Ухвала
від 20.12.2024 по справі 280/8321/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРОВІДСТРОЧЕННЯВИКОНАННЯСУДОВОГОРІШЕННЯ

20 грудня 2024 рокуСправа № 280/8321/23 09 год. 25 хв. м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянув в порядку письмового провадження заяву Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі

за позовом - першого заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області та Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту Запорізької міської ради

до - Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти»

про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 09 лютого 2024 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року, по справі № 280/8321/23, за позовом першого заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області та Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту Запорізької міської ради до Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про зобов`язання вчинити певні дії, позовні вимоги задоволено. Рішення набрало законної сили 09 жовтня 2024 року.

Суд зобов`язав Державний навчальний заклад «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту - сховище № 28861, що знаходиться за адресою: вул. Виробнича, буд. 2-Д, м. Запоріжжя, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

25 листопада 2024 року від представника Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» до суду надійшла заява, в якій заявник просить суд відстрочитивиконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду по справі № 280/8321/23 від 09.02.2024. Заяву обґрунтовано тим, що ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО» є неприбутковим закладом, фінансування якого залежить від державних органів та органів місцевого самоврядування та тим, що вчинено всі необхідні дії для отримання коштів з метою виконання судового рішення та приведення у готовність захисної споруди сховища № 28861 до використання за цільовим призначенням, а також тим, що його включено до переліку об`єктів, на які виділені додаткові дотації на проведення капітального ремонту захисних споруд цивільного захисту, але для цього необхідний певний час.

Ухвалою суду від 27.11.2024 заяву Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про відстрочення виконання судового рішення призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч. 1ст. 378 КАС Україниза заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно до ч. 2ст. 378 КАС Українизаява про відстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу абопорядку виконання , відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладняють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3ст. 378 КАС України).

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5ст. 378 КАС України)

Суд приймає до уваги викладене у заяві Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про відстрочення виконання судового рішення.

Строк, на який заявник просить розстрочити виконання судового рішення, не перевищує визначеногоКАС Українимаксимального строку, узгоджується з метою надання розстрочення - завершення підготовчих дій для подальшого приведення у готовність захисної споруди сховища № 28861 до використання за цільовим призначенням.

Утримання та розвиток матеріально-технічної бази, соціальний захист здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти фінансуються у межах обсягів державного та/або регіонального замовлення, здійснюються на нормативній основі за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів (ч. 2 ст. 50 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту»).

Як передбачено ч. 1 ст. 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на: 2) освіту: (…) е) професійну (професійно-технічну) освіту з бюджетів міст обласного значення - обласних центрів та бюджетів об`єднаних територіальних громад, у складі яких є місто обласного значення - обласний центр (на оплату послуг з підготовки кадрів на умовах регіонального замовлення у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти державної та/або комунальної власності, які розташовані на території зазначених міст).

Отже, ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО» не є головним розпорядником бюджетних коштів.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 49 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» засновник закріплює за закладами професійної (професійно-технічної) освіти державної або комунальної форми власності та установами професійної (професійно-технічної) освіти об`єкти права власності, які належать засновнику на праві власності або орендовані ним у інших власників. Об`єкти права власності закріплюються засновником за закладом професійної (професійно-технічної) освіти державної або комунальної форми власності або установою професійної (професійно-технічної) освіти на праві оперативного управління.

Згідно Статуту заявника об`єкти права власності (навчально-виробничі, побутові, спортивні будівлі та споруди, житло, комунікації, обладнання, засоби навчання, транспортні засоби та інше майно) є державною власністю, що закріплені Міністерством освіти і науки України за ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО», і перебувають в його оперативному управлінні.

За приписами ст. 9 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у галузі управління професійною (професійно-технічною) освітою належать: загальне управління навчально-виробничою, навчально-виховною, навчально-методичною, фінансово-економічною, господарською діяльністю державних закладів професійної (професійно-технічної) освіти, консультування, подання методичної допомоги закладам освіти інших форм власності та підпорядкування.

Аналогічні повноваження передбачені і Положенням про Департамент освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації, затвердженим розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 20.12.2021 № 835.

Керуючись наведеним, заявник неодноразово звертався до Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, Міністерства освіти і науки України з листом, в якому прохав виділити додаткові кошти для приведення у готовність до використання за призначенням сховища № 28861.

Так, у відповідь на звернення заявника Міністерство освіти і науки України своїм листом № 1/5319-24 від 28.03.2024 повідомило про розроблення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту», яким передбачено спрямування коштів на капітальний ремонт об`єктів, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту та інших об`єктів у закладах, що надають загальну середню освіту, за умови можливості створення на таких об`єктах споруди подвійного призначення з властивостями протирадіаційного укриття або сховища.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2024 року № 954 доповнено постанову Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1477 пунктом наступного змісту:

"Затвердити розподіл додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв`язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації, на 2024 рік між місцевими бюджетами в обсязі 5 062 351,2 тис. гривень згідно з додатком 2. Спрямувати визначений обсяг на облаштування безпечних умов у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти".

Згідно Додатку 2 вказаної постанови, обсяг додаткової дотації, що спрямовується на облаштування безпечних умов у закладах освіти, для ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО» складає 24 777 тис. грн.

Отже, ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО» включено до переліку об`єктів, на які виділені додаткові дотації на проведення капітального ремонту захисних споруд цивільного захисту.

Крім того судом встановлено, що проєкт «Капітальний ремонт сховища Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» за адресою м. Запоріжжя, вул. Виробнича, буд. 2д (гуртожиток)» включено до державної електронної системи DREAM (глобальний ідентифікатор DREAM-UA-230824-43143C17).

Для розроблення проєктної документації заявником було зареєстровано об`єкт «Захисна споруда цивільного захисту (цивільної оборони), обліковий 28861» в Реєстрі будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Суд приймає до уваги, що на виконання Розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 28.08.2024 № 682 та Рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 30.08.2024 № 579, 15.10.2024 між Державним підприємством «Місцеві дороги Запорізької області» та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 укладено договір, предметом якого є виконання робіт з розроблення проєктної документації по об`єкту «Капітальний ремонт сховища № 28861 (споруда подвійного призначення) будівлі ДНЗ «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» по вул. Виробничій, 2л, м. Запоріжжя».

Також суд зауважує, що заявник не ухиляється від виконання судового рішення щодо приведення у готовність захисної споруди сховища № 28861 до використання за цільовим призначенням, а навпаки вживає всіх можливих заходів, зокрема, власними силами та засобами в сховище № 28861 був проведений поточний ремонт приміщень сховища, регулярно змащуються механізми задраювання, регулярно здійснюється чистка систем каналізації та обслуговування систем водопостачання, ремонтуються електричне приладдя (вимикачі, розетки, тощо), відновлено табличку на вході до сховища.

Відповідно до роз`яснень Пленуму Верховного Суду України в п. 10 постанови від 26 грудня 2003 року № 14 «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження», задоволення заяви про розстрочку виконання рішення суду можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає, виходячи із особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення суду (хвороба боржника або членів його сім`ї, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо).

Водночас відстрочення виконання судового рішення не є правоперетворюючим судовим рішенням. Саме розстрочення впливає лише на порядок примусового виконання рішення, а природа зобов`язань залишається незмінною. Натомість таке розстрочення або відстрочення унеможливлює примусове виконання судового рішення до спливу строків, визначених судом. Така правова позиція сформована Великою Палатою ВС у постанові від 04.06.2019 у справі № 916/190/18.

За практикою Європейського суду з прав людини в окремих справах проти України було встановлено, що короткі затримки, менші ніж один рік, не вважаються настільки надмірними, щоб піднімати питання про порушення п. 1 ст. 6 Конвенції («Корнілов та інші проти України», заява № 36575/02, ухвала від 07.10.2003). І навіть два роки та сім місяців не визнавались надмірними і не розглядалися як такі, що суперечать вимогам розумного строку, передбаченого ст. 6 Конвенції (ухвала від 17.09.2002 у справі «Крапивницький та інші проти України», заява № 60858/00). Аналогічні висновки містяться у постановах Верховного Суду від 31.07.2019 у справі № 904/4566/18 та від 20.09.2018 у справі № 905/2953/17.

Отже, відстрочення виконання судового рішення не сприяє ухиленню від його виконання відповідачем, а навпаки надає можливість ефективно виконати судове рішення без понесення сторонами додаткових обтяжень при його виконанні.

Відповідно до частини 1статті 379 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Оскільки ДНЗ «Запорізький промисловий ЦПТО» є неприбутковим закладом, фінансування якого залежить від державних органів та органів місцевого самоврядування, і те, що вчинено всі необхідні дії для отримання коштів з метою виконання судового рішення та приведення у готовність захисної споруди сховища № 28861 до використання за цільовим призначенням, суд вважає за можливим відстрочити виконання судового рішення до 16 грудня 2025 року.

З урахуванням вищезазначеного, суд вважає за можливе задовольнити заяву Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про відстрочення виконання судового рішення.

Керуючись статтями241,243,248,256,378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Державного навчального закладу «Запорізький промисловий центр професійно-технічної освіти» про відстрочення виконаннярішення суду в адміністративній справі № 280/8321/23 - задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду у справі № 280/8321/23 до 19 червня 2025 року.

Ухвала набрала законної сили 19 грудня 2024 року та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів, з дня її прийняття.

Ухвала у повному обсязі виготовлена та підписана суддею 19 грудня 2024 року.

Суддя Р.В. Сацький.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123941340
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/8321/23

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні