Постанова
від 23.12.2024 по справі 460/5284/24
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/5284/24 пров. № А/857/25076/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Мікули О.І., Пліша М.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 липня 2024 року в справі №460/5284/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Сєвєродонецька міська військова адміністрація Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,-

суддя в 1-й інстанції Щербаков В.В.,

час ухвалення рішення 02 липня 2024 року,

місце ухвалення рішення м.Рівне,

дата складання повного тексту рішення 02 липня 2024 року,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2024 року ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Сєвєродонецька міська військова адміністрація Луганської області, в якому просив:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії щодо розгляду заяв окремих категорій громадян про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, оформленого протоколом №91 від 22.03.2024, про перегляд та скасування за нововиявленими обставинами рішення комісії Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, викладеного у протоколі №68 від 14.01.2022

зобов`язати відповідача розглянути питання щодо виплати призначеної та невиплаченої грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 02 липня 2024 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії щодо розгляду заяв окремих категорій громадян про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради, оформленого протоколом №91 від 22.03.2024, про перегляд та скасування за нововиявленими обставинами рішення комісії Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, викладеного у протоколі №68 від 14.01.2022.

Зобов`язано Департамент соціальної політики Рівненської міської ради розглянути питання щодо виплати призначеної та невиплаченої грошової компенсації ОСОБА_1 за належні для отримання жилі приміщення відповідно до Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм процесуального права та неправильне застосуванням норм матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що відповідно до положень Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» одночасне отримання одним громадянином двох окремих пільг у якості учасника бойових дій, і у якості особи з інвалідністю внаслідок війни не передбачено та суперечить суті та меті запроваджених пільг.

Вказує, що позивач користується пільгами на оплату житлово-комунальних послуг як особа з інвалідністю ІІІ групи внаслідок війни. Тому відповідно до п.5 Порядку 280 Комісією переглянуто рішення Комісії Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, викладене у протоколі №68 від 14.01.2022 за нововиявленими обставинами, яким позивачу призначено грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення як учаснику бойових дій.

Позивач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався, що відповідно до частини 4 статті 304 КАС України, не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу в порядку письмового провадження відповідно до п.3 ч.1 ст. 311 КАС України.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_1 є учасником бойових дій.

З 23.09.2015 позивач перебуває на обліку в ЄІБД ВПО, що підтверджується довідками УСЗН Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації від 10.11.2021 № 2030 та про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 23.05.2015 №919-45444 (на території Луганської області).

08.10.2015 Головним управлінням МВС України у Луганській області позивачу видано посвідчення серії НОМЕР_1 , яке надає право на отримання пільг, встановлених законодавством країни для ветеранів війни-учасників бойових дій.

16.03.2021 УСЗН Сєвєродонецької міської ВЦА видано посвідчення серії НОМЕР_2 про встановлення статусу інваліда ІІІ групи, яким підтверджено право позивача на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни.

Також матеріалами справи підтверджено, що з 14.12.2021 позивач перебував на квартирному обліку, відповідно до розпорядження керівника Сєверодонецької міської військово-цивільної адміністрації «Про постановку громадян на квартирний облік та до черги на одержання житлової площі у гуртожитках» від 14.12.2021 № 2590.

Вказаним розпорядженням його поставлено на облік загальної черги та включено до першочергового списку по пільзі «учасник бойових дій», зі складом сім`ї - одна особа.

04.01.2022 позивач звернувся до УСЗН Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації із заявою про призначення грошової компенсації відповідно до Закону та Порядку № 280.

Рішенням комісії з розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації, викладеному у протоколі від 14.01.2022 №68, позивачу призначено грошову компенсацію у розмірі 895493,43 гривні як учаснику бойових дій.

3 25.03.2022 позивача взято на облік як внутрішньо переміщену особу на території Рівненської області, що підтверджується довідкою Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради від 25.03.2022 №5612-5000483660.

13.07.2023 позивач звернувся до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради із заявою про виплату призначеної та невиплаченої грошової компенсації відповідно до Порядку № 280.

Проте, рішенням Комісії Рівненської міської ради, викладеному у протоколі від 21.07.2023 №74, розгляд заяви відтерміновано у зв?язку з наявністю у ОСОБА_1 одночасно статусу учасника бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни.

У подальшому, рішенням Комісії Рівненської міської ради, викладеному у протоколі від 08.08.2023 №75, заяву залишено без розгляду.

У зв?язку з вищезазначеними діями Комісії, 30.10.2023 позивач звернувся до Міністерства у справах ветеранів України щодо надання правової оцінки діям комісії та роз?яснень щодо можливості/неможливості позбавлення особи статусів учасника бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни III групи.

22.12.2023 та 10.01.2024 позивач потворно звернувся до відповідача із заявами про виплату призначеної грошової компенсації.

22.03.2024 року Комісією Рівненської міської ради переглянуто рішення Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького район Луганської області про призначення ОСОБА_1 грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, як учаснику бойових дій за нововиявленими обставинами, у зв`язку з втратою права на статус учасника бойових дій та набуття правового статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, скасовано рішення скасувати рішення комісії від 14.01.2022 №68 про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

Не погоджуючись із зазначеними діями та рішенням відповідача, позивач оскаржив його до суду.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Внутрішньо переміщеною особою у розумінні статті 1 Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі - Закон № 1706-VII) є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до частин другої, третьої статті 7 Закону № 1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина-інвалід та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (частини перша, друга статті 4 Закону № 1706-VII).

Закон України від 22.10.1993 № 3551-ХІІ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі - Закон № 3551-ХІІ) визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них.

Статтею 1 Закону № 3551-ХІІ визначено, що закон спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення належних умов для підтримання здоров`я та активного довголіття; організації соціального та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів; виконання цільових програм соціального і правового захисту ветеранів війни; надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров`я.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 12 Закону № 3551-ХІІ учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих будинків і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом.

Учасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов`язків військової служби, забезпечуються жилою площею, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій, - протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.

Статтею 48-1 Житлового кодексу УРСР встановлено, що порядок та розмір надання громадянам грошової компенсації за належні їм для отримання жилі приміщення визначаються Кабінетом Міністрів України.

За положенням частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються Кабінетом Міністрів України.

Правові та організаційні засади, основні принципи, порядок та умови виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення визначаються постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 №280 "Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України" (у редакції чинній на час виникнення спірних відносин; далі - Порядок №280).

Згідно із пунктом 2 Порядку № 280 право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають внутрішньо переміщені особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні до 1 червня 2018 р. заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-21частини першої статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі - внутрішньо переміщені особи), які перебувають на квартирному обліку і не менш як один рік на обліку в базі даних та які були обліковані як внутрішньо переміщені особи в базі даних до 24 лютого 2022 року.

Пунктом 4 Порядку № 280 передбачено, що за поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, за рішенням виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюється комісія щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб про призначення грошової компенсації (далі - комісія).

До складу комісії входять представники виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, всеукраїнських громадських об`єднань ветеранів (за їх згодою).

Пунктом 5 Зазначеного Порядку встановлено, що до повноважень комісії належить:

перевірка:

- наявності у внутрішньо переміщеної особи статусу учасника бойових дій, встановленого відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі статус учасника бойових дій), або статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, встановленого відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 цього Закону (далі статус особи з інвалідністю внаслідок війни);

- перебування внутрішньо переміщеної особи на обліку в базі даних;

- складу сім`ї внутрішньо переміщеної особи;

- факту проживання не менш як один рік у межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями бази даних за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації відповідно до пунктів 16 і 17 цього Порядку;

- наявності документів про взяття на квартирний облік внутрішньо переміщеної особи та членів її сім`ї;

- факту спільного проживання членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, на яких нараховується грошова компенсація;

- наявності майнових прав на незакінчене будівництвом житло чи права власності на житлове приміщення внутрішньо переміщеної особи та всіх членів її сім`ї, на яких нараховується грошова компенсація, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території (крім житлового приміщення, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, що підтверджується актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), або факту відчуження такого майна протягом п`яти років, що передують даті подання заяви про призначення грошової компенсації;

- факту надання раніше внутрішньо переміщеній особі або членам її сім`ї житла на підконтрольній Україні території чи виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення за рахунок бюджетних коштів;

прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації;

перегляд рішення про призначення грошової компенсації за нововиявленими обставинами (у разі змін у майновому стані, у складі сім`ї, зміни показників опосередкованої вартості спорудження житла, зміною місця проживання, у зв`язку з втратою статусу учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, зняття з квартирного обліку тощо);

скасування попереднього рішення за нововиявленими обставинами;

прийняття рішення про відмову у виплаті грошової компенсації;

визначення розміру грошової компенсації;

визначення суми коштів, яка підлягає поверненню, якщо внутрішньо переміщена особа або її законний представник не повідомили орган соціального захисту населення про зміни у майновому стані, у складі сім`ї, зміни місця проживання, втрати статусу учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни,скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, зняття з квартирного обліку;

прийняття рішення про виплату грошової компенсації члену сім`ї внутрішньо переміщеної особи, на якого розраховано грошову компенсацію (далі - уповноважений член сім`ї), у зв`язку із смертю внутрішньо переміщеної особи, якій призначено грошову компенсацію та не виплачено.

Згідно із пунктом 6 Порядку №280 заяву про призначення грошової компенсації внутрішньо переміщена особа або її законний представник чи уповноважений представник подає в паперовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за місцем перебування на квартирному обліку (далі - орган соціального захисту населення).

Пунктом 8 передбачено, що орган соціального захисту населення не пізніше ніж через десять робочих днів з дати прийняття заяви з усіма необхідними документами вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації.

Пунктами 10-11 Порядку № 280 встановлено, що Комісія протягом п`яти робочих днів з дати надходження подання розглядає його по суті та у присутності внутрішньо переміщеної особи або її законного представника чи уповноваженого представника приймає рішення про призначення (відмову в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляд рішення, скасування попереднього рішення, надання дозволу на відкриття спеціального рахунка в уповноваженому банку за місцем перебування внутрішньо переміщеної особи на обліку в базі даних, виплату грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено або виплачено не в повному обсязі на території, на якій ведуться бойові дії, внутрішньо переміщеній особі, яка перемістилася з території, на якій ведуться бойові дії, за місцем перебування на обліку в базі даних.

Повідомлення про розгляд подання надсилається внутрішньо переміщеній особі на адресу задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) або адресу фактичного місця проживання, яка зазначена в заяві, або за допомогою інших засобів зв`язку.

Якщо після прийняття комісією рішення змінено розмір грошової компенсації, орган соціального захисту населення або уповноважений орган протягом п`яти робочих днів з дня прийняття рішення повідомляє про такі зміни регіональному органу соціального захисту населення.

За наявності письмового клопотання комісія може розглядати питання щодо призначення (відмови в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляду рішення, скасування попереднього рішення за відсутності внутрішньо переміщеної особи або її законного представника чи уповноваженого представника. У разі відсутності такого клопотання та/або неявки зазначених осіб розгляд відповідного питання переноситься на наступне засідання комісії.

Комісія може розглядати відповідне питання без участі внутрішньо переміщеної особи або її законного представника чи уповноваженого представника у разі, коли його розгляд переносився двічі.

З аналізу зазначених норм вбачається, що саме до повноважень Комісії належить розгляд та прийняття рішення про призначення (відмову в призначенні/виплаті) грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, згідно з постановою Кабінету Міністрів № 280

Як вже зазначалося вище, Комісією Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації прийнято рішення від 14.01.2022 року про призначення ОСОБА_1 учаснику бойових дій грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення в розмірі 895493,43 грн.

З цього часу позивач набув право на отримання коштів у такій сумі та мав законні правомірні очікування отримати задекларовану державою компенсацію, у зв`язку з чим звернувся до відповідача із заявою про виплату нарахованої грошової компенсації.

Судом також зазначається, що Комісією Рівненської міської ради переглянуто рішення Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області про призначення ОСОБА_1 грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, як учаснику бойових дій за нововиявленими обставинами, у зв`язку з втратою права на статус учасника бойових дій та набуття правового статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, скасовано рішення комісії від 14.01.2022 №68 про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

Згідно з абзацом 13 пункту 5 Порядку №280 до повноважень комісії належить: перегляд рішення про призначення грошової компенсації за нововиявленими обставинами (у разі змін у майновому стані, у складі сім`ї, зміни показників опосередкованої вартості спорудження житла, зміни місця проживання, у зв`язку з втратою статусу учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, зняття з квартирного обліку, набрання законної сили обвинувальним вироком суду у зв`язку із вчиненням внутрішньо переміщеною особою, членами її сім`ї, на яких розраховується грошова компенсація (крім неповнолітніх дітей), злочину проти України, вручення внутрішньо переміщеній особі повідомлення про підозру за вчинення злочину проти України тощо).

Обґрунтовуючи підстави скасування попереднього рішення, відповідачем зауважено, що відповідно до норм Закону «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», якщо особа одночасно має право на отримання однієї і тієї ж пільги, гарантії чи компенсації з кількох підстав, то їй надається за її вибором пільга, гарантія чи компенсація тільки з однієї підстави, а у випадку позивача, відповідачем встановлено втрату позивачем права на статус учасника бойових дій.

Відповідно до п.25 Положення про комісії Міністерства оборони України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни та вирішення спірних питань щодо зарахування окремих періодів служби до вислуги років та Інструкції про порядок видачі в Міністерстві оборони України посвідчень учасника бойових дій, нагрудних знаків «Ветеран війни - учасник бойових дій» та листів талонів на право одержання ветеранами війни проїзних квитків з 50-відсотковою знижкою їх вартості, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 10.11.2022 року № 369, комісія позбавляє особу статусу учасника бойових дій у разі:

наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення особою умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, у виконанні бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями;

виявлення факту подання недостовірної інформації про участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, у виконанні бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями або подання недостовірних даних про особу;

подання особою заяви про позбавлення її статусу учасника бойових дій.

Рішення про позбавлення статусу учасника бойових дій приймають ті Комісії, які його надавали, або їх правонаступники.

Оскільки належність позивача до особи, яка має статус учасника бойових дій рішенням Комісії Міністерства оборони України про позбавлення позивача статусу учасника бойових дій не скасовувалась, посвідчення останнього не визнано недійсним та не скасовано у встановленому Законом порядку, суд робить висновок, що позивач має право на користування пільгами, встановленими Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Дослідивши матеріали справи у відповідності до наведених вище правових норм, колегія апеляційного суду підтримує правильний висновок суду першої інстанції про те, що відповідач не надав у повному обсязі належну оцінку наявним документам та безпідставно ухвалив рішення про наявність підстав для скасування рішення Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації про призначення ОСОБА_1 грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

З огляду на встановлене, суд попередньої інстанції дійшов підставного висновку щодо наявності достатніх підстав для визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 22.03.2024, викладене у протоколі №91 та зобов`язання відповідача розглянути питання щодо виплати призначеної та невиплаченої грошової компенсації.

Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Відповідно дост. 316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи наведене вище, апеляційну скаргу Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 липня 2024 року в справі №460/5284/24 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула М. А. Пліш Повне судове рішення складено 23 грудня 2024 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123991362
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб

Судовий реєстр по справі —460/5284/24

Постанова від 23.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 02.07.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні