САМАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
Справа №205/236/24
2/206/2016/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.12.2024 року Суддя Самарського районного суду м. Дніпропетровська Румянцев О.П., розглянувши в порядку письмового провадження цивільну справу за позовною заявою Правобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, -
ВСТАНОВИВ:
08 січня 2024 року представник позивача звернувся до Ленінського районного суду м. Дніпропетровська із позовом до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. Ухвалою Ленінського районного суду м. Дніпропетровська від 26.02.2024 року дану справу передано за підсудністю до Дзержинського міського суду Донецької області. У зв`язку зі зміною територіальної підсудності 31.10 2024 року зазначену справу передано до Самарського районного суду м. Дніпропетровська. В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на те, що позивач довідкою органу соціального захисту населення від 28.03.2022 року №1204-5000525743 взята на облік як внутрішньо переміщена особа до АДРЕСА_1 . З травня 2023 року перебуває на обліку в органах соціального захисту населення як отримувач державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної допомоги на дітей одиноким матерям. 15.05.2023 року відповідач звернулась до Правобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради із заявою про призначення державної допомоги одиноким матерям. Відповідно до поданої заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги та необхідних документів, відповідачу була призначена державна допомога одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 1461,50 грн. щомісячно та державна соціальна допомога на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 2147,71 грн. щомісячно. Згідно даних верифікації відповідач в грудні 2022 року здійснила купівлю безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів в Заводському відділенні Акціонерного товариства Комерційний Банк «Приват Банк». Відповідачем при звернені до Управління подано недостовірні дані про доходи та майновий стан подано документи із свідомо неправдивими відомостями, а саме 15.05.2023 відповідач не зазначила в декларації інформацію про здійснення купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень протягом 12 місяців перед місяцем звернення. Враховуючи нововиявлені обставини, Управлінням було переглянуто рішення про призначення державної допомоги одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 та державної соціальної допомоги на період з 01.05.2023 по 31.10.2023, враховуючи вимоги пп. 2 п 35 Порядку призначення №1751 та пп.2 п.10 Порядку призначення №250, а саме: призначення державної допомоги одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 - допомога не призначається, державної соціальної допомоги на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 - допомога не призначається, про що 19.10.2023 складені відповідні рішення за даними верифікації. Управлінням було визначено обсяг надміру сплачених коштів державної допомоги одиноким матерям за період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 8769,00 грн. та державної соціальної допомоги за період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 12886,26 грн. Відповідачу були надіслані повідомлення від 25.10.2023 про припинення надання та повернення надміру виплачених коштів державних допомоги. 3 метою реалізації права відповідача щодо повернення бюджетних коштів у добровільному та досудовому порядку, на її адресу 28.11.2023 року повторно були надіслані повідомлення про припинення надання та повернення надміру перерахованих державних допомог з визначенням порядку їх сплати та банківських реквізитів Управління для самостійного їх повернення. Станом на момент подання позовної заяви до суду, відповідач добровільно повернула кошти в сумі 2000,00 грн., загальна сума заборгованості до повернення відповідачем складає 19655,26 грн. Просить суд стягнути з відповідача надміру виплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 19655,26 грн. та судовий збір.
01 листопада 2024 року ухвалою Самарського районного суду м. Дніпропетровська було прийнято справу до провадження в порядку спрощеного позовного провадження.
11 грудня 2024 року від відповідача надійшла заява, в якій вона зазначила, що не згодна з позовними вимогами. В обґрунтування заяви зазначила, що при поданні документів співробітники УПСЗН не повідомили їй, що не можна здійснювати обмін валюти. Дані кошти, які вона обмінювала на валюту, є коштами її батьків, які жили в м. Торецьк, та попросили її обміняти їх кошти.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про час і дату судового засідання повідомлений належним чином, в позовній заяві просив позовні вимоги задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з`явилася, про час і дату судового засідання повідомлена належним чином, про причини неявки суду не повідомила.
Дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку про необхідність задовольнити позовні вимоги з огляду на наступні підстави.
Судом встановлено, що 15.05.2023 року ОСОБА_1 звернулась до Правобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради із заявою про призначення державної допомоги одиноким матерям і малозабезпеченим сім`ям (а.с. 18-20).
Відповідно до поданої заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги та необхідних документів, відповідачу була призначена державна допомога одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 1461,50 грн. щомісячно, та державна соціальна допомога на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 2147,71 грн. щомісячно (а.с. 27-30).
Відповідно доч.1ст.16Закону України«Про верифікаціюта моніторингдержавних виплат»за результатамиверифікації орган,що здійснюєверифікацію тамоніторинг державнихвиплат,надає органам,що здійснюютьдержавні виплати,підтвердження відповідностінаданої реципієнтомінформації вимогамзаконодавства,що впливаютьна визначенняйого правана отриманнята розмірдержавних виплат,під часздійснення превентивноїверифікації аборекомендації щодо: 1)проведення додатковоїперевірки інформації,що міститьневідповідності; 2) усунення невідповідностей даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, володільцем, розпорядником та/або адміністратором яких є орган, що здійснює державні виплати.
Згідно даних верифікації відповідач в грудні 2022 року здійснила купівлю безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів в Заводському відділенні Акціонерного товариства Комерційний Банк «Приват Банк» (а.с. 24).
Частиною 3 ст. 16 Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» встановлено, що за результатами опрацювання наданих рекомендацій орган, що здійснює державні виплати, приймає рішення щодо:
1) призначення (перерахунку) державної виплати;
2) припинення нарахування та/або здійснення державної виплати;
3) поновлення нарахування та/або здійснення державної виплати;
4) усунення невідповідностей даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, володільцем, розпорядником та/або адміністратором яких є орган, що здійснює державні виплати.
Прийняття рішення про припинення державних виплат, а також про перегляд розміру або строку їх призначення приймається органом, що здійснює державні виплати, відповідно до законодавства, що регламентує здійснення державних виплат.
Відповідно доп.49Порядку призначенняі виплатидержавної допомогисім`ямз дітьми,затвердженого постановоюКМУ від27грудня 2001року №1751,особи,яким виплачуєтьсядержавна допомогасім`ям здітьми,зобов`язані повідомлятиорганам соціальногозахисту населенняпро змінувсіх обставин,які впливаютьна виплатутакої допомоги(зміниу складісім`ї,перевищення середньомісячногосукупного доходусім`ї тощо). Якщоотримувачам державноїдопомоги сім`ямз дітьми,якими поданодокументи ізсвідомо неправдивимивідомостями,не подановідомостей прозміни ускладі сім`ї,приховуються обставини,які впливаютьна призначенняі виплатудопомоги,було надмірувиплачено сумидопомоги,органи соціальногозахисту населення: визначаютьобсяг коштів,які підлягаютьповерненню,з місяцяпризначення державноїдопомоги сім`ямз дітьмита встановлюютьстроки їхповернення залежновід матеріальногостану сім`ї; повідомляють отримувачу державної допомоги сім`ям з дітьми про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення.
Відповідно доп.25Порядку призначенняі виплатидержавної соціальноїдопомоги малозабезпеченимсім`ям,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від24лютого 2003р.№250,якщо малозабезпеченоюсім`єю прихованоабо поданонедостовірні даніпро доходита майновийстан абоорганом соціальногозахисту населенняотримано інформаціюпро обставини,що вплинулина встановленняправа напризначення державноїсоціальної допомогита визначенняїї розміру,внаслідок чогонадміру виплаченокошти,органи соціальногозахисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів з місяця призначення державної соціальної допомоги та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану малозабезпеченої сім`ї.
Згідно з пп. 2 п. 35-2 Порядку №1751, Допомога на дітей одиноким матерям не призначається, якщо особи, які входять до складу сім`ї, протягом 12 місяців перед місяцем звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям здійснили на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень.
Відповідачем при зверненні до Управління подано недостовірні дані про доходи та майновий стан/подано документи із свідомо неправдивими відомостями, а саме 15.05.2023 року відповідач не зазначила в декларації інформацію про здійснення купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень протягом 12 місяців перед місяцем звернення.
На підставі вищевикладеного, позивачем було переглянуто рішення про призначення державної допомоги одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 та державної соціальної допомоги на період з 01.05.2023 по 31.10.2023, а саме призначення державної допомоги одиноким матерям на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 допомога не призначається, державної соціальної допомоги на період з 01.05.2023 по 31.10.2023 допомога не призначається, про що 19.10.2023 складені відповідні рішення за даними верифікації (а.с. 25-26).
Позивачем було визначено обсяг надміру виплачених сплачених коштів державної допомоги одиноким матерям за період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 8769,00 грн. та державної соціальної допомоги за період з 01.05.2023 по 31.10.2023 у розмірі 12886,26 грн. (а.с. 31-32).
Відповідачу буди надіслані повідомлення від 25.10.2023 року та від 28.11.2023 року про припинення надання та повернення надміру виплачених коштів державних допомог (а.с. 33-36).
Станом на момент подання позовної заяви до суду, відповідач добровільно повернула кошти в сумі 2000,00 грн., загальна сума заборгованості до повернення відповідачем складає 19655,26 грн.
Враховуючи те, що ОСОБА_1 при зверненні до Управління подала недостовірні дані про доходи та майновий стан/подано документи із свідомо неправдивими відомостями, а саме 15.05.2023 року не зазначила в декларації інформацію про здійснення купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень протягом 12 місяців перед місяцем звернення, внаслідок чого їй були надміру сплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 19655,26 грн., суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.
В обґрунтування своїх заперечень відповідач зазначила, що дані кошти належать не їй, а її батькам, втім доказів, які б підтверджували дану обставину нею не надано, таким чином зазначені заперечення судом до уваги не приймаються.
Згідно ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 2684,00 грн.
Керуючись ЗаконуУкраїни «Проверифікацію тамоніторинг державнихвиплат»,Порядком призначенняі виплатидержавної допомогисім`ямз дітьми,затвердженого постановоюКМУ від27грудня 2001року №1751,Порядком призначенняі виплатидержавної соціальноїдопомоги малозабезпеченимсім`ям,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від24лютого 2003р.№ 250, ст.ст.5-13,33-34,76-81,83,89,141,258-259,263-265,268,274-279ЦПК України, суддя -
ВИРІШИВ:
Позовні вимогиПравобережного управліннясоціального захистунаселення Дніпровськоїміської ради(м.Дніпро,вул.Трудова,буд.1-А,код ЄДРПОУ42788513)до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ,РНОКПП НОМЕР_1 )про стягненнянадмірно виплаченихкоштів державноїдопомоги надітей одинокимматерям тадержавної соціальноїдопомоги малозабезпеченимсім`ям задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Правобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради надмірно виплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 19655,26 грн.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь Правобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради судовий збір у розмірі 2684,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.П.Румянцев
Суд | Самарський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 27.12.2024 |
Номер документу | 124059864 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них |
Цивільне
Самарський районний суд м.Дніпропетровська
Румянцев О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні