Постанова
від 10.12.2024 по справі 420/15181/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2024 р. Категорія 111010000м. ОдесаСправа № 420/15181/24Перша інстанція: суддя Андрухів В.В.,

час і місце ухвалення: спрощене провадження,

м. Одеса

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Семенюка Г.В.,

суддів Домусчі С.Д., Шляхтицького О.І.,

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні П`ятого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановиВ:

Позивач, звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, мотивуючи його тим, що у зв`язку із фактичним виконанням меншого обсягу робіт за Договором підряду від 13.01.2023 р. № 13/01/2022-ЕС зменшено ціну договору з 3 449 805,00 грн. на в сумі 3 175 008,50 грн. Вказане стало підставою для подачі Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 30.06.2023 року до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року, в якому коригування було здійснено виключно в частині коригування кількості об`єму обсягу з 0,4 на 0,434619939. Також згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 р. виписана податкова накладна № 2 від 30.06.2023р. на суму 1 795 086,50 грн., ПДВ 299 181,08 грн., на різницю між загальною вартістю виконаних робіт та передплатою. Проте, реєстрацію Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 30.06.2023 року до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року, а також податкової накладної № 2 від 30.06.2023 р. було зупинено. Підставою зупинення зазначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків. На пропозицію контролюючого органу ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС подані письмові пояснення та документи щодо Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 30.06.2023 до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року, а також податкової накладної № 2 від 30.06.2023 р. Однак, не зважаючи на надання документів та пояснень, відповідачем прийняті оскаржувані рішення від 25.04.2024 р. №10963388/44456421 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 на суму 1 795 086,50 грн., ПДВ 299 181,08 грн., а також рішення від 25.04.2024 р. № 10963389/44456421 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 до податкової накладної №1 від 31.01.2023. Не погоджуючись із рішеннями Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладеної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 25.04.2024 р. №10963388/44456421 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року на суму 1795086,50 грн, ПДВ 299181,08 грн. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС податкову накладну № 2 від 30.06.2023 року датою її первинного подання на реєстрацію. Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладеної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 25.04.2024 р. № 10963389/44456421 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 до податкової накладної №1 від 31.01.2023 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних поданий Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року датою його первинного подання на реєстрацію.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду та прийняти нову постанову, якою у задоволенні вимог позивача відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що задовольняючи позов, суд першої інстанції не врахував, що за умовами договору, розрахунки виконуються в порядку 3-х частин оплати, проте ані рахунків на оплату, ані платіжних інструкцій, ані банківських виписок платником не надавалось. Крім того, платіжні інструкції, надані позивачем, є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, так як в зазначених документах відсутній підписи платника, як у фізичному, так і в електронному вигляді. Також, відповідач вказав, що товарно-транспортні накладні, надані позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф вантажно-розвантажувальних робіт.

Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС» було надано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено, що доводи, викладені в апеляційній скарзі є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року винесено законно та обґрунтовано, а тому підстави для його скасування відсутні. Крім того, позивач вказує, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не визначено конкретних документів, ненадання яких стало причиною для відмови в реєстрації вищевказаних податкових накладних.

На підставі ст. 311 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС, код ЄДРПОУ 44456421, зареєстроване як юридична особа 05.01.2022 року; перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області та зареєстроване з 01.02.2022 року платником податку на додану вартість (а.с. 27, 149-150 том 1).

Основним видом економічної діяльності товариства є: 43.21 Електромонтажні роботи.

На підставі Договору оренди від 01.08.2022 року № 13, ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС орендує нежитлові офісні та складські приміщення у ТОВ ГРАНД ЛОГІСТІК за адресою: 65031, м. Одеса, вул. Хімічна, 1/27, офіс 415 (а.с. 154-158, том 1)

Виробнича діяльність провадиться безпосередньо на об`єктах замовників

У межах здійснення власної господарської діяльності, 05.12.2022 року між ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС та ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ УКРАЇНА укладений Договір підряду № 02/12, відповідно до якого Підрядник зобов`язався своїми силами і засобами за завданням Замовника і за його рахунок виконати весь комплекс електромонтажних робіт та пусконалагоджувальних роботи із підключення двох дизель генераторів, а також здійснити перемонтаж існуючого обладнання щитової 0,4 кВ., монтаж кабельної лінії від генератору до щитової 0,4 кВ (а.с. 48-49, 53-55 том 1).

На виконання умов Договору підряду від 05.12.2022 року № 02/12 ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС із грудня по серпень 2023 року було здійснено монтаж кабельних лотків, кабелю силового ВВГнг 1х240 150 м, кінцевих муфт, контрольного кабелю, шаф силових з вступним вимикачем від генераторів (АВР 1), монтаж малої шафи, розведення контрольного кабелю КВВГнг 4х1,5 240 м, переробка схеми АВР (демонтаж старого АВР із підключенням нового АВР), пусконалагоджувальні роботи, виготовлення виконавчих схем.

З метою подальшого монтажу та підключення вищевказаних двох дизель генераторів виникла потреба у виконанні робіт з переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ на території підприємства групи компаній Нові Продукти у м. Жашків.

З метою переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ, ПП ЦЕНТР-МОНТАЖ-ЕНЕРГО розроблений Робочий проект (РП) Внесення змін до проєкту Перенесення трьох КЛ-10 кВ за зону забудови за адресою: вул. Перемоги, 10, м. Жашків, Черкаська область РОБОЧІ КРЕСЛЕННЯ МАРОК: ПЗ - Загальна пояснювальна записка 5-2022-ПЗ, ЕП - Зовнішні мережі електропостачання 35-2022- ЕП (а.с. 67-108, том 1).

У зв`язку з викладеними обставинами, 13.01.2023 року між ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС (Виконавець) та ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ (Замовник) укладений Договір підряду № 13/01/2022-ЕС (а.с. 171-176, том 1), за умовами якого Виконавець зобов`язується за завданням Замовника виконати Роботи з переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ (далі Роботи) на об`єкті Замовника (надалі Об`єкт), розташованому за адресою: Черкаська обл., Уманський р-н, м. Жашків, вул. Перемоги, буд.10, а Замовник зобов`язується прийняти належним чином виконані Роботи та оплатити їх (п. 1.1).

Згідно п. 1.2 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, найменування, характеристика, асортимент, кількість, загальна вартість Матеріалів, Обладнання та Робіт, що буде використовуватися Виконавцем на об`єкті Замовника, визначається Сторонами у Додатку №1 Договірна ціна на будівельні роботи та кошторисна документація, який є невід`ємною частиною даного Договору. Передача Виконавцю робочого проекту Внесення змін до проєкту Перенесення трьох КЛ-10 кВ за зону забудови за адресою: вул. Перемоги, 10 м. Жашків, Черкаська область підтверджується підписанням обома Сторонами відповідного Акту прийому-передачі.

Згідно п. 1.3 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, сторони також вправі підписувати будь-які інші додатки до цього Договору, котрі визначають та/або уточнюють умови щодо предмету цього Договору та зобов`язань Сторін за цим Договором.

Згідно п. 1.4 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, Виконавець зобов`язується виконати Роботи, власними силами та засобами, з можливим залучення третіх осіб, у строки та на умовах визначених в Договорі, у відповідності до завдань Замовника (у випадку наявності такого завдання підписаного Сторонами), чинного законодавства України, якщо інше прямо не передбачено Договором.

Згідно п.п. 1.11-1.12 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, до початку виконання робіт Замовник повинен передати Виконавцю на протязі 3 робочих днів з дати підписання договору проектну документацію Внесення змін до проекту Перенесення трьох КЛ-10 кВ за зону забудови за адресою: вул. Перемоги, 10 м. Жашків. Черкаська область у паперовому вигляді, один екземпляр із печаткою "У виробництво".

Для початку виконання робіт Замовник повинен передати Виконавцю майданчик проведення робіт за актом здачі на роботу.

Розділ 2 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року визначає умови щодо ціни Договору, зокрема, згідно п.п. 2.1.-2.5, загальна вартість Договору складає 3 449 805 (три мільйони чотириста сорок дев`ять тисяч вісімсот п`ять) грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 20%. 2.2. Загальна ціна Договору може бути змінена за згодою Сторін згідно з п. 2.3., виключно після підписання Сторонами Додатків та/або Додаткових угод до даного Договору, які Сторони складають та підписують протягом строку дії цього Договору. Ціна щодо даного обсягу Робіт є фіксованою. При виникненні додаткових робіт, зміні обсягів Обладнання, матеріалів та складу Робіт в бік збільшення чи зменшення, ціна Договору може переглядатися Сторонами. Перегляд Договірної ціни обґрунтовується розрахунками і оформлюється шляхом підписання Сторонами додаткових угод до даного Договору, та затверджується Сторонами. Замовник має право вносити зміни та доповнення в склад і обсяги робіт. Виконавець зобов`язаний враховувати ці зміни, якщо вони не загрожують якості Робіт, які виконуються та строкам виконання Робіт, а також якщо вони офіційно передані.

Розділ 3 Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року визначає умови щодо прядку розрахунків, зокрема, згідно п. 3.1, розрахунки за виконання Робіт проводяться Замовником в наступному порядку:

3.1.1. 1 частина оплати: попередня оплата 40% від загальної вартості що складає 1379 922,00 грн. з ПДВ, оплачується після підписання даного Договору протягом 5 банківських днів з дати отримання рахунка на оплату;

3.1.2. 2 частина оплати: оплата 10% від загальної вартості що складає 344 980,50 грн. з ПДВ оплачується після виконання та здачі Виконавцем демонтажних робіт протягом 5 банківських днів з дати підписаного обома сторонами Акту демонтажних робіт;

3.1.3. 3 частина оплати: доплата 50% від загальної вартості що складає 1 724 902,50 грн. з ПДВ оплачується після виконання та здачі Виконавцем Робіт у повному обсязі протягом 15 банківських днів з дати підписаного обома сторонами фінального Акту прийому-передачі виконаних робіт.

З метою виконання Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС укладено Договір підряду №01.01 від 25.01.2023 року з ФОП ОСОБА_1 , як Виконавцем, відповідно до якого у порядку та на умовах, визначених цим Договором Виконавець зобов`язується за завданням Замовника виконати Роботи з переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ (далі Роботи) на об`єкті Замовника (надалі Об`єкт), розташованому за адресою: Черкаська обл., Уманський р-н, м. Жашків, вул. Перемоги, буд. 10, а Замовник зобов`язується прийняти належним чином виконані Роботи та оплатити їх (а.с. 191-194, том 1).

За наслідками отримання в порядку, передбаченому Договором підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, на банківський рахунок ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС авансового платежу від ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ у розмірі 40% від загальної вартості що складає 1 379 922,00 грн. з ПДВ, ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС було зареєстровано Податкову накладну №1 від 31.01.2023 року, реєстраційний номер документа: 9025454196.

У матеріалах справи також наявна копія Платіжної інструкції від 31.01.2023 року, яка підтверджує перерахунок коштів у сумі 1379922,00 грн. ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ на користь ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС згідно Договору підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 110, том 2).

У травні 2023 року ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС виконані роботи та в порядку, передбаченому Договором від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС, надіслано ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ для підписання Акт №1 приймання-передачі виконаних робіт за травень 2023 року.

Листом від 31.05.2023 року вих. №42 ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ відмовило у підписання Акту №1 приймання-передачі виконаних будівельних робіт за травень 2023 року (а.с. 51-52, том 1).

У подальшому, за результатами робочої зустрічі представників Сторін Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 р., погоджені зміни до Акту приймання передачі виконаних будівельних робіт за травень 2023 року.

30.06.2023 року сторонами Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року підписаний Акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) про надання послуги з виконання робіт з переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ згідно з Договором підряду №13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, на суму 3 175 008,50 грн. в т.ч. ПДВ 529 168,08 грн. (а.с. 113-124, том 1).

30.06.2023 року сторонами Договору підряду № 13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року підписана Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3), згідно з Договором підряду №13/01/2022-ЕС від 13.01.2023 року, на суму 3 175 008,50 грн. в т.ч. ПДВ 529 168,08 грн. (а.с. 50, том 1).

У зв`язку із фактичним виконанням меншого обсягу робіт за Договором підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС зменшено ціну договору з 3 449 805,00 грн. на 3 175 008,50 грн., що стало підставою для формування ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 30.06.2023 року до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року на суму 1149935,00 грн. (а.с. 56, том 2).

Указаний Розрахунок коригування №1 від 30.06.2023 року позивач направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно Квитанції з єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, вищезазначений Розрахунок коригування прийнято, однак реєстрація зупинена з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку. Також запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також згідно з Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС виписана податкова накладна № 2 від 30.06.2023 року на суму 1 795 086,50 грн., ПДВ 299 181,08 грн. (а.с. 44, том 2).

Вказану вище податкову накладну ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно Квитанції від 17.07.2023 року, реєстрація податкової накладної № 2 від 30.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України з підстав: ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 29 том 1, а.с. 45 том 2).

З метою подальшої реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 30.06.2023 року до податкової накладної № 1 від 31.01.2023 року та податкової накладної № 2 від 30.06.2023 року, ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення №1 від 19.04.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Кількість додатків: 42 (а.с. 46-48, том 2).

За результатами розгляду наданих пояснень і документів, доданих до них, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті:

Рішення від 25.04.2024 року №10963388/44456421 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року на суму 1 795 086,50 грн., ПДВ 299 181,08 грн. (а.с. 32 том 1, а.с. 49 том 2);

Рішення від 25.04.2024 року № 10963389/44456421 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року до податкової накладної №1 від 31.01.2023 року (а.с. 33 том 1, а.с. 57-58 том 2).

Підставою відмови зазначено: надання платником податків копій документів, складених/оформлених з порушенням законодавства.

Не погоджуючись із прийнятими Комісією регіонального рівня рішеннями про відмову в реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 30.06.2023 року та Податкової накладної № 2 від 30.06.2023 року, позивачем подано Скаргу з додатками до Комісії центрального рівня.

Рішенням Комісії центрального рівня від 06.05.2024 року № 28635/44456421/2 скаргу ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС на рішення від 25.04.2024 року №10963388/44456421 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 30, том 1).

Рішенням Комісії центрального рівня від 06.05.2024 року № 28636/44456421/2 скаргу ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС на рішення від 25.04.2024 року № 10963389/44456421 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 31, том 1).

Не погодившись із зазначеними рішенням та вважаючи їх протиправними і необґрунтованими, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив, що у квитанціях про зупинення відповідач не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, для того, щоб реєстрація ПН та РК стала можливою, а тому твердження у відзиві про ненадання певних доказів, як обґрунтування правомірності рішення про відмову реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року, є противоправним.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду погоджується з означеними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165 у редакції від 08.07.2023, чинній на момент зупинення реєстрації спірної податкової накладної та РК).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування

Пункт 4 Порядку №1165 визначає, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п. 7-8 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно з п. 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до п. 26 Порядку №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п. 26 Порядку №1165, комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520, в редакції від 30.09.2023 року, чинній на момент прийняття спірного рішення про відмову в реєстрації ПН).

Згідно з п. 2 Порядку №520, рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 4 Порядку №520 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку №520, платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

У разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пункт 9 Порядку № 520, в редакції Наказів Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023 та № 394 від 14.07.2023, передбачає наступний порядок розгляду контролюючим органом поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК, а саме:

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Реєстрація податкової накладної №2 від 30.06.2023 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з підстав відповідності п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість є Додатком №1 до Порядку №1165 (у редакції від 08.07.2023, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачено такий критерій: У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС..

Зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку стосується конкретної господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній, яка на підставі податкової інформації є ризиковою та з цих підстав платник податків включається до переліку ризикових, однак з квитанцій не вбачається яка ризикова операція та по якій податкові накладній досліджувалася податкова інформація по платнику податків.

Контролюючим органом не ідентифіковано конкретну господарську операцію, яку контролюючий орган визначає як ризикову, та/або податкові накладні/розрахунки коригування платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Верховний Суд постанові від 05.01.2021 по справі №640/11321/20 зазначив, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органів наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації. При цьому, незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, зазначене не скасовує обов`язок доказування, покладений на суб`єкта владних повноважень частиною 2 статті 77 КАС України.

У квитанції про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Матеріалами справи підтверджується, що в надісланих позивачу квитанціях про зупинення реєстрації ПН та РК не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної та розрахунку коригування в ЄРПН, що не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.

Контролюючий орган не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, щоб ПН та РК були зареєстровані.

Верховний Суд у постановах від 14.12.2022 у справі № 560/11825/21 (ЄДРСР 107878016), від 16.02.2023 у справі № 380/7648/22 (ЄДРСР 109063942) виснував, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Також, у постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 (ЄДРСР 100789179) Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Аналогічна позиція також висловлена у постанові Верховного Суду від 29.06.2022 у справі 380/5383/21 (ЄДРСР 105024835).

ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Кількість додатків: 42.

У даному випадку платником податку було надано первинні документи, які, на його думку, підтверджують господарську операцію, так як подання конкретних документів контролюючий орган не вимагав надати.

Разом із Повідомленням ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС подано, зокрема Договір підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 171-176, том 1), укладений між ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС (Виконавець) та ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ (Замовник), за умовами якого Виконавець зобов`язується за завданням Замовника виконати Роботи з переносу ТП № 78 та чотирьох кабельних ліній 10 кВ (далі Роботи) на об`єкті Замовника (надалі Об`єкт), розташованому за адресою: Черкаська обл., Уманський р-н, м. Жашків, вул. Перемоги, буд.10, а Замовник зобов`язується прийняти належним чином виконані Роботи та оплатити їх.

Також, надані до контролюючого органу надані Акти приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року та червень 2023 року, на підставі яких ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС й були складені спірні розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року та податкова накладна №2 від 30.06.2023 року.

У матеріалах справи також наявна копія Платіжної інструкції від 31.01.2023 року, яка підтверджує перерахунок коштів у сумі 1 379 922, 00 грн. ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ на користь ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС згідно Договору підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 110, том 2).

Також, у матеріалах справи також наявна копія Платіжної інструкції від 10.07.2023 року, яка підтверджує перерахунок коштів у сумі 1 795 086, 50 грн. ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ на користь ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС згідно Договору підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 119, том 2).

Разом з тим, не зважаючи на надані пояснення та додані документи, контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року, обмежившись в оскаржуваних рішеннях лише посиланням на надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства.

Водночас, відповідач жодним чином не конкретизував у спірному рішенні, які з поданих ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС копій документів складені/оформлені із порушенням законодавства, та у чому полягають ці порушення.

У графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) відповідач зазначив загальну фразу: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Отже, зміст спірних рішень не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте оскаржувані позивачем рішення.

Суд апеляційної інстанції не приймає до уваги посилання апелянта, що ані рахунків на оплату, ані платіжних інструкцій, ані банківських виписок платником не надавалось, оскільки в матеріалах справи наявна копія Платіжної інструкції від 31.01.2023 року, яка підтверджує перерахунок коштів у сумі 1 379 922, 00 грн. ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ на користь ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС згідно Договору підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 110, том 2).

Також у матеріалах справи також наявна копія Платіжної інструкції від 10.07.2023 року, яка підтверджує перерахунок коштів у сумі 1 795 086, 50 грн. ТОВ НОВІ ПРОДУКТИ на користь ТОВ ЕНЕРГОСІСТЕМС ПЛЮС згідно Договору підряду від 13.01.2023 року № 13/01/2022-ЕС (а.с. 119, том 2).

Крім того, як квитанції про зупинення реєстрації, так і спірні рішення, не містять посилання та вимоги про необхідність надання та ненадання позивачем зазначених документів.

У квитанціях про зупинення відповідач не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, для того, щоб реєстрація ПН та РК стала можливою, а тому твердження апелянта про ненадання певних доказів, як обґрунтування правомірності рішення про відмову реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року, є противоправним.

Окрім того, суд звертає увагу, що ухвалюючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно питання правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Дана позиція викладена у постановах Верховного Суду від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, від 16.09.2022 у справі № 380/7736/21, від 16 лютого 2023 року по справі №380/7648/22.

З огляду на вказане вище, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2024 року №10963388/44456421 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.06.2023 року та від 25.04.2024 року № 10963389/44456421 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року слід визнати протиправним та скасувати.

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №2 від 30.06.2023 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

Відповідно до пунктів 2, 10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

У разі надходження до ДПСУ рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Відповідно до абзацу 22 пункту 201.10 ст.201 ПКУ, відсутність факту реєстрації платником податку продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Таким чином, з метою уникнення будь-яких негативних наслідків для платника податків щодо права на формування податкового кредиту, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №2 від 30.06.2023 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 30.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.

Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області, - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року по справі № 420/15181/24, - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач Г.В. СеменюкСудді С.Д. Домусчі О.І. Шляхтицький

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123694741
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/15181/24

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 09.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні