ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2024 року
м. Київ
справа № 260/675/19
адміністративне провадження № К/990/11327/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Шарапи В.М.,
суддів - Єзерова А.А., Чиркіна С.М.,
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2021 року у складі судді Гаврилка С.Є. та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року у складі колегії суддів: Запотічного І.І. (головуючий), суддів: Глушка І.В., Довгої О.І. у справі за її позовом до Оноківської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 , про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, -
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій
1. У травні 2019 року позивач звернулася ся до суду з позовом у якому просила:
- визнати протиправним та скасувати рішення Оноківської сільської ради від 6 квітня 2018 року № 706 "Про скасування рішення Оноківської сільської ради № 354 від 13 лютого 2017 року «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність», яким надано дозвіл ОСОБА_1 на складання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки розміром 0,12 га для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 ;
- визнати протиправним та скасувати рішення Оноківської сільської ради від 15 березня 2019 року № 1027 "Про затвердження актів" яким протиправно відповідач-1 відмовляється виконати рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року в справі № 308/129/18 стосовно погодження земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення індивідуального садівництва в с. Оноківці;
- визнати протиправним та скасувати рішення Оноківської сільської ради від 6 квітня 2018 року № 698 "Про надання дозволу гр. ОСОБА_2 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1 ";
- визнати протиправним та скасувати рішення Оноківської сільської ради від 18 жовтня 2018 року № 893 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність гр. ОСОБА_2 земельної ділянки розміром 0, 08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1 ";
- скасувати Витяг про державну реєстрацію ОСОБА_2 земельної ділянки розміром 0, 08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1 ";
- зобов`язати Оноківську сільську раду затвердити гр. ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 " та передати земельну ділянку розміром 0,0757 га кадастровий номер 2124884800:11:011:0235 в АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 ."
2. Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2019 року закрито провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Оноківської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - ОСОБА_2 , про визнання протиправними та скасування рішень.
3. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2020 року скасовано ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2019 року про закриття провадження у справі № 260/675/19 в частині позовних вимог про: - визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради №706 від 6 квітня 2018 року «Про скасування рішення Оноківської сільської ради №354 від 13 лютого 2017 року «Про надання дозволу гр. ОСОБА_1 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,12 га для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 »;
- визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради №1027 від 15 березня 2019 року «Про затвердження актів»;
- визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради від 6 квітня 2018 року «Про надання дозволу гр. ОСОБА_2 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1 »;
-зобов`язання Оноківську сільську раду затвердити гр. ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 та передати земельну ділянку розміром 0,0757 га кадастровий номер 2124884800:11:011:0235 в АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 - а справу направлено для продовження її розгляду до суду першої інстанції в цій частині.
У решті рішення залишено без змін.
4. Закарпатський окружний адміністративний суд ухвалою від 7 жовтня 2021 року, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради № 698 від 6 квітня 2018 року "Про надання дозволу гр. ОСОБА_2 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,08 га, для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1 " закрив.
4.1 Ухвалюючи рішення, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції виходив із того, що правовідносини у цій справі не відносяться до юрисдикції адміністративного суду, оскільки існує спір про право, що виключає можливість розгляду цієї справи за правилами адміністративного судочинства. Такий спір має вирішуватися судами за правилами цивільного судочинства.
5. Закарпатський окружний адміністративний суд рішенням від 7 жовтня 2021 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року позов задовольнив частково. Визнав протиправним та скасував рішення Оноківської сільської ради № 706 від 6 квітня 2018 року "Про скасування рішення Оноківської сільської ради № 354 від 13 лютого 2017 року "Про надання дозволу гр. ОСОБА_1 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,12 га для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 ".
У задоволенні інших позовних вимог відмовив.
6. Суди попередніх інстанцій встановили:
6.1 Оноківська сільська рада рішенням від 13 лютого 2017 року № 354 "Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки" яким надано дозвіл ОСОБА_1 на складання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки розміром 0,12 га для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 .
6.2 При виготовленні проекта землеустрою актом погоджено межі земельної ділянки із суміжними землевласниками та землекористувачами. Внаслідок такого погодження розмір земельної ділянки зменшився до 0,0757 га.
6.3 У грудні 2017 року комісія Оноківської сільської ради з питань землекористування, будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою та містобудування прийняла рішення, оформлене актом, яким відмовила гр. ОСОБА_1 у погодженні проекту землеустрою.
6.4 Проте, рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року в справі №807/193/18 зобов`язано Оноківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно з урахуванням висновків суду розглянути заяву ОСОБА_1 від 28 листопада 2017 року щодо погодження саме межі суміжної земельної ділянки.
6.5 Ухвалюючи зазначене вище рішення Закарпатський окружний адміністративний суд вказав, зокрема, "… як вже встановлено, судом позивач зверталась із заявою до ФОП ОСОБА_3 про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення необхідної земельної ділянки, визначеної у виписці з рішення Оноківскької сільської ради № 354 від 13 лютого 2017 року. У ході виготовлення цього проекту землеустрою, на виконання вищенаведених правових норм, виникла необхідність у погодженні меж земельної ділянки із суміжними землекористувачами, про що складено відповідний акт, серед яких землі загального користування та землі Оноківської сільської ради. Вказане й стало причиною звернення позивача із заявою від 28 листопада 2017 року до Оноківської сільської ради про погодження меж суміжних земельних ділянок, так як інші межі із суміжними землекористувачами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 було погоджено. Однак, за результатами розгляду заяви позивача про погодження меж земельних ділянок Оноківська сільська рада відмовила у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. На підставі вищенаведеного, суд приходить висновку, що заява позивача щодо погодження меж суміжних ділянок не розглянута відповідачем по суті, у зв`язку з чим необхідно зобов`язати Оноківську сільську раду повторно з урахуванням висновків суду, розглянути заяву ОСОБА_1 від 28 листопада 2011 року щодо погодження межі суміжної земельної ділянки.
6.6 6 квітня 2018 року Оноківська сільська рада рішенням за № 706 скасувала рішення Оноківської сільської ради № 354 від 13 лютого 2017 року, яким позивачу надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки розміром 0,12 га для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 .
6.7 Цього ж дня, Оноківською сільською радою прийнято рішення за № 698 від 6 квітня 2018 року, яким надано дозвіл громадянину ОСОБА_2 на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 0,08 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території Оноківської сільської ради с. Оноківці.
6.8 18 жовтня 2018 року Оноківською сільською радою прийнято рішення за № 893 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність", яким затверджено громадянину ОСОБА_2 проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 0,08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, яка знаходиться в межах с. Оноківці, мк-рн "Шахта"; надано у власність громадянину ОСОБА_2 земельну ділянку площею 0,08 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, яка знаходиться в межах с. Оноківці, мк-н "Шахта" .
6.9 14 березня 2019 року комісія Оноківської сільської ради по землекористуванню відмовила ОСОБА_1 у погодженні проекту землеустрою.
6.10 Рішенням Оноківської сільської ради за № 1027 від 15 березня 2019 року затверджено акт комісії по землекористуванню Оноківської сільської ради, яким відмовлено позивачеві у погодженні проекту землеустрою.
Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:
7. Не погоджуючись із рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2021 року та постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року, ОСОБА_1 звернулася із касаційною скаргою, у якій просить їх скасувати в частині позовних вимог, якими відмовлено у їх задоволенні та ухвалити нове про їх задоволення.
7.1 На її обґрунтування скаржник посилається на те, що оскаржуване рішення сільської ради №1027 від 15 березня 2019 року не є правомірним та законним , оскільки сільрада не є органом, який уповноважений погоджувати проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Також стверджує про неправильне застосування судом апеляційної інстанції частин восьмої, дев`ятої статті 118, статті 122, частини першої статті 186-1 Земельного кодексу України та порушення норм процесуального права, а саме: частини другої статті 9, частини шостої статті 172 КАС України.
8. Відповідач відзив на касаційну скаргу не подав.
Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:
9. Частиною першою статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
10. Позивач оскаржує рішення в частині відмови у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради № 1027 від 15 березня 2019 року "Про затвердження актів», зобов`язаня Оноківської сільської ради затвердити гр. ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 " та передати земельну ділянку розміром 0,0757 га кадастровий номер 2124884800:11:011:0235 в АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 .
11. Щодо вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради № 1027 від 15 березня 2019 року "Про затвердження актів", колегія суддів зазначає наступне.
12. Як встановлено судами попередніх інстанції, позивач звертаючись до суду із цим позовом, та мотивуючи протиправність рішення Оноківської сільської ради № 1027 від 15 березня 2019 року "Про затвердження актів", у своїй позовній заяві зазначав, що рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року, що ухвалене в адміністративній справі за №807/193/18 не було виконане.
У грудні 2017 року комісія Оноківської сільської ради з питань землекористування, будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою та містобудування прийняла рішення, оформлене актом, яким відмовила гр. ОСОБА_1 у погодженні проекту землеустрою.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року у справі № 807/193/18 зобов`язано Оноківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно з урахуванням висновків суду розглянути заяву ОСОБА_1 від 28 листопада 2017 року щодо погодження саме межі суміжної земельної ділянки.
Ухвалюючи це рішення Закарпатський окружний адміністративний суд зазначив, зокрема, "… як вже встановлено, судом позивач зверталась із заявою до ФОП ОСОБА_3 про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення необхідної земельної ділянки, визначеної у виписці з рішення Оноківскької сільської ради № 354 від 13 лютого 2017 року. У ході виготовлення даного проекту землеустрою, на виконання вищенаведених правових норм, виникла необхідність у погодженні меж земельної ділянки із суміжними землекористувачами, про що складено відповідний акт, серед яких землі загального користування та землі Оноківської сільської ради. Вказане й стало причиною звернення позивача із заявою від 28 листопада 2017 року до Оноківської сільської ради про погодження меж суміжних земельних ділянок, так як інші межі із суміжними землекористувачами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 було погоджено. Однак, за результатами розгляду заяви позивача про погодження меж земельних ділянок Оноківська сільська рада відмовила у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. На підставі вищенаведеного, суд дійшов висновку, що заява позивача щодо погодження меж суміжних ділянок не розглянута відповідачем по суті, у зв`язку з чим необхідно зобов`язати Оноківську сільську раду повторно з урахуванням висновків суду, розглянути заяву ОСОБА_1 від 28 листопада 2011 року щодо погодження межі суміжної земельної ділянки".
Відтак, у відповідності до зазначеного рішення Закарпатського окружного адміністративного суду відповідач зобов`язаний був розглянути питання лише, щодо погодження саме межі суміжної земельної ділянки, а не погодження проекту землеустрою.
13. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» установлено, що до питань місцевого значення належить регулювання сільськими, селищними, міськими радами земельних відносин.
14. Статтею 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів, до яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
15. Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, зокрема для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), ведення садівництва, у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього кодексу.
16. Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина сьома статті 118 ЗК України у вказаній редакції).
17. Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (частина дев`ята статті 118 ЗК України у зазначеній редакції).
18. Відповідно до частини десятої статті 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
19. Згідно частин першої-п`ятої статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється:
у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;
шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;
шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;
за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
20. Аналіз наведених правових норм дає підстави вважати, що розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки необхідне для формування земельної ділянки.
21. Такий висновок також узгоджується з положеннями частини першої статті 50 Закону України від 22 травня 2003 року № 858-IV "Про землеустрій" (далі - Закон № 858-IV; у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), відповідно до якої проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
22. Так, стаття 25 Закону № 858-IV визначає види документації із землеустрою, до яких, крім проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, належать, зокрема, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
23. Частиною другою статті 55 Закону № 858-IV передбачено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
24. Згідно пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської Ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
25. Отже, виходячи з положень статті 122 ЗК України та с пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР повноваженнями щодо розпорядження землями комунальної власності наділені сільські, селищні, міські ради, які вирішують ці питання виключно на пленарних засіданнях.
26. Відтак, приписами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи у вирішенні зазначеного питання повинно прийматися у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади.
27. Разом із тим, ЗК України визначено чіткий алгоритм розгляду заяв громадян про відведення у власність земельних ділянок та вичерпний перелік підстав для відмови особі у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
28. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому ЗК України (частина друга статті 50 Закону №858-IV).
29. У відповідності до частини восьмої статті 118 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
30. Відповідно до частини шостої статті 186 ЗК України, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
31. Відповідно до частини першої статті 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
32. У відповідності до частини шостої статті 186-1 ЗК України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
33. Як встановили суди попередніх інстанцій, відповідно до детального плану території, що затверджений рішенням XXIII сесії VII скликання від 7 листопада 2017 року був затверджений детальний план території с. Оноківці, мк-рн " Підлипники ", мк-рн "Шахта", у якому передбачено, що спірна земельна ділянка має цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку господарський будівель та споруд. З цих підстав комісія відмовила позивачу у погодженні проекту землеустрою про що зазначив відповідач. Позивач просила спірну земельну ділянку для ведення індивідуального садівництва.
Разом із тим суду не надано доказів, які б свідчили, що рішення відповідача, яким затверджено детальний план території с. Оноківці, мк-рн " Підлипники ", мк-рн "Шахта", у якому спірна земельна ділянка має цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку господарський будівель та споруд - оскаржене та скасоване.
34. За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що відповідач правомірно відмовив позивачу у погодженні проекту землеустрою, а відтак суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції обґрунтовано відмовив у позові щодо визнання протиправним та скасування рішення Оноківської сільської ради № 1027 від 15 березня 2019 року "Про затвердження актів".
35. Щодо вимоги позивача про зобов`язання Оноківської сільської ради затвердити громадянці ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва в АДРЕСА_1 та передати земельну ділянку розміром 0,0757 га кадастровий номер 2124884800:11:011:0235 в АДРЕСА_1 у власність ОСОБА_1 .
36. Суди попередніх інстанцій встановили, що згідно інформаційної довідки № 182125918 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна зареєстровано право приватної власності на об`єкт нерухомого майна, а саме земельну ділянку за кадастровим номером 2124884800:11:011:0235, площею, 0,08 га (цільове призначення: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)), за адресою АДРЕСА_2 . Власником такого майна є ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 . Підставою виникнення права власності є Договір дарування виданий 16 серпня 2019 року приватним нотаріусом Єгер Н.Д. Ужгородського міського нотаріального округу. Крім того, на вказану земельну ділянку накладено обтяження (арешт нерухомого майна) за рішенням Ужгородського міськрайонного суду від 17 вересня 2019 року у справі № 308/10402/19.
37. За таких обставин, з урахуванням наявності власника спірної земельної ділянки, а також з мотивів, що зазначених вище, суди підставно відмовили у задоволенні позову в цій частині.
38. Доводи, викладені у касаційній скарзі, висновки судів попередніх інстанцій не спростовують.
39. Отже, суди не допустили неправильного застосування норм матеріального права чи порушень норм процесуального права, які могли б привести до ухвалення незаконних рішень, внаслідок чого касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постановлені у цій справі судові рішення - без змін.
Керуючись статтями 139, 341, 345, 349, 350, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 жовтня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року, залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і не оскаржується.
Суддя-доповідач В.М. Шарапа
Судді: А.А. Єзеров С.М. Чиркін
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123733694 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шарапа В.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні