Постанова
від 24.12.2024 по справі 758/10358/24
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 758/10358/24 Головуючий у 1 інстанції: Казмиренко Л.В. Провадження № 33/824/5791/2024 Доповідач: Шебуєва В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2024 року Суддя Київського апеляційного суду Шебуєва В.А., розглянувши справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою захисника Бурдужої Анни Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , на постанову Подільського районного суду м. Києва від 15 листопада 2024 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172 -6 КУпАП,-

в с т а н о в и в:

Постановою Подільського районного суду м. Києва від 15 листопада 2024 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 172-6 КпАП України, та застосовано до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 000,00 грн. Стягнуто з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605,60 грн. на користь держави.

В апеляційній скарзі захисник ОСОБА_1 просить скасувати постанову суду першої інстанції та закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності на підставі ст. 247 КУпАП за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 172-6 КУпАП. Посилається на порушення нормм матеріального і процесуального права, неповне встановлення обставин, що мають значення для справи. Зазначає, що наявні у матеріалах справи докази, не містять не доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, вони не містять жодних даних про усвідомлення ним протиправного характеру вчиненої дії, передбачення шкідливих наслідків, бажання чи свідоме допущення їх настання. На час складання адміністративного протоколу ОСОБА_1 вже не працював на державній посаді. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 року №1442 Фонд соціального страхування України, в якому працював ОСОБА_1 , з 01 січня 2023 р. був припинений шляхом приєднання до Пенсійного фонду України. В адміністративному протоколі неправильно здійснений розрахунок із посиланням на прожитковий мінімум відповідно до Закону України «Про Державний Бюджет України» на 2024 рік. Для розрахунку мав братися прожитковий мінімум за 2021, 2022, 2023 роки, за які заповнювалася декларація, а також не заповнені графи із зазначенням свідків. В матеріалах справи є пояснення дружини ОСОБА_1 , яка по суті є свідком. Клопотання про її допит судом не розглянуто. Зазначає, що декларація подавалася ОСОБА_1 коли він вже не працював у Фонді соціального страхування України і тому він вже не мав доступу до приміщення Фонду. ОСОБА_1 проживає по АДРЕСА_1 , що відноситься до Дніпровського району м .Києва, а його основне місце роботи зараз знаходиться в Голосіївському районі. Відтак, справа не була підсудна Подільському районному суду міста Києва. Апелянт вважає, що даний протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, необхідно було повернути до Управління стратегічних розслідувань Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для належного оформлення відповідно до вимог чинного законодавства, під час якого необхідно всебічно, повно, і об`єктивно з`ясувати всі обставини, що мають значення для прийняття правильного рішення. Також апелянт наголошує, що суд першої інстанції не врахував, що раніше відносно ОСОБА_1 ніколи не складався протокол про вчинення адміністративного правопорушення, в тому числі, пов`язаного з корупцією. Вчинене правопорушення не завдало та не могло завдати істотної школи державі. На день складання протоколу ОСОБА_1 вже не перебував на посаді. На час розгляду справи закінчилися передбачені КУпАП строки накладення адміністративного стягнення.

Перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, вислухавши пояснення захисника ОСОБА_1 і представника прокуратури, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга захисника ОСОБА_1 підлягає задоволенню частково.

Як вбачається з матеріалів справи, до Подільського районного суду м.Києва були надані протоколи про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 20 серпня 2024 року №814, 815 та 816, складені старшим оперуповноваженим в ОВС 6-го відділу (протидії корупції) Управління стратегічних розслідувань в м. Києві департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України майором поліції Геращенком В.С., відносно ОСОБА_1 .

В протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 20 серпня 2024 року №815, зазначено, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 року при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 № 31-к ОСОБА_1 з 01.06.2020 призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13.04.2023 № 118-к ОСОБА_1 18.04.2023 звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону «Про запобігання корупції» посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«г» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та встановлені Законом вимоги, які поширюються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною 1 статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23.07.2021 № 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 986/36608, затверджений Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, 25.01.2024 о 14:29. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 65ес1145-638а-4а92-а83-32d7cc97aa7b. Також ОСОБА_1 29.01.2024 об 11:56 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок Шевченко О.Б. проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_3 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2022 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий КіаSportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч, 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 361 267 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 361 267 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 286 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 286 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 470 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 470 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

В протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 20 серпня 2024 року №814 зазначено, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУПАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Так, відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, 25.01.2024 о 14:15. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 1cf6c578-1 fa6-4442-b0a3-25052a90af89. Крім того, ОСОБА_1 29.01.2024 о 11:47 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03c0da.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок Шевченко О.Б. проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Реєстру, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4 645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_3 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2021 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий KiaSportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч. 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 329 137 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 329 137 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді соціальних виплат, у сумі 25 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 25 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 180 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані, у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 180 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 332 342 грн (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування мас право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн, розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2021 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн.

В протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 20 серпня 2024 року №816, зазначено, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, 27.01.2024 о 13:11. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 230555c-8ddd-4976-af30-be50ef4c36cd. Крім того, ОСОБА_1 29.01.2024 о 12:08 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 4619e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок Шевченко Оленою Борисівною проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2023 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7 (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер: 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_3 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2022 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий KiaSportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч. 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЕДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 176 402 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 176 402 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ» (код ЄДРПОУ 39736985) у вигляді заробітної плати, у сумі 123 226 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п.1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 123 226 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 2 632 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 632 гривень.

3.4. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 2 000 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 000 гривень.

3.5. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді іншого доходу, у сумі 46 800 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів в повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 46 800 гривень.

3.6. Суб`єкт декларування зазначив недостовірні відомості про розмір власного доходу, отриманого від Київського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 03491091) у вигляді допомоги по безробіттю вказавши 13 400 гривень.

Відповідно до відомостей ДРФО від зазначеної юридичної особи суб`єкт декларування отримав дохід, у вигляді соціальних виплат, у сумі 12 103 гривні.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 1 297 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 352 357 грн (п.п. 3.1- 3.6), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу 1 Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн, розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-4176-86d4-caf84e7470d7, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн.

До вказаних протоколів про адміністративне правопорушення було додано довідку №260/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складеної Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2022 рік, копії Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 року №31-К про призначення ОСОБА_1 з 01.06.2020 року на посаду начальника Управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України №118-к від 13.04.2023 року про звільнення ОСОБА_1 з 18.04.2023 року з посади, Витяг з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2022 рік 25.01.2024 року о 14:29 та виправленої декларації 29.01.2024 року об 11:56, довідку Пенсійного фонду України щодо ОСОБА_1 з 2011 по 2023 роки, запит НАЗК гр. ОСОБА_4 від 28.06.2024 року щодо вартості земельної ділянки, розташованої на території Гостомельської селищної ради та автомобіля марки «KiaSportage» та її письмові пояснення, висновок щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією від 16.07.2024 року, складений уповноваженою особою НАЗК О.Шевченко , згідно якого за результатами повної перевірки щорічної декларації за 2021 рік гр. ОСОБА_1 встановлено невідповідність відомостей у декларації, відрізняються від достовірних на суму 1 060 737 грн., довідку №259/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складеної Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2021 рік, витягом з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2021 рік 25.01.2024 року о 14:15 та виправленої декларації 29.01.2024 року об 11:47, висновок щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією від 16.07.2024 року, складений уповноваженою особою НАЗК О.Шевченко , згідно якого за результатами повної перевірки щорічної декларації за 2023 рік гр. ОСОБА_1 встановлено недостовірні відомості, зазначені у декларації, відрізняються від достовірних на суму 1 080 752 грн., довідку №261/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складену Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2023 рік, відрізняються від достовірних на суму 1 080 752 грн., витяг з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2023 рік 27.01.2024 року о 13:11 та виправленої декларації 29.01.2024 року о 12:08.

Приймаючи постанову про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення, суд першої інстанції виходив з того, що матеріали справи про адміністративне правопорушення містять достатньо фактичних даних про доведеність його вини у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Апеляційний суд вважає, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з наступних підстав.

Відповідно до положень п. 1 ч. 1 ст. 278 ЦПК України орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання, зокрема, чи належить до його компетенції розгляд даної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 276 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

Частинами 2-8 ст. 276 КУпАП визначено, що справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80, 81, 121 - 126, 127-1 - 129 і статтею 139 (коли правопорушення вчинено водієм) цього Кодексу, можуть також розглядатися за місцем обліку транспортних засобів або за місцем проживання порушників.

Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 177 і 178 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх вчинення або за місцем проживання порушника.

Справи про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, розглядаються за місцем оброблення та обліку таких правопорушень.

Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 122-2, частинами другою, третьою статті 132-1 цього Кодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, розглядаються за місцем оброблення таких правопорушень. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх виявлення.

Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 203, 203-1, 204-1, 204-2 і 204-4 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх виявлення.

Адміністративними комісіями справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем проживання порушника.

Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Тобто, справи про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена, зокрема ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, розглядаються лише за місцем їх вчинення. Альтернативної підсудності для справ даної категорії чинним законодавством не передбачено.

Направляючи протоколи про адміністративне правопорушення від 20 серпня 2024 року №814, 815 та 816 відносно ОСОБА_1 для розгляду до Подільського районного суду м. Києва, Управління стратегічних розслідувань в м. Києві департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України виходило з того, що ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за відповідні роки шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки він є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, місцезнаходження якого є м. Київ, вул. Боричів Тік, 28, що за адміністративно-територіальним поділу м. Києва відноситься до Подільського району, протоколи підлягають розгляду Подільським районним судом м. Києва.

Проте такі обґрунтування не можна вважати переконливими. Як було зазначено, ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021-2023 роки шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці.

Відповідно до Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13.04.2023 № 118-к ОСОБА_1 був звільнений з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України з 18.04.2023. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» від 27 грудня 2022 р. № 1442, Фонд соціального страхування України був припинений з 1 січня 2023 р. шляхом приєднання до Пенсійного фонду України.

Запис про державну реєстрацію припинення Фонду соціального страхування України як юридичної особи був вчинений 20 червня 2023 року.

Відтак, на момент подання ОСОБА_1 декларації, а саме 25 січня 2024 року, він вже не працював у Фонді соціального страхування України, а сам Фонд соціального страхування України був припинений.

За таких обставин, апеляційний суд вважає, що Управління стратегічних розслідувань в м. Києві департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України безпідставно пов`язало підсудність даної справи з місцезнаходженням Фонду соціального страхування України. Матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП мали бути направлені на розгляд до суду за місцем проживання ОСОБА_1 . Згідно матеріалів справи ОСОБА_1 проживає за адресою: АДРЕСА_2 , що за адміністративно-територіальним поділом м. Києва відноситься до Дніпровського району.

Відтак, Подільський районний суд м. Києва не є органом, який був уповноважений на розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, а справа підлягала розгляду Дніпровським районним судом м. Києва.

Враховуючи викладене, постанова Подільського районного суд м. Києва від 15 листопада 2024 року підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про направлення матеріалів справи про притягнення до адміністративної відповідальності відносно ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП для розгляду за підсудністю за місцем вчинення правопорушення до Дніпровського районного суду м. Києва.

На підставі викладеного, керуючись ст. 294 КУпАП, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу захисника Бурдужої Анни Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , задовольнити частково.

Скасувати постанову Подільського районного суду м. Києва від 15 листопада 2024 року та направити матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП для розгляду за підсудністю до Дніпровського районного суду м.Києва.

Постанова апеляційного суду є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя

Київського апеляційного суду Шебуєва В.А.

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу124025020
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/10358/24

Постанова від 24.12.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Шебуєва Вікторія Андріївна

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні