Ухвала
від 12.12.2024 по справі 490/6084/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/6084/24

н\п 1-кс/490/4476/2024

12.12.2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/6084/24

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

12 грудня 2024 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідувань злочинів загальнокримінальної спрямованості СУ ГУ НП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором, про надання тимчасового доступу до речей і документів у кримінальному провадженні №12024150000000607 від 03.07.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368, ч. 2ст. 364, ч. 3 ст. 369-2 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся з клопотанням до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва про надання тимчасового доступу до речей та документів відносно вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за період з 01.01.2014 по теперішній час, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , перелік яких зазначений в прохальній частині клопотання.

Вважають, що вказана інформація має істотне значення у даному кримінальному провадженню, оскільки містить дані про вчинене кримінальне правопорушення, яке підлягає доказуванню під час досудового розслідування, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів і інформації неможливо.

А тому слідчий звернувся до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке просить задовольнити.

В судове засідання прокурор не з`явився, повідомлявся належним чином. Надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Також зазначив про розгляд клопотання у відсутності представників осіб, у володінні яких знаходяться документи, тимчасовий дозвіл на доступ до яких просить слідчий.

Враховуючи закріплений ст.26 КПК України принцип диспозитивності, згідно якого сторони кримінального провадження є вільними у використанні свої прав у межах та у спосіб, передбачений цим Кодексом, вважає за можливе розглянути подане клопотання у її відсутність та на підставі наявних матеріалів.

Зважаючи на вимоги ч.2 ст.163КПК України вважаю можливим розглядати клопотання у відсутності представників осіб, у володінні яких знаходяться документи, тимчасовий дозвіл на доступ до яких та можливість отримання інформації яку просить слідчий.

Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, слідчий суддя встановив наступне.

Так, слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Миколаївській області розслідується кримінальне провадження №12024150000000607 від 03.07.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368, ч. 2ст. 364, ч. 3 ст. 369-2 КК України.

Згідно матеріалів досудового розслідування, 03.07.2024 від УСР в Миколаївській області ДСР НП України до СУ ГУНП в Миколаївській області надійшов рапорт щодо незаконних дій посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 , які діючи за попередньою змовою, спільно з керівниками вищих навчальних закладів на території Миколаївської області, під час дії військового стану, з метою особистого незаконного збагачення, зловживаючи службовим становищем, організувала незаконну схему з вимагання та отримання неправомірної вигоди від абітурієнтів чоловічої статі віком від 25 років, за зарахування на навчання до ВНЗ на денну чи дуальну форму навчання без подальшого відвідування, для отримання відстрочки від мобілізації та проходження військової служби,спричинивши своїми діями тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, свободам та інтересам держави.

Так, встановлено, що на теперішній час у МТУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за рівнем освіти «бакалавр» навчаються 1040 студентів віком 25-60 років, з яких підставами для зарахування (поновлення) на навчання 953 осіб стали академічні довідки навчальних закладів, у яких студенти навчалися та були відраховані за власним бажанням. Тобто приблизно 90% осіб, які були зараховані у період 2022-2024 роки та навчаються були поновлені на навчання на підставі академічних довідок.

Оперативним шляхом також встановлено, що особи або не отримували академічні довідки у ІНФОРМАЦІЯ_5 , або взагалі не навчалися, або отримали дипломи про освіту пізніше дати, яка вказана у академічній довідці, а також реєстраційні номери наказів, які зазначені в академічних довідках відсутні. Крім цього, в матеріалах особових справ, які зберігаються в МТУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відсутні зазначені академічні довідки, інформація про які міститься в наказах про зарахування на навчання та базі ЄДЕБО.

На підставі викладеного є підстави вважати, що значна кількість академічних довідок, на підставі яких зараховано (поновлено) на навчання осіб призивного віку (25-60 років) є фіктивними, особи взагалі не навчалися в закладах освіти або не отримували дані довідки.

З урахуванням вищевикладеного, виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до документів відносно Вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Зазначають, що відомості, що містяться в цих документах можуть бути використані як доказ, оскільки містять дані про вчинене кримінальне правопорушення, яке підлягає доказуванню під час досудового розслідування.

Відповідно до частини 1статті 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно з ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Частиною 6 ст.163 КПК України встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно ч.7 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Зважаючи на вищевказані обставини, те, що документи, дозвіл на тимчасовий доступ до яких просять надати мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у вказаному кримінальному провадженні, а також відомості, що містяться в цих документах можуть бути використані як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів і інформації неможливо, приходжу до висновку, що клопотання обґрунтоване та його слід задовольнити, надавши тимчасовий доступ до вказаних у клопотанні документів.

Керуючись вимогами статей 131, 159, 160, 163, 164 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до речей та документів відносно вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за період з 01.01.2014 по теперішній час, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме, документи, які подавалися до органу ліцензування:

- щодо започаткування та провадження освітньої діяльності для освітніх програм на відповідному рівні вищої освіти:

- матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності:

- документів, які підтверджують право власності чи користування майном для провадження освітньої діяльності на строк не менший необхідного для завершення одного повного циклу освітньої діяльності;

- документів щодо забезпечення навчальними аудиторіями та лабораторіями, майстернями, включаючи комп`ютерні робочі місця (враховується комп`ютерна техніка із строком експлуатації не більше восьми років), полігонами, обладнанням та устаткуванням, спортивними залами та спортивними майданчиками (стадіоном) в обсязі, достатньому для виконання затвердженої (затверджених) освітньої (освітніх) програми (програм) та навчальних планів, медичним пунктом, бібліотекою з читальним залом, актовим чи концертним залом та пунктом харчування;

- документів щодо забезпечення навчальних аудиторій мультимедійним обладнанням;

- документів, оформлених відповідно до вимог законодавства, що підтверджують право власності чи користування майном для кожного місця провадження освітньої діяльності;

- концепцію освітньої діяльності на заявленому рівні вищої освіти або за освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, на відповідному рівні вищої освіти, яка включає:

- перелік освітніх програм за спеціальностями із зазначенням освітніх компонентів для кожної освітньої програми, спрямованих на досягнення передбачених такими програмами результатів навчання у разі ліцензування започаткування освітньої діяльності на певному рівні вищої освіти (у разі розширення провадження освітньої діяльності щодо збільшення ліцензованого обсягу на певному рівні вищої освіти зазначається тільки перелік освітніх програм за спеціальностями);

- перелік освітніх компонентів, спрямованих на досягнення передбачених освітньою програмою результатів навчання, із зазначенням необхідних засобів для провадження освітньої діяльності (у разі ліцензування освітніх програм, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, на відповідному рівні вищої освіти);

- інформацію про відповідність стандарту вищої освіти відповідного рівня та/або професійному стандарту, відповідно до яких здобувач ліцензії (ліцензіат) планує провадити освітню діяльність;

- відомості про науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників, що підтверджують їх освітню та/або професійну кваліфікацію для забезпечення освітнього процесу на відповідному рівні вищої освіти або за освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, на відповідному рівні вищої освіти,

- відомості про науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників, які працюють за основним місцем роботи, мають відповідну освітній програмі освітню та/або професійну кваліфікацію (крім розширення провадження освітньої діяльності щодо збільшення ліцензованого обсягу на певному рівні вищої освіти);

- відомості про матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності (у разі ліцензування освітніх програм, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання);

- відомості про засоби провадження освітньої діяльності (у разі ліцензування освітніх програм, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, на відповідному рівні вищої освіти);

- письмове зобов`язання (у довільній формі) щодо забезпечення безперешкодного доступу до будівель, приміщень закладу освіти осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення із зазначенням строків виконання;

- документа (документів), який (які) підтверджує (підтверджують) забезпечення безперешкодного доступу до будівель, приміщень закладу освіти осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;

- документ про декларування необхідності збільшення ліцензованого обсягу за певним рівнем вищої освіти (у разі розширення провадження освітньої діяльності щодо збільшення ліцензованого обсягу на певному рівні вищої освіти), який включає:

- перелік спеціальностей на відповідному рівні освіти із зазначенням освітніх програм за кожною спеціальністю;

- контингент здобувачів освіти за кожною освітньою програмою відповідної спеціальності за останній календарний рік;

- обґрунтування необхідності збільшення ліцензованого обсягу на певному рівні вищої освіти;

- інформацію про наявність у відкритому доступі на власному веб-сайті інформації та документів, передбачених Законами України Про освіту та Про вищу освіту;

- документів, що засвідчують рівень освіти і кваліфікації керівника закладу освіти (документів про вищу освіту, науковий ступінь, вчене звання);

- рішення президії ІНФОРМАЦІЯ_6 для отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності науковими установами, що перебувають в їх віданні (для здобувачів ліцензії (ліцензіатів) - наукових установ ІНФОРМАЦІЯ_7 , національних галузевих академій наук);

- інформацію про відсутність над здобувачем ліцензії (ліцензіатом) прямо чи опосередковано контролю (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України Про захист економічної конкуренції) резидентами іноземних держав, що здійснюють збройну агресію проти України (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України Про оборону України) та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України, та інформацію про те, що здобувач ліцензії (ліцензіат) не діє в інтересах таких осіб;

- документів щодо забезпечення започаткування та провадження освітньої діяльності за рівнем фахової передвищої освіти:

- документів, оформлених відповідно до вимог законодавства, які підтверджують право власності чи користування майном для провадження освітньої діяльності;

- документи щодо забезпечення майстернями, навчальними кабінетами та лабораторіями, включаючи комп`ютерні робочі місця (враховується комп`ютерна техніка із строком експлуатації не більше восьми років), полігонами, обладнанням та устаткуванням, спортивними залами та спортивними майданчиками (стадіоном) відповідно до затверджених освітньо-професійних програм відповідної спеціальності та навчальних планів, медичним пунктом, бібліотекою з читальним залом, актовим чи концертним залом та пунктом харчування;

- документів щодо забезпечення навчальних аудиторій мультимедійним обладнанням.

- документів щодо навчально-методичного забезпечення освітньої діяльності на рівні фахової передвищої освіти до здобувача ліцензії (ліцензіата).

- інформації щодо наявності на кожного здобувача освіти по одному примірнику підручника із обов`язкових для вивчення навчальних предметів та/або забезпечення постійного доступу до їх електронних версій (якщо освітньо-професійна програма передбачає здобуття профільної середньої освіти);

- інформації щодо наявності на кожні п`ять здобувачів освіти не менше одного підручника, навчального посібника, конспекту лекцій, хрестоматій з інших дисциплін згідно з переліком рекомендованої літератури та/або забезпечення постійного доступу до їх електронних версій;

- інформації щодо наявності у бібліотеці (у тому числі в електронній формі) не менше двох різних найменувань фахових періодичних видань відповідного або спорідненого профілю для кожної спеціальності.

- заяву про отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності на рівні фахової передвищої освіти, а також:

- документів, оформлених відповідно до вимог законодавства, що підтверджують право власності чи користування майном для кожного місця провадження освітньої діяльності на строк не менший необхідного для завершення одного повного циклу освітньої діяльності;

- концепцію освітньої діяльності за спеціальністю, яка включає:

- перелік освітніх програм за спеціальністю із зазначенням освітніх компонентів для кожної освітньої програми, спрямованих на досягнення передбачених такими програмами результатів навчання із зазначенням необхідних засобів для провадження освітньої діяльності;

- інформацію про відповідність стандарту фахової передвищої освіти та/або професійному стандарту, відповідно до яких здобувач ліцензії (ліцензіат) планує провадити освітню діяльність;

- відомості про педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес за спеціальністю на рівні фахової передвищої освіти;

- відомості про педагогічних працівників, які працюють у здобувача ліцензії (ліцензіата) за основним місцем роботи, мають освітню та/або професійну кваліфікацію, яка відповідає спеціальності, що ліцензується, на рівні фахової передвищої освіти;

- інформацію про наявність структурного підрозділу з роботи з іноземцями та особами без громадянства) (у разі започаткування провадження освітньої діяльності з навчання іноземців та осіб без громадянства за акредитованими спеціальностями);

- відомості про матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу освіти на рівні фахової передвищої освіти;

- відомості про навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності за спеціальністю на рівні фахової передвищої освіти;

- відомості про інформаційне забезпечення освітньої діяльності за спеціальністю на рівні фахової передвищої освіти;

- письмове зобов`язання щодо забезпечення безперешкодного доступу до будівель, приміщень закладу освіти осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення із зазначенням строків виконання;

- документа (документів), який (які) підтверджує (підтверджують) забезпечення безперешкодного доступу до будівель, приміщень закладу освіти осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;

- інформацію про необхідність збільшення ліцензованого обсягу за спеціальністю (у разі розширення провадження освітньої діяльності щодо збільшення ліцензованого обсягу за спеціальністю), яка включає:

- перелік освітніх програм, які виконуються за відповідною спеціальністю;

- контингент здобувачів освіти за кожною освітньою програмою відповідної спеціальності за останній навчальний рік;

- обґрунтування необхідності збільшення ліцензованого обсягу за спеціальністю;

- інформацію про наявність у відкритому доступі на власному веб-сайті інформації та документів, передбачених Законами України Про освіту, Про фахову передвищу освіту;

- інформацію про наявність на офіційному веб-сайті здобувача ліцензії (ліцензіата) сторінки англійською мовою, на якій розміщена основна інформація про суб`єкта освітньої діяльності, правила прийому іноземців та осіб без громадянства, умови навчання та проживання іноземців та осіб без громадянства, контактна інформація тощо (у разі започаткування провадження освітньої діяльності з підготовки іноземців та осіб без громадянства за акредитованими спеціальностями);

- документів, що засвідчують рівень освіти і кваліфікації керівника закладу освіти (документів про вищу освіту, науковий ступінь, вчене звання);

- інформацію про відсутність над здобувачем ліцензії (ліцензіатом) прямо чи опосередковано контролю (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України Про захист економічної конкуренції) резидентами іноземних держав, що здійснюють збройну агресію проти України (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України Про оборону України) та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України, та інформацію про те, що здобувач ліцензії (ліцензіат) не діє в інтересах таких осіб;

- опис документів, що подавалися для отримання ліцензій (ї).

- документи, які складалися під час проведення органом ліцензування перевірки дотримання ліцензіатом вимог Ліцензійних умов або інших перевірок;

- листування ззакладом освітищодо освітньоїдіяльності, з можливістю отримання їх копій.

Виконання ухвали слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надати слідчому СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 .

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК України, слідчий суддя за клопотанням слідчого, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених вище речей.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123701562
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —490/6084/24

Ухвала від 13.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 13.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 26.11.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 26.11.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні