Постанова
від 05.12.2024 по справі 340/10471/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 340/10471/23

Головуючий суддя І інстанції Пасічник Ю.П.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Іванова С.М. (доповідач),

суддів: Шальєвої В.А., Чередниченка В.Є.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.02.2024 року в адміністративній справі №340/10471/23 за позовом Приватного підприємства «КАРБОН-С» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання дій протиправними та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «КАРБОН-С» звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Кіровоградській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати Рішення № 9565461/34611531 від 21.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.08.2023 року, порядковий номер 11 на загальну суму 357 780 грн., сума ПДВ 59630 грн. та Рішення № 9519706/34611531 від 14.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.08.2023 року порядковий номер 12 на загальну суму 135 452,40 грн., сума ПДВ 22 575,40 грн. комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПП «Карбон - С»: № 11 від 30.08.2023 року на загальну суму 357 780 грн., сума ПДВ 59630 грн., №12 від 29.08.2023 року на загальну суму 135 452,40 грн., сума ПДВ 22 575,40 грн..

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 22.02.2024 року адміністративний позов Приватного підприємства «КАРБОН-С» було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення №9565461/34611531 від 21.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.08.2023 року, порядковий номер 11 на загальну суму 357 780 грн., сума ПДВ 59630 грн. та рішення №9519706/34611531 від 14.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.08.2023 року порядковий номер 12 на загальну суму 135 452,40 грн., сума ПДВ 22 575,40 грн. комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПП "Карбон - С" №11 від 30.08.2023 року на загальну суму 357 780 грн., сума ПДВ 59630 грн., №12 від 29.08.2023 року на загальну суму 135 452,40 грн., сума ПДВ 22 575,40 грн. днем їх подання.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Кіровоградській області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як було встановлено судом першої інстанції, ПП «Карбон - С» є суб`єктом господарювання, яке здійснює господарську діяльність у сфері будівництва. Основним видом діяльності Підприємства є Будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20). Підприємство займається проведенням капітальних та поточних ремонтів промислових та цивільних об`єктів. ПП «Карбон-С» є платником податку на додану вартість - ІПН 346115311221.

Згідно Договорів підряду ПП «Карбон-С» здійснює контроль та виконання робіт, суб`єктам господарювання реального сектору економіки, а саме 20.07.2023 року ПП «Карбон-С» було укладено Договір № 04/07 від 20.07.2023р. з АФ ТОВ «Агротехнологія-Плюс» (код ЄДРПОУ 31981180), підписано дефектний акт, локальний кошторис та погоджено договірну ціну до договору № 04/07 від 20.07.2023 року (які є невід`ємною частиною договору).

На підставі Договору, підприємство здійснює виконання робіт по ремонту асфальтобетонного покриття на території току в с.Назарівка, Кіровоградська область.

29.08.2023 року Замовник - АФ ТОВ «Агротехнологія-Плюс» здійснив оплату у сумі 135 452,40 грн (сто тридцять п`ять тисяч чотириста п`ятдесят дві гривні 40 коп.), в т.ч. ПДВ - 22 575,40 грн. (двадцять дві тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 40 копійок) на закупівлю будівельних матеріалів що підтверджують наступні документи: Платіжна інструкція №2428 від 29.08.2023 року та рахунок №027 від 18.08.2023 року.

30.08.2023 року Замовник - АФ ТОВ «Агротехнологія-Плюс» здійснив оплату у сумі 357 780,00грн. (Триста п`ятдесят сім тисяч сімсот вісімдесят гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ- 59630,00 грн. (П`ятдесят дев`ять тисяч шістсот тридцять гривень 00 копійок) на закупів. Платіжна інструкція №2431 від 30.08.2023 року та рахунок №026 від 14.08.2023 року.

Отримані кошти було використано на закупівлю та оплату товарів (купівлю асфальтобетону) та оренду техніки (послуги автомобілів з доставки асфальтобетону, послуги навантажувача, екскаватора, інші автотранспортні послуги) необхідних для виконання робіт по Договору № 04/07 від 20.07.2023 року, з АФ ТОВ «Агротехнологія-Плюс», що детально було відображено у наданих поясненнях щодо обох податкових накладних.

29.08.2023 року та 30.08.2023 року ПП «Карбон-С» було виконано роботи по договору № 04/07 від 20.07.2023 року з АФ ТОВ «Агротехнологія-Плюс», та підписано відповідні документи, а саме: форми КБ-3 за серпень 2023 року на суму 135452,40 грн. та3 780 грн., форми КБ-2 за серпень 2023 року, підсумкові відомості ресурсів до форми КБ-2 за серпень 2023 р.

Приватне підприємство «Карбон-С» отримало: Рішення від 21.09.2023 року комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: № 9565461/34611531 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.08.2023 року порядковий номер 11 на загальну суму 357 780 грн., сума коригування ПДВ 59 630 грн., від 14.09.2023 року № 9519706/34611531 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.08.2023 року порядковий номер 12 на загальну суму 135 452,40 грн., сума коригування ПДВ 22 575,40 грн.

В квитанціях від 05.09.2023 року зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 42.11 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D" = .2733%, "P" = 14415.31.

Контролюючим органом було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

ПП "Карбон - С" отримавши повідомлення від ДПС України про зупинку реєстрації вищевказаних податкових накладних надало 10.09.2023 року необхідні пояснення під № 1 та 2 і усі належні копії первинних документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних № 11 від 30.08.2023 року та № 12 від 29.08.2023 року.

12.09.2023 року на адресу ПП "Карбон-С" від Комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області надійшли повідомлення за вих. №№ 9501278/34611531 та 9501227/34611531 в яких голова комісії повторно вимагав надати письмові пояснення до вищевказаних податкових накладних та надати додаткову інформацію щодо договорів субпідряду за виконані роботи по ремонту асфальтобетонного покриття на території току, акти здачі робіт, розрахунки на оплату, кошторис робіт, платіжні документи (банківські виписки, платіжні доручення).

В наданих 10.09.2023 року поясненнях щодо інформації зазначеної в податкових накладних № 11 від 30.08.2023 року та № 12 від 29.08.2023 року вже повідомляло Комісію з приводу того, що ніяких субпідрядних договорів в межах виконання договору з Агрофірма ТОВ "Агротехнологія - Плюс" не укладалось, а роботи виконані власними силами з приводу чого надано вичерпний пакет первинних документів.

В зв`язку з цим, ПП "Карбон - С" повторно було надано ті самі пояснення, а також пакет документів з повідомленнями №1 та №2 від 18.09.2023 року та 13.09.2023 року відповідно.

Натомість комісією Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в усіх випадках було прийнято оскаржувані рішення «Про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН».

Комісією, як на підстави для відмови у реєстрації податкових накладних зазначено про ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.

Не погодившись з прийнятими рішеннями комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації під №9565461/34611531 від 21.09.2023 року та №9519706/34611531 від 14.09.2023 року ПП «Карбон-С» 04.10.2023 року та 05.10.2023 року звернулось з апеляційними скаргами до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України під № № 24 та 25 відповідно.

За результатами розгляду поданих ПП «Карбон - С» скарг у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної №11 від 30.08.2023 року на суму коригування ПДВ в розмірі 59 630 грн. та податкової накладної №12 від 29.08.2023 року на суму коригування ПДВ в розмірі 22 575,40 грн. ДПС України було відмовлено.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позові вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржені у справі рішення не відповідають вимогам та принципам управлінської діяльності, закріпленим у ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, позаяк прийняті необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч повноваженням та вимогам законодавства. При прийнятті рішень контролюючий орган виявив надмірний формалізм, відступивши від оцінки самої суті господарської операції, у зв`язку із чим, оскаржені рішення підлягають скасуванню.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті «з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».

Однак, вказані рішення в розділі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» не містять жодної інформації, що свідчить про не надання комісією належної оцінки, які ж саме документи платником податку не було подано, і яким чином це унеможливило реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Поряд з вказаним, з матеріалів справи видно, що на виконання зазначених повідомлень відповідача позивач подав необхідні пояснення та копії первинних документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних № 11 від 30.08.2023 року та № 12 від 29.08.2023 року.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржувані рішення були прийняті відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави їх прийняття.

Крім того, суд також звертає увагу на те, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Також, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.02.2024 року в адміністративній справі №340/10471/23 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяС.М. Іванов

суддяВ.А. Шальєва

суддяВ.Є. Чередниченко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123694082
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/10471/23

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні