Постанова
від 15.11.2024 по справі 758/10358/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/10358/24

3/758/4403/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2024 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду міста Києва Казмиренко Л.В., розглянувши справу, яка надійшла з Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань НПУ про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, адреса проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 ,

за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП,

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 року при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Так, відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 N? 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01.06.2020 призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13.04.2023 N? 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18.04.2023 звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«г» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною 1 статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23.07.2021 N? 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, 25.01.2024 о 14:29. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 65ес1145-638а-4а92-а83-32d7cc97aa7b. Крім того, ОСОБА_1 29.01.2024 о 11:56 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок ОСОБА_2 проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_3 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_4 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_4 подала декларацію за 2022 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Кіа Sportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч, 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 361 267 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 361 267 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 286 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 286 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 470 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 470 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29.01.2024.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що має право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Окрім того, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУПАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Так, відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 N? 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01.06.2020 призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13.04.2023 N? 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18.04.2023 року звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2, пункті 4 частини першої статті з цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною 1 статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23.07.2021 №448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, 25.01.2024 о 14:15. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 1cf6c578-1 fa6-4442-b0a3-25052a90af89. Крім того, ОСОБА_1 29.01.2024 о 11:47 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03c0da.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок ОСОБА_2 проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Реєстру, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4 645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_3 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_4 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_4 подала декларацію за 2021 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Kia Sportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч. 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 329 137 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 329 137 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді соціальних виплат, у сумі 25 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 25 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 180 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані, у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 180 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 332 342 грн (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування мас право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн, розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2021 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29.01.2024.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що має право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Окрім того, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.

Так, відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 N? 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01.06.2020 призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13.04.2023 N? 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18.04.2023 звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною 1 статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до і квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23.07.2021 N? 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, 27.01.2024 о 13:11. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 230555c-8ddd-4976-af30-be50ef4c36cd. Крім того, ОСОБА_1 29.01.2024 о 12:08 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 4619e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22.03.2024 уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок ОСОБА_2 проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2023 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7 (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29.01.2024.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер: 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_3 , дата набуття права - 24.04.2008, вартість на дату набуття - 109 663 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта не враховано у зв`язку тим, що член сім`ї (дружина) ОСОБА_4 відповідно до положень п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 та абз. 1 ч. 1 ст. 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був обізнаний.

ОСОБА_4 подала декларацію за 2022 рік 25.01.2024 до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29.01.2024.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Kia Sportage, 2021 р.в., VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17.01.2021, вартість на дату набуття - 618 732 гривні.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 гривні.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги п. 3 ч. 1 ст. 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ У М. КИЄВІ (код ЕДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 176 402 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п. 1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 176 402 гривень.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ» (код ЄДРПОУ 39736985) у вигляді заробітної плати, у сумі 123 226 гривень.

Суб`єкт декларування надав пояснення, що він з дружиною проживає окремо і вона відмовила надати йому відповідну інформацію, а з офіційних джерел таку інформацію він отримати не може.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані з причин, зазначених у п.1.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 123 226 гривень.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 2 632 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 632 гривень.

3.4. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 2 000 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів у повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 000 гривень.

3.5. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді іншого доходу, у сумі 46 800 гривень.

Суб`єкт декларування пояснив, що при заповненні зазначеного розділу він користувався довідкою ОК7, в якій наведено вичерпний перелік його доходів.

Пояснення суб`єкта декларування не враховані у зв`язку з тим, що зазначена довідка не відображає отриманих доходів в повному обсязі.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 46 800 гривень.

3.6. Суб`єкт декларування зазначив недостовірні відомості про розмір власного доходу, отриманого від Київського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 03491091) у вигляді допомоги по безробіттю вказавши 13 400 гривень.

Відповідно до відомостей ДРФО від зазначеної юридичної особи суб`єкт декларування отримав дохід, у вигляді соціальних виплат, у сумі 12 103 гривні.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 1 297 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 352 357 грн (п.п. 3.1- 3.6), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23.07.2021 N? 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за N? 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу 1 Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 N? 26/21 (зі змінами), та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн, розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29.01.2024 (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.

Частиною 4 статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 Закону, 29.01.2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-4176-86d4-caf84e7470d7, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29.01.2024.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що мас право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Прокурор Шкурпело Р.В. зауважив, що згідно з протоколами, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29.01.2024 при поданні щорічних декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021, 2022, 2023 роки вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних відповідно на загальні суми 1 060 737 грн., 1 093 418 грн., 1 080 752 грн., чим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ч. 4 ст. 172-6 КУпАП. Просив визнати ОСОБА_1 винним та накласти стягнення у виді штрафу у розмірі 2500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 42 500 грн.

Вказав, що доводи адвоката суперечать вимогам Закону України «Про запобігання корупції», не відповідають вимогам чинного законодавства та не підтверджуються письмовими доказами, ОСОБА_1 відповідно до п.п. «и» пункту 2 частини 1 статті 3 та статті 45 Закону, був зобов`язаний подати щорічні декларації за 2021-2023 роки, був ознайомлений з вимогами Закону України «Про запобігання корупції» та усвідомлював свій обов`язок на подання щорічних декларацій за 2021-2023 роки. Так, ОСОБА_1 у щорічних деклараціях за 2021-2023 роки не зазначив про те, що член сім`ї не надав інформацію, що свідчить про наявність в нього умислу на внесення у дані декларації завідомо недостовірних відомостей. Також ОСОБА_1 не скористався публічно доступним Єдиним державним реєстром декларацій, звідки міг отримати необхідну інформацію про майно та доходи члена сім`ї - дружини ОСОБА_4 .

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину не визнав.

Його захисник адвокат Бурдужа А.В. подала заперечення на протоколи про адміністративні правопорушення, де зазначено що заповнюючи декларацію від 29.01.2024 року, ОСОБА_1 вже не перебував на вказаній посаді, не був службовою особою державного органу відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції". У ОСОБА_1 був відсутній умисел на вчинення адміністративних правопорушень, а декларацію подавав за власним бажанням через 9 місяців після звільнення. ОСОБА_1 надав пояснення, що з дружиною проживає окремо і вона відмовила надавати відповідну інформацію, а з офіційних джерел отримати таку інформацію не можливо. При заповненні декларації ОСОБА_1 користувався довідкою ОК-7, в якій не відображено про дохід Профспілки, тому відсутній умисел на вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією. Відомості, зазначені у протоколі, не відповідають дійсності, протокол складений з порушенням ст. 256 КУпАП. Долучені до матеріалів справи документи не містять доказів, які доводять винуватість ОСОБА_1 . Вказали на невірність розрахунку при складанні протоколу, керуючись Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік». Також просили врахувати місце вчинення правопорушення не Подільський район (місцезнаходження Фонду), оскільки доступу до свого кабінету ОСОБА_1 не мав, а отже справа не підсудна Подільському районному суду м. Києва. Просили суд справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 4 с. 172-6 КУпАП повернути до Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для доопрацювання (належного оформлення).

Заслухавши пояснення прокурора, ОСОБА_1 та його захисника, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 4 ст. 172-6 КУпАП встановлена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Вина ОСОБА_1 підтверджена дослідженими матеріалами справи, зокрема

даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення № 814 від 20.08.2024 року, протоколом про адміністративне правопорушення № 815 від 20.08.2024 року,

протоколі про адміністративне правопорушення № 815 від 20.08.2024 року,

Обгрунтованим висновком щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією від 16.07.2024 року, складений уповноваженою особою НАЗК О.Шевченко, згідно якого за результатами повної перевірки щорічної декларації за 2022 рік гр. ОСОБА_1 встановлено невідповідність відомостей у декларації, відрізняються від достовірних на суму 1 093 418 грн.,

Довідкою №260/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складеної Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2022 рік, відрізняються від достовірних на суму 1 093 418 грн.,

даними Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29.05.2020 року №31-К про призначення ОСОБА_1 з 01.06.2020 року на посаду начальника Управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України,

даними Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України №118-к від 13.04.2023 року про звільнення ОСОБА_1 з 18.04.2023 року з посади,

Витягом з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2022 рік 25.01.2024 року о 14:29 та виправленої декларації 29.01.2024 року об 11:56,

Даними Довідки Пенсійного фонду України щодо ОСОБА_1 з 2011 по 2023 роки,

Даними Запиту НАЗК гр. ОСОБА_5 від 28.06.2024 року щодо вартості земельної ділянки, розташованої на території Гостомельської селищної ради та автомобіля марки «Kia Sportage» та її письмовими поясненнями,

Обгрунтованим висновком щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією від 16.07.2024 року, складений уповноваженою особою НАЗК О.Шевченко, згідно якого за результатами повної перевірки щорічної декларації за 2021 рік гр. ОСОБА_1 встановлено невідповідність відомостей у декларації, відрізняються від достовірних на суму 1 060 737 грн.,

Довідкою №259/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складеної Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2021 рік, відрізняються від достовірних на суму 1 060 737 грн.,

Витягом з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2021 рік 25.01.2024 року о 14:15 та виправленої декларації 29.01.2024 року об 11:47,

Обгрунтованим висновком щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією від 16.07.2024 року, складений уповноваженою особою НАЗК О.Шевченко, згідно якого за результатами повної перевірки щорічної декларації за 2023 рік гр. ОСОБА_1 встановлено недостовірні відомості, зазначені у декларації, відрізняються від достовірних на суму 1 080 752 грн.,

Довідкою №261/24 про результати проведення повної перевірки декларації від 12.07.2024 року, складеної Уповноважною особою НАЗК, про невідповідність відомостей у щорічній декларації ОСОБА_1 за 2023 рік, відрізняються від достовірних на суму 1 080 752 грн.

Витягом з сайту електронної декларації ОСОБА_1 , про подання щорічної декларації за 2023 рік 27.01.2024 року о 13:11 та виправленої декларації 29.01.2024 року о 12:08.

Статтею 45 Закону «Про запобігання корупції» визначено, що особи, зазначені у пункті 1, п.п. «а», «в»-«г» п.2 ч.1 ст. 3 закону, зобов`язані щорічно до 01 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агенства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у п.п. «а», «в»- «г» п.2 ч.1 ст.3, зобов`язані до 01 квітня наступного року після припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Тому ОСОБА_1 , як начальник управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, відповідно до п.п. «и» п.2 ч.1 ст.3 та ст. 45 Закону, був зобов`язаний подати щорічні декларації за 2021-2023 роки.

Щодо доводів сторони захисту про те, що ОСОБА_1 не проживає з дружиною ОСОБА_4 , яка відмовила у наданні йому інформації про майно суд відхиляє.

Як вбачається із Роз`яснень НАЗК від 13.11.2023 року №4, п. 56 зазначено, якщо член сім`ї відмовляє у наданні інформації у полях форми декларації обирати функцію «Член сім`ї не надав інформацію». Окрім того дружина ОСОБА_1 як суб`єкт декларування подавала відповідні декларації 25.01.2024 року, які були у публічному доступі, однак вказаним ОСОБА_1 не скористався.

Щодо доводів захисника про відсутність відомостей про окремі доходи у довідці ОК7 суд зазначає, що інформацію про доходи можна отримати через електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України та отримати відповідні довідки про доходи, однак вказаним ОСОБА_1 також не скористався.

Згідно ст. 256 КУпАп, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Будь-яких невідповідностей вимогам КУпАП у протоколах про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 судом не встановлено, дані протоколи є підсудні Подільському районному суду м. Києва і підстав повертати їх в Управління стратегічних розслідувань в місті Києві немає.

Доводи, про які зазначає сторона захисту не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, суд накладає стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковані його дії, у виді штрафу.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно Закону України "Про судовий збір" до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст. 33, 36, 283, 284 КУпАП, суд,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 172-6 КпАП України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 000 грн. 00 коп. (тридцять чотири тисячі грн. 00 коп.).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн. 60 коп.) на користь держави.

Згідно з ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці.

Суддя Л. В. Казмиренко

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123101525
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —758/10358/24

Постанова від 18.02.2025

Адмінправопорушення

Дніпровський районний суд міста Києва

Вовк О. І.

Постанова від 24.12.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Шебуєва Вікторія Андріївна

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні