Рішення
від 24.12.2024 по справі 645/4057/24
ФРУНЗЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 645/4057/24

Провадження № 2-а/645/41/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2024 року м. Харків

Фрунзенський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого судді Мартинової О.М.,

за участю секретаря судового засіданя Кривченко Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до інспектора ВБДР Управління патрульної поліції у Харківській області Департаменту патрульної поліції Кузнецова Дениса Сергійовича, Департаменту патрульної поліції, треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНСМЕЙЛ-2012», ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення у сфері дорожнього руху, -

В С Т А Н О В И В:

12.07.2024 року позивач ОСОБА_1 , в інтересах якого діє представник адвокат Шох А.К., через систему «Електронний суд» звернувся до Фрунзенського районного суду м. Харкова з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Управління патрульної поліції у Харківській області Департаменту патрульної поліції Національної поліції України в особі Інспектора Відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Харківській області старшого лейтенанта поліції Кузнецова Дениса Сергійовича серії ББА №065488 від 02.07.2024 року про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, за ч. 2ст. 140 КУпАПта накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн; закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, відносно ОСОБА_1 за ч. 2ст. 140 КУпАП; стягнути з Відповідача на користь Позивача судові витрати, а саме: судовий збір у сумі 484,48 грн. та витрати на правничу допомогу у розмірі 10 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилалась на наступне: ОСОБА_1 працює на посаді водія з перевезення пасажирів у Товаристві з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012", що підтверджується Наказом № 124-к від 27 липня 2021 року про прийняття на роботу. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012" (код ЄДРПОУ 38160052) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером запису 1004801070014052618 від 17.08.2023 р., що підтверджується випискою з ЄДРЮОФОПГФ від 21.08.2023 р. Основний вид діяльності підприємства - пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (код згідно з КВЕД 49.31). 25.12.2015 року ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" видано ліцензію Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) № 491 на надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; дозволений вид робіт: внутрішні перевезення пасажирів автобусами; строк дії ліцензії: необмежений. Представник позивача зазначає, що інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Харківській області старшим лейтенантом поліції Кузнецовим Д.С. було винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серія ББА № 065488 від 02.07.2024 року про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 140 КУпАП, на підставі чого до ОСОБА_1 , застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн. З зазначеною постановою позивач не погоджується та вказує, що відповідно до вимог чинного законодавства, схема маршруту та розклад руху регулярних пасажирських перевезень не потребує узгодження з уповноваженим органом Національної поліції; у перевізника був наявний паспорт приміського автобусного маршруту регулярних перевезень № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве, затверджений 03.04.2023 року, який був погоджений старшим інспектором ВБДР УПП 24.03.2023 року. Також представник позивача вказує, що Білецький А.В. не є суб`єктом правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 140 КУпАП, оскільки при конкретних обставинах справи таким суб`єктом можуть бути посадові особи, суб`єкти господарювання та громадяни, які самостійно здійснюють пасажирські перевезення за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування. Також представник позивача вказує, що 28 березня 2023 року між ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" (за Договором - "Перевізник") та Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації (за Договором - "Замовник") укладено Тимчасовий Договір б/н про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування (надалі - "Договір"). Пунктом 1.1. цього Договору визначений предмет Договору, а саме - організація перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищеве. Згідно паспорту приміського автобусного маршруту регулярних перевезень, затвердженого 03.04.2023 року № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищеве, погодженого з органами Національної поліції України 24.03.2024 року, ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" здійснює перевезення пасажирів по приміському маршруту загальною протяжністю 20,8 км у прямому напрямку та 20,8 км у зворотному напрямку Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве. Пунктом 6.1. Договору передбачено, що цей Договір діє з 29.03.2023 року по 28.06.2023 року включно, але до моменту укладення договору з переможцем конкурсу з перевезення пасажирівна визначених у цьому Договорі автобусному маршруті загального користування, відповідно до чинного законодавства України. Листом № 20-06 від 20.06.2023 року, ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" зверталося до Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації та зазначало, що відповідно до пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081(іззмінами),ТОВ «Трансмейл-2012»підтверджує спроможністьвиконувати зобов`язаннявідповідно доукладеного тимчасовогодоговору від28березня 2023року іпросило продовжититермін діїзазначеного тимчасовогодоговору,та укластивідповідну додатковуугоду щодообслуговування приміськогоавтобусного маршруту№1198Харків (станціяметро «ПроспектГагаріна»)-Васищеве». Листом № 05.06/1015 від 28.06.2023 року Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації повідомило, що питання порушені у листі від 20.06.2023 року регламентуються нормами пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081(зі змінами). Відповідно до пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081(зі змінами), договір або дозвіл, строк дїї якого закінчується у період дїї воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору. Згідно змісту позову, Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації оголошувало конкурси з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Харківської області, що відбудуться 29 серпня 2023 року, в тому числі щодо маршруту № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищеве. ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" подавало свою заяву про участь в таких конкурсах, однак, станом на сьогодні конкурс, в тому числі по маршруту № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве, не відбувся, що свідчить про продовження дії Тимчасового Договору б/н про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 28.03.2023 року на підставі пункту 6.1. Договору та на підставі положень пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081(зі змінами) на період дії воєнного стану та до укладення договору з переможцем конкурсу з перевезення пасажирів. Таким чином, станом на момент складання Постанови, перевізник - ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012", здійснював перевезення пасажирів на підставі чинного та не припиненого Тимчасового Договору б/н про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 28.03.2023 року та на підставі погодженого органами Національної поліції паспорту приміського автобусного маршруту регулярних перевезень затвердженого 03.04.2023 року № 1198 Харків, який так само не припинив свою чинність. Також, представник позивача, посилаючись на вимоги ст. ст.1,39,60 Закону України "Про автомобільний транспорт",п. 23.1 ПДРУкраїни, розділу ІІ та п. 2.2 Порядку розроблення та затвердження паспорту автобусного маршруту, затвердженогонаказом Міністерства транспорту та зв`язку України №278 від 07.05.2010 року, зазначає, що не передбачено, що в схемі маршруту проставляється відмітка про погодження його з Національною поліцією, оскільки підрозділом Національної поліції погоджується саме паспорт маршруту, а не окремо схема маршруту, а паспорт приміського автобусного маршруту регулярних перевезень № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищеве затверджений 03.04.2023 року та погоджений старшим інспектором ВБДР УПП 24.03.2023 року. Вказаний паспорт містить схему приміського автобусного маршруту і тому додаткового погодження схеми та розкладу руху окремо від паспорта маршруту регулярних перевезень норми чинного законодавства не передбачають.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 17 липня 2024 року, прийнято до розгляду та відкрито провадження по адміністративній справі, постановлено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження.

22.07.2024 року до Фрунзенського районного суду через електронний суд надійшло клопотання представника третьої особи, директора ТОВ «ТРАНСМЕЙЛ-2012» О. Шептура про розгляд справи за його відсутності, також представник третьої особи вказав, що позовні вимоги він підтримує у повному обсязі та просить їх задовольнити.

31 липня 2024 року представником відповідача Федюк Д.В. через систему «Електронний суд» подано відзив на позовну заяву, якою останній просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність. Так, представник відповідача зазначив, що 19.06.2024 року на адресу управління патрульної поліції в Харківській області Департаменту патрульної поліції (далі - УПП в Харківській області ДПП) надійшов лист від Приватного підприємства «Транс - Сервіс» в якому директор повідомив про те, що постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.12.2023 у справі №520/19680/23 автомобільним перевізником, що обслуговує приміські автобусні маршрути №1167 «Харків - Хорошеве», №1181 «Харків - Безлюдівка», №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве» визнано ПП «Транс - Сервіс». Термін дії договорів про організацію перевезень пасажирів на зазначених маршрутах продовжено на період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня припинення чи скасування. Додатково у цьому листі вказано, що автомобільний перевізник ТОВ «Трансмейл - 2012» на приміському автобусному маршруті №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве» продовжує виконувати регулярні рейси за тимчасовим договором, термін дії якого закінчився. Тому з метою припинення нелегальних перевезень та порушень норм чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень директор ПП «Транс - Сервіс» прохав УПП в Харківській області ДПП вжити заходів реагування в межах компетенції. В листі Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації від 13.03.2024 року №05-06/274 вказано про те, що з Офісу Президента України надійшло звернення щодо можливих систематичних порушень норм чинного законодавства України у сфері пасажирських перевезень, та встановлено, що постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.12.2023 у справі №520/19680/23 автомобільним перевізником, що обслуговує приміські автобусні маршрути №1167 «Харків - Хорошеве», №1181 «Харків - Безлюдівка», №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна)- Васищеве» визнано ПП «Транс - Сервіс». Термін дії договорів про організацію перевезень пасажирів на зазначених маршрутах продовжено на період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня припинення чи скасування. Управлянням з ТОВ «Трансмейл - 2012» укладалися тимчасові договори про організацію перевезень пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве». Термін зазначених договорів на цей час закінчився. Отже, з метою реагування на вказане звернення 02.07.2024 відділом безпеки дорожнього руху УПП в Харківській області ДПП було здійснено виїзд на проспект Гагаріна у м. Харків та встановлено, що водій ОСОБА_1 , керуючи транспортним засобом I-VAN А07А1 реєстраційний номер НОМЕР_1 здійснював перевезення пасажирів за маршрутом №1198 Харків - Васищеве, при цьому не мав чинної схеми маршруту руху, погодженої з уповноваженим підрозділом Національної поліції України. Представник відповідача також зазначав, що Порядок розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженонаказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05. 2010 N 278. Відповідно до п. 4.1 - 4.4 вказаного вище Порядку, паспорт автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень оформлюється на строк дії договору про перевезення пасажирів між замовником послуг та перевізником. У разі продовження строку дії договору про перевезення паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень переглядається комісією, зазначеною в пункті 2.9 розділу II цього Порядку, на відповідність умовам перевезень. За результатами перегляду комісія складає акт про можливість подальшого застосування паспорта, який підшивається до паспорта маршруту. Після складання акта про можливість подальшого застосування паспорта маршруту регулярних спеціальних перевезень він подається організатору перевезень для внесення відповідних змін до журналу обліку погоджених паспортів маршрутів регулярних спеціальних перевезень. Паспорти маршрутів регулярних спеціальних перевезень з періодичністю не рідше ніж раз на два роки підлягають перегляду відповідними організаторами перевезень та підрозділами Державтоінспекції на предмет відповідності відомостей, внесених до паспорта маршруту, вимогам безпеки та умовам перевезень. За результатами перегляду складається відповідний акт, який підшивається до паспорта маршруту. Схема маршруту є невід`ємною частиною паспорту маршруту, згідно пункту 2.1 Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту затвердженогоНаказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010 № 278: паспорт маршруту включає: схему маршруту; характеристику маршруту, у тому числі відомості щодо усіх залізничних переїздів, через які проходить автобусний маршрут (у разі їх наявності); копію затвердженого організатором розкладу руху автобусів; графік режиму праці та відпочинку водіїв; таблицю вартості проїзду, затверджену перевізником (для регулярних перевезень); список пасажирів (для регулярних спеціальних перевезень), перевезення, яких передбачено договором про регулярні спеціальні перевезення та які застраховані в установленому законодавством порядку (крім маршрутів регулярних спеціальних перевезень у межах населеного пункту та маршрутів, що виходять за межі території населеного пункту, протяжність яких не більше ніж 50 кілометрів, а також туристично-екскурсійних перевезень); відомості про зміни на маршруті; умови здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); акт відповідності паспорта автобусного маршруту умовам здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); договір про надання послуг (для регулярних спеціальних перевезень); відомості про виявлені порушення умов здійснення перевезень пасажирів, що розміщуються на зворотному боці титульного аркуша паспорта (для регулярних спеціальних перевезень). Пункту 2.1.г Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306(далі -ПДР): водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі: на маршрутних транспортних засобах - схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, - документацію відповідно до вимог спеціальних правил. Згідностатті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»повинні бути такі документи: для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством У країни. Основним нормативним документом, який регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки єЗакон України «Про дорожній рух», згідно ст. 52-3 якого, до повноважень Національної поліції у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху належать погодження поданих у встановленому порядку маршрутів руху пасажирського транспорту. Таким чином, погодження паспорту маршруту є важливим комплексом робіт по забезпеченню безпеки пасажирських перевезень, мірою контролю власників ділянок вулично-шляхової мережі, по яких проходять автобусні маршрути, щодо відповідності їх стану правилам нормам та стандартам в сфері безпеки дорожнього руху. Отже, схема маршруту руху є невід`ємною частиною паспорту маршруту. Паспорт маршруту руху повинен бути погоджений з уповноваженим підрозділом Національної поліції. Наданий позивачем паспорт приміського автобусного маршруту регулярних перевезень затверджений 03.04.2023 №1198 Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве, станом на день винесення оскаржуваної постанови 04.07.2024 не є чинним, оскільки відповідно до Порядку №278 паспорт оформлюється на строк дії договору про перевезення пасажирів між замовником послуг та перевізником. Статтею 40 Закону України «Про автомобільний транспорт»передбачено, що водій автобуса зобов`язаний, зокрема, мати з собою і пред`являти для перевірки уповноваженим посадовим особам документи, передбачені законодавством; дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса. Порядок розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту затвердженийнаказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010 №278. Так, відповідно до п. 1.3 Порядку автомобільний перевізник повинен забезпечити водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - таблицею вартості проїзду (крім міських перевезень), схемою маршруту та копією затвердженого організатором перевезень розкладу руху. Схема маршруту та розклад руху регулярних перевезень або відповідний примірник паспорта регулярних спеціальних перевезень пред`являються водієм автобуса під час здійснення перевезень пасажирів та перевізником за його місцезнаходженням для перевірки представникам Державної служби України з безпеки на транспорті під час здійснення ними державного контролю та працівникам уповноважених підрозділів Національної поліції України (п. 1.4 Порядку). Згідно з п. 2.12 Порядку паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень (у частині схеми автобусного маршруту та характеристики маршруту) погоджується уповноваженим підрозділом Національної поліції України. Відповідно доп. 32.1 ПДРз органами Національної поліції узгоджуються також інші питання забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені законодавчими актами. Порядок дорожнього руху на території України, відповідно доЗакону України «Про дорожній рух»встановлюютьПравила дорожнього руху. Особи, які порушуютьПДР, несуть відповідальність згідно із законодавством. Згідно з п. 11 ч. 1ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію», поліція відповідно до покладених на неї завдань регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманнямПравил дорожнього рухуйого учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі. Від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень. Наказом Міністерства внутрішніх справ України №1395 від 07 листопада 2015 рокузатверджено Інструкцію з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, пунктом 4 якої визначено, що у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу. Відповідно до ч. 2ст. 258 КУпАПпротокол не складається у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції. Відповідно до ч. 2ст. 140 КУпАПза порушення визначеного законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції: встановлення рекламоносіїв, технічних засобів організації дорожнього руху, проведення будь-яких робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах; розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та об`єктів дорожнього сервісу; здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування встановлено відповідальність - накладення штрафу на громадян у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів господарської діяльності - у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Таким чином, Інспектор, встановивши, що дана подія має цілісний склад адміністративного правопорушення, у відповідності достатті 278 КУпАП, розпочав підготовку до розгляду справи. Після завершення підготовки до розгляду справи, інспектор, керуючись статями279,280 КУпАП, розпочав відносно позивача розгляд справи про адміністративне правопорушення за ч. 2ст. 140 КУпАП. Позивачеві в повному обсязі роз`ясненні його права, передбаченістаттею 63 Конституції Українитастаттею 268 КУпАП, про що позивачем було поставлено власний підпис в графі № 8 оскаржуваної постанови. В ході розгляду справи позивач надав усні пояснення, які інспектором було оцінено в ході розгляду справи, будь-яких клопотань позивач не заявляв. За результатом розгляду справи, згідно з вимогами статей251,252,268,278,279,280 КУпАП, інспектором встановлений факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 140 КУпАП, тому була винесена постанова серії ББА № 065488 від 02.07.2024. При винесенні цієїпостанови, інспектор керувався положеннями ПДР таКУпАП,Законом України «Про дорожній рух»таЗаконом України «Про автомобільний транспорт», в постанові чітко описано правопорушення, яке було скоєне водієм, а тому він діяв в межах своїх повноважень і не порушував норм матеріального та процесуального права. У зв`язку з вищевказаним, відповідач вважає, що позовна заява позивача щодо скасування постанови не підлягає задоволенню, оскільки оскаржувана постанова винесена у відповідності до норм чинного законодавства. Крім того, в позовній заяві представник позивача вказує про те, що розрахунок суми судових витрат, які позивач очікує понести у зв`язку із розглядом справи складає 484,48 грн. - судовий збір та 10 000 грн. - витрати на правову допомогу. Оскільки дані вимоги є похідними від вимоги про скасування постанови серії ББА №065495 від 04.07.2024, представник відповідача вважає, що підстави для їх задоволення також відсутні.

31.07.2024 року представником відповідача Федюк Д.В. залучено відеозапис.

15.08.2024 року через ситему «Електронний суд» від представника позивавча Шох К.А. надійшла відповідь на відзив, в якій представник позивача у повному обсязі підтримав свої позовні вимоги, заперечувала проти доводів, викладених у відзиві, та просила задовольнити позов у повному обсязі.

26.08.2024 року через систему «Електронний суд» надійшло клопотання представника позивача - адвоката Шох К. А. про залучення в якості доказу відповідь Харківської обласної військової адміністрації від 20.08.2024 року.

29.08.2024 року через систему «Електронний суд» надійшло клопотання представника позивача - адвоката Шох К. А про залучення в якості доказу лист ТОВ «ТРАНСМЕЙЛ-2012» від 20.08.2024 року.

10.09.2024 року до Фрунзенського районного суду надійшло клопотання представника відповідача про залучення в якості доказу лист управління транспорту від 30.07.2024 року № 04-05/814.

27.09.2024 року через ситему «Електронний суд» від представника позивавча Шох К.А. надійшли додаткові пояснення, в яких представник позивача у повному обсязі підтримала позовні вимоги.

17.12.2024 року від представника відповідача Федюк Д.В. через систему «Електронний суд» надішли додаткові пояснення, зі змісту яких вбачається, що представник просить в задоволенні клопотання позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу відмовити в повному обсязі.

23.12.2024 року через систему «Електронний суд» представником позивача Шох К.А. подано заяву, якою остання просить суд розглядати справу за відсутності сторони позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити.

Відповідач інспектор ВБДР УПП у Харківській області Кузнецов Д.С. та представник Департаменту патрульної поліції в судове засідання не зьявилися, про час та місце розгляду справи повідомлялися своєчано та належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Відповідно до ч.4ст. 229 КАС України, у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, розглянувши матеріали справи, вивчивши надані сторонами докази по справі дійшов до висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Згідно ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відповідно до ч. 5ст. 14 Закону України "Про дорожній рух"учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримувати вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху, створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям і громадянам, виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух.

Статтею 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення(далі -КУпАП) визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Судовим розглядом встановлено, що згідно постанови серії ББА № 065488 від 02.07.2024 року, 02 липня 2024 року, о 10 год. 30 хв, у м. Харків по вул. Вернадського, буд. 18, водій ОСОБА_1 , керуючи транспортним засобом І-VАН А07А1-632, реєстраційний номер НОМЕР_1 , здійснював перевезення пасажирів за маршрутом № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищево, не мав чинної схеми маршруту та руху, узгодженої з уповноваженим органом Національної поліції, чим порушивп. 32.1 ПДР, за що передбачена відповідальність за ч. 2ст. 140 КУпАП.

Пунктом 32.1 Правил дорожнього рухупередбачено, в яких випадках необхідно узгодження з уповноваженими підрозділами Національної поліції, а саме: а)розміщення в смугах відведення автомобільних доріг або червоних лініях міських вулиць і доріг та 'їх штучних спорудах кіосків, павільйонів, рекламоносіїв, пересувних торговельних пунктів, а також на прилеглих територіях, будинках, спорудах - адміністративних приміщень підприємств, установ та організацій; б)умови та порядок руху колон у складі більш як п`яти механічних транспортних засобів; в) порядок буксирування двох і більше транспортних засобів. З органами Національної поліції узгоджуються також інші питання забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені законодавчими актами.

Статтею 140 ч. 2 КУпАПпередбачене, що порушення визначеного законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції: встановлення рекламоносіїв, технічних засобів організації дорожнього руху, проведення будь-яких робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах; розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та об`єктів дорожнього сервісу; здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування - тягне за собою накладення штрафу на громадян у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів господарської діяльності - у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом досліджувались судові рішення, які були надані представником відповідача.

Так, рішенням Харківського окружного адміністративного суду позовна заяву Приватного підприємства "Транс-Сервіс" була задоволена. Та, крім іншого, визнано протиправними дії Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації щодо розірвання договорів № 1391 від 01 серпня 2014 року, № 62 від 27 листопада 2017 року; № 153 від 09 листопада 2020 року, № 97 від 20 березня 2018 року та №55 від 30 травня 2017 року, № 82 від 15 березня 2018 року та № 48 від 30 травня 2017 року, № 94 від 20 березня 2018 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, укладених між Приватним підприємством «Транс-Сервіс» та Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, Управлінням транспорту Харківської військової адміністрації ХОВА в односторонньому порядку. Зобов`язано Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації утриматися від вчинення перешкод у виконанні ПП «Транс - сервіс» зобов`язань за Договорами № 1391 від 01 серпня 2014 року, № 62 від 27 листопада 2017 року; № 153 від 09 листопада 2020 року, № 97 від 20 березня 2018 року та № 55 від 30 травня 2017 року, № 82 від 15 березня 2018 року та № 48 від 30 травня 2017 року, № 94 від 20 березня 2018 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Визнано договори № 1391 від 01 серпня 2014 року та № 153 від 09 листопада 2020 року укладеними до 13 серпня 2024 року та до 19 листопада 2025 року відповідно, та, за умови продовження в Україні воєнного стану після 13 серпня 2024 року та 19 листопада 2025 року - на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Визнано договори № 62 від 27 листопада 2017 року; № 97 від 20 березня 2018 року та № 55 від 30 травня 2017 року, № 82 від 15 березня 2018 року та № 48 від 30 травня 2017 року, поновленим на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування відповідно до приписівПостанови Кабінету Міністрів України № 512 від 29.04.2022 року, Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 07.02.2023 р. № 2915-IX.

Як вбачається з тексту судового рішення, судом встановлено, що 01.08.2014 року між позивачем (надалі - «Перевізник») та Департаментом інноваційного розвитку промисловості і транспортної інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації (надалі - «Замовник») було укладено договір № 1391 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування (надалі - Договір), за умовами якого Замовник надає Перевізнику право на перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування № 1198 Харків (ст. метро «Пр. Гагаріна») - Васищеве, а Перевізник зобов`язується здійснювати перевезення пасажирів та багажу за зверненням будь-якої особи на умовах, передбачених Договором та за тарифами, затвердженими у встановленому порядку.

Постановою Другого апеляційного суду від 29 грудня 2023 року апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Південбудтранс", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012" задоволено частково. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 22.09.2023 року по справі № 520/19680/23 скасувано в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування актів перевірок Робочої групи Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації виконання: Договору № 1391 від 01 серпня 2014 року: Акт № 18 від 16.12.2022, Акт № 26 від 23.01.2023 року, Акт № 38 від 08.02.2023 року; Договору 153 від 09 листопада 2020 року: Акт № 24 від 16.12.2022, Акт № 33 від 23.01.2023 року та Акт № 34 від 08.02.2023 року; Договору № 97 від 20 березня 2018 року: Акт № 25 від 16.12.2022, Акт № 32 від 23.01.2023 року та Акт № 35 від 08.02.2023 року; Договору 82 від 15.03.2018 року: на Акт № 22 від 16.12.2022 та Акт № 30 від 23.01.2023 року; Договору щодо Договору №94 від 20 березня 2018 року: Акт № 23 від 16.12.2022, Акт № 31 від 23.01.2023 року та Акт № 39 від 08.02.2023 року та в частині задоволення позовних вимог про зобов`язання Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації утриматися від вчинення перешкод у виконанні ПП "Транс-сервіс" зобов`язань за Договорами № 1391 від 01 серпня 2014 року, № 62 від 27 листопада 2017 року; № 153 від 09 листопада 2020 року, № 97 від 20 березня 2018 року та № 55 від 30 травня 2017 року, № 82 від 15 березня 2018 року та № 48 від 30 травня 2017 року, № 94 від 20 березня 2018 року про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. В цій частині прийнято нове судове рішення, яким позовні вимоги Приватного підприємства "Транс-Сервіс" залишено без задоволення. В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 22.09.2023 року по справі № 520/19680/23 залишено без змін.

Про зазначені судові рішення управління патрульної поліції в Харківській області Департаменту патрульної поліції повідомило підприємство ПП «Транс - Сервіс», та звернув увагу, що постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.12.2023 у справі №520/19680/23 автомобільним перевізником, що обслуговує приміські автобусні маршрути №1167 «Харків - Хорошеве», №1181 «Харків - Безлюдівка», №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве» визнано ПП «Транс - Сервіс».

Крім того, листом Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації від №05-06/274 повідомило відповідача, про те, що з Офісу Президента України надійшло звернення щодо можливих систематичних порушень норм чинного законодавства України у сфері пасажирських перевезень, та встановлено, що постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 29.12.2023 у справі №520/19680/23 автомобільним перевізником, що обслуговує приміські автобусні маршрути №1167 «Харків - Хорошеве», №1181 «Харків - Безлюдівка», №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна)- Васищеве» визнано ПП «Транс - Сервіс». Термін дії договорів про організацію перевезень пасажирів на зазначених маршрутах продовжено на період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня припинення чи скасування. Управлянням з ТОВ «Трансмейл - 2012» укладалися тимчасові договори про організацію перевезень пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування №1198 «Харків (ст. м. Проспект Гагаріна) - Васищеве». Термін зазначених договорів на цей час закінчився.

В той же час, матеріали справи містять дані про те, що 28 березня 2023 року між ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" (за Договором - "Перевізник") та Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації (за Договором - "Замовник") укладено Тимчасовий Договір б/н про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування (надалі - "Договір").Пунктом 1.1. цього Договору визначений предмет Договору, а саме організація перевезення пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве.

Згідно паспорту приміського автобусного маршруту регулярних перевезень затвердженого 03.04.2023 року № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве, погодженого з органами Національної поліції України 24.03.2024 року,ТОВ "ТРАНСМЕЙЛ-2012" здійснює перевезення пасажирів по приміському маршруту загальною протяжністю 20,8 км у прямому напрямку та 20,8 км у зворотному напрямку Харків (станція метро «Проспект Гагаріна) - Васищеве.

Пунктом 6.1. Договору передбачено, що цей Договір діє з 29.03.2023 року по 28.06.2023 року включно, але до моменту укладення договору з переможцем конкурсу з перевезення пасажирівна визначених у цьому Договорі автобусному маршруті загального користування, відповідно до чинного законодавства України.

Листом № 05.06/1015 від 28.06.2023 року Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації повідомило позивача, що питання порушені у листі щодо продовження дії вищевказаного договору від 20.06.2023 року регламентуються нормами пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081(зі змінами).

Відповідно до пункту 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081(зі змінами), договір або дозвіл, строк дїї якого закінчується у період дїї воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного станув Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Судовим розглядом встановлено та не заперечується сторонами по справі, що на час складання постанови, яка оскаржується позивачем, конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті на проводився.

Відповідно до листа Управління транспортом Харківської обласної військової адміністрації від 20.08.2024 року Управління не ініціювало розірвання договору від 28 березня 2023 року б/н про організацію перевезень пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування № 1198 «Харків (станція метро «Проспект Гагаріна» - Васищеве».

Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум;оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;3)адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні, або особами без громадянства; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) адміністративні справи за позовними заявами територіального центру комплектування та соціальної підтримки з приводу тимчасового обмеження громадян України у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.

Враховуючи викладене, суд не надає оцінку договору від 28 березня 2023 року б/н про організацію перевезень пасажирів на приміському автобусному маршруті загального користування № 1198 «Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищеве», оскільки це не є предметом судового розгляду.

Відповідно до ст.ст.75,76 КАС Українидостовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмету доказування.

Згідно з ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Як свідчать матеріали справи, підставою для прийняття співробітником поліції оскаржуваної постанови серії ББА № 065488 від 02.07.2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2ст. 140 КУпАПстало порушення позивачем вимогп. 2.1 г ПДР,ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»,ст. 52-3 Закону України «Про дорожній рух».

Стаття 14 Закону України «Про дорожній рух»зобов`язує учасників дорожнього руху знати і неухильно дотримуватися вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Єдиний порядок дорожнього руху на всій території України встановлюютьПравила дорожнього руху, затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306.

Вимогамип. 1.9 ПДРпередбачено, що особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що ОСОБА_1 , інкримінується надання послуг з перевезення пасажирів за маршрутом № 1198 Харків (станція метро «Проспект Гагаріна») - Васищево, не мав чинної схеми маршруту та руху, узгодженої з уповноваженим органом Національної поліції, чим порушивп. 32.1 ПДР, за що передбачена відповідальність за ч. 2ст. 140 КУпАП.

За змістомп.1.10 ПДРмаршрутні транспортні засоби (транспортні засоби загального користування) - автобуси, мікроавтобуси, тролейбуси, трамваї і таксі, що рухаються за встановленими маршрутами та мають визначені місця на дорозі для посадки (висадки) пасажирів.

Підставою для притягнення до відповідальності за ч. 2ст. 140 КУпАПє, зокрема порушення визначеного законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування.

Позивач стверджує про те, що він не порушував вимогп. 2.1 г ПДР,ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»,ст. 52-3 Закону України «Про дорожній рух»та не здійснював пасажирські перевезення.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаютьсяЗаконом України "Про автомобільний транспорт".

Відповідно дост. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка; регулярні спеціальні пасажирські перевезення - перевезення певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень.

За змістом положеньст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, відповідно до яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Статтею 40 Закону України «Про автомобільний транспорт»передбачено, що водій автобуса зобов`язаний, зокрема мати з собою і пред`являти для перевірки уповноваженим посадовим особам документи, передбачені законодавством; дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса.

Положеннями п.2.1 (г)ПДРУкраїни передбачено, що водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі на маршрутних транспортних засобах - схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, - документацію відповідно до вимог, встановлених Законами України Про автомобільний транспорт, Про дорожній рух та Про перевезення небезпечних вантажів.

З системного аналізу законодавства, яке регулює здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування, слідує, що погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування покладається на перевізника.

Порядок розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту затвердженийНаказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07 травня 2010 року за № 278.

Згідно з абз. 2 ч. 2ст. 40 Закону №2344-III, водій автобуса зобов`язаний мати з собою і пред`являти для перевірки уповноваженим посадовим особам документи, передбачені законодавством.

Відсутність у перевізника або незабезпечення водія автобуса переліченими документами, є підставою для застосування до перевізника штрафних санкцій відповідно до абзацу 3 частини 1статті 60 Закону №2344-III.

Так, відповідно до п. 1.3 Порядку автомобільний перевізник повинен забезпечити водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, таблицею вартості проїзду (крім міських перевезень), схемою маршруту та копією затвердженого організатором перевезень розкладу руху.

Водночас п.1.4 Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, визначено, що схема маршруту та розклад руху регулярних перевезень або відповідний примірник паспорта регулярних спеціальних перевезень пред`являються водієм автобуса під час здійснення перевезень пасажирів та перевізником за його місцезнаходженням для перевірки представникам Державної служби України з безпеки на транспорті під час здійснення ними державного контролю та працівникам уповноважених підрозділів Національної поліції України.

Пунктом 2.1 Порядку встановлено, що паспорт маршруту включає: схему маршруту; характеристику маршруту, у тому числі відомості щодо усіх залізничних переїздів, через які проходить автобусний маршрут (у разі їх наявності); копію затвердженого організатором розкладу руху автобусів; графік режиму праці та відпочинку водіїв; таблицю вартості проїзду, затверджену перевізником (для регулярних перевезень); список пасажирів (для регулярних спеціальних перевезень), перевезення яких передбачено договором про регулярні спеціальні перевезення та які застраховані в установленому законодавством порядку (крім маршрутів регулярних спеціальних перевезень у межах населеного пункту та маршрутів, що виходять за межі території населеного пункту, протяжність яких не більше ніж 50 кілометрів, туристично-екскурсійних перевезень, а також перевезення осіб, що перетинають лінію розмежування в Донецькій і Луганській областях та адміністративний кордон між Автономною Республікою Крим та Херсонською областю); відомості про зміни на маршруті; умови здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); акт відповідності паспорта автобусного маршруту умовам здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); договір про надання послуг (для регулярних спеціальних перевезень); відомості про виявлені порушення умов здійснення перевезень пасажирів, що розміщуються на зворотному боці титульного аркуша паспорта (для регулярних спеціальних перевезень).

Згідно з п. 2.12 Порядку паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень (у частині схеми автобусного маршруту та характеристики маршруту) погоджується уповноваженим підрозділом Національної поліції України.

Відповідно до п.2.13 Порядку затвердження паспорта діючого автобусного маршруту регулярних перевезень (додаток 1) здійснюється перевізником; затвердження паспорта автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень (додаток 2) здійснюється замовником послуг за погодженням з організатором перевезень на відповідній території (у частині маршруту та графіка руху); затвердження паспорта нового автобусного маршруту регулярних перевезень (додаток 3) здійснюється організатором перевезень на відповідній території.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що обов`язок погоджувати паспорт маршруту з уповноваженим підрозділом НПУ в залежності від виду перевезень покладається на «перевізника», «замовника послуг» та «організатора перевезень».

На підтвердження правомірності винесення оскаржуваної постанови про накладення адміністративного стягнення відповідач долучив до відзиву на позовну заяву відеозапис з портативного відеореєстратора поліцейського.

При цьому, з відеозапису вбачається факт спілкування працівника поліції та водія автобуса, а також той факт, що водій автобуса надає працівнику поліції свої права водія. Далі, працівник поліції роз`яснює права водію та складає протокол.

Ані факт вимоги працівника поліції щодо надання схеми маршруту, ані відмови водія та відеозапису не зареєстровано, що працівник поліції та позивач перебувають у пустому автобусі, в якому не було пасажирів.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 працює на посаді водія з перевезення пасажирів у Товаристві з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012", що підтверджується Наказом № 124-к від 27 липня 2021 року про прийняття на роботу.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012" (код ЄДРПОУ 38160052) є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законодавством порядку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером запису 1004801070014052618 від 17.08.2023 р., що підтверджується випискою з ЄДРЮОФОПГФ від 21.08.2023 р.

Отже, власником транспортного засобу І-VАН А07А1-632, реєстраційний номер НОМЕР_1 є Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012".

За таких обставин суд дійшов висновку, що «перевізником»/«замовником послуг» у цьому випадку є Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012", а позивач є лише «водієм» транспортного засобу.

Викладене свідчить про те, що погодження з уповноваженим підрозділом НПУ, з-поміж іншого, здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів покладається саме на посадових осіб Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСМЕЙЛ-2012", а не на позивача, як водія маршрутного транспортного засобу.

Слід зазначити, що суб`єктами правопорушень, передбачених ч. 2ст. 140 КУпАПможуть бути посадові особи, суб`єкти господарювання та громадяни, які самостійно здійснюють пасажирські перевезення за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач у даному випадку, помилково і неправомірно визнав винним позивача у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 140 КУпАП, оскільки позивач фактично не є належним суб`єктом цього правопорушення, яке ставиться йому у провину, а тому, відповідно, відсутні подія й склад вказаного адміністративного правопорушення.

Відповідно до ч. 3ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

З урахуванням вищезазначеного, наявні правові підстави для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту патрульної поліції сплачений ним при зверненні до суду судовий збір в розмірі 484,48 грн.

Керуючись ст. ст.241-246,250,255,286 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до інспектора ВБДР Управління патрульної поліції у Харківській області Департаменту патрульної поліції Кузнецова Дениса Сергійовича, Департаменту патрульної поліції, треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНСМЕЙЛ-2012», ОСОБА_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ББА № 065488 від 02.07.2024 року щодо ОСОБА_1 за вчинення правопорушення за ч. 2ст. 140 КУпАПта накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 340,00 гривен, провадження у справі - закрити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Департаменту патрульної поліції, на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору у розмірі 484 грн 48 копійок.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Другого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного процесуального строку на апеляційне оскарження судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

З інформацією щодо тексту судового рішення учасники справи можуть ознайомитися за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ,

Відповідач - Інспектор ВБДР Управління патрульної поліції у Харківській області Департаменту патрульної поліції Кузнецов Денис Сергійович, юридична адреса: 61033, м. Харків, вул. Шевченка, буд. 315-а.

Відповідач - Департамент патрульної поліції, ЄДРПОУ 40108646, юридична адреса 03048, місто Київ, вулиця Федора Ернста, будинок 3.

Третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНСМЕЙЛ-2012, ЄДРПОУ 38160052, юридична адреса1017,Харківська обл.,м. Харків, вул. Велика Панасівська, буд. 216.

Суддя О.М. Мартинова

СудФрунзенський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124010069
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —645/4057/24

Рішення від 24.12.2024

Адміністративне

Фрунзенський районний суд м.Харкова

Мартинова О. М.

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Фрунзенський районний суд м.Харкова

Мартинова О. М.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Фрунзенський районний суд м.Харкова

Мартинова О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні