Заводський районний суд м. Запоріжжя
Справа № 332/3768/17
Провадження №: 6/332/337/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2024 р. м. Запоріжжя
Заводський районний суд м. Запоріжжя у складі: головуючого судді Сінєльніка Р.В., за участю секретаря Васильченко Н.О., розглянувши у відкритому судовому заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району, боржник : ОСОБА_1 , треті особи : Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області , Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради про заміну стягувача ,-
ВСТАНОВИВ:
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району звернулись до суду із заявою про заміну стягувача , посилаючись на те, що рішенням Заводського районного суду м. Запоріжжя від 05.02.2018 у справі №332/3868/17 (провадження №2/332/278/18) позовні вимоги Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району (далі - Управління) про відшкодування коштів надміру перерахованої субсидії задоволено , стягнуто з ОСОБА_1 на користь Управління суму надміру виплаченої субсидії в розмірі 823,25грн. та судові витрати у сумі 704,80 грн. судового збору. 14.03.2018 Управлінню видано виконавчий лист про стягнення вищезазначених сум. Виконавчий лист був надіслпний на виеонання до Лівобережного відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі, однак постановою від 27.06.2023 ВП №71183861 виконавчий документ повернено т стягувачу у звязку з відсутністю майна для стягнення . Строк повторного пред`явлення до виконання до 27.06.2026 року.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» (далі - Постанова №1041) передбачено, що повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України.
Відповідно до пункту 3 Постанови № 1041 Пенсійний фонд України зобов`язано продовжувати утримання надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій. Згідно з актом приймання-передачі №8 від 27.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення» представник Управління передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв під порядковим номером 22 особову справу ОСОБА_1 .
Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району.
Однак рахунки для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії у органів соціального захисту населення, в тому числі у Управління і Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради, на сьогоднішній день відсутні, а відкрити нові за відповідною бюджетною програмою немає законних підстав.
Таким чином, пенсійний орган компетенційно набув статусу правонаступника у правовідносинах, які раніше законодавчо були закріплені за органами соціального захисту населення в частині прав та обов`язків щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
Посилаючись на вищевикладене заявник просить замінити стягувача Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району на Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області у виконавчих листах , виданим по справі №332/3768/17.
Сторони в судове засідання не з`явилися про день, час та місце його проведення були повідомлені своєчасно та належним чином, шляхом направлення судової повістки на адресу їх місцезнаходження та зареєстрованого місця проживання , причини неявки суду не повідомили.
Від представника Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради Доскача В.В. надійшли письмові пояснення та заява про розгляд справи за відсутності представника Департаменту , проти задоволення заяви не заперечують .
Від представника Головного управлінння Пенсійного фонду Украни в Запорізькій області Тарасенко М.І. надійшла заява про розгляд справи за відсутності представника Управління , за наявними матеріалами , відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до ч. 3 ст. 442 ЦПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.
Відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява підлягає задоволенню за наступних підстав.
Рішенням Заводського районного суду м. Запоріжжя від 05.02.2018 у справі №332/3868/17 (провадження №2/332/278/18) позовні вимоги Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району (далі - Управління) про відшкодування коштів надміру перерахованої субсидії задоволено , стягнуто з ОСОБА_1 на користь Управління суму надміру виплаченої субсидії в розмірі 823,25грн. та судові витрати у сумі 704,80 грн. судового збору. 14.03.2018 Управлінню видано виконавчий лист про стягнення вищезазначених сум. Виконавчий лист був надіслпний на виеонання до Лівобережного відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі, однак постановою від 27.06.2023 ВП №71183861 виконавчий документ повернено стягувачу у звязку з відсутністю майна для стягнення . Строк повторного пред`явлення до виконання до 27.06.2026 року.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» (далі - Постанова №1041) передбачено, що повноваження з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню переходять від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад до органів Пенсійного фонду України.
Відповідно до пункту 3 Постанови № 1041 Пенсійний фонд України зобов`язано продовжувати утримання надміру виплачених житлових субсидій, рішення про які прийнято структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад, згідно з актами приймання-передачі відповідних справ про одержувачів житлових субсидій. Згідно з актом приймання-передачі №8 від 27.12.2022 «Про одержувачів житлових субсидій, по яких громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені органом соціального захисту населення» представник Управління передав, а представник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області прийняв під порядковим номером 43 особову справу ОСОБА_2 .
Згідно з рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» та Положенням про Департамент відповідно додатку 1 до вказаного рішення Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району.
Однак рахунки для зарахування стягнутих коштів житлової субсидії у органів соціального захисту населення, в тому числі у Управління і Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради, на сьогоднішній день відсутні, а відкрити нові за відповідною бюджетною програмою немає законних підстав.
Таким чином, пенсійний орган компетенційно набув статусу правонаступника у правовідносинах, які раніше законодавчо були закріплені за органами соціального захисту населення в частині прав та обов`язків щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
За наведених обставин та вказаного правового регулювання, є наявними ознаки публічного правонаступництва, оскільки одночасно із передачею пенсійним органам функцій щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг відбулось передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`кта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) та прийняття такої компетенції іншим органом.
Питання правонаступництва у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) є окремим, особливим видом правонаступництва, під яким розуміється перехід в установлених законом випадках повноважень та обов`язків одного суб`єкта права іншому внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Згідно ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до ст.442 Цивільного процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувана у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Стаття 512 Цивільного кодексу України передбачає, що кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).
Стаття 514 Цивільного кодексу України встановлює, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
По своїй суті заміна кредитора в зобов`язанні внаслідок відступлення права вимоги є різновидом правонаступництва та можлива на будь-якій стадії процесу. Заміна сторони правонаступником може відбуватися як при відкритому виконавчому провадженні, так і при відсутності виконавчого провадження, тобто може бути проведена на будь-якій стадії процесу.
Відповідна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №2-н-148/09, від 05.12.2018 у справі №643/4902/14-ц, від 31.10.2018 у справі №201/8548/16-ц, від 15.08.2018 у справі №190/2119/14-ц, від 15.05.2019 у справі №370/2464/17. На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заява Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району, про заміну стягувача підлягає задоволенню.
Керуючисьст. ст. 260, 442 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
ЗаявуУправліннясоціального захистунаселення Запорізькоїміської радипо Заводськомурайону про стягувача задовольнити.
Замінити Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району (вул. Аматорська, буд. 56, м. Запоріжжя, 69106, ЄДРПОУ 37573859), як сторону (стягувача) виконавчого провадження на стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (пр. Соборний, 158 Б, м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 20490012) за виконавчим документом , виданим по справі №332/3768/17.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Запорізького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Суддя Р.В.Сінєльнік
Суд | Заводський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123908868 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Заводський районний суд м. Запоріжжя
Сінєльнік Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні