Ухвала
від 17.12.2024 по справі 420/34742/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/34742/24

У Х В А Л А

17 грудня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Завальнюка І.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сайтленд» до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 06 вересня 2024 року про відмову у видачі містобудівних обмежень Товариству з обмеженою відповідальністю «Сайтленд»; зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради надати Товариству з обмеженою відповідальністю «Сайтленд» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки 5110136900:21:030:0015 на об`єкт будівництва «Реконструкція частини торгівельних павільйонів ринку із збільшенням площі і без зміни поверховості за адресою: Одеська обл., Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142».

Ухвалою суду від 13.11.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

25.11.2024 до суду від Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що на звернення ТОВ "САЙТЛЕНД" № A3445919373867353372 від 06.08.2024 щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки 5110136900:21:030:0015 на об`єкт будівництва Реконструкція частини торгівельних павільйонів ринку із збільшенням площі, без зміни поверховості за адресою: Одеська область, Одеський район, Одеська територіальна громада, м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142 (кадастровий номер 5110136900:21:030:0015) Департамент відмовив у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до частини 4 статті 29 закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме: невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. За результатами розгляду ініціативно виконаних намірів забудови (ГАП Безчастнов А.М. - кваліфікаційний сертифікат Серія АА № 001793) та наданих ТОВ «САЙТЛЕНД» до Департаменту через електронний кабінет в Електронній системі шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, вбачається, що торгівельні павільйони, які реконструюються під капітальну 2-поверхову торгівельну будівлю, згідно з Зонінгом, розташовані в зоні транспортної інфраструктури ТР-2, до видів використання якої входять території вулиць, майданів, наземних та підземних пішохідних переходів, інформаційних реклам, малих архітектурних форм декоративно-технологічного призначення, тощо. Розміщення капітальних будівель будь-якого призначення у межах вказаної територіальної зони не відповідає положенням діючої містобудівної документації на місцевому рівні (генеральний план, Зонінг). Враховуючи, що наміри забудови замовника не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради не мав законних підстав для видачі містобудівних умов та обмежень на проектування об`єкту.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Позивач у позові відзначає, що поточний зонінг (план зонування території) міста Одеси був затверджений рішенням Одеської міської ради № 1316-VII 1 ще 19 жовтня 2016 року, тобто до надання Департаментом (Управління) архітектури та містобудування Одеської міської ради листа № 01-11/5187, а також до формування витягу № НВ-5107389542019 та укладення договору-купівлі продажу. Відтак, на переконання Товариства з обмеженою відповідальністю «Сайтленд», Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, надавши у минулому інформацію про те, що земельна ділянка не перетинає межі червоних ліній (тобто не перебуває в зоні транспортної інфраструктури), наразі унеможливлене посилатись на розташування частини земельної ділянки в зоні транспортної інфраструктури ТР-2 як на підставу відмови у наданні містобудівних умов та обмежень. Наполягає, що Зонінг (план зонування території) міста Одеси в частині встановлення червоних ліній вулиці Люстдорфська дорога не в її поточних межах суперечить вимогам закону і не підлягає застосуванню. Посилається на те, що земельні ділянки, що входять до зони транспортної інфраструктури ТР-2, мають належати до категорії земель транспорту. Разом з тим, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142, кадастровий номер 5110136900:21:030:0015, належить до земель громадської забудови. Більш того, 21 березня 2019 року зазначена земельна ділянка була продана Одеською міською радою Товариству з обмеженою відповідальністю «Сайтленд» із цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (належить до категорії земель громадської забудови). Зазначене свідчить про відсутність наміру змінювати геометричні параметри вулиці Люстдорфська дорога, у тому числі розширювати її. При цьому, дане цільове призначення та категорія земель не змінювались з моменту формування земельної ділянки. Вищезазначене підтверджується також листом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради від 12 липня 2023 року № ЗПП-07/23, яким управління повідомило, що відсутня будь-яка інформація та документація щодо планів та виділення бюджетних коштів на роботи з капітального ремонту, у тому числі і розширення, вулиці Левітана у місті Одесі. Позивач наголошує, що План зонування території міста Одеси в частині віднесення частини земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142, кадастровий номер 5110136900:21:030:0015, до зони транспортної інфраструктури ТР-2 не відповідає вимогам пункту 1 частини третьої статті 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», оскільки не відповідає рішенням та намірам Одеської міської ради, а саме: у Одеської міської ради відсутній намір розширювати вулицю Люстдорфська дорога шляхом включення до її території частини земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142, кадастровий номер 5110136900:21:030:0015. Крім того, План зонування території (зонінгу) м. Одеси в частині встановлення зони ТР-2 вулиці Левітана суперечить вимогам чинного законодавства України про містобудівну діяльність та державним будівельним нормам. Відповідно до Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси М:1000 від 30 серпня 2023 року, що є складовою частиною витягу № 01-11/1936 з містобудівної документації м. Одеси для земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Київський район, вуд. Люстдорфська дорога, 142, лінія вулиці Левітана лежить за межами зони обмеження забудови ТР-2 вулиці Левітана, а сама зона зміщена істотно на південь. Інакше кажучи, зона обмеження забудови ТР-2 вулиці Левітана не охоплює на плані зонування саму вулицю Левітана, а необґрунтовано зміщена на південь (зокрема, у бік належної Товариству з обмеженою відповідальністю «Сайтленд» земельної ділянки за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 142, кадастровий номер 5110136900:21:030:0015) та безпідставно включає в себе замість території вулиці (дороги) територію, розміщену на півдні від вулиці Левітана, зокрема частину належної товариству земельної ділянки, що не має ніякого відношення до дороги, є ділянкою громадської забудови, а не транспорту.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) це адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Згідно з ч. 2 ст. 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Суд враховує приписи статті 11 КАС України, відповідно до яких розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі.

В свою чергу, зміст принципу офіційного з`ясування всіх обставин у справі зобов`язує адміністративний суд до активної ролі у судовому засіданні, в тому числі і до уточнення змісту позовних вимог, з наступним обранням відповідного способу захисту порушеного права.

Відповідно до частини 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Таким чином, враховуючи вищевказані положення та зміст позовних вимог, об`єм доказів, які мають бути досліджені судом в рамках цієї справи, значення справи для сторін, суд вважає за необхідне перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче засідання.

Згідно частини 6 статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України якщо суд вирішив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, але в подальшому постановив ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі. У такому випадку повернення до розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження не допускається.

Для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання (частина 1 статті 179 Кодексу адміністративного судочинства України).

Зважаючи на вищевикладене, з метою забезпечення повного всебічного та об`єктивного з`ясування обставин у справі, зважаючи на характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, суд вважає за можливе та необхідне здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 173, 257, 260 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Розглядати справу за правилам загального позовного провадження.

Замінити засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням, яке призначити на 07.01.2025 о 11:30 годині.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

СуддяІ.В. Завальнюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123829175
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/34742/24

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні