Ухвала
від 27.01.2025 по справі 620/3195/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

27 січня 2025 року ЧернігівСправа № 620/3195/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду звіт Департаменту з питань виконання кримінальних покарань про виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Представник позивача звернулась до суду з заявою, в якій просить: встановити судовий контроль за виконанням рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 року по справі № 620/3195/24; зобов`язати Департамент з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України подати до Чернігівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 року по справі № 620/3195/24; попередити Департамент з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Вказану заяву обґрунтовує тим, що відповідач рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 не виконав, оскільки як вбачається з довідки від 13.05.2024 №9/3-1648, складеної на виконання вказаного рішення розмір посадового окладу та окладу за військовим званням визначено виходячи з прожиткового мінімуму станом 01.02.2023, а інші складові грошового забезпечення, а саме: надбавку за особливості проходження служби та премію визначено із розміру прожиткового мінімуму станом на 01.01.2018 - 1762,00 грн.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 позов ОСОБА_1 до Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України задоволено повністю: визнано протиправними дії Департаменту з питань виконання кримінальних покарань щодо підготовки та надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 без врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт; зобов`язано Департамент з питань виконання кримінальних покарань підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.02.2023.

Ухвалою суду від 10.09.2024 було задоволено заяву про встановлення судового контролю, зобов`язано суб`єкта владних повноважень Департамент з питань виконання кримінальних покарань протягом тридцяти днів з дня отримання цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24.

На адресу суду надійшов звіт Департаменту з питань виконання кримінальних покарань про виконання судового рішення, в якому було вказано, що з метою забезпечення виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі № 620/3195/24 Департаментом видано ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії за посадою молодший інспектор Відділу нагляду і безпеки Чернігівської виправної колонії (№ 44) Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в Чернігівській області. У довідці зазначено відсоток надбавки за особливості проходження служби 44,1%, премії 98,2% та надбавку за вислугу років 40%.

Представником позивача було подано заяву, в якій просив відмовити Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України в прийнятті звіту про виконання рішення суду по справі №620/3195/24, встановити Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України новий строк для подання звіту про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24, вказано, що у довідці основні складові грошового забезпечення розраховані із грошового забезпечення за посадою із розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2023, а додаткові - з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого станом на 01.01.2018 (1762,00 грн.).

Ухвалою від 17.12.2024 було встановлено Департаменту з питань виконання кримінальних покарань новий строк для надання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24 до 17.01.2025.

На адресу суду надійшов звіт Департаменту з питань виконання кримінальних покарань про виконання судового рішення, в якому було вказано, що рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24 не зобов`язано видати позивачу довідку з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) і премії від нових основних видів грошового забезпечення станом на 01.01.2023, розрахованих з розміру прожиткового мінімуму на відповідний рік.

Згідно частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Згідно частини першої статті 382-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до статті 129, 129-1 Конституції України обов`язковість рішень суду визначена як одна з основних засад судочинства. Суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Отже, з вказаних законодавчих положень вбачається, що судом можуть бути вжиті заходи реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту, накладення штрафу на особу, відповідальну за виконання рішення суду.

Поряд з тим, суд зауважує, що такі заходи судового контролю підлягають до застосування у разі неподання звіту суб`єктом владних повноважень про виконання рішення суду або якщо в поданому звіті причини не виконання чи неповного виконання судового рішення є неповажними.

Так, суду було надано довідку від 13.05.2024 № 9/3-1648 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії за посадою молодший інспектор Відділу нагляду і безпеки Чернігівської виправної колонії (№ 44) Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань в Чернігівській області.

Згідно вказаної довідки посадовий оклад позивача становить 4430,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням 1450,00 грн, надбавка за вислугу років 40% 2352,00 грн, надбавка за особливості проходження служби 44,1% 2383,16 грн, премія 98,2% 2857,62 грн.

Відповідач вказує, що судовим рішенням не було зобов`язано видати позивачу довідку з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) і премії від нових основних видів грошового забезпечення станом на 01.01.2023, розрахованих з розміру прожиткового мінімуму на відповідний рік.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24 було зобов`язано відповідача підготувати оновлену довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2023 з визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2684,00 грн), встановленого законом на 01.01.2023, на відповідні тарифні коефіцієнти згідно із додатками 1, 12, 13 і 14 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії.

Суд звертає увагу відповідача, що математичний розрахунок розмірів щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії повинен враховувати положення постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб.

Так, підпунктами 1, 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати, зокрема: надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років; здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків (для військовослужбовців розвідувальних органів - не менш як 30 відсотків) посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Тобто, враховуючи визначені відповідачем посадовий оклад 4430,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням 1450,00 грн, надбавку за вислугу років 2352,00 грн, а також встановлений самим відповідачем відсотковий розмір надбавки за особливості проходження служби 44,1%, відповідач зобов`язаний провести математичний розрахунок спірної надбавки відповідно до положень підпункту 1 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 шляхом множення суми посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, розміри яких зазначені в довідці, на відсоток надбавки за особливості проходження служби, який також зазначений в довідці.

Тобто, надбавка за особливості проходження служби повинна становити 3630,31 грн ((4430,00 + 1450,00 + 2352,00)*44,1%).

Аналогічно, враховуючи відсотковий розмір премії, встановлений самим відповідачем (98,2%), а також розміри основних складових грошового забезпечення позивача, що вказані в довідці, відповідач також зобов`язаний провести математичний розрахунок премії відповідно до положень підпункту 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 шляхом множення розміру посадового окладу на відсоток премії, який також зазначений в довідці.

Тобто, премія позивача повинна становити 4350,26 грн (4430,00 * 98,2%).

Поданий відповідачем звіт від 15.01.2025 про виконання рішення суду не містить пояснень щодо підстав не врахування Департаментом з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України при виконанні рішення суду в частині виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 положень підпунктів 1, 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704.

Вказане свідчить про неналежне виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24 з помилковим розрахунком надбавки за особливості проходження служби та премії та, як наслідок, порушення відповідачем норм Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших нормативно-правових актів в частині обов`язковості виконання судового рішення.

Відповідно до статті 129, 129-1 Конституції України обов`язковість рішень суду визначена як одна з основних засад судочинства. Суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З аналізу рішень Європейського суду з прав людини (остаточні рішення у справах Алпатов та інші проти України, Робота та інші проти України, Варава та інші проти України, ПМП Фея та інші проти України), якими було встановлено порушення п. 1 ст. 6, ст. 13 Конвенції та ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, вбачається однозначна позиція про те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення, а також констатується, що виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою є головною стадією правосуддя, що повністю узгоджується з нормою статті 129-1 Конституції України.

Отже, основним призначенням стадії виконання судового рішення є фактичне втілення судових присуджень у певні матеріальні блага, яких особа була протиправно позбавлена до отримання судового захисту.

Таким чином, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок.

Це означає, що особа, якій належить виконати судовий акт, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статті 8 Конституції України принципу верховенства права.

Згідно частини першої статті 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу.

Відповідно до частини одинадцятої статті 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України якщо суд прийняв звіт про виконання судового рішення, але суб`єктом владних повноважень відповідне судове рішення виконано не в повному обсязі, суд одночасно встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу.

З огляду на викладене, зважаючи на помилковість розрахунку надбавки за особливості проходження служби та премії, із врахуванням часткового виконання відповідачем судового рішення, яке набрало законної сили, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття звіту від 15.01.2025.

Водночас, враховуючи, що рішення суду виконано не в повному обсязі, суд приходить до висновку про наявність підстав для встановлення нового строку для подання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24.

Керуючись статтями 241-242, 248, 382, 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Прийняти звіт від 15.01.2025 про виконання рішення суду у справі № 620/3195/24.

Встановити Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України новий строк для надання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі № 620/3195/24 три місяці з дня отримання даної ухвали.

Попередити Департамент з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України, що звіт повинен відповідати вимогам частин другої та третьої статті 382-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Звернути увагу Департаменту з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України, що суд згідно положень статті 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України:

- відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення; якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу;

- у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення;

- у разі неподання звіту у строк, встановлений судом, або у разі подання звіту з порушенням такого строку та за відсутності поважних причин, які унеможливили його вчасне подання, суд встановлює новий строк для подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу, а також накладає штраф на керівника такого суб`єкта владних повноважень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27.01.2025.

Суддя Оксана ТИХОНЕНКО

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124708952
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —620/3195/24

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Рішення від 24.04.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Оксана ТИХОНЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні