ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ
17 грудня 2024 рокуСправа № 280/2047/21 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про заміну сторони виконавчого провадження у справі
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації Запорізької обласної ради (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 48, Код ЄДРПОУ 03193005)
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 32, Код ЄДРПОУ 37573838)
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
16.03.2021 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації Запорізької обласної ради, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, в якій позивач просить суд:
визнати протиправними дії Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації Запорізької обласної Ради та управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 , ідентифікацій код НОМЕР_1 , щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2018, 2019 та 2020 роки у розмірі меншому, ніж передбачено статтею 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
зобов`язати Департамент соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації Запорізької обласної ради та управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району здійснити ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , перерахунок щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2018, 2019 та 2020 рік з урахуванням розміру зазначеної соціальної виплати, визначеного статтею 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та здійснити їх виплату з урахуванням фактично виплачених сум.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 23.06.2021 позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації Запорізької обласної ради, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району задоволено частково.
Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі, меншому, ніж передбачено статтею 12 Закону України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту» у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998 №367-XIV.
Зобов`язано Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену разову грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.
В іншій частині позовних вимог- відмовлено.
На виконання рішення суду видано виконавчий лист.
10.12.2024 до суду надійшла заява представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, в якій просить суд:
замінити боржника у виконавчому провадженні № 66466163, відкритому 11.08.2021, з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 32, код ЄДРПОУ 37573838) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, бульвар Марії Примаченко, буд. 3, код ЄДРПОУ 37573438).
Для розгляду питання щодо заміни сторони виконавчого провадження призначено судове засідання на 17.12.2024, про що повідомлено учасників справи.
Представники сторін у судове засідання не прибули, відповідно до положень ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання без участі учасників справи, за наявними у справі матеріалами.
У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає що заява підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено матеріалами справи, згідно Рішення Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради», яким вирішили припинити шляхом ліквідації управління соціального захисту населення запорізької міської ради по Комунарському району. Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району.
Таким чином Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району.
Стаття 129-1 Конституції України та ст. 14 КАС України встановлюють, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
За приписами ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
При цьому, відповідно до визначення судового процесу, наведеного у ст. 4 КАС України, це правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
У відповідності до ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Суд звертає увагу, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (тобто публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10.09.2020 у справі №420/5772/18, від 10.10.2020 у справі №804/958/17, від 03.12.2020 у справі №805/2173/16-а та від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а.
Оскільки, за матеріалами справи Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, то суд вважає за можливе, допустити заміну сторони виконавчого провадження, а саме боржника, її правонаступником.
Керуючись ст.ст. 241, 248, 379 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про заміну боржника у виконавчому провадженні у справі №280/2047/21 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні № 66466163, відкритому 11.08.2021, з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 32, код ЄДРПОУ 37573838) на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м. Запоріжжя, бульвар Марії Примаченко, буд. 3, код ЄДРПОУ 37573438).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 15 днів з дня її проголошення, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
СуддяО.В.Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 20.12.2024 |
Номер документу | 123863265 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні