ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2024 р.Справа № 520/27992/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Макаренко Я.М.,
Суддів: Жигилія С.П. , Перцової Т.С. ,
за участю секретаря судового засідання Щурової К.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Фермерського господарства "КЛЕПКИ+" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 21.10.2024, головуючий суддя І інстанції: Заічко О.В., м. Харків, по справі № 520/27992/24
за позовом Кіндрашівської сільської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області
до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) третя особа Фермерське господарство "КЛЕПКИ+"
про скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
Кіндрашівська сільська військова адміністрація Куп`янського району Харківської області звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправною та скасування постанови, в якому просить суд:
-скасувати постанови старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарової Д.В. від 01.10.2024 у виконавчому провадженні ВП № 76166311 на виконавчий лист № 520/10400/24 від 19.09.2024:
- про відкриття виконавчого провадження від 01.10.2024 № ВП № 76166311;
- про стягнення з Кіндрашівської сільської військової адміністрації виконавчого збору у розмірі 32 000,00 грн. від 01.10.2024 року № ВП № 76166311;
- про визначення та стягнення з Кіндрашівської сільської військової адміністрації розміру мінімальниз витрат виконавчого провадження: 200 гривень, від 01.10.2024 року № ВП № 76166311.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2024 року адміністративний позов Кіндрашівської сільської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про скасування постанов задоволено.
Скасовано постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарової Д.В. від 01.10.2024 у виконавчому провадженні ВП № 76166311 на виконавчий лист № 520/10400/24 від 19.09.2024 про відкриття виконавчого провадження від 01.10.2024 № ВП № 76166311.
Скасовано постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарової Д.В. від 01.10.2024 у виконавчому провадженні ВП № 76166311 на виконавчий лист № 520/10400/24 від 19.09.2024 про стягнення з Кіндрашівської сільської військової адміністрації виконавчого збору у розмірі 32 000,00 грн від 01.10.2024 року № ВП № 76166311.
Скасовано постанову старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарової Д.В. від 01.10.2024 у виконавчому провадженні ВП № 76166311 на виконавчий лист № 520/10400/24 від 19.09.2024 про визначення та стягнення з Кіндрашівської сільської військової адміністрації розміру мінімальниз витрат виконавчого провадження: 200 гривень, від 01.10.2024 року № ВП № 76166311.
На зазначене рішення Харківського окружного адміністративного суду 21 жовтня 2024 року Фермерське господарство "КЛЕПКИ" подало апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, просило рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог Кіндрашівської сільської військової адміністрації відмовити у повному обсязі.
Відповідно до ч. ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
26.11.2024 року протокольною ухвалою Другий апеляційний адміністративний суд залучив до розгляду справи в якості третьої особи Фермерське господарство "КЛЕПКИ".
Колегія суддів, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги позивача підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 01 жовтня 2024 року Старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шаровою Дар`єю Валеріївною, постановою від 01.10.2024 ВП № 76166311 про відкриття виконавчого провадження - відкрито виконавче провадження на виконавчий лист № 520/10400/24, виданий 19.09.2024 про зобов`язання Кіндрашівської сільської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області повторно розглянути заяву Фермерського господарства "КЛЕПКИ+" від 31.08.2023 № 3-2023 та від 31.08.2023 № 1-2023 щодо визнання непридатними для використання у зв`язку із потенційною загрозою вибухонебезпечними предметами земельних ділянок для ведення фермерського господарства та встановлення податкових пільг, з урахуванням висновків суду в даній справі. Стягнути з боржника: КІНДРАШІВСЬКА СІЛЬСЬКА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ КУП`ЯНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ адреса: Харківська область, Куп`янський район, с. Кіндрашівка, вул. Вишнева, буд. 1, код ЄДРПОУ 44709445, виконавчий збір/основну винагороду приватного виконавця у розмірі: 32000,00 гривень (UAH).
01 жовтня 2024 року Старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шаровою Дар`єю Валеріївною прийнято постанову від 01.10.2024 ВП № 76166311 про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження на виконання виконавчого листа № 520/10400/24, якою визначено для боржника: КІНДРАШІВСЬКА СІЛЬСЬКА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ КУП`ЯНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ розмір мінімальних витрат виконавчого провадження у сумі 200,00 гривень.
01 жовтня 2024 року Старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шаровою Дар`єю Валеріївною прийнято постанову від 01.10.2024 ВП № 76166311 про стягнення виконавчих витрат на виконання виконавчого листа № 520/10400/24, якою стягнуто з боржника: КІНДРАШІВСЬКА СІЛЬСЬКА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ КУП`ЯНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ виконавчий збір у розмірі: 32 000,00 гривень (UAH).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що на спірні правовідносини розповсюджується норма п.10-2 розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №1404-VІІІ в частині заборони відкриття виконавчого провадження та вжиття заходів примусового виконання рішень, відтак оскаржувані постанови державного виконавця підлягають скасуванню.
Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII), виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з ч.5 ст.26 Закону України "Про виконавче провадження", виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей. У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.
Відповідно до ч.ч. 1-4 ст. 27 Закону України Про виконавче провадження, виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.
Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає примусовому стягненню, поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом, заборгованості із сплати аліментів.
За примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.
Державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).
Відповідно до пункту 2 розділу VI Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5 Витрати виконавчого провадження складаються з мінімальних та додаткових витрат виконавчого провадження.
Виконавець виносить постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження (крім виконавчих проваджень щодо виконання рішень Європейського суду з прав людини) та надсилає її сторонам виконавчого провадження не пізніше наступного робочого дня після її винесення.
Мінімальні витрати виконавчого провадження складаються з плати за користування автоматизованою системою виконавчого провадження та витрат, пов`язаних з винесенням постанов про:
відкриття виконавчого провадження;
стягнення виконавчого збору (крім випадків, коли виконавчий збір не стягується);
стягнення основної винагороди приватного виконавця (крім випадків, коли основна винагорода не стягується);
стягнення витрат виконавчого провадження;
закінчення виконавчого провадження (повернення виконавчого документа стягувачу).
Витрати, пов`язані з винесенням постанов, включають такі види витрат виконавчого провадження:
виготовлення постанов та супровідних листів до них (папір, копіювання (друк) документів, канцтовари);
пересилання постанов (конверти, знаки поштової оплати (марки) або послуги маркувальної машини (послуги поштового зв`язку)).
Законом України від 28.07.2022 №2468-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння процесам релокації підприємств в умовах воєнного стану та економічного відновлення держави" та Законом України від 11.04.2023 №3048-IX Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих особливостей організації примусового виконання судових рішень і рішень інших органів під час дії воєнного стану абзац п`ятнадцятий пункту 10-2 розділу XIII Прикінцеві та перехідні положення Закону №1404-VIII викладено у такій редакції: Забороняється у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, відкриття виконавчих проваджень та вжиття заходів примусового виконання рішень на території територіальних громад, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України (з дати віднесення територій до таких, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій до моменту виключення таких територій з переліку).
Аналіз наведеної норми дозволяє дійти висновку про можливість відкриття виконавчого провадження та вжиття заходів примусового виконання рішень тільки на території територіальних громад, які не розташовані в районі активних бойових дій, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України (з дати віднесення територій до таких, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій до моменту виключення таких територій з переліку).
При цьому, законодавча заборона, передбачена абзацом п`ятнадцятим пункту 10-2 розділу XIII Прикінцеві та перехідні положення Закону №1404-VIII, стосується саме місця (території) відкриття виконавчого провадження і місця (території), на якій будуть вживатися заходи примусового виконання рішення.
Такі висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 10 травня 2023 року у справі № 904/1708/22, від 04 липня 2023 року у справі № 400/4175/22.
06.12.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією" (далі Постанова № 1364), якою, зокрема, встановлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
В пункті 1 Постанови № 1364 встановлено, що до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються:
1)території можливих бойових дій
2)території активних бойових дій
3)території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси;
У переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.
В подальшому на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України наказом від 22 грудня 2022 року №309 Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердило Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
З матеріалів справи встановлено, що боржник Кіндрашівська сільська військова адміністрація Куп`янського району Харківської області зареєстрована за адресою: Харківська область, Куп`янський район, с. Кіндрашівка, вул. Вишнева, буд. 1.
Кіндрашівська сільська територіальна громада (код: UA63080070000080622) віднесена до територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси Дата початку бойових дій 01.07.2023, дата припинення бойових дій не зазначена.
Між тим, судом апеляційної інстанції встановлено, що оскаржувані постанови були винесені в місті Харків - старшим державним виконавцем рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шаровою Д.В.
Відповідно до вказаного Переліку станом на 01.10.2024 - Харківська міська територіальна громада (код: UA63120270000028556) не включена до територій активних бойових дій, або територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси. Згідно вказаного Переліку Харківська міська територіальна громада (код: UA63120270000028556) віднесена лише до територій можливих бойових дій (дата виникнення можливості бойових дій - 24.02.2022, дата припинення можливості бойових дій - відсутня).
Отже, Харківська міська територіальна громада розташована на території яка не відноситься до територій на якій ведуться активні бойові дії або яка є тимчасово окупованою територією, відповідно до Переліку.
При цьому, законодавча заборона, передбачена абзацом 15 пункту 102 розділу XIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про виконавче провадження", стосується саме місця (території) відкриття виконавчого провадження і місця (території), на якій будуть вживатися заходи примусового виконання рішення, а не місця реєстрації (розташування) боржника.
Законодавство не містить заборони вчиняти виконавчі дії щодо юридичної особи, місцезнаходженням (реєстрацією) якої є територія територіальної громади, яка включена до Переліку поза межами такої територій. Відповідна заборона стосується виключно території проведення виконавчих дій (відкриття виконавчих проваджень та вжиття заходів примусового виконання рішень).
Вказані висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 23.03.2023 у справі №905/2368/15, від 24.04.2023 у справі № 910/5953/17, від 10.05.2023 року у справі № 904/1708/22.
Враховуючи вказане, старший державний виконавець рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шарова Д.В. правомірно прийняла постанови від 01.10.2024 у виконавчому провадженні ВП № 76166311, оскільки місцем відкриття виконавчих проваджень та вжиття заходів примусового виконання рішень, зокрема, визначення розміру витрат виконавчого провадження та стягнення з боржника виконавчого збору є місце знаходження Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, а саме місто Харків.
Таким чином, в матеріалах справи відсутні докази, що відкриття виконавчого провадження та вчинення заходів примусового виконання рішень відбулося на території територіальних громад, що розташована на території на якій ведуться активні бойові дії або якає є тимчасово окупованою територією, відповідно до переліку.
Отже, встановивши, що відкриття виконавчого провадження та вжиття заходів примусового виконання рішення суду відбулося на території міста Харків, яке не віднесено до територій на якій ведуться активні бойові дії або якає є тимчасово окупованою територією відповідно до Переліку, колегія суддів дійшла висновку, що такі дії державного виконавця не порушують заборону, передбачену абзацом 15 пункту 10-2 розділу XIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про виконавче провадження".
Вказаний висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 10 травня 2023 року у справі № 904/1708/22.
Крім того, відповідно до абзацу 12 пункту 10-2 розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1404-VІІІ зупиняється у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, вчинення виконавчих дій у виконавчих провадженнях з виконання рішень(крім рішень за позовами фізичних осіб про стягнення заробітної плати, грошового забезпечення військовослужбовців, його перерахунку, щодо забезпечення військовослужбовців житлом),боржниками за якими є підприємства оборонно-промислового комплексу, визначені в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України,органи військового управління,з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, які входять до складу Збройних Сил України, рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги на території територіальних громад, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, або якщо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги здійснюється щодо нерухомого майна, яке є місцем постійного проживання такої фізичної особи і було знищено або пошкоджено внаслідок воєнних (бойових) дій.
За приписами статті 1 Закону України "Про оборону України" від 06 грудня 1991 року № 1932-XII до органів військового управління відносяться Міністерство оборони України, інші центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, Генеральний штаб Збройних Сил України, інші штаби, командування, управління, постійні чи тимчасово утворені органи у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, призначені для виконання функцій з управління, в межах їх компетенції, військами (силами), з`єднаннями, військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями, які належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, а також територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Наказом Міністерства оборони України від 20.05.2016 року № 270 затверджено Перелік органів військового управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.
При цьому, Кіндрашівська сільська військова адміністрація Куп`янського району Харківської області не ходить до вказаного переліку, а тому на неї, як на боржника не поширюються заборона встановлена положеннями абзацу 12 пункту 10-2 розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1404-VІІІ.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов до помилкового висновку щодо задоволення позову Кіндрашівської сільської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області.
Доводи позивача наведені у відзиві на апеляційну скаргу стосовно не залучення ФГ Клепки+ у якості сторони по справі, колегія суддів вважає безпідставним, оскільки предмет позову стосується порядку виконання рішення, в якому ФГ Клепки+ є стороною та стягувачем у виконавчому провадженні ВП №76166311, а тому рішення у справі впливає на права, свободи, інтереси, обов`язки - ФГ Клепки+.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими.
Таким чином, з огляду на викладене вище, колегія суддів приходить до висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2024 року прийнято з помилковим застосуванням норм матеріального права та підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Фермерського господарства "КЛЕПКИ+" задовольнити.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 21.10.2024 по справі № 520/27992/24 скасувати.
Прийняти постанову, якою у задоволенні позову Кіндрашівської сільської військової адміністрації Куп`янського району Харківської області до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Харківській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про скасування постанов- відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)Я.М. МакаренкоСудді(підпис) (підпис) С.П. Жигилій Т.С. Перцова
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2024 |
Оприлюднено | 26.12.2024 |
Номер документу | 124025449 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Макаренко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні