КОТОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД
ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 505/4032/24
Провадження № 3/505/2761/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2024 року місто Подільськ
Суддя Котовського міськрайонного суду Одеської області Дзюбинський А. О., розглянувши матеріали, які надійшли з Подільського районного управління поліції ГУНП в Одеській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , непрацюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 2ст.173-2,ч.2ст.187та ч.2ст.187КУпАП ,
ВСТАНОВИВ:
До Котовського міськрайонного суду Одеської області з Подільського РУП ГУНП в Одеській області надійшли протоколи стосовно ОСОБА_1 про вчинення ним адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2ст.173-2,ч.2ст.187та ч.2ст.187КУпАП (справи №505/4032/24, №505/3972/24 та №505/3973/24).
Відповідно до протоколів автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.10.2024 року матеріали судових справ №505/3972/24 та №505/3973/24 передано для розгляду судді ДзюбинськомуА.О.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.10.2024 року матеріали судової справи №505/4032/24 також передано для розгляду судді ДзюбинськомуА.О.
Згідно з ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила -кілька адміністративних правопорушень, справи про які розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Враховуючи, що зазначені справи про адміністративні правопорушення розглядаються одним і тим же суддею одночасно, вказані справи слід об`єднати в одне провадження.
Обставини адміністративних правопорушень, визнані судом доведеними
У протоколі про адміністративне правопорушення від 03.10.2024 серії ВАД №170819 «…02.10.2024 о 09 годині 18 хвилин, ОСОБА_1 перебуваючи під адміністративним наглядом, не з`явився на реєстрацію до Подільського РУП ГУНП в Одеській, чим порушив одне із обмежень адміністративного нагляду та вчинив правопорушення передбачене ч. 2ст. 187 КУпАП…».
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 03.10.2024 серії ВАД №170872 зазначено наступне: «…01.10.2024 о 23 годині 30 хвилин, ОСОБА_1 перебуваючи під адміністративним наглядом, був відсутній за місцем мешкання: АДРЕСА_1 , чим порушив одне із обмежень адміністративного нагляду та вчинив правопорушення передбачене ч. 2ст. 187 КУпАП…».
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 06.10.2024 серії ВАД №106668 зазначено наступне: «…06.10.2024 біля 15 години 50 хвилин ОСОБА_1 перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , ображав грубою нецензурною лайкою свою матір ОСОБА_2 , в ході сварки пробив останній праву руку шилом, вчинивши домашнє насильство фізичного та психологічного характеру, вчинене повторно, а саме правопорушення, передбачене ч.2 ст.173-2 КУпАП…».
Нормативний акт, що передбачає відповідальність за адміністративне правопорушення
Дії ОСОБА_1 суд кваліфікуєза ч. 2 ст.173-2КУпАП яквчинення домашнього насильства фізичного та психологічного характеру, внаслідок чого була завдана шкода фізичному здоров`ю та могла бути спричинена шкода психічному здоров`ю потерпілої.
Об`єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері захисту прав громадян.
Об`єктивна сторона правопорушення виражається в: умисному вчиненні будь-яких діянь (дій або бездіяльності) фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування насильства, що не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров`ю потерпілого; невиконанні термінового заборонного припису особою, стосовно якої він винесений;
неповідомленні уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про місце свого тимчасового перебування в разі винесення термінового заборонного припису.
Фізичне насильство - форма домашнього насильства, що включає ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, а також незаконне позбавлення волі, нанесення побоїв, мордування, заподіяння тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, залишення в небезпеці, ненадання допомоги особі, яка перебуває в небезпечному для життя стані, заподіяння смерті, вчинення інших правопорушень насильницького характеру.
Пихологічне насильство - форма домашнього насильства, що включає словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії або бездіяльність викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку чи безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе або завдали шкоди психічному здоров`ю особи.
Також суд кваліфікує дії ОСОБА_1 за ч.2 ст.187 КУпАП як порушення правил адміністративного нагляду особами, щодо яких встановлено такий нагляд, вчинене повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення.
Пояснення учасників справи
ОСОБА_1 у судовому засіданні підтвердив обставини, викладені в протоколах про адміністративні правопорушення та визнав свою вину у вчиненні вказаних адміністративних правопорушеннях. ОСОБА_1 , були роз`ясненні права, передбаченіст. 268 КУпАП.
Застосовне законодавство
Відповідно до ст. 129 Конституції України до основних засад судочинства належать забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно положеньст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
Згідност.280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Позиція суду
Крім особистого визнання вини, яка повністю і об`єктивно доведена зібраними по справі доказами, дослідженими в судовому засіданні, а саме:
- протоколом про адміністративне правопорушення серії ВАД №170819 від 03.10.2024 стосовно ОСОБА_1 про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.2 ст.187 КУпАП;
- письмовими поясненнями ОСОБА_1 ;
- копією ухвали Котовського міськрайонного суду Одеської області від 24.06.2024 про встановлення адміністративного нагляду стосовно ОСОБА_1 ;
-протоколом проадміністративне правопорушеннясерії ВАД№170872від 03.10.2024стосовно ОСОБА_1 про адміністративнеправопорушення,передбачене ч. 2 ст. 187 КУпАП;
- рапортом ДОП СДОП ВП Подільського РУП ГУНП в Одеській області Самохвалова Д. від 02.10.2024;
- письмовими поясненнями ОСОБА_1 ;
- копією ухвали Котовського міськрайонного суду від 24.06.2024 про встановлення адміністративного нагляду стосовно ОСОБА_1 ;
- відомостями ІПНП «АРМОР»;
- протоколом про адміністративне правопорушення серії ВАД №106668 від 06.10.2024 стосовно ОСОБА_1 про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2ст. 173-2 КУпАП;
- заявою ОСОБА_2 , поданою до Подільського РУП ГУНП в Одеській області від 06.10.2024;
- письмовими поясненнями потерпілої ОСОБА_2 ;
- копією постанови про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за ч. 2 ст.173-2, ч.2 ст.187 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340грн.;
- терміновим заборонним приписом стосовно кривдника серія АА №561922 від 06.0.2024 стосовно ОСОБА_1 ;
- формою оцінки ризиків вчинення домашнього насильства від 06.10.2024 стосовно ОСОБА_1 ;
- відомостями ІПНП «АРМОР».
Згідно з ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Застосування статті 39-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення
При накладенні адміністративного стягнення, з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи правопорушника, який неодноразово притягувався до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, передбачених частиною 2 ст. 173-2 та ч. 2 ст. 187 КУпАП, вважаю, що стягнення у вигляді штрафу у розмірі 30 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 510 (п`ятсот десять) гривень 00 коп., відповідає меті та правилам накладення адміністративного (ст.23, 33 КУпАП).
Згідност. 39-1 КУпАП, у разі вчинення домашнього насильства чи насильства за ознакою статі суд під час вирішення питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення, має право одночасно вирішити питання про направлення особи, яка вчинила домашнє насильство чи насильство за ознакою статі, на проходження програми для таких осіб, передбаченоїЗаконом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»чиЗаконом України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків».
Відповідно дост. 28 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»суб`єктами, відповідальними за виконання програм для кривдників, є місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Суб`єкт, відповідальний за виконання програм для кривдників, організовує та забезпечує проходження кривдниками таких програм. Виконання програм для кривдників забезпечують фахівці, які пройшли відповідне навчання. Кривдника може бути направлено судом на проходження програми для кривдників на строк від трьох місяців до одного року у випадках, передбачених законодавством. Кривдник повинен мати можливість відвідувати програму для кривдників за власною ініціативою на добровільній основі. У разі неявки кривдника для проходження програми для кривдників або ухилення від проходження програми без поважних причин суб`єкти, відповідальні за виконання програм для кривдників, надають протягом трьох робочих днів письмове повідомлення про це уповноваженому підрозділу органів Національної поліції України для вжиття заходів. Притягнення кривдника до відповідальності за не проходження програми для кривдників не звільняє його від обов`язку пройти таку програму.
Зважаючи на вказане, враховуючи обставини вчинення правопорушення, відомості про особу ОСОБА_1 , з метою комплексного підходу до вирішення проблем насильства, суд вважає за необхідне в порядку, визначеномуст. 39-1 КУпАПтаЗаконом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», направити ОСОБА_1 до Куяльницькоїсільської радиПодільського районуОдеської області (66350, Одеська обл., Подільський р-н, с. Куяльник, вул. Куяльницька, 26а) для проходження програми для кривдників на строк 6 (шість) місяців.
Накладення стягнення
Враховуючи наведене, суд накладає на ОСОБА_1 одне стягнення в межах санкції за більш серйозне із числа вчинених, а саме за ч. 2 ст. 173-2 КУпАП.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Інші питання
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір в розмірі 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, що становить 605 грн. 60 коп., які підлягають стягненню з правопорушника.
Керуючись ст. 33-35, 36,40-1, ч. 2 ст. 173-2, 187, 221, 280, 283, 284 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ :
Об`єднати справи №505/3972/24, №505/39732/24 та №505/4032/24 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 187, ч. 2 ст. 187 та ч. 2 ст. 173-2 , КУпАП в одне провадження, присвоївши об`єднаній справі єдиний унікальний номер №505/4032/24.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 187, ч. 2 ст. 187 та ч. 2 ст. 173-2 КУпАП, та призначитийому стягнення вмежах санкціїза більшсерйозне ізчисла вчинених,а самеза ч.2ст.173-2КУпАПу вигляді штрафу у розмірі 30 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 510 (п`ятсот десять) гривень 00 коп.
Направити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , для проходження програми для кривдників строком на 6 (шість) місяців, до Куяльницькоїсільської радиПодільського районуОдеської області (юридична адреса: 66350, Одеська обл., Подільський р-н, с. Куяльник, вул. Куяльницька, 26а) згідно порядку, передбаченогоЗаконом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству».
Роз`яснити ОСОБА_1 , що у разі неявки кривдника для проходження програми для кривдників або ухилення від проходження програми без поважних причин суб`єкти, відповідальні за виконання програм для кривдників, надають протягом трьох робочих днів письмове повідомлення про це уповноваженому підрозділу органів Національної поліції України для вжиття заходів.
Притягнення кривдника до відповідальності за не проходження програми для кривдників не звільняє його від обов`язку пройти таку програму.
За умисне ухилення від проходження програми для кривдників особою, щодо якої такі заходи застосовані судом, передбачена кримінальна відповідальністьст. 390-1 КК України.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати штрафу у встановлений строк, відповідно дост.308 КУпАП постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби та у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягується подвійний розмір штрафу.
Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів: ГУК в Одеській області/ м. Подільськ/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37607526, банк отримувача: Казначейство України, номер рахунку (IBAN) UA268999980313090106000015746.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: ГУК у м. Києві/ м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ):37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UА908999980313111256000026001, кодкласифікації доходів бюджету: 22030106
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду шляхом внесення апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя
Котовського міськрайонного суду
Одеської області Андрій ДЗЮБИНСЬКИЙ
Суд | Котовський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123747246 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування |
Адмінправопорушення
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Дзюбинський А. О.
Адмінправопорушення
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Дзюбинський А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні