Рішення
від 18.12.2024 по справі 380/9676/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2024 рокусправа № 380/9676/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України в особі Комісії контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, за участю третіх осіб які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , на стороні відповідача Самбірської квартирно-експлуатаційної частини району, Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2 , про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовом до Міністерства оборони України в особі Комісії контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі відповідач), за участю третіх осіб які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 (далі третя особа 1), ОСОБА_3 (далі третя особа 2), ОСОБА_4 (далі третя особа 3), на стороні відповідача Самбірської квартирно-експлуатаційної частини району (далі третя особа 4, Самбірська КЕЧ району), Військової частини НОМЕР_1 (далі третя особа 5), Військової частини НОМЕР_2 (далі третя особа 6), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України в особі Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, яке оформлене протоколом №223 від 26.12.2023, про розподіл квартир для постійного проживання в будинку АДРЕСА_1 ;

- визнати за ОСОБА_1 та членами його сім`ї право бути забезпеченим житлом для постійного проживання, за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до розподілу квартир для постійного проживання в порядку черговості квартирного обліку у в/ч НОМЕР_3 .

Ухвалою суду від 13.05.2024 відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 29.05.2024 задоволено клопотання представника відповідача та залучено до участі у справі третіх осіб які не заявляються самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача та відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що з березня 1995 року зарахований на квартирний облік у Військовій частині НОМЕР_1 та поставлено в загальну чергу зі складом сім`ї 4 особи: ОСОБА_1 (1966 р.н.), дружина ОСОБА_2 (1969 р.н.), донька ОСОБА_5 (1989 р.н.), онука ОСОБА_4 (2009 р.н.). Станом на 09.11.2023 позивач перебував разом із сім`єю у складі 3-х осіб (без онуки) на обліку військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби, які потребують поліпшення житлових умов, у загальну списку під №5, у пільговому №3. Комісією з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями прийнято 26.12.2023 рішення, яким погоджено список розподілу житлової площі для постійного проживання військовослужбовців Стрийського гарнізону. Однак у порушенні положень статті 43 Житлового кодексу Української РСР позивача та членів його сім`ї не включено в цей список.

Відповідач проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві. Вказав, що пунктом 11 розділу ІІ Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, яка набрала чинності 16.10.2018 (далі Інструкція №380) визначено, що Комісія з контролю відповідно до визначених завдань має право приймати рішення щодо: 1) погодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про надання військовослужбовцям та членам їх сімей жилої площі для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення; 2) погодження рішення житлової комісії військової частини про надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень; 3) перегляду раніше прийнятих рішень Комісії з контролю. У разі непогодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) Комісія з контролю повертає документи на доопрацювання із відповідним обґрунтуванням.

Зауважив, що всі рішення Комісії з контролю є індивідуальними актами суб`єкта владних повноважень стосовно кожного черговика, щодо якого прийнято рішення, відносно його прав, свобод та інтересів. Водночас рішення Комісії з контролю, оформлене протоколом засідання Комісії з контролю №223 від 26.12.2023, не стосується питання забезпечення житлом ОСОБА_1 та членів його сім`ї.

Відповідно до абзацу 2 пункту 3 розділу VII Інструкції №380 рішення про надання житлових приміщень для постійного проживання приймає житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) після розгляду документів облікової справи.

ОСОБА_1 перебуває на обліку військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби, які потребують поліпшення житлових умов у Військовій частині НОМЕР_1 Стрийського гарнізону зі складом сім`ї 3 особи: ( ОСОБА_1 (1966 р.н.), дружина ОСОБА_2 (1969 р.н.), донька ОСОБА_5 (1989 р.н.). Проте інформація щодо відмови або погодження у виділенні житлового приміщення для постійного проживання у будинку АДРЕСА_1 відсутня, оскільки ОСОБА_1 станом на 04.12.2023 (коли приймалось рішення житлової комісії Стрийського гарнізону) документи для формування облікової житлової справи не надавав належним чином. Під час прийняття рішення житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_1 не був включений в розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні. Тому, Самбірська КЕЧ району не готувала список надання житлової площі для постійного проживання та не направляла облікову справу на ОСОБА_1 до Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.

Позивачем жодним чином не оскаржено дій або рішень житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 , житлової комісії Стрийського гарнізону, начальника Стрийського гарнізону, командира Військової частини НОМЕР_1 та Самбірської КЕЧ району.

Крім того, відповідач зауважив, що відповідно до довідки КЕВ м. Володимир-Волинський від 18.10.2011 №61 за позивачем рахується двокімнатна квартира АДРЕСА_2 , житлова пл. 38,3 кв.м. Зазначена квартира приватизована донькою позивача ОСОБА_6 , яка також перебувала на обліку. А відповідно до змісту пункту 3 «Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 №1081 та пункту 4 розділу І Інструкції №380 військовослужбовці які потребують поліпшення житлових умов та перебувають на квартирному обліку забезпечуються житлом або грошовою компенсацією за належне для отримання жиле приміщення один раз за весь період проходження військової служби в Збройних Силах України.

Також, відповідач звернув увагу, що всі згадані у відзиві рішення не породжують для позивача права на захист, оскільки він не є учасником (суб`єктом) правовідносин з розподілу спірної житлової площі у АДРЕСА_1 .

Військова частина НОМЕР_1 подала до суду письмові пояснення, в яких повністю погодилася із викладеними Міністерством оборони України у відзиві обставинами. Зокрема, підтверджує факт, що ОСОБА_1 , який проходив військову службу у Збройних Силах України, забезпечено житлом для постійного проживання на всіх членів сім`ї з фонду Міністерства оборони України, а саме: він, дружина ОСОБА_2 (1969 р.н.), дочка ОСОБА_5 (1989 р.н.), дочка ОСОБА_6 (1991 р.н.), за адресою АДРЕСА_3 . у розмірі загальною площею 51,3 кв.м., житловою площею 33,1 кв.м. Зазначене житло ОСОБА_1 не здавалось до фонду Міністерства оборони України, довідок про здачу, нотаріально завіреної заяви(згоди) про здачу цього житла не надано до житлової комісії Стрийського гарнізону. Відповідно до постанови Турійського районного суду Волинської області від 18.02.2013 зазначене житло для постійного проживання, яке ОСОБА_1 отримував, перейшло у приватну власність його дочці ОСОБА_6 , яка на момент отримання вказаного житла, перебувала на квартирному обліку у складі сім`ї ОСОБА_1 , та була забезпечена житлом для постійного проживання, про що свідчить свідоцтво на право власності на житло від 07.12.2016 №133, видане Луківською селищною радою.

Самбірська КЕЧ району подала до суду письмові пояснення, в яких зазначила, що відповідно до абзацу 2 пункту 3 розділу VII Інструкції №380 рішення про надання житлових приміщень для постійного проживання приймає житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) після розгляду документів облікової справи. Отже, безпосередній розподіл житлових приміщень здійснює житлова комісія військової частини згідно з чергою, що визначається часом зарахування військовослужбовців на облік. Водночас під час прийняття рішення житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 про розподіл квартир у житловому будинку по АДРЕСА_1 ОСОБА_1 не надав документи для формування облікової житлової справи, а тому, не включався в розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні, про що свідчать протокол засідання житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 від 04.12.2023 №232; наказ командира Військової частини НОМЕР_1 від 04.12.2023 №523 агд; протокол засідання житлової комісії Стрийського гарнізону від 04.12.2023 №37; наказ начальника Стрийського гарнізону від 04.12.2023 №150. Зауважила, що не готувала список надання житлової площі для постійного проживання та не направляла облікову справу на ОСОБА_1 до Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, оскільки ОСОБА_1 не включався в розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні.

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (частина 2 статті 262 КАС України).

Суд на підставі позовної заяви, відзиву, письмових пояснень, а також долучених письмових доказів,-

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 перебуває з 1995 року на обліку військовослужбовців та осіб звільнених з військової служби, які потребують поліпшення житлових умов (далі квартирний облік) у Військовій частині НОМЕР_1 Стрийського гарнізону зі складом сім`ї 3 особи: ( ОСОБА_1 (1966 р.н.), дружина ОСОБА_2 (1969 р.н.), донька ОСОБА_5 (1989 р.н.).

У черзі в загальному (узагальненому) списку Стрийського гарнізону позивач перебуває під №2, у пільговому списку осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень у Військовій частині НОМЕР_1 (як ветеран Збройних сил України) №1.

Самбірською КЕЧ району листом від 29.11.2023 №3005 /арк.спр.60/ повідомлено начальника Стрийського гарнізону, що на підставі рушення Державного секретаря Міністерства оборони України від 23.11.2023 №170/уд щодо погодження розподілу та надання статусу службового житла та житла для постійного проживання 40 квартирам у будинку АДРЕСА_1 та з метою подання на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та ленів їх сімей жилими приміщеннями облікових житлових справ, доручено організувати в термін до 06.12.2023 роботу щодо підготовки та направлення до житлової групи Самбірської КЕЧ району житлових справ військовослужбовців.

Із повідомленням військовослужбовці Військової частини НОМЕР_1 які перебувають на квартирному обліку ознайомлені під особистий підпис, зокрема, і позивач, що підтверджується аркушем доведення повідомлення Самбірської КЕЧ району від 29.11.2023 №3005 /арк.спр.63/.

Житлова комісія Військової частини НОМЕР_1 04.12.2023 провела засідання з питання розподілу жилих приміщень для постійного проживання та розподілу службових жили приміщень (службової жилої площі) в Стрийському гарнізоні згідно рішення Державного секретаря Міністретсва оборони України від 23.11.2023 №170/уд, за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до витягів з протоколів №37 та №232 від 04.12.2023 /арк.спр.83-85, 96-100/, витягу з наказу начальника Військової частини НОМЕР_1 №523агд від 04.12.2023 /арк.спр.91-95/, витягу з наказу начальника Стрийського гарнізону №150 від 04.12.2023 /арк.спр.101-103/ за адресою АДРЕСА_1 здійснено розподіл 12 квартир для постійного проживання та 28 службових.

Позивач подав до житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 заяву від 06.12.2034, до якої долучив документи для формування житлової справи. Заява із долученими документами отримана посадовою особою Військової частини НОМЕР_1 06.12.2023 /арк.спр.58/.

За результати наданих Самбірською КЕЧ району до Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями провела засідання та прийняла рішення, оформлене протоколом №223 від 26.12.2023 /арк.спр.46-56/, про розподіл квартир в будинку АДРЕСА_1 .

Вважаючи рішення Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями необґрунтованим, позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.

Вирішуючи спір суд застосовує такі норми права.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Головним питанням у цьому спорі є оцінка дій та рішень суб`єктів владних повноважень в частині прийняття рішень з питання розподілу жилих приміщень для постійного проживання та розподілу службових жили приміщень (службової жилої площі).

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статті 12 Закону України «Про соціальний захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 №2011-XII (далі Закон №2011-ХІІ) держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (абзац 1 пункту 1).

Військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей, які проживають разом з ними, забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що повинні відповідати вимогам житлового законодавства.

Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті (абзац 4 пункту 1).

Військовослужбовці, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, при звільненні з військової служби в запас за станом здоров`я або якщо вони на час звільнення мають вислугу військової служби не менше 20 років, або у відставку, а також у зв`язку зі скороченням штатів чи проведенням інших організаційних заходів, у разі неможливості їх використання на військовій службі, залишаються на цьому обліку у військовій частині до одержання житла з державного житлового фонду або за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, а в разі її розформування - у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки і відповідних квартирно-експлуатаційних органах та користуються правом позачергового одержання житла. Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Військовослужбовці, які набули право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», залишаються на такому обліку та користуються правом позачергового одержання житла (абзац 1 пункту 9).

Відповідно до частини 1 статті 40 Житлового кодексу Української РСР (далі Житловий кодекс) громадяни перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов до одержання житлового приміщення, за винятком випадків, передбачених частиною другої цієї статті.

Згідно з положеннями статті 43 Житлового кодексу громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

Порядок визначення черговості надання громадянам жилих приміщень встановлюється цим Кодексом та іншими актами законодавства України.

З числа громадян, взятих на облік потребуючих поліпшення житлових умов, складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.

Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Законодавством України окремим категоріям громадян, які перебувають у загальній черзі, може бути надано перевагу в строках одержання жилих приміщень у межах календарного року взяття на облік.

Механізм забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців - осіб офіцерського (у тому числі осіб, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку, розвідувальних органів, посади в яких комплектуються військово-службовцями, у тому числі звільнених в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у військових частинах, закладах, установах та організаціях після звільнення та членів їх сімей визначений Порядком забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженим постановою Кабінетів Міністрів України 03.08.2006 №1081 (далі Порядок №1081).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1081 військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання.

Військовослужбовці, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та визнані в установленому законодавством порядку особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час виконання обов`язків військової служби (службових обов`язків), пов`язаних з безпосередньою участю в антитерористичній операції, забезпеченням її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та в період здійснення зазначених заходів, та члени сімей військовослужбовців, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та в період здійснення зазначених заходів, та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, у забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та в період здійснення зазначених заходів, забезпечуються житловими приміщеннями для постійного проживання, що збудовані (придбані) за рахунок коштів державного бюджету та інших передбачених законодавством джерел, чи грошовою компенсацією за належне їм для отримання житлове приміщення з урахуванням пільг, установлених законами.

Забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.

Житлові приміщення надаються військовослужбовцям у межах норм, встановлених законодавством.

Відповідно до пункту 4 Порядку №1081 центральні органи виконавчої влади, які здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, правоохоронні органи спеціального призначення, розвідувальні органи, Держспецтрансслужба та Держспецзв`язку, посади в яких комплектуються військовослужбовцями:

- видають нормативно-правові акти з питань забезпечення військовослужбовців житлом, а також щороку визначають обсяги службового житла і житла, що надається військовослужбовцям для постійного проживання;

- виділяють до 20 відсотків житла для забезпечення осіб, зазначених в абзаці другому пункту 3 цього Порядку, жилими приміщеннями для постійного проживання, що збудовані (придбані) за рахунок коштів державного бюджету та інших передбачених законодавством джерел і розташовані у населених пунктах, у яких вони перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, чи грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення в таких же обсягах.

Питання, пов`язані із забезпеченням житлом військовослужбовців, вирішуються за місцем перебування їх на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (пункт 6 Порядку « 1081).

Відповідно до пункту 22 Порядку №1081 облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов (далі - облік), ведеться у військових частинах та квартирно-експлуатаційних органах.

Згідно з пунктом 25 Порядку №1081 на кожного військовослужбовця, зарахованого на облік, оформляється облікова справа.

Облікова справа зберігається за місцем перебування військовослужбовця на обліку, а після надання йому житла для постійного проживання протягом п`яти років - у виконавчому органі районної, міської, районної у місті ради, що видав ордер, якщо ордер видано квартирно-експлуатаційним органом - в квартирно-експлуатаційному органі. Після закінчення зазначеного строку справа знищується у встановленому порядку.

Відповідно до пункту 29 Порядку №1081 військовослужбовці, які перебувають на обліку, у разі звільнення з військової служби в запас за станом здоров`я або у разі, коли вони на час звільнення мають вислугу військової служби не менше 20 років, або у відставку, а також у зв`язку із скороченням штатів чи проведенням інших організаційних заходів у разі неможливості їх використання на військовій службі залишаються на цьому обліку у військовій частині до одержання житла з державного житлового фонду або за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, а в разі розформування військової частини - у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки і відповідних квартирно-експлуатаційних органах та користуються правом позачергового одержання житла.

Згідно з пунктом 32 Порядку №1081 військовослужбовцям житло надається згідно з чергою.

Черговість надання житла визначається за часом зарахування на облік (включення до списків осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житлових приміщень).

Житлове приміщення, що надається військовослужбовцю для постійного проживання, повинне бути благоустроєним стосовно до умов даного населеного пункту, відповідати встановленим санітарним та технічним вимогам (пункт 33 Порядку №1081).

Відповідно до пункту 34 Порядку №1081 на підставі рішення про надання житла виконавчий орган районної, міської, районної у місті ради, а в закритому військовому містечку - квартирно-експлуатаційний орган видає ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення, безпосередньо військовослужбовцю, на ім`я якого він виписаний, або за його дорученням іншій особі. Ордер може бути виданий лише на вільне житлове приміщення.

З метою вдосконалення забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 №380 затверджено Інструкцію з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі Інструкція №380).

Ця Інструкція визначає зміст та методику забезпечення жилими приміщеннями військовослужбовців Збройних Сил України (крім військовослужбовців строкової служби), а також осіб, звільнених в запас або відставку, що залишилися перебувати після звільнення з військової служби на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання (далі - військовослужбовці), та членів їх сімей, у тому числі членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), зникли безвісти під час проходження військової служби, що перебувають на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов (абзац 1 пункту 1 Розділу ІІнструкції №380).

Відповідно до пункту 4 Розділу І Інструкції №380 військовослужбовцям, які перебувають на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання, та які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються житлові приміщення для постійного проживання або за їх бажанням виплачується грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення.

Житлові приміщення для постійного проживання та грошова компенсація за належне для отримання жиле приміщення надаються один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету на виплату грошової компенсації для сімей загиблих військовослужбовців визначено Порядком та умовами надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №719 від 19.10.2016 (зі змінами).

Питання, пов`язані із забезпеченням житлом військовослужбовців та членів їх сімей, вирішуються за місцем проходження військової служби та перебування їх на обліку (пункт 7 Розділу І Інструкції №380).

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Інструкції №380 для ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення, надання та використання службової жилої площі, обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою житловою площею), ведення оперативного обліку службових житлових приміщень в апараті Міноборони, в Генеральному штабі Збройних Сил України, у інших органах військового управління та військових частинах, вищих військових навчальних закладах і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил України, а також у військових прокуратурах (далі - військова частина) утворюються житлові комісії (далі - житлова комісія військової частини).

До житлових комісій військових частин також належать житлові комісії квартирно-експлуатаційних органів та ТЦК та СП, які утворюються для ведення у встановленому порядку обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, або виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення особами з числа звільнених із військової служби в запас або відставку.

Згідно з пунктом 5 Розділу ІІ Інструкції №380 основними завданнями житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій) є:

перевірка житлових умов військовослужбовців та членів їх сімей;

прийняття рішення з житлових питань, у тому числі із розгляду відповідних рапортів (заяв) військовослужбовців та членів їх сімей з житлових питань;

ведення обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею);

ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

розгляд заяв, скарг та пропозицій, що виникли під час роботи житлових комісій військових частин, та прийом громадян з житлових питань;

видача документів, які створюються житловими комісіями військових частин під час виконання вимог цієї Інструкції;

ведення оперативного обліку службових житлових приміщень.

Пунктом 7 Розділу ІІ Інструкції №380 передбачено, що житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) має право приймати рішення щодо:

взяття військовослужбовців та членів їх сімей на облік і зняття з обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею);

взяття військовослужбовців та членів їх сімей на облік і зняття з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень (службової житлової площі), жилих приміщень для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення;

зміни дати зарахування (перебування) на обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

внесення змін до облікових справ військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання;

перегляду раніше прийнятих рішень цією житловою комісією або в порядку правонаступництва.

Відповідно до пункту 8 Розділу ІІ Інструкції №380 рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) оформлюється протоколом (додаток 4), підписується членами комісії, які були присутні на засіданні житлової комісії, та протягом двадцяти робочих днів затверджується командиром військової частини та оголошується в наказі.

Прийняття рішень про забезпечення житловою площею командира військової частини здійснюється житловою комісією військової частини, затверджується та оголошується в наказі старшим начальником за підпорядкованістю.

Пунктом 9 Розділу ІІ Інструкції №380 встановлено, що з метою здійснення контролю за організацією забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями наказом Міністерства оборони України утворюється комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (далі - Комісія з контролю) та затверджується її склад.

Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом, який підписується всіма членами комісії, присутніми на засіданні та секретарем, затверджується головою Комісії з контролю. У разі відмови члена комісії підписати протокол, зазначається причина такої відмови.

Згідно з пунктом 11 Розділу ІІ Інструкції №380 комісія з контролю відповідно до визначених завдань має право приймати рішення щодо:

погодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про надання військовослужбовцям та членам їх сімей жилої площі для постійного проживання або виплату грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;

погодження рішення житлової комісії військової частини про надання військовослужбовцям та членам їх сімей службових жилих приміщень;

перегляду раніше прийнятих рішень Комісії з контролю.

У разі непогодження рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) Комісія з контролю повертає документи на доопрацювання із відповідним обґрунтуванням.

Про результати роботи голова Комісії з контролю доповідає Міністру оборони України один раз на квартал.

Відповідно до положень Розділу ІІІ Інструкції №380 за поданням ГУКВ на підставі пропозицій ЦУІІЗ заступник Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків) затверджує розподіл житла у КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом десяти робочих днів з дня його отримання. Всі жилі приміщення розподіляються в пропорційному співвідношенні залежно від кількості військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями та шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання (пункт 1).

ГУКВ протягом п`яти робочих днів з дня надходження затвердженого заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків) розподілу жилих приміщень доводить його через ЦУІІЗ до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за місцезнаходженням житла (пункт 4).

Начальник КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району невідкладно доводить затверджений розподіл жилих приміщень до начальника гарнізону.

Начальник гарнізону відповідно до затвердженого заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків) розподілу житлових приміщень:

протягом п`яти робочих днів за погодженням з КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району подає клопотання до виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради про включення житлових приміщень до числа службового житла;

протягом десяти робочих днів за пропозицією житлової комісії гарнізону, яка щороку утворюється наказом начальника гарнізону з представників військових частин гарнізону для розподілу житлової площі в гарнізоні, приймає рішення та затверджує розподіл житлової площі між військовими частинами гарнізону, про що видає відповідний наказ (пункт 5).

Наказ начальника гарнізону про розподіл жилих приміщень між військовими частинами невідкладно доводиться до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій) (пункт 6).

Протягом одного місяця з дня видання наказу начальника гарнізону про розподіл житлової площі між військовими частинами житлова комісія військової частини (об`єднаної житлової комісії) відповідно до вимог цієї Інструкції приймає рішення про:

надання службових жилих приміщень військовослужбовцям та членам їх сімей;

надання жилих приміщень військовослужбовцям та членам їх сімей для постійного проживання згідно з чергою у військовій частині, яка визначається часом перебування на обліку.

Рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) оформлюється протоколом (додаток 4) та подається командиру військової частини на затвердження.

Затверджений протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про розподіл жилих приміщень разом з обліковою справою військовослужбовця протягом п`яти робочих днів з дня його затвердження направляється військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району (пункт 7).

Відповідно до пункту 3 Розділу VII Інструкції №380 для прийняття рішення про надання жилих приміщень для постійного проживання житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) протягом одного місяця з дня затвердження командиром військової частини протоколу з питань, вказаних у пункті 7 розділу ІІІ цієї Інструкції, розглядає документи облікових справ військовослужбовців.

Після розгляду документів облікової справи житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання.

Затверджений у встановленому законодавством порядку протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) є підставою для підготовки наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, який видається протягом трьох робочих днів з дня затвердження протоколу.

Протягом трьох робочих днів з дня видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання облікова справа військовослужбовця разом з витягом із затвердженого у встановленому законодавством порядку протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) та зазначеного наказу направляються військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.

Згідно пункту 4 Розділу VII Інструкції №380 на підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів з дня їх надходження готує список надання жилої площі для постійного проживання (додаток 23) (далі - список надання постійного житла), який затверджується командиром військової частини.

Список надання постійного житла, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) невідкладно в межах строку, визначеного абзацом першим цього пункту, направляються до ЦУІІЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.

Відповідно до пункту 5 Розділу VII Інструкції №380 для розгляду Списку надання постійного житла Комісією з контролю на її засідання можуть запрошуватися голови житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій).

За результатами розгляду Списку надання постійного житла Комісія з контролю приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця про:

погодження надання постійного житла;

відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови.

Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом.

У разі прийняття Комісією з контролю рішення щодо відмови в погодженні надання постійного житла воно підлягає новому розподілу у встановленому цією Інструкцією порядку протягом одного місяця та є підставою для скасування наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Рішення Комісії з контролю є обов`язковим для виконання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, ТЦК та СП та військовими частинами.

Положеннями пункту 6 Розділу VII Інструкції №380 передбачено, що ЦУІІЗ на підставі рішення Комісії з контролю протягом п`яти робочих днів з дня проведення засідання Комісії з контролю готує список надання постійного житла у Збройних Силах України та надає його до ГУКВ.

ГУКВ протягом одного дня подає список надання постійного житла заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків), який затверджує цей список протягом десяти робочих днів з дня його надходження.

Згідно з пунктом 7 Розділу VII Інструкції №380 затверджений Список надання постійного житла у Збройних Силах України є підставою для оформлення протягом десяти робочих днів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та подання до виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради документів для видачі ордеру на постійну житлову площу, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення.

До виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району надає облікову справу військовослужбовця разом з витягом із Списку надання постійного житла у Збройних Силах України, копію протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), витяг із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.

Ордер на постійну житлову площу в закритих військових містечках оформлюється та видається відповідним начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів.

Для вселення в надане житлове приміщення військовослужбовець здає ордер на постійну житлову площу до житлово-експлуатаційної організації, за її відсутності - відповідному підприємству, установі, організації, що здійснює обслуговування цього житлового приміщення, або до будинкоуправління відповідного КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.

Ордер на постійну житлову площу може бути визнаний недійсним у порядку, встановленому законодавством.

Пунктом 8 Розділу VII Інструкції №380 передбачено, що КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району інформує військовослужбовців та членів їх сімей про готовність ордера не пізніше одного місяця з дня затвердження Списку надання постійного житла у Збройних Силах України.

Про видачу (вручення) ордера КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом трьох робочих днів повідомляє житлову комісію військової частини (об`єднану житлову комісію), яка на найближчому засіданні приймає рішення про зняття військовослужбовця з обліку.

Ордер та рішення житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про зняття з обліку є підставами для видання наказу командира військової частини про забезпечення житловими приміщенням для постійного проживання та зняття з обліку.

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З доказів у справі суд встановив, що на підставі подання Головного управління капітальних вкладень /арк.спр.61/ Державним секретарем Міністерства оборони України погоджено забезпечення начальниками Стрийського гарнізону та Самбірської КЕЧ району розподіл житлових приміщень (рішення №170/уд від 2311.2023 /арк.спр.59/).

Самбірською КЕЧ району листом від 29.11.2023 №3005 /арк.спр.60/ повідомлено начальника Стрийського гарнізону, що на підставі рушення Державного секретаря Міністерства оборони України від 23.11.2023 №170/уд щодо погодження розподілу та надання статусу службового житла та житла для постійного проживання 40 квартирам у будинку АДРЕСА_1 та з метою подання на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та ленів їх сімей жилими приміщеннями облікових житлових справ, доручено організувати в термін до 06.12.2023 роботу щодо підготовки та направлення до житлової групи Самбірської КЕЧ району житлових справ військовослужбовців.

Із повідомленням військовослужбовці Військової частини НОМЕР_1 які перебувають на квартирному обліку ознайомлені під особистий підпис, зокрема, і позивач, що підтверджується аркушем доведення повідомлення Самбірської КЕЧ району від 29.11.2023 №3005 /арк.спр.63/.

Житлова комісія Військової частини НОМЕР_1 04.12.2023 провела засідання з питання розподілу жилих приміщень для постійного проживання та розподілу службових жилих приміщень (службової жилої площі) в Стрийському гарнізоні згідно рішення Державного секретаря Міністретсва оборони України від 23.11.2023 №170/уд, за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до витягів з протоколів №37 та №232 від 04.12.2023 /арк.спр.83-85, 96-100/, витягу з наказу начальника Військової частини НОМЕР_1 №523агд від 04.12.2023 /арк.спр.91-95/, витягу з наказу начальника Стрийського гарнізону №150 від 04.12.2023 /арк.спр.101-103/ за адресою АДРЕСА_1 здійснено розподіл 12 квартир для постійного проживання та 28 службових.

Водночас позивач подав до житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 заяву від 06.12.2023, до якої долучив документи для формування житлової справи. Заява із долученими документами отримана посадовою особою Військової частини НОМЕР_1 06.12.2023 /арк.спр.58/.

За результати наданих Самбірською КЕЧ району до Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_1 Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями провела засідання та прийняла рішення, оформлене протоколом №223 від 26.12.2023 /арк.спр.46-56/, про розподіл квартир в будинку АДРЕСА_1 .

Як зазначає позивач, рішення Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями є протиправним та необґрунтованим, оскільки до списку осіб, між якими здійснено розподіл жилих приміщень за адресою АДРЕСА_1 не включено його та членів його сім`ї. У зв`язку із чим, Комісією порушено черговість, передбачену положеннями статті 43 Житлового кодексу Української РСР.

Водночас суд зазначає, що відповідно до положень пункту 3 Розділу VII Інструкції №380 для прийняття рішення про надання жилих приміщень для постійного проживання житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) протягом одного місяця з дня затвердження командиром військової частини протоколу з питань, вказаних у пункті 7 розділу ІІІ цієї Інструкції, розглядає документи облікових справ військовослужбовців.

Після розгляду документів облікової справи житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання.

Затверджений у встановленому законодавством порядку протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) є підставою для підготовки наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, який видається протягом трьох робочих днів з дня затвердження протоколу.

Протягом трьох робочих днів з дня видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання облікова справа військовослужбовця разом з витягом із затвердженого у встановленому законодавством порядку протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) та зазначеного наказу направляються військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.

Згідно пункту 4 Розділу VII Інструкції №380 на підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів з дня їх надходження готує список надання жилої площі для постійного проживання (додаток 23) (далі - список надання постійного житла), який затверджується командиром військової частини.

Список надання постійного житла, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) невідкладно в межах строку, визначеного абзацом першим цього пункту, направляються до ЦУІІЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.

Відповідно до пункту 5 Розділу VII Інструкції №380 для розгляду Списку надання постійного житла Комісією з контролю на її засідання можуть запрошуватися голови житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій).

За результатами розгляду Списку надання постійного житла Комісія з контролю приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця про:

погодження надання постійного житла;

відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови.

Отже, з викладених норм суд висновує, що процедура прийняття рішення про погодження надання постійного житла або відмову в погодженні надання постійного житла передбачає такі етапи:

1. житлова комісія військової частини розглядає документи облікових справ військовослужбовців та після розгляду документів облікової справи приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання;

2. на підставі протоколу засідання житлової комісії військової частини здійснюється підготовка наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання;

3. після видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання облікова справа військовослужбовця разом з витягом із протоколу засідання житлової комісії військової частини та зазначеного наказу направляються військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району;

4. на підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району готує список надання жилої площі для постійного проживання, який затверджується командиром військової частини;

5. список надання площі для постійного проживання, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини направляються до ЦУІІЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю;

6. Комісією з контролю за результатами розгляду списку надання площі для постійного проживання приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця.

Тобто, Комісією контролю приймається рішення виключно на підставі списку надання площі для постійного проживання, який готує КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та затверджує командиром військової частини. При цьому, такий список формується КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, зокрема, на підставі протоколу засідання житлової комісії військової частини та наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання.

Із змісту витягів з протоколів №37 та №232 від 04.12.2023 /арк.спр.83-85, 96-100/, витягу з наказу начальника Військової частини НОМЕР_1 №523агд від 04.12.2023 /арк.спр.91-95/, витягу з наказу начальника Стрийського гарнізону №150 від 04.12.2023 /арк.спр.101-103/ суд встановив, що комісією військової частини здійснено розподіл жилого приміщення для постійного проживання за адресою АДРЕСА_1 .

При цьому, відповідно до змісту прийнятих 04.12.2023 житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 рішень (оформлених витягами з протоколів засідання) та наказів начальника Військової частини НОМЕР_1 та начальника Стрийського гарнізону питання забезпечення ОСОБА_1 жилими приміщеннями для постійного проживання не вирішувалося.

Військовою частиною НОМЕР_1 та Самбірською КЕЧ району не заперечується той факт, що ОСОБА_1 не включався в розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні, оскільки на день прийняття житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 рішення 04.12.2023 позивач документи для формування облікової житлової справи не надавав належним чином.

Під час судового розгляду встановлено, що позивач подав заяву та документи для формування облікової житлової справи до житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 06.12.2023 /арк.спр.58/.

Враховуючи встановлені обставин справи суд висновує, що оскільки станом на 04.12.2023 від позивача не надійшли необхідні документи для формування облікової житлової справи, житлова комісія Військової частини НОМЕР_1 не включила ОСОБА_1 в розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні та відповідно не вирішувала його права на отримання жилого приміщення.

Оскільки позивач не включався до розподіл жилих приміщень для постійного проживання у Стрийському гарнізоні Самбірською КЕЧ району на підставі поданих житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 документів підготовлено список надання площі для постійного проживання також без включення до цього списку ОСОБА_1 .

Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями також відповідно розглядала складений Самбірською КЕЧ району список надання площі для постійного проживання до якого ОСОБА_1 не включався.

Слід зауважити, що позивачем не надано доказів оскарженя дій або рішень житлової комісії Військової частини НОМЕР_1 , житлової комісії Стрийського гарнізону, начальника Стрийського гарнізону, командира Військової частини НОМЕР_1 та Самбірської КЕЧ району.

Таким чином, суд висновує, що під час прийняття рішення, оформленого протоколом, №223 від 26.12.2023, Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями діяла в межах та в порядку передбаченому чинним законодавством.

При цьому, суд погоджується із покликаннями відповідача, що спірне рішення Комісія з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями не породжує для позивача права на захист, тобто права на звернення із цим адміністративним позовом, оскільки позивач не є учасником (суб`єктом) правовідносин з розподілу спірної житлової площі у АДРЕСА_1 .

Велика Палата Верховного Суду неодноразово звертала увагу на те, що право на оскарження рішення (індивідуального акта) суб`єкта владних повноважень надано особі, щодо якої його прийнято, або прав, свобод та інтересів якої це рішення (індивідуальний акт) стосується. Якщо позивач не є учасником (суб`єктом) правовідносин, які виникли з прийняттям оскарженого рішення, яке є правовим актом ненормативного характеру, таке рішення, відповідно, не породжує для позивача й права на захист, тобто права на звернення із цим адміністративним позовом (постанови від 14.03.2018 у справі №9901/22/17, від 06.06.2018 у справі №800/489/17, від 06.02.2019 у справі №9901/815/18).

Отже, суд зазначає, що спірне рішення Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями жодним чином не стосується позивача, а тому не порушує його права.

При цьому, відповідач сам зазначає, що спірне рішення прийнято за результатами розгляду списку складеного Самбірською КЕЧ району на підставі документів, поданих житловою комісією Військової частини НОМЕР_1 , до якого ОСОБА_1 не включався.

Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність у позивача права, яке є чи може бути порушеним оскарженим рішенням.

Щодо інших покликань сторін суд зазначає, що відповідно до статті 8 Конституції України, статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України та частини 1 статті 17 Закону України від 23.02.2006 «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави, та застосовує цей принцип з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994 статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

За викладених підстав, якими суд обґрунтував своє рішення, не є необхідним надавати докладну відповідь на інші аргументи, зазначені сторонами, оскільки вони не є визначальними для прийняття рішення у справі.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог, законність і обґрунтованість дій та рішень відповідача. Отже, у задоволенні позову слід відмовити повністю.

За правилами статті 139 КАС України стягнення судових витрат на користь позивача, якому у задоволенні позову відмовлено повністю не передбачено.

Керуючись статтями 2, 6-10, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 257, 262, 293, 295 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

1.У задоволенні позову відмовити повністю.

2.Судовий збір покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кравців Олег Романович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123947073
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —380/9676/24

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 18.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні