РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2024 року справа № 580/9678/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Вектор-Рітейл до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
30.09.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Вектор-Рітейл (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач), в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 02.07.2024 №9420/23-00-07-05-01 та №9422/23-00-07-05-01.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що у листопаді 2023 року у межах власної господарської діяльності позивач здійснював поставку товарів, а саме, гігієнічних наборів для домогосподарства згідно проекту «Дії та реагування територіальних громад на надзвичайні ситуації», що виконується в рамках угоди між урядом України та урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від 1992 року.
Також у лютому 2024 року позивач здійснював поставку товарів, а саме, підгузків для дорослих, згідно проекту «Посилення зусиль з протидії ВІЛ/СНІДу в Україні», що фінансується за рахунок грантів Глобального фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, що реалізується в рамках вказаної вище Угоди.
Вказані операції з поставки товарів є такими, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку, а отже звільняються від оподаткування ПДВ відповідно до Угоди та положень п.197.11 ст.197 та п.26 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі ПК України).
Посилання податкового органу на відсутність даних про залучення позивача, як субпідрядника є безпідставними, оскільки положення чинного законодавства, у тому числі, ПК України не ставлять у залежність право на отримання податкової пільги, передбаченої п.197.11 ст.197 та п.26 підрозділу 2 розділу XX ПК України від присвоєного статусу особи, яка на нього претендує.
Так, єдиною умовою застосування пільги, передбаченої п.197.11 ст.197 та п.26 підрозділу 2 розділу XX ПК України, є факт здійснення операцій із постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.
Ухвалою від 04.10.2024 відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного провадження.
28.10.2024 відповідач подав суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у її задоволенні. Зазначив, що до перевірки позивачем надано Договір із фіксованою вартістю про постачання товарів між організацією «Кооператів Хаузинг Фаундеишн», що здійснює діяльність під назвою Глобал Комьюнітіз та позивачем (Виконавець) від 13.10.2023 №2023/0061 про закупівлю гігієнічних наборів для домогосподарства в рамках проекту ВНА CLEAR (26605) «Дії та реагування територіальних громад на надзвичайні ситуації» (CLEAR) згідно з Угодою про співробітництво №720BHA22GR00285 на фіксовану вартість 10314720 грн. (еквівалент 282059,06 доларів США).
На підставі плану закупівлі, який офіційно оприлюднено на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України та який надано до перевірки встановлено, що у плані закупівлі донором є Уряд США, виконавцем - Глобал Комьюнітіз, реципієнтом - Благодійна організація Благодійний фонд «Посмішка ЮА».
Також до перевірки надано Договір поставки №31/24 від 18.01.2024 між благодійною організацією «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД» (Покупець) та позивачем (Постачальник) про здійснення поставки товарів.
На підставі плану закупівлі, який офіційно оприлюднено на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України та який надано до перевірки встановлено, що у плані закупівлі партнер з розвитку - Агентство США з міжнародного розвитку, виконавець - Благодійна організація «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД», Міжнародний благодійний фонд «Альянс громадського здоров`я», реципієнт - Благодійні організації/фонди, як працюють у сфері ВІЛ/СНІД, неурядові та неприбуткові організації, які працюють у сфері ВІЛ/СНІДу та/або у сфері моніторингу державних закупівель, неприбуткові установи/заклади/підприємства охорони здоров`я.
Відповідач зазначає, що у разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, Секретаріат Кабінету Міністрів України надсилає у п`ятиденний строк після реєстрації проекту (програми) ДПС та Держмитслужбі копію реєстраційної картки проекту (програми) та копію плану закупівлі в електронному вигляді з метою інформування про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм).
Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до Порядку.
Згідно наданих позивачем копій планів закупівель, інформація щодо залучених субпідрядників відсутня, а тому ТОВ «Вектор-Рітейл» відповідно не має право на податкову пільгу.
Отже реалізовані ТМЦ підлягають оподаткуванню за основною ставкою.
06.11.2024 позивач подав суду відповідь на відзив з подібними позовній заяві доводами.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Позивач зареєстрований юридичною особою 08.05.2023 (код ЄДРПОУ 45035300).
Службовими особами ГУ ДПС у Черкаській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2024 року від`ємного значення ПДВ, у т.ч. заявленого до відшкодування з бюджету.
Результати перевірки оформлені актом від 13.06.2024 №6985/23-00-07-05-01/45035300 (далі акт перевірки).
Згідно з висновками акту перевірки ГУ ДПС у Черкаській області встановлено порушення позивачем вимог п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.197.11 ст.197, абз. «б» п.200.4, абз. «в» п.200.14 ст. 200 Податкового кодексу України, п.п.21 п.14, п.18, п.23 Порядку отримання права на звільнення від оподаткування операцій, що здійснюються в рамках проектів міжнародної технічної допомоги, що регламентується постановоюКабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року №153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги», у зв`язку із чим позивачем завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ згідно Декларації за березень 2024 року в розмірі 1249015 грн. та завищено від`ємне значення декларації з ПДВ за березень 2024 року у розмірі 234412 грн.
На підставі висновків вищевказаного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 02.07.2024
- №9420/23-00-07-05-01, яким встановлено завищення позивачем суми бюджетного відшкодування ПДВ згідно Декларації за березень 2024 року в розмірі 1249015,00 грн. та застосовано штрафну санкцію 124902,00 грн.;
- №9422/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення ПДВ за березень 2024 року на суму 234412,00 грн.
За наслідками адміністративного оскарження ППР №9420/23-00-07-05-01, воно залишене без змін рішенням ДПС України від 22.08.2024 №25600/6/99-00-06-01-04-06.
Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся в суд з цим позовом.
Для вирішення спору суд врахував норми ПК України в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.
На підставі п.198.7 ст.198 ПК України сума від`ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується шляхом: приєднання, злиття, перетворення, - підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника у наступному періоді після підписання передавального акта відповідно до законодавства; поділу, виділення, - підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом у наступному періоді після підписання розподільчого балансу відповідно до законодавства.
Таке перенесення здійснюється в разі, якщо сума від`ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується, підтверджена документальною перевіркою контролюючого органу.
Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.200.2. ст.200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.
Згідно з п.200.4. ст.200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, відповідно до п.200.7. ст.200 ПК України подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Пунктом 200.10. ст.200 ПК України визначено, що у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п.200.11. ст.200 ПК України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від`ємного значення, сформованого за операціями: за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками; з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу. Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки.
На підставі п.200.12. ст.200 ПК України зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат:
а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про відсутність порушень під час такої перевірки;
б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна);
в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату складення акта перевірки;
г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату та номер податкового повідомлення-рішення;
ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
У випадках, передбачених підпунктами "б" і "в" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України".
У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.
У разі виникнення у платника податку необхідності зміни напряму узгодженого бюджетного відшкодування, такий платник податку має право подати відповідну заяву до контролюючого органу, який не пізніше наступного робочого дня з дня отримання такої заяви зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Отже, підставою для виникнення права на податковий кредит є податкова накладна, а для включення сплачених сум коштів у витрати підприємства - первинний бухгалтерський документ.
З системного аналізу вищезазначених правових норм вбачається, що платник податків, який має від`ємне значення суми між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду, розрахованої згідно із п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України має право отримати бюджетне відшкодування на свій поточний рахунок шляхом прийняття ним відповідно до рішення, яке відображається у поданій ним до контролюючому органу у встановленому порядку податковій декларації з податку на додану вартість, розрахунку суми бюджетного відшкодування та заяві про повернення суми бюджетного відшкодування в сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.
Суд встановив, що TOB «Вектор-Рітейл» в податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2023 року задекларовано в рядку 5 - «Операції, що не є об`єктом оподаткування, операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 ст.186 розділу V ПК України операції, які звільнені від оподаткування» в сумі 10314720 грн. та заповнено додаток 5 з найменування податкової пільги - «Звільняються від оподаткування операції із постачання товарів та послуг на митній території України, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку», код пільги 14060524.
Також, ТОВ «Вектор-Рітейл» в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2024 року задекларовано в рядку 5 - «Операції, що не є об`єктом оподаткування, операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V ПК України за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування» в сумі 1273399 грн. та заповнено додаток 5 з найменування податкової пільги «Звільняються від оподаткування операції із постачання товарів та послуг на митній території України, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку», код пільги 14060524.
Оцінюючи доводи сторін щодо наявності підстав для декларування вищевказаних показників ПДВ за операціями, що не є об`єктом оподаткування, суд зазначає таке.
Відповідно до підп. «а» п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.
Водночас, ст. 197 ПК України визначені операції, звільнені від оподаткування.
Зокрема, на підставі п.197.11. ст.197 ПК України звільняються від оподаткування операції із:
постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів як міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку;
постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку;
ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України "Про гуманітарну допомогу".
Також, на підставі п.26 підрозділу 2 Розділу ХХ ПК України иимчасово, на період виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з:
ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів (крім підакцизних), якщо такі товари оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону. Порядок ввезення зазначених товарів визначається Кабінетом Міністрів України. У разі нецільового використання зазначених товарів платник податку збільшує податкові зобов`язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена в момент імпорту таких товарів, а також зобов`язаний сплатити пеню відповідно до цього Кодексу;
постачання на митній території України товарів (крім підакцизних) та надання послуг, якщо такі товари/послуги оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону. Порядок здійснення таких операцій визначається Кабінетом Міністрів України. У разі порушення вимог, встановлених цим порядком, платник податку, який фактично скористався правом на податкову пільгу, вважається таким, що умисно ухиляється від оподаткування, і до такого платника застосовуються штрафні (фінансові) санкції, встановлені цим Кодексом.
У разі здійснення операцій, звільнених відповідно до цього пункту, положення пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу та положення статті 199 цього Кодексу не застосовуються.
Зміст вказаних норм дає підстави для висновків, що операції із постачання товарів та послуг на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість, зокрема, у разі коли вони фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів та використовується згідно з відповідними проектами (програмами).
Суд встановив, що позивачем укладено із організацією «Кооператів Хуазинг Фаундейшн», що здійснює діяльність під назвою «Глобал Комьюнітіз» Договір від 13.10.2023 №2023/0061 про закупівлю гігієнічних наборів для домогосподарства в рамках проекту ВНА CLEAR (26605) «Дії та реагування територіальних громад на надзвичайні ситуації» (CLEAR) згідно з Угодою про співробітництво №720BHA22GR00285 на фіксовану вартість 10314720 грн. (еквівалент 282059,06 доларів США).
Пунктом А.4 Договору передбачено, що організацію «Глобал Комьюнітіз» уповноважено від імені USAID/BHA фінансувати вищезгаданий договір згідно з Угодою про співробітництво №720BHA22GR00285, укладеною з донором.
Відповідно до п.В.3 Договору, програма CLEAR, що має статус проекту міжнародної технічної допомоги, звільнена від сплати ПДВ, а тому «Глобал Комьюнітіз» оплачує послуги позивача без сплати ПДВ.
Поставка товарів згідно із цим Договором підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (том 1 а.с.170-183), товарно-транспортними накладними та відповідними актами надання послуг (том 1 а.с. 233-250, том 2 а.с.1-27).
Оплата за умовами виконання договору в сумі 10314720,00 грн. підтверджена випискою по рахунку позивача від 27.11.2023.
Суд звертає увагу, що зауважень до оформлення первинних документів та сумнівів у реальності поставленого товару згідно з договором від 13.10.2023 №2023/0061 матеріали перевірки не містять.
Крім того, позивачем укладено з благодійною організацією «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД» договір поставки від 18.01.2024 №31/24.
Відповідно до специфікацій до вказаного Договору №1 та №2 товари постачаються та оплачуються в рамках проекту міжнародної технічної допомоги HealthLink: Посилення зусиль з протидії ВІЛ/СНІДу в Україні та відповідає категорії (типу) товарів, зазначених у плані закупівлі, Реєстраційна картка проекту/програми №3841-05 від 30.11.2023, Реєстраційний номер проекту АID-121-А-17-00003. Відповідно до угоди між Урядом України і Урядом США про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від 07.05.1992. Рамкова угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Сполучених Штатів Америки про співробітництво у сфері протидії ВІЛ/СНІДу в 2011-2015роках від 15.02.2011.
У межах виконання вказаного договору позивачем було здійснено у лютому 2024 року поставку підгузків для дорослих на загальну суму 1273399,00 грн.
Поставка товарів згідно із цим Договором підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (том 2 а.с.28, 30, 32, 33).
Оплата за умовами виконання договору в сумі 1273399,00 грн. підтверджена випискою по рахунку позивача від 15.02.2024.
Зауважень до оформлення первинних документів та сумнівів у реальності поставленого товару згідно з договором від 18.01.2024 №31/24 матеріали перевірки не містять.
Суд зазначає, що порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року №153 (далі Порядок №153) та визначає процедуру залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проектів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні.
Відповідно до п.2 Загальних положень Порядку №153 міжнародною технічною допомогою є фінансові та інші ресурси та послуги, що відповідно до міжнародних договорів України надаються донорами на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України.
Грантова угода - це угода між донором або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проекту (програми).
Реципієнтом є резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проектом (програмою).
Бенефіціаром є центральний орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, до компетенції яких належить формування та/або реалізація державної політики у відповідній галузі чи регіоні, де передбачається впровадження проекту (програми), що заінтересована в результатах виконання проекту (програми), виконавчий орган місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію реалізації проекту (програми), Секретаріат Кабінету Міністрів України, Адміністрація Президента України.
Виконавцем є будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з донором або уповноваженою донором особою та забезпечує реалізацію проекту (програми).
Субпідрядник - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з виконавцем або реципієнтом, забезпечує реалізацію проекту (програми) в частині або в цілому та проводить процедури закупівлі за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги в рамках проекту (програми);
Згідно з п.п.11-13 Порядку №153 проекти (програми) підлягають обов`язковій державній реєстрації.
Державна реєстрація проектів (програм) є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.
Державна реєстрація проектів (програм) провадиться Секретаріатом Кабінету Міністрів України.
Суд встановив, що Секретаріатом Кабінету Міністрів України 24.11.2022 зареєстровано проект «Дії та реагування територіальних громад на надзвичайні ситуації (CLEAR)» зі строком реалізації 18.07.2022 17.01.2024 з повною кошторисною вартістю 15000000,00 доларів США.
Також, Секретаріатом Кабінету Міністрів України 30.11.2023 зареєстровано проект міжнародної технічної допомоги «HealthLink: Посилення зусиль з протидії ВІЛ/СНІДу в Україні». Реєстраційна картка проекту (програми) №3841-05. Реєстраційний номер проекту АID-121-А-17-00003. Міжнародний договір: угода між Урядом України і Урядом США про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від 07.05.1992. Рамкова угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Сполучених Штатів Америки про співробітництво у сфері протидії ВІЛ/СНІДу в 2011-2015 роках від 15.02.2011.
Відтак, господарські операції позивача із поставки товарів на суму 1273399,00 грн на виконання Договору поставки від 18.01.2024 №31/24 та на суму 10314720,00 грн. на виконання Договору від 13.10.2023 №2023/0061 є такими, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку, а отже звільняються від оподаткування ПДВ відповідно до Угоди та положень п.197.11 ст.197 та п.26 підрозділу 2 розділу XX ПК України.
Стосовно посилання податкового органу на відсутність даних про залучення позивача, як субпідрядника, суд зазначає, що положення ПК України та Порядку №137 визначають, що єдиною умовою застосування пільги, передбаченої п.197.11 ст.197 та п.26 підрозділу 2 розділу XX ПК України, є факт здійснення операцій із постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.
Вказаної умови відповідно до встановлених обставин у спірних правовідносинах дотримано.
Крім того, відповідно до п.14 Порядку №137 для державної реєстрації проектів (програм) реципієнт (реципієнти) та партнер з розвитку або уповноважена партнером з розвитку особа подають до Секретаріату Кабінету Міністрів України в електронному та паперовому вигляді такі документи: 1) клопотання про державну реєстрацію проекту (програми), яке містить відомості про: партнера з розвитку (найменування, місцезнаходження, місцезнаходження в Україні уповноваженого партнером з розвитку органу, ім`я, прізвище, посада координатора робіт); виконавця (найменування, місцезнаходження, адреса в Україні, ім`я, прізвище, посада координатора робіт і за наявності - код згідно з ЄДРПОУ (Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України) або Державним реєстром фізичних осіб - платників податків; реципієнта (найменування, місцезнаходження, ім`я, прізвище, посада відповідальної особи і за наявності - код згідно з ЄДРПОУ або Державним реєстром фізичних осіб - платників податків); бенефіціара (найменування, місцезнаходження, ім`я, прізвище, посада відповідальної особи).
Отже, вказаною нормою не передбачено подання для реєстрації програми документів щодо особи, яка забезпечує реалізацію проекту та проводить процедури закупівлі за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги в рамках проекту, яким у спірних правовідносинах є позивач.
Тому, на переконання суду, позивачем не допущено порушення вимог податкового законодавства під час визначення в деклараціях з ПДВ за листопад 2023 року та лютий 2024 року вищевказаних операцій з поставки товару такими, що не підлягають оподаткуванню ПДВ, внаслідок чого, позивачу неправомірно донараховані спірні зобов`язання з ПДВ.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є неправомірними та підлягають скасуванню.
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому суд дійшов висновку, що сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно у розмірі 24124,94 грн.
Керуючись ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю Вектор-Рітейл задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.07.2024 №9420/23-00-07-05-01 та №9422/23-00-07-05-01.
2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18001, м. Черкаси, вул. Хрещатик, буд.235, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Вектор-Рітейл (18007, м. Черкаси, вул. Гагаріна, буд.136, оф.21, код ЄДРПОУ 45035300) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 24124,94 грн. (двадцять чотири тисячі сто двадцять чотири гривні 94 коп.).
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123692816 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Олексій РІДЗЕЛЬ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні