Справа №705/4464/24
Провадження №3/701/469/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2024 рокуМаньківський районний суд, Черкаської областів складі: головуючого - судді -Костенка Андрій Іванович за участю секретаря -Брітан О. О. зучастю прокурора- Заболотного А. В.
розглянувши матеріали, що поступили із Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстровану та жительку АДРЕСА_1 , завідувач дошкільного навчального закладу ясел-садка комбінованого типу № 31 м. Умань, РНОКПП: НОМЕР_1 , за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, суд, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , будучи на момент вчинення правопорушення завідувачем дошкільного навчального закладу ясел-садка комбінованого типу № 31 м. Умані та відповідно підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції", порушила вимоги п. 3 ч. 1 ст. 28 вказаного Закону, а саме - вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення під час видачі та підписання наказу № 28/02-27 від 23.05.2023 року "Про надання матеріальної допомоги на оздоровлення", який стосувався у тому числі її близької особи (невістки) ОСОБА_2 , чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
Відповідно до ст. 268 КУпАП при розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 172-7 КУпАП присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов`язковою.
ОСОБА_1 , у судові засідання, які призначені на 11.09.2024 року на 10 год. 30 хв., 01.10.2024 року на 11 год. 00 хв., 22.10.2024 року на 10 год. 00 хв., 12.11.2024 року на 10 год. 00 хв., 20.11.2024 року на 14 год. 10 хв., 26.11.2024 року на 12 год. 30 хв., 04.12.2024 року на 14 год. 30 хв., 19.12.2024 року на 12 год. 00 хв., не з`явилася, при цьому про дату, час та місце судових засідань повідомлялась у встановленому законом порядку за вказаною у протоколі про адміністративне правопорушення адресою (рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення від 28.08.2024 року, 01.10.2024 року, 23.10.2024 року, 12.11.2024 року з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою", рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення від 11.09.2024 року з відміткою "вручено особисто 03.10.2024 року" та оголошеннями про виклик до суду розміщені на веб-сайті Маньківського районного суду Черкаської області).
Постановою Маньківського районного суду Черкаської області від 26.11.2024 року до ОСОБА_1 , застосовано примусовий привід до суду та доручено начальнику Уманського РУП ГУНП в Черкаській області здійснити привід ОСОБА_1 , на 04.12.2024 на 14 год. 30 хв.
В судове засідання призначене на 04.12.2024 особа не з`явилася, привід не виконано, про причини неможливості його виконати суд не повідомлено.
Постановою Маньківського районного суду Черкаської області від 04.12.2024 року до ОСОБА_1 , застосовано повторний примусовий привід до суду та доручено начальнику Уманського РУП ГУНП в Черкаській області здійснити привід ОСОБА_1 , на 19.12.2024 на 12 год. 00 хв.
Відповідно до рапорту № 45236-2024 від 19.12.2024 старшого ДОП СДОП ВП Уманського РУП ГУНП в Черкаській області, за місцем проживання ОСОБА_1 , відсутня та дверей будинку ніхто не відчиняє.
Так положенням статті 268 КУпАП передбачено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що перешкод для розгляду справи немає, а тому розгляд можливо проводити у відсутності ОСОБА_1 .
Прокурор в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_1 , винною в скоєнні даного правопорушення та піддати адміністративному стягненню.
Суд, заслухавши прокурора, всебічно та об`єктивно дослідивши матеріали провадження, відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Статтею 280 КУпАП, передбачено що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог статті 245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст. ст. 251, 252КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.68Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції»: правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Згідно підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними у пункті 1 частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Судом встановлено, що згідно наказу відділу освіти Уманського міськвиконкому № 276 від 30.09.2002 ОСОБА_1 , набула повноважень завідуючої дошкільним закладом № 31.
Таким чином, завідуюча дошкільного навчального закладу ясел-садка комбінованого типу № 31 ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону.
Згідно п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції»особи зобов`язані не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, а також повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.
Так, відповідно до ч. 1 ст.1Закону України«Про запобіганнякорупції» реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Приватним інтересом є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Реальному конфлікту інтересів характерна наявність трьох об`єктивних компонентів: приватний інтерес; службове повноваження, представницьке повноваження; протиріччя між ними, що впливає на об`єктивність або неупередженість рішення, діяння службової особи.
Також, суд приймає до уваги позицію Конституційного Суду України, зазначену в абзаці четвертому пункту 3.6 Рішення від 01 грудня 2004 року № 18-рп/2004, згідно якої поняття «право» у логічно-смисловому зв`язку має один і той самий зміст із поняттям «охоронюваний законом інтерес». Натомість, розкриваючи зміст слова «інтерес», Конституційний Суд України в абзаці першому пункту 3.1 цього Рішення зазначив, що в юридичних актах термін «інтерес», ураховуючи його як етимологічне, так і загальносоціологічне, психологічне значення, вживається у широкому чи вузькому значенні як самостійний об`єкт правовідносин, реалізація якого задовольняється чи блокується нормативними засобами.
В абзаці четвертому пункту 3.5 Рішення від01грудня 2004року №18-рп/2004Конституційний СудУкраїни відзначив, що конфлікт інтересів притаманний не тільки правовим і неправовим інтересам, а й конгломерату власне законних, охоронюваних законом і правом інтересів. Зокрема, певною конфліктністю характеризуються інтереси громадянина і держави, особи і суспільства, приватні та публічні.
Враховуючи викладене, така суперечність, що мала вплив на об`єктивність та неупередженість вчинення дій та прийняття рішень, у розумінні Закону, є реальним конфліктом інтересів.
Диспозицією ч. 2 ст.172-7КУпАП передбачена відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 , будучи на момент вчинення правопорушення завідувачем дошкільного навчального закладу ясел-садка комбінованого типу № 31 та відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог:
- п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», прийняла рішення при наявності у неї реального конфлікту інтересів щодо видання та підписання наказу № 28/02-27 від 23.05.2023 року "Про надання матеріальної допомоги на оздоровлення", який стосувався в тому числі і її близької особи (невістки) ОСОБА_2 .
Отже всебічно, повно, неупереджено й безпосередньо з`ясувавши всі обставини встановлені під час судового розгляду, перевіривши їх доказами, отриманими на підставі змагальності сторін та свободи у доведеності їх переконливості, дослідженими в судовому засіданні в їх сукупності й оціненими з точки зору належності, допустимості, достовірності, достатності й взаємозв`язку, суд дійшов до висновку, що винуватість ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, знайшла своє підтвердження в ході судового розгляду та підтверджується наявними в матеріалах справ письмовими доказами, а дії ОСОБА_1 , вірно кваліфіковано за ч. 2 ст.172-7КУпАП як вчинення дій та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів.
При накладенні стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 , ступінь її вини та майновий стан.
Обставиною, що згідно ст.34КУпАП пом`якшує відповідальність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є щире каяття.
Обставиною, що згідно ст.35КУпАП обтяжує відповідальність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, судом не встановлено.
Відповідно до положень ст.23КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням особи, майнового стану, ступеню вини, наявності обставин, що пом`якшують відповідальність та відсутності обставин, що його обтяжують, а також характеру та суспільної небезпеки вчиненого нею правопорушення, суд вважає, що ОСОБА_1 , слід призначити стягнення у вигляді штрафу, в межах санкції ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, що є достатньою мірою відповідальності з метою її виховання, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
На підставі ст.40-1КУпАП та відповідно до ст.4Закону України«Про судовийзбір» з ОСОБА_1 , на користь держави підлягає стягненню судовий збір.
Керуючись ст.ст. 9, 23, 33-35, 36, 172-7, 221, 276, 277, 283, 284 КУпАП, Закону України «Про судовий збір», суд-
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 визнати винноюв скоєнніправопорушення передбаченого ч.2ст.172-7КУпАП та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в сумі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в розмірі 3 400 грн. (три тисячі чотириста гривень) 00 копійок, (на рахунок UA348999980313030106000023743, Отримувач коштів ГУК у Черк.обл./тг смт.Маньк/21081100, Код за ЄДРПОУ 37930566, Банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.) Код класифікації доходів бюджету 21081100) на користь держави.
Постанова є обов`язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами.
У разі несплати ОСОБА_1 штрафу не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення їй постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення згідно ст. 307 КУпАП, відповідно до ч. 2 ст. 308 КУпАП, у порядку примусового виконання постанови стягнути з ОСОБА_1 подвійний розмір штрафу, а саме 6 800 грн. (шість тисяч вісімсот гривень) 00 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять гривень) 60копійок на рахунок (IBAN) UA908999980313111256000026001 (Отримувач коштів ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, Код за ЄДРПОУ 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, Код класифікації доходів бюджету 22030106).
Постанову може бути звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10 днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Черкаського апеляційного суду через Маньківський районний суд, Черкаської області.
Повний текст постанови проголошено 20.12.2024 року.
СуддяА. І. Костенко
Суд | Маньківський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123929622 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Адмінправопорушення
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Адмінправопорушення
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Адмінправопорушення
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Адмінправопорушення
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Піньковський Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні