Ухвала
від 12.12.2024 по справі 140/19526/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову в задоволенні заяви про перегляд

судового рішення за нововиявленими обставинами

12 грудня 2024 року ЛуцькСправа № 140/19526/23 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Денисюка Р.С.,

при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,

за участю представника заявника Хомич О.В.,

представника позивача Мохнюка М.В.,

представника відповідача Колачинської Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду у справі за позовом ОСОБА_2 до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернулася з позовом до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради (далі відповідач, Департамент) про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у призначенні державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що призначена ОСОБА_1 , оформленого повідомленням від 15.12.2022 № 31138 та листом від 14.06.2023 № 11.2-9/5384 та зобов`язання Департамент соціальної політики Луцької міської ради призначити позивачу державну соціальну допомогу на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з дати звернення 23.01.2023.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 07.12.2023, яке набрало законної сили 09.01.2024, позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту соціальної політики Луцької міської ради про відмову у призначенні державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за заявою №31138 від 15.12.2022, оформленого повідомленням № 11.2-8.6./501/2023; зобов`язано Департамент соціальної політики Луцької міської ради призначити ОСОБА_2 державну соціальну допомогу на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з дати звернення 15.12.2022; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту соціальної політики Луцької міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 1073,60 грн.

08.11.2024 до суду надійшла заява ОСОБА_1 про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення в адміністративній справі №140/19526/23. Заява обґрунтована тим, що ОСОБА_1 є колишнім чоловіком позивача; перебував на обліку в Департаменті соціальної та ветеранської політики, як одержувач державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю на спільну доньку ОСОБА_3 , з 10.09.2021 по 24.12.2021 на підставі рішення Департаменту соціальної політики м. Луцька про призначення допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю від 15.09.2021; з 29.12.2021 по 24.12.2025 - на підставі рішення про призначення допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю від 10.01.2022.

Після розірвання шлюбу (11.10.2022) щомісячно в період з 01.12.2022 по 31.01.2024 надсилав на картковий рахунок матері дитини ОСОБА_1 , державну соціальну допомогу на дитину, що надходила йому, як законному представнику дитини, в загальній сумі 101241,22 грн.

На підставі рішення суду від 07.12.2023 у справі № 140/19526/23 Департамент соціальної політики Луцької міської ради вимагає від ОСОБА_1 повернення виплаченої допомоги за період 15.12.2022-31.01.2024 у розмірі 97528,50 грн. Однак, останній перераховував на особистий картковий рахунок весь розмір допомоги на дитину за період з 10.09.2021-31.01.2024 ОСОБА_1 , тобто вона отримувала весь розмір державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю за період 15.12.2022-31.01.2024.

Вказану обставину вважає нововиявленою обставиною, яка має важливе значення для вирішення даної справи по суті. Просить заяву задовольнити (а.с. 54-61).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 13.11.2024 відкрито провадження про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами (а.с. 109).

Позивач у поясненні на заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами просила відмовити у задоволенні вказаної заяви з тих підстав, що обставини перерахування коштів у 2023 році ОСОБА_1 на її картковий рахунок не є для даної справи нововиявленою обставиною, оскільки такі обставини були відомі заявнику на момент розгляду справи; не спростовують підстав для виплати з 15.12.2022 допомоги ОСОБА_4 та є обставиною, яка виникла після ухвалення судом рішення у даній справі (а.с. 117-120).

У судовому засіданні представник заявника заяву про перегляд рішення за нововиявленими обставинами підтримала та просила задовольнити заяву.

Представник позивача та представник відповідача просили у задоволенні заяви про перегляд рішення за нововиявленими обставинами відмовити.

Заслухавши пояснення представника заявника, представників позивача та відповідача, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про те, що в задоволенні заяви ОСОБА_1 про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення слід відмовити, з урахуванням наступного.

Як вбачається з матеріалів справи рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 07.12.2023, позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту соціальної політики Луцької міської ради про відмову у призначенні державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за заявою №31138 від 15.12.2022, оформленого повідомленням № 11.2-8.6./501/2023; зобов`язано Департамент соціальної політики Луцької міської ради призначити ОСОБА_2 державну соціальну допомогу на дитину з інвалідністю ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з дати звернення 15.12.2022; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту соціальної політики Луцької міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 1073,60 грн.

Рішення суду мотивоване тим, що у січні 2022 року допомога ОСОБА_5 була призначена її батьку ОСОБА_1 , що підтверджується відповідними документами та не заперечується сторонами по справі. Водночас, як свідчать наявні у справі докази, у 2022 році у сім`ї позивачки сталися певні зміни, які потягнули за собою, в тому числі порушення прав її дочки ОСОБА_5 . Зокрема, це розлучення батьків, неприйняття участі батька у вихованні та матеріальному забезпеченні сім`ї, що стало наслідком стягнення аліментів з нього на утримання дочки за рішенням суду, та те що після розлучення дочка стала проживати з матір`ю, яка фактично її виховує, доглядає та забезпечує матеріальні потреби. Вказане впливає на можливість отримання ОСОБА_5 призначеної допомоги своєчасно, в повному розмірі, визначеному законом, а відтак на забезпечення її прав, закріплених Законом.

Зважаючи на норми законодавства та описані обставини суд констатував, що у даному випадку не подача заяви ОСОБА_1 про повідомлення обставин, які зумовлюють припинення виплати надбавки на догляд, не є перешкодою для відповідача за наслідками розгляду відповідної заяви та перевірки обставин в них зазначених, припинити особі виплату допомоги раніше призначеної та призначити її позивачу.

Вказане рішення суду набрало законної сили 09.01.2024.

Звертаючись із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, заявник посилається на те, що в період з 01.12.2022 по 31.01.2024 надсилав на картковий рахунок матері дитини ОСОБА_1 , державну соціальну допомогу на дитину, що надходила йому, як законному представнику дитини, в загальній сумі 101241,22 грн, що підтверджено банківськими квитанціями (а.с. 83-90).

З такими твердженнями суд не погоджується та зазначає наступне.

Відповідно до частини першоїстатті 361 КАС Українисудове рішення, яким закінчено розгляд справи і яке набрало законної сили, може бути переглянуто за нововиявленими або виключними обставинами.

Пунктом 1 частини другоїстатті 361 КАС Українипередбачено, що підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є: істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

За приписами частини четвертоїстатті 361 КАС Українине є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: 1) переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи; 2) докази, які не оцінювалися судом, стосовно обставин, що були встановлені судом.

Тобто, в розумінністатті 361 КАС України під нововиявленими обставинами необхідно розуміти такі істотні обставини справи, які можуть вплинути на рішення суду, яке набрало законної сили, а це передусім ті, що взагалі не були предметом розгляду по даній адміністративній справі в адміністративному суді у зв`язку з тим, що вони не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Істотними для справи обставинами вважаються такі факти і події, які мають юридичне значення для взаємовідносин сторін, що звернулися до суду з метою розгляду спірної ситуації.

При цьому, необхідними ознаками нововиявлених обставин є, по-перше, їх наявність на момент вирішення справи, по-друге, те, що ці обставини не були відомі і не могли бути відомі на той час суду та хоча б одній особі, яка брала участь у справі. Наявність обох цих умов для визнання обставини нововиявленою є обов`язковою (вказана позиція щодо застосування норм права викладена, зокрема, в ухвалах Верховного Суду від 26.10.2018 у справі №638/18884/17, від 24.05.2019 у справі № 521/21820/16-а).

Отже обставини, на які посилається заявник у заяві, стверджуючи, що вони є нововиявленими, були відомі сторонам.

Оскільки зазначені вище факти були встановлені та існували на момент прийняття рішення суду, про це зазначено у ньому, тому вказані в заяві обставини не є нововиявленими обставинами.

Більше того, факт отримання заявником вимоги від 15.01.2024 про повернення коштів відповідачу є обставиною, яка виникла після ухвалення рішення судом у даній справі.

Водночас частина четвертастатті 361 КАС Україниімперативно вказує на те, що не є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи. А відтак, викладені обставини у заяві про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не є нововиявленими в розумінні частини 4статті 361 КАС Україниі не дають підстав суду для задоволення заявипро перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в даній справі.

Суд звертає увагу на те, що наведені у заяві ОСОБА_1 обставини, фактично зводяться до переоцінки доказів, оцінених судом у рішенні від 07.12.2023, що в силу зазначених норм є неприпустимим.

Відповідно до пункту 1 частини четвертоїстатті 368 КАС Україниза результатами перегляду рішення, ухвали за нововиявленими або виключними обставинами суд може: відмовити в задоволенні заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами та залишити відповідне судове рішення в силі.

Згідно із частиною першоюстатті 369 КАС Україниу разі відмови в задоволенні заяви про перегляд рішення, ухвали за нововиявленими або виключними обставинами суд постановляє ухвалу.

Таким чином, оскільки наведені у заяві ОСОБА_1 обставини про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, в розумінні пункту 1 частини другоїстатті 361 КАС України, не є підставами для перегляду рішення Волинського окружного адміністративного суду від 07.12.2023 у цій справі, тому необхідно відмовити в задоволенні заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами та залишити вказане судове рішення в силі.

Керуючись статтями243 ч.3, 248,361,368 - 369 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви ОСОБА_1 про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення в адміністративній справі №140/19526/23 відмовити та залишити в силі рішення Волинського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2023 року у справі №140/19526/23 за позовом ОСОБА_2 до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Р.С. Денисюк

Повний текст ухвали складено 17.12.2024

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123825672
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —140/19526/23

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Рішення від 07.12.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні