Постанова
від 25.12.2024 по справі 620/8293/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/8293/24 Суддя (судді) першої інстанції: Бородавкіна С.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Штульман І.В.

суддів: Безименної Н.В.,

Черпака Ю.К.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Приватного підприємства "Ніжинський регіональний центр сервісу" на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2024 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Ніжинський регіональний центр сервісу" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправним податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИВ :

07 червня 2024 року, через підсистему «Електронний суд», Приватне підприємство "Ніжинський регіональний центр сервісу" (далі - позивач, ПП "НРЦС") звернулося в Чернігівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби (далі - ГУ ДПС) у Чернігівській області (далі - відповідач) про визнання протиправним податкового повідомлення-рішення від 21 травня 2024 року №8492/ж10/25-01-07-00.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2024 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що оспорюваним рішенням відповідач обґрунтовано наклав штрафні санкції на позивача ПП "НРЦС" за недекларування у звіті №20-ОПП 114 об`єктів, здійснивши розрахунок штрафної санкції за кожен об`єкт оподаткування або об`єкт, пов`язаний з оподаткуванням та не поставлений на облік у контролюючому органі.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ПП "НРЦС" подало апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального права, просить його скасувати і ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що у позивача відсутній умисел і вина у приховуванні об`єктів оподаткування від ГУ ДПС у Чернігівській області з метою ухилення від сплати податків. Кількість задекларованих ПП "НРЦС" земельних ділянок - 113 співпадає з кількістю земельних ділянок, які ГУ ДПС у Чернігівській області виявило у користуванні позивача, згідно додатку МПЗ-З до декларації з податку на прибуток за 2023 рік, а тому у ГУ ДПС у Чернігівській області відсутні підстави для застосуванні штрафних санкцій у зв`язку з відсутністю умислу і вини підприємства.

Відповідач заперечував проти апеляційної скарги ПП "НРЦС" у повному обсязі з підстав, зазначених у письмовому відзиві на апеляційну скаргу і зазначає, що рішення суду першої інстанції прийнято у відповідності до вимог законодавства.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, колегія суддів дійшла до висновку про залишення апеляційної скарги ПП "НРЦС" без задоволення, а оскаржуваного судового рішення - без змін, мотивуючи це слідуючим.

З матеріалів справи вбачається, і це правильно встановлено судом першої інстанції, що ПП "НРЦС" є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис. Позивач з 05 жовтня 2024 року перебуває на податковому обліку у ГУ ДПС у Чернігівській області (а.с.5-6, 57).

ГУДПС у Чернігівській області проведена документальна планова виїзна перевірка ПП "НРЦС" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2023 року, а також з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2023 року.

За результатами перевірки складено акт від 15 квітня 2024 року №5585/ж5/25-01-07-01-01 (далі - акт перевірки), у якому зазначено про допущені підприємством порушення, у тому числі, пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу (далі - ПК) України та Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588, а саме: ПП "НРЦС" в звіті 20-ОПП не задекларувало 114 об`єктів (а.с.63-97).

На підставі акту перевірки ГУДПС у Чернігівській області 21 травня 2024 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №8492/ж10/25-01-07-00, яким на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, пункту 117.1 статті 117 ПК України застосовано до ПП "НРЦС" штрафні санкції в сумі 116280,00 грн (по 1020,00 грн. за кожен незадекларований об`єкт) (а.с.41-42).

Вважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Чернігівській області протиправним, ПП "НРЦС" звернулося до суду з позовом за захистом охоронюваних законом прав та інтересів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Під час перевірки контролюючим органом встановлено наступне: «відповідно до договору суборенди земельної ділянки від 03 травня 2023 року, ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) надає, а суборендар ПП "НРЦ-Сервіс" приймає земельні ділянки площею 101,8062 гектарів сільськогосподарських угідь, що розташовані на території Височанської (колишня Новомлинська) сільської ради Ніжинського району Чернігівської області. Термін дії з 03 травня 2023 року на 2 роки та 8 місяців. Відповідно до договору суборенди земельної ділянки від 03 травня 2023 року, ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) надає, а суборендар ПП "Ніжинський регіональний центр сервісу" приймає земельні ділянки площею 17,2787 гектарів сільськогосподарських угідь, що розташовані на території Височанської (колишня Новомлинська) сільської ради Ніжинського району Чернігівської області. Термін дії з 03 травня 2023 року по 31 грудня 2025 року. Відповідно до договору суборенди земельної ділянки від 03 травня 2023 року, ФГ "Дія Н" (податковий номер 42832469) надає, а суборендар ПП "Ніжинський регіональний центр сервісу" приймає земельні ділянки площею 27,2639 гектарів сільськогосподарських угідь, що розташовані на території Височанської (колишня Новомлинська) сільської ради Ніжинського району Чернігівської області. Термін дії з 03 травня 2023 року на 2 роки та 8 місяців. Відповідно до договору інвестування від 03 травня 2023 року ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) надає, а інвестор ПП "Ніжинський регіональний центр сервісу" приймає земельні ділянки площею 50,9486 гектарів сільськогосподарських угідь, що розташовані на території Височанської (колишня Новомлинська) сільської ради Ніжинського району Чернігівської області. Термін дії з 03 травня 2023 року по 31 грудня 2025 року. Перелік 113 земельних ділянок (із зазначенням кадастрового номеру ділянки) підприємство навело в додатку МПЗ-З до декларації з податку на прибуток за 2023 рік. Вказані ділянки використані в господарській діяльності ПП "НРЦС" шляхом вирощування врожаю кукурудзи. Крім того, ПП "НРЦС" використовувало в господарській діяльності шляхом вирощування врожаю кукурудзи.».

Відповідно до пункту 22.1 статті 22 ПК України об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.

За правилами, встановленими пунктом 63.3 статті 63 ПК України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об`єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.

Відповідно до ПК України з метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів у контролюючих органах був розроблений Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 (далі - Порядок №1588).

Абзацом другим пункту 1.4 розділу І Порядку №1588 передбачено, що платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Згідно з пунктом 8.1 розділу VIII Порядку №1588 платник податків зобов`язаний повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.

Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - об`єкти оподаткування), є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами Податкового кодексу України (пункт 8.2 розділу VIII Порядку №1588).

Якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об`єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов`язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об`єкта у порядку, визначеному розділом VII цього Порядку (пункт 8.3 розділу VIII Порядку №1588).

Згідно з пунктом 8.1 розділу VIII Порядку №1588 платник податків зобов`язаний повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.

Якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об`єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов`язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об`єкта у порядку, визначеному розділом VII цього Порядку (пункт 8.3 розділу VIII Порядку №1588).

Абзацом першим пункту 8.4 розділу VIII Порядку №1588 передбачено, що повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У повідомленні за формою №20-ОПП надається інформація про всі об`єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Застосовуючи наведені норми права, Верховний Суд у постанові від 21 липня 2020 року (справа №826/14197/17) дійшов висновку, що платник податків зобов`язаний подавати повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП кожного разу після реєстрації, створення чи відкриття нових об`єктів оподаткування або об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

Крім того, ПП "НРЦС" використовувало в господарській діяльності вантажний автомобіль марки "DAF", НОМЕР_3, НОМЕР_2, який був придбаний 19 червня 2019 року в ТОВ "Рівне Кар" (податковий номер 42415949), та проданий 11 травня 2022 року. ПП "НРЦ-Сервіс" в порушення пункту 63.3 статті 63 ПК України та Порядку №1588, не подано повідомлення про об`єкти (за формою №20-ОПП), а саме: 113 земельних ділянок та 1 (один) вищезазначений вантажний автомобіль "DAF".

Відповідно до пункту 117.1 статті 117 ПК неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

Згідно пункту 113.3 статті 113 ПК України у разі вчинення платником податків двох або більше порушень іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

При цьому, пунктом 113.8 статті 113 ПК України визначено, що за одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої цим Кодексом та іншими законами України.

Отже, невиконання платником податків такого податкового обов`язку є підставою для притягнення його до відповідальності відповідно до статті 117 ПК України за кожне порушення.

Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 11 квітня 2023 року у справі №260/2584/21.

Колегія суддів погоджується висновком суду першої інстанції, що відповідач оспорюваним рішенням обґрунтовано наклав на позивача штрафні санкції за недекларування у звіті №20-ОПП щодо 114 об`єктів, здійснивши розрахунок штрафної санкції за кожен об`єкт оподаткування або об`єкт, пов`язаний з оподаткуванням та не поставлений на облік у контролюючому органі.

Щодо посилання ПП "НРЦС" на те, що ним у додатку МПЗ-З до декларації з податку на прибуток за 2023 рік було відображено 114 спірних об`єктів, а тому до позивача не повинні застосовуватися штрафні санкції, колегія суддів вважає дані твердження апелянта помилковими, оскільки вищезазначеними нормами права чітко встановлення подання форм №20-ОПП, а не додатку МПЗ-З до декларації з податку на прибуток за відповідний рік.

Враховуючи наведене, колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про правомірність накладення відповідачем на позивача штрафних санкцій, а отже рішення суду першої інстанції прийнято у відповідності до вимог законодавства, а апеляційна скарга Приватного підприємства "Ніжинський регіональний центр сервісу" є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Судовою колегією враховується, що згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Ніжинський регіональний центр сервісу" - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2024 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.В. Штульман

Судді: Н.В. Безименна

Ю.К. Черпак

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124083757
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —620/8293/24

Постанова від 25.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Штульман Ігор Володимирович

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Штульман Ігор Володимирович

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Штульман Ігор Володимирович

Рішення від 06.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні