевими організаціями політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.

Пункт 3 Порядку передбачає, що відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи є невід`ємною частиною Звіту політичної партії

Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, формуються в Реєстрі та подаються на погодження керівнику (уповноваженій особі) політичної партії через електронний кабінет за процедурою, визначеною відповідними інструкціями користувачів, які розміщуються на офіційному вебсайті Національного агентства та офіційній сторінці Реєстру. Після погодження керівником (уповноваженою особою) політичної партії Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, підписують шляхом накладання КЕП керівники (уповноважені особи) таких місцевих організацій політичної партії. Після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами. (п.п.4-6 Порядку).

Водночас у Звіті Партії за 2024 рік відсутні відомості про Київську міську партійну організацію політичної партії «Партія гуманістів України» (ідентифікаційний код 35635991).

Пункт 4.12 статті 4 Статуту Партії, затвердженого рішенням з?їзду політичної партії «Товариш» від 28.07.2020 № 2, передбачає, що Голова Партії, серед іншого, здійснює загальне керівництво Партією, повсякденне керівництво поточною діяльністю Партії; представляє Партію у відносинах з органами державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкування, як в Україні, так і за її межами, а також з фізичними особами (резидентами та нерезидентами) (копія статуту Партії додається).

Повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру.

Отже, враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24КУПАП, суб?єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21КУПАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

Звіт Партії за 2024 рік подано до Національного агентства через Реєстр 08.04.2024 о 23:48 годині та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису керівником Партії ОСОБА_1 .

Отже, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звітах Партії за вказаний період, при цьому не вказавши відомостей про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру місцевої організації, а саме: Київської міської партійної організації політичної партії «Партія гуманістів України», яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Таким чином, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 всупереч ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні», у Звіті за 2024 рік політичної партії «Товариш» не відобразив відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевої організації Партії, а саме: Київської міської партійної організації політичної партії «Партія гуманістів України», хоча організація в установленому законом порядку набула статусу юридичної особи, що є суттєвим порушенням Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 №102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129.

З огляду на викладене, проаналізувавши вказані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення доведена і його дії слід кваліфікувати за ст.212-21 КУпАП, як порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

При накладенні стягнення за адміністративне правопорушення у відповідності до вимог статті 33 КУпАП, враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу.

Згідно ізст. 40-1 КУпАПіз ОСОБА_1 підлягає стягненню в дохід держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст. 33,40-1,212-21. 266, 279,283,284КУпАП суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, за яке передбачена адміністративна відповідальність за ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушеннята накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 грн. (отримувач коштів: ГУК у Хмел. обл/Деражнян.мтг/21081100Розрахунковий рахунок: UA 308999980313090106000022755, МФО:899998, Код одержувача:37971775).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 605,60 грн. на користь держави (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001 код класифікації доходів бюджету: 22030106. Стягувач: Державна судова адміністрація України, адреса місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, ідентифікаційний код юридичної особи 26255795).

Роз`яснити, що згідно статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно із статтею 308 КУпАП буде надіслана для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягується подвійний розмір штрафу в розмірі 10200 грн. (десять тисяч двісті гривень 00 копійок).

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з моменту її винесення.

Постанова можебути оскарженапротягом 10днів здня їїпроголошення доХмельницького апеляційногосуду.

Суддя Деражнянськогорайонного судуХмельницької області О. С. Дворнін

СудДеражнянський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.10.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123686595
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —673/1023/24

Постанова від 30.12.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Постанова від 18.10.2024

Адмінправопорушення

Деражнянський районний суд Хмельницької області

Дворнін О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні