Ухвала
від 17.12.2024 по справі 620/3195/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 грудня 2024 року ЧернігівСправа № 620/3195/24

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду звіт Департаменту з питань виконання кримінальних покарань про виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Представник позивача звернулась до суду з заявою, в якій просить: встановити судовий контроль за виконанням рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 року по справі № 620/3195/24; зобов`язати Департамент з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України подати до Чернігівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 року по справі № 620/3195/24; попередити Департамент з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Вказану заяву обґрунтовує тим, що відповідач рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 не виконав, оскільки як вбачається з довідки від 13.05.2024 №9/3-1648, складеної на виконання вказаного рішення розмір посадового окладу та окладу за військовим званням визначено виходячи з прожиткового мінімуму станом 01.02.2023, а інші складові грошового забезпечення, а саме: надбавку за особливості проходження служби та премію визначено із розміру прожиткового мінімуму станом на 01.01.2018 - 1762,00 грн.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 позов ОСОБА_1 до Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України задоволено повністю: визнано протиправними дії Департаменту з питань виконання кримінальних покарань щодо підготовки та надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 без врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт; зобов`язано Департамент з питань виконання кримінальних покарань підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.02.2023.

Ухвалою суду від 10.09.2024 було задоволено заяву про встановлення судового контролю, зобов`язано суб`єкта владних повноважень Департамент з питань виконання кримінальних покарань протягом тридцяти днів з дня отримання цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24.

На адресу суду надійшов звіт Департаменту з питань виконання кримінальних покарань про виконання судового рішення, в якому було вказано, що з метою забезпечення виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24 Департаментом видано ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії за посадою молодший інспектор Відділу нагляду і безпеки Чернігівської виправної колонії (№ 44) Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в Чернігівській області. У довідці зазначено відсоток надбавки за особливості проходження служби 44,1%, премії 98,2% та надбавку за вислугу років 40%.

Представником позивача було подано заяву, в якій просила відмовити Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України в прийнятті звіту про виконання рішення суду по справі №620/3195/24, встановити Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України новий строк для подання звіту про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24, вказала, що у довідці основні складові грошового забезпечення розраховані із грошового забезпечення за посадою із розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2023, а додаткові з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого станом на 01.01.2018 (1762,00 грн.)

Згідно частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, з вказаних законодавчих положень вбачається, що судом можуть бути вжиті заходи реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту, накладення штрафу на особу, відповідальну за виконання рішення суду.

Поряд з тим, суд зауважує, що такі заходи судового контролю підлягають до застосування у разі неподання звіту суб`єктом владних повноважень про виконання рішення суду або якщо в поданому звіті причини не виконання чи неповного виконання судового рішення є неповажними.

Так, суду було надано довідку від 13.03.2024 № 9/3-1648 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії за посадою молодший інспектор Відділу нагляду і безпеки Чернігівської виправної колонії (№ 44) Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в Чернігівській області.

Згідно вказаної довідки посадовий оклад позивача становить 4430,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням 1450,00 грн, надбавка за вислугу років 40% 2352,00 грн, надбавка за особливості проходження служби 44,1% 2383,16 грн, премія 98,2% 2857,62 грн.

Разом з тим, судом встановлено, що вона не враховує положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення надбавки за особливості проходження служби та премії.

Так, підпунктів 1, 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати, зокрема: надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років; здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків (для військовослужбовців розвідувальних органів - не менш як 30 відсотків) посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Вищевказаною довідкою передбачено надбавку за особливості проходження служби 44,1%, яка, враховуючи посадовий оклад 4430,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням 1450,00 грн, надбавку за вислугу років 2352,00 грн та положення підпункту 1 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, повинна становити 3630,31 грн ((4430,00 + 1450,00 + 2352,00)*44,1%).

Також премія 98,2%, враховуючи посадовий оклад 4430,00 грн та положення підпункту 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, повинна становити 4350,26 грн (4430,00 * 98,2%).

В свою чергу, поданий відповідачем звіт від 02.10.2024 про виконання рішення суду не містить пояснень та доказів щодо виконання рішення суду в частині виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 з помилковим розрахунком надбавки за особливості проходження служби та премії.

Вказане свідчить про неналежне виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24 та, як наслідок, порушення відповідачем норм Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших нормативно-правових актів в частині обов`язковості виконання судового рішення.

Відповідно до статті 129, 129-1 Конституції України обов`язковість рішень суду визначена як одна з основних засад судочинства. Суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З аналізу рішень Європейського суду з прав людини (остаточні рішення у справах Алпатов та інші проти України, Робота та інші проти України, Варава та інші проти України, ПМП Фея та інші проти України), якими було встановлено порушення п. 1 ст. 6, ст. 13 Конвенції та ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, вбачається однозначна позиція про те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення, а також констатується, що виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою є головною стадією правосуддя, що повністю узгоджується з нормою статті 129-1 Конституції України.

Отже, основним призначенням стадії виконання судового рішення є фактичне втілення судових присуджень у певні матеріальні блага, яких особа була протиправно позбавлена до отримання судового захисту.

Таким чином, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок.

Це означає, що особа, якій належить виконати судовий акт, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статті 8 Конституції України принципу верховенства права.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для встановлення нового строку для надання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24 до 17.01.2025.

Керуючись статтями 241-242, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Встановити Департаменту з питань виконання кримінальних покарань новий строк для надання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24 до 17.01.2025.

Попередити Департамент з питань виконання кримінальних покарань, що у разі неподання звіту у встановлений судом строк, суд може розглянути питання про накладення штрафу (у розмірі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Копію ухвали направити на адресу учасників справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Оксана ТИХОНЕНКО

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123831074
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —620/3195/24

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Рішення від 24.04.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні