Постанова
від 20.12.2024 по справі 140/4938/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/4938/24 пров. № А/857/24781/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого-суддіКузьмича С. М.,

суддівГудима Л.Я., Качмара В.Я.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2024 року (ухвалене головуючим суддею Каленюк Ж.В. у м. Луцьк) у справі № 140/4938/24 за адміністративним позовом Нововолинської міської ради Волинської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Нововолинська дитячо-юнацька спортивна школа Нововолинської міської ради Волинської області, Відділ молоді та спорту Нововолинської міської ради Волинської області, Управління освіти Нововолинської міської ради Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення Нововолинської міської ради від 20.12.2023 №29/53 «Про затвердження у новій редакції Положення про управління освіти Нововолинської міської ради Волинської області та Статуту Нововолинської дитячо-юнацької спортивної школи Нововолинської міської ради Волинської області».

В обґрунтування позовних вимог вказувала на те, що Нововолинська дитячо-юнацька спортивна школа Нововолинської міської ради Волинської області (далі - Нововолинська ДЮСШ), зареєстрована як юридична особа на підставі рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради від 08.02.1996 № 47, є закладом спеціалізованої позашкільної освіти спортивного профілю, що був підпорядкований Управлінню освіти міської ради. Однак 20.012.2023 Нововолинська міська рада прийняла рішення №29/52 «Про створення юридичної особи відділу молоді та спорту Нововолинської міської ради Волинської області» та №29/53 «Про затвердження у новій редакції Положення про управління освіти Нововолинської міської ради Волинської області та Статуту Нововолинської дитячо-юнацької спортивної школи Нововолинської міської ради Волинської області» та Нововолинську ДЮСШ виключено з переліку підпорядкованих Управлінню освіти міської ради закладів позашкільної освіти, а пунктом 3 розділу І Статуту Нововолинської ДЮСШ органом управління визначено Відділ молоді та спорту міської ради з передачею останньому основних засобів та інших матеріальних цінностей. Із вказаним рішенням позивач не погоджується, зазначивши, що відповідно до абзацу 3 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про позашкільну освіту» державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована на збереження та розвиток мережі державних та комунальних закладів позашкільної освіти без права їх перепрофілювання, перепідпорядкування, злиття, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду, концесію, відчуження (продажу) землі, майна. Крім того, всупереч Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», відповідач не проводив консультації з громадськістю перед ухваленням спірного рішення від 20.12.2023 №29/53. На переконання позивачки, перепідпорядкування Нововолинської ДЮСШ призводить до скорочення його фінансування місцевим бюджетом, так як фінансування освіти має вищий пріоритет над фінансуванням фізичної культури і спорту, що зумовлює покладання додаткового фінансового тягаря на батьків вихованців Нововолинської ДЮСШ і відповідно зменшення їх кількості та скорочення робочих місць; працівники ДЮСШ втрачають статус педагогічного працівника закладу освіти комунальної форми власності, які можуть претендувати на забезпечення доступним іпотечним кредитуванням відповідно до підпункту 1 пункту 3 Умов забезпечення приватним акціонерним товариством «Українська фінансова житлова компанія» доступного іпотечного кредитування громадян України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №856.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 30.08.2024 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що приписи Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про позашкільну освіту» надають засновнику право засновнику визначати орган управління створеним ним же комунальним закладом (у цьому разі - спортивною школою). При цьому прийняттям Статуту у новій редакції тип закладу не змінено (ДЮСШ - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю - заклад фізичної культури і спорту), а тому зміна органу управління зумовлена співвідношенням основних завдань Відділу молоді і спорту міської ради, визначених у Положенні про відділ (рішення від 20.12.2023 №29/52) та функцій і основних завдань Управління освіти, визначених у Положенні про управління (рішенні від 20.12.2023 №29/53).

Тобто, наявність спортивного профілю Нововолинської ДЮСШ, мета діяльності та основні завдання Відділу молоді та спорту в напрямку фізичної культури та спорту зумовили необхідність зміни органу управління спортивної школи.

Також суд зауважив, що така зміна не призвела до реорганізації чи ліквідації закладу, злиття, перепрофілювання, зміни форми власності, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду, концесію, відчуження (продажу) землі, а отже жодним чином не вплинула на існуючу мережу комунальних закладів позашкільної освіти на території громади, їх матеріально-технічне забезпечення, трудові відносини працівників ДЮСШ, умов оплати праці, зміни їх статусу, організацію та ведення секцій та гуртків у спортивній школі, можливості здобуття позашкільної освіти її вихованцями, що не заперечують сторони.

Також при переходу в інше підпорядкування чинність Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом Нововолинської ДЮСШ Нововолинської міської ради зберігається (пункт 6 розділу І договору).

Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржила позивач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позов.

Відповідач, Нововолинська міська рада, скористалася своїм правом та подала відзив на апеляційну скаргу в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.

З матеріалів справи слідує, що Нововолинська ДЮСШ зареєстрована 08.02.1996 як юридична особа (вид діяльності освіта у сфері спорту та відпочинку); її засновником є Нововолинська міська рада, що видно з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.21). Нововолинська ДЮСШ перебувала у підпорядкуванні Управління освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради.

20.12.2023 рішенням Нововолинської міської ради №29/52 створено юридичну особу Відділ молоді та спорту Нововолинської міської ради Волинської області, ліквідувавши Відділ у справах молоді та спорту виконавчого комітету Нововолинської міської ради; одночасно затверджено Положення про новоутворений відділ молоді та спорту (пункти 1 3 рішення) (а.с.24-28).

Також рішенням Нововолинської міської ради від 20.12.2023 №29/53 затверджено Положення про управління освіти Нововолинської міської ради Волинської області у новій редакції (підпункт 1.1) та Статут Нововолинської ДЮСШ у новій редакції (підпункт 1.2) (а.с.29).

Згідно з Положенням про управління освіти міської ради у новій редакції Управлінню освіти підпорядковані заклади загальної середньої освіти, заклади дошкільної освіти та заклади позашкільної освіти Нововолинської міської територіальної громади комунальної форми власності (пункт 1.17). При цьому Управління освіти відповідає за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової, базової середньої та повної загальної середньої освіти, позашкільної освіти (пункт 2.1) та здійснює управління структурними підрозділами управління освіти, логопедичними пунктами системи освіти Нововолинської міської територіальної громади, Нововолинським центром професійного розвитку педагогічних працівників Нововолинської міської ради Волинської області, Нововолинським інклюзивно-ресурсним центром Нововолинської міської ради Волинської області, позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку школярів «Прикордонник» Нововолинської міської ради Волинської області, Нововолинським центром дитячої та юнацької творчості Нововолинської міської ради Волинської області, міжшкільним ресурсним центром Нововолинської міської ради Волинської області, закладами загальної середньої та дошкільної освіти комунальної форми власності, розташованими та території Нововолинської міської територіальної громади, які діють відповідно до Статутів та Положень (пункт 3.1.1) (а.с.30-35).

Відповідно до Статуту Нововолинської ДЮСШ (у новій редакції) засновником навчального закладу є Нововолинська міська рада, яка здійснює фінансування, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування; органом управління є відділ молоді та спорту Нововолинської міської ради Волинської області (а.с.36-42).

Позивач, вважаючи протиправним рішення відповідача від 20.12.2023 №29/53, звернулася до суду з відповідними позовними вимогами.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» державна політика у сфері фізичної культури і спорту ґрунтується на засадах визнання фізичної культури як важливого чинника всебічного розвитку особистості та формування здорового способу життя, визнання спорту як важливого чинника досягнення фізичної та духовної досконалості людини, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного міжнародного іміджу держави, сприяння безперервності та послідовності занять фізичною культурою і спортом громадян різних вікових груп.

Частиною 1 ст. 10 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» визначено, що дитячо-юнацькі спортивні школи є закладами спеціалізованої позашкільної освіти спортивного профілю - закладами фізичної культури і спорту, які забезпечують розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створюють необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту.

Відповідно до ч.2 статті 33 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють організаційно-правові та інші умови для розвитку дитячого спорту та забезпечення початкового навчання дітей видам спорту шляхом об`єднання зусиль сім`ї, опікунів, піклувальників, дитячо-юнацьких спортивних шкіл та закладів загальної середньої і спеціалізованої освіти з метою розвитку масового спорту та спорту вищих досягнень.

Згідно із ст. 10 Закону України «Про освіту», невід`ємним складником системи освіти є позашкільна освіта.

Згідно до ст.1 Закону України «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 №1841-ІІІ (далі - Закон №1841-III) заклад позашкільної освіти - це складова системи позашкільної освіти, яка надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров`я вихованців, учнів і слухачів.

Згідно із ч. 2 ст. 9 Закону №1841-III державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована на створення умов для здобуття вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти; збереження та розвиток мережі державних і комунальних закладів позашкільної освітибез права їх перепрофілювання, перепідпорядкування, злиття.

Стаття 5 Закону №1841-III визначає, що структуру позашкільної освіти становлять, у тому числі, спортивні та інші заклади освіти, установи.

Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону №1841-III рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію та перепрофілювання закладу позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники).

Відповідно до ст. 12 Закону №1841-III заклад позашкільної освіти є юридичною особою. Статус комунального має заклад позашкільної освіти, заснований на комунальній формі власності. Заклади позашкільної освіти можуть функціонувати у формі спортивних шкіл.

За ст. 13 Закону №1841-III, заклад позашкільної освіти діє на підставі статуту, що затверджується засновником закладу.

Згідно пунктом 7 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу затверджено окремо постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 993 (далі Положення №993) спортивна школа є юридичною особою і діє на підставі статуту, що розробляється на основі цього Положення та затверджується засновником (власником).

Як вірно зазначив суд першої інстанції, що Нововолинська міська рада є засновником Нововолинської ДЮСШ (а.с.21). Отже, розроблений на підставі Положення про ДЮСШ №993 статут Нововолинської ДЮСШ підлягає затвердженню її засновником - Нововолинською міською радою.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно з ч. 3 ст. 24 даного Закону, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно - правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно до ч. 1 ст. 17, абзацу 2 п. 30 ч. 1 ст. 26 ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Підпунктами 1, 2 п. «а» ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; забезпечення здобуття повної загальної середньої, професійно-технічної освіти у державних і комунальних загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, вищої освіти у комунальних вищих навчальних закладах, створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, продуктивної праці учнів, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій.

Статтею 59 даного Закону обумовлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відтак, з аналізу наведених вище норм слідує, що відповідач як орган місцевого самоврядування (засновник) наділений повноваженнями щодо визначення підпорядкованості комунальних підприємств, установ, організацій, затвердження їх статутів (положень) шляхом самостійного прийняття рішення в порядку ст. 59 Закону України ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Як згадувалось вище, приймаючи рішення від 20.12.2023 №29/52, відповідач ліквідував Відділ у справах молоді та спорту виконавчого комітету Нововолинської міської ради, натомість створив юридичну особу - Відділ молоді та спорту Нововолинської міської ради (а.с.24).

Відповідно до затвердженого цим рішенням Положення про Відділ молоді та спорту міської ради (а.с.25-28) метою діяльності відділу є сприяння в реалізації державної політики з питань молоді, фізичної культури та спорту, створення сприятливих умов для фізичного розвитку різних верств населення, створення сприятливих умов для функціонування закладів, установ, організацій та підприємств сфери фізичної культури та спорту, забезпечення прав мешканців територіальної громади у сфері фізичної культури та спорту, а також створення сприятливих умов для фізичного, інтелектуального та духовного розвитку молоді, забезпечення рівних прав та можливостей (пункт 2.1 розділу ІІ).

Основними завданнями Відділу, з-поміж іншого, є: координація діяльності закладів, установ, організацій і підприємств усіх форм власності сфери фізичної культури та спорту та підвідомчих установ; розробка та реалізація разом з місцевими органами виконавчої влади, громадянами та об`єднаннями громадян заходів, спрямованих на подальший розвиток фізичної культури та спорту та ін.

Відділ здійснює загальне керівництво закладами, установами та підприємствами, зокрема, Нововолинською ДЮСШ (підпункт 3.1.37 пункт 3 розділу ІІІ).

Як слідує з преамбули спірного рішення Нововолинської міської ради від 20.12.2023 №29/53, його прийнято з метою приведення установчих документів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Затверджуючи Статут Нововолинської ДЮСШ, відповідач пунктом 1 розділу І визначив, що ДЮСШ - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю - заклад фізичної культури і спорту, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту.

Наведене вказує на помилковість тверджень позивача про те, що статус Нововолинської ДЮСШ у Статуті у новій редакції визначено виключно як заклад фізичної культури і спорту та що це не відповідає нормам Закону України «Про фізичну культуру і спорт», Положення про ДЮСШ №993 та основному виду діяльності, зазначеному в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З оглянутого Положення Статуту стосовно організації діяльності Нововолинської ДЮСШ (розділ ІІ) колегія суддів встановила, що воно не містять суперечностей з Положенням про ДЮСШ №993, а позов не містить доводів про невідповідність Статуту у цій частині цьому Положенню та іншим нормативно-правовим актам (як і щодо інших розділів: «Учасники навчально-тренувальної та спортивної роботи» (розділ ІІІ); «Керівництво Нововолинською дитячо-юнацькою спортивною школою Нововолинської міської ради Волинської області» (розділ IV), «Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база ДЮСШ» (розділ V), «Діяльність ДЮСШ у рамках міжнародного співробітництва» (розділ VІ), «Документація ДЮСШ, порядок обліку та звітності» (розділ VІІ), «Реорганізація або ліквідація навчального закладу» (розділ VІІІ).

Разом з цим, суд вважає, що позивач фактично не погоджується з пунктом 2 розділу І Статуту, згідно з яким органом управління Нововолинської ДЮСШ є Відділ молоді та спорту Нововолинської міської ради, та пунктом 1 розділу IV щодо того, що керівництво ДЮСШ здійснюється відділом молоді та спорту Нововолинської міської ради.

Колегія суддів поділяє твердження суду першої інстанції, що відповідач, як засновник комунального закладу скористався своїм правом та визначав орган управління ДЮСШ. При цьому прийняттям Статуту у новій редакції тип закладу не змінено (ДЮСШ - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю - заклад фізичної культури і спорту), а відтак зміна органу управління зумовлена співвідношенням основних завдань Відділу молоді і спорту міської ради, визначених у Положенні про відділ (рішення від 20.12.2023 № 29/52) та функцій і основних завдань Управління освіти, визначених у Положенні про управління (рішенні від 20.12.2023 № 29/53).

Отже, наявність спортивного профілю Нововолинської ДЮСШ, мета діяльності та основні завдання Відділу молоді та спорту в напрямку фізичної культури та спорту зумовили необхідність зміни органу управління спортивної школи.

Відтак вірним є висновок суду першої інстанції, що така зміна не призвела до реорганізації чи ліквідації закладу, злиття, перепрофілювання, зміни форми власності, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду, концесію, відчуження (продажу) землі, а отже жодним чином не вплинула на існуючу мережу комунальних закладів позашкільної освіти на території громади, їх матеріально-технічне забезпечення, трудові відносини працівників ДЮСШ, умов оплати праці, зміни їх статусу, організацію та ведення секцій та гуртків у спортивній школі, можливості здобуття позашкільної освіти її вихованцями, що не заперечують сторони.

Ба більше, при переходу в інше підпорядкування чинність Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом Нововолинської ДЮСШ Нововолинської міської ради зберігається (пункт 6 розділу І договору) (а.с.7-18).

А тому доводи апелянта в частині того, що оскаржуване рішення ставить під загрозу її зайнятість і всього персоналу ДЮСШ є безпідставними.

Разом з цим, позивач не надала доказів, що прийняття Нововолинською міською радою оспорюваного рішення про затвердження Положення про Управління освіти міської ради та Статуту Нововолинської ДЮСШ призвело до погіршення освітньої діяльності ДЮСШ або щодо зміни функції закладу (освіта у сфері спорту та відпочинку).

Щодо доводів апелянта в частині того, що порушення відповідачем порядку прийняття рішення від 20.12.2023 №29/53 «Про затвердження у новій редакції Положення про управління освіти Нововолинської міської ради Волинської області та Статуту Нововолинської дитячо-юнацької спортивної школи Нововолинської міської ради Волинської області» в частині непроведення громадських слухань перед прийняттям спірного рішення то слід зазначити таке.

Згідно зі ст. 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.

Відповідно до п. 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03.12.2010 (далі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

При цьому, п.12 Порядку № 996 передбачено, що в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Зі змісту наведеної правової норми вбачається, що консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку з приводу конституційних прав та свобод громадян, зокрема, права на освіту та щодо розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку.

Суд першої інстанції правильно зазначив, що прийняте Нововолинською міською радою рішення від 20.12.2023 №29/53 не відповідає наведеним ознакам, з якими Порядок № 996 пов`язує обов`язкове проведення консультацій з громадськістю, про що відповідач повідомляв ОСОБА_1 у листі від 12.12.2023 №3580/02-18/2-23 (а.с.23)

Разом з цим, як слідує з матеріалів справи, відповідач з власної ініціативи перед прийняттям рішення про затвердження Положення про відділ управління освіти міської ради та Статуту Нововолинської ДЮСШ, як видно з матеріалів справи, проект нової редакції Статуту Нововолинської ДЮСШ був винесений на обговорення трудового колективу ДЮСШ. З протоколу від 18.03.2023 №1 зборів трудового колективу Нововолинської ДЮСШ слідує, що питання підпорядкування окремо винесено (пункт 4 порядку денного). З цього приводу більшість членів трудового колективу (13 з 18 присутніх) позитивно сприйняли запропоновані у новій редакції Статуту зміни у підпорядкуванні ДЮСШ; 5 членів колективу утрималися при голосуванні. ОСОБА_1 була присутня на зборах, що видно зі змісту протоколу та не голосувала проти проекту нової редакції Статуту Нововолинської ДЮСШ під час його обговорення (а.с.72).

Також в матеріалах справи наявні копії листів опитування (складені у довільній формі) щодо зміни підпорядкування Нововолинської ДЮСШ (містять ПІП та підписи осіб, які підтримали запропоновану зміну підпорядкування). Наявність прізвищ громадян, які висловлювалися з порушеного питання, дозволяє їх ідентифікувати при необхідності (листи опитування складено за відділеннями Нововолинської ДЮСШ) та, як пояснив відповідач у запереченні на відповідь на відзив, в опитуванні взяли участь батьки вихованців спортивної школи.

Враховуючи наведене можна стверджувати, що відповідач фактично забезпечив комунікацію з громадськістю - осіб, інтересів яких могло стосуватися його рішення щодо Нововолинської ДЮСШ.

Відтак, аналізуючи встановленні обставини справи, колегія суддів вважає, що відповідач прийняв оскаржуване рішення з підстав та в межах повноважень встановлених законодавством України.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

Згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.

Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.

Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2024 року у справі № 140/4938/24 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає. Крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді Л. Я. Гудим В. Я. Качмар

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123945342
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —140/4938/24

Постанова від 20.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 30.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні