Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
27 грудня 2024 року Справа №200/1552/23
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23 за позовом ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до
1) Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3)
2) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (адреса вул. Свободи, 5 м. Слов`янськ Донецької області, 84122, ЄДРПОУ 41325231)
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23 позов ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1) Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) 2) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (адреса вул. Свободи, 5 м. Слов`янськ Донецької області, 84122, ЄДРПОУ 41325231) про визнання протиправними дій Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про припинення нарахування страхових виплат ОСОБА_1 з 01.09.2016р. по 31.03.2018р. та з 01.09.2022 року по даний час, зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відновити нарахування страхових виплат та виплатити ОСОБА_1 заборгованість по щомісячним страховим виплатам за період, починаючи з 01.09.2016р. по 31.03.2018р. та з 01.09.2022 року по даний час, задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Слов`янського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області від 13 вересня 2022 року № 14022/312562/6713/30 щодо припинення ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року. Визнано протиправними дії Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області щодо припинення виплати ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) нарахованої суми щомісячних страхових виплат за період з 01 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) поновити нарахування та виплату щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ), та виплатити заборгованість зі щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року по день поновлення виплат. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) виплатити ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 )) заборгованість зі щомісячних страхових виплат за період з 01 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року з урахуванням раніше виплачених сум. В іншій частині позовних вимог у задоволенні відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (місцезнаходження: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) на користь ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 858 (вісімсот п`ятдесят вісім) гривень 88 копійок.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 05 вересня 2023 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23залишено без змін.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23 набрало законної сили 05 вересня 2023 року.
Ухвалою від 25 вересня 2023 року суд відмовив у задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до 01 січня 2024 року.
26 вересня 2023 року Донецьким окружним адміністративним судом у справі № 200/1552/23 були видані виконавчі листи про:
- зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) поновити нарахування та виплату щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ), та виплатити заборгованість з щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року по день поновлення виплат;
- зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) виплатити ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 )) заборгованість зі щомісячних страхових виплат за період з 01 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року з урахуванням раніше виплачених сум;
- стягнення за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (місцезнаходження: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) на користь ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 858 (вісімсот п`ятдесят вісім) гривень 88 копійок.
22 лютого 2024 року позивач до суду надав заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23.
Ухвалою суду від 27 лютого 2024 року заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/1552/23 задоволено. Встановлено судовий контроль за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (адреса: 84121, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) подати до 29 березня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі №200/1552/23 за позовом ОСОБА_1 до 1) Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області 2) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 02 квітня 2024 року прийнято звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі №200/1552/23.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2024 року у справі № 200/1552/23 апеляційну скаргу адвоката Гуревича Родіона Геннадійовича, що діє в інтересах ОСОБА_1 на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2024 року у справі № 200/1552/23 задоволено. Скасовано ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2024 року у справі № 200/1552/23. Відмовлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області в прийнятті звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 від 29 березня 2024 року. Встановлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області новий строк для надання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області подати звіт до Донецького окружного адміністративного суду про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23 в строк три місяці з дня отримання цієї постанови.
13 вересня 2024 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області до суду подано звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23.
Ухвалою суду від 20 вересня 2024 року Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецької області відмовлено у прийнятті звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23. Встановлено новий строк для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (адреса: 84121, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010) подати до 20 грудня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 за позовом ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1) Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3), 2) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (адреса вул. Свободи, 5 м. Слов`янськ Донецької області, 84122, ЄДРПОУ 41325231) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а також докази фактичної виплати ОСОБА_1 заборгованості за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року, та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року в сумі 261541,64 грн. У разі відсутності фактичної виплати коштів, надати письмові пояснення щодо причин такої невиплати.
20 грудня 2024 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області до суду подано звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23.
У вказаному звіті Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області зазначає, що рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 виконано в повному обсязі в межах функціональних повноважень та нормативно-правового поля. Зазначає, що Головним управлінням з урахуванням індексації страхових виплат, проведено розрахунок заборгованості зі щомісячних страхових виплат ОСОБА_1 за період з 01.09.2016 по 31.03.2018 з урахуванням раніше виплачених сум, та з 01.09.2022 по 31.01.2024 в сумі 261541,64 грн. Доплата за рішенням суду в сумі 261541,64 грн. в силу положень Бюджетного кодексу України виплачується за рахунок закріпленого законодавством бюджету як джерела фінансування. Страхові виплати на виконання рішення суду здійснюються Головним управлінням виключно за рахунок коштів Державного бюджету. Інших фінансових джерел, крім зазначених, для здійснення виплат Головним управлінням законодавством не передбачено. Виділення коштів із державного бюджету на фінансування означеної категорії виплат до повноважень керівника територіального органу Пенсійного фонду України не входять. Головним розпорядником коштів по соціальним видаткам є Міністерство соціальної політики України. Цільові кошти у 2023 2024 роках на виплату заборгованості на рішення суду стосовно ОСОБА_1 з бюджету не виділялись та до бюджету Головного управління не закладались. Статтями 72, 73 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» кошти Пенсійного фонду України не включаються до складу Державного бюджету України, їх використання на цілі, не передбачені Законом №1058, забороняється. Видатків для фінансування заборгованості з страхових виплати за рішеннями суду у бюджеті Пенсійного фонду України на 2024 рік, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2024 року № 1156, за окремою бюджетною програмою не передбачено. Таким чином, виплата нарахованої доплати по страховим виплатам за період з 01.09.2016 року по 31.03.2018 року з урахуванням раніше виплачених сум, та з 01.09.2022 року по 31.01.2024 року в сумі 261541,64 грн., буде фактично здійснена після отримання відповідного фінансового ресурсу з Державного бюджету України. Зі свого боку, в межах власної компетенції та з метою забезпечення повного виконання рішення суду Головним управлінням на адресу розпорядника коштів вищого рівня - Пенсійного фонду України було спрямовано листи з проханням виділити кошти на проведення передбачених у поточному бюджетному році вищеозначених розрахунків, а саме від 29.03.2024 № 0500-0501-5/30931, від 16.12.2024 0500-0401-5/120333 (листи додаються). Станом на теперішній час отримана відповідь від Пенсійного фонду України щодо можливостей виплати заборгованості згідно законодавства від 05.04.2024 № 2800- 040203-9/20764. Отже, Головним управлінням вжито заходи з метою повного виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 в частині виплати нарахованої заборгованості у межах власної компетенції та діючого законодавства. Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області просить прийняти звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 та завершити процедуру судового контролю.
На підтвердження обставин, зазначених у звіті Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області надано наступні докази: лист від 29.03.2024 року № 0500-0501-5/30931 щодо запиту коштів на виконання рішення суду по справі ОСОБА_1 ; лист відповідь Пенсійного фонду України від 05.04.2024 року № 2800-040203-9/20764; план доходів і видатків Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на 2024 рік; витяг з реєстру судових рішень; витяг з електронної особової справи ОСОБА_1
20 грудня 2024 року від представника позивача до суду надійшло клопотання, в якому останній, з урахуванням того, що суд вже двічі відмовляв у прийнятті звіту відповідача у зв`язку із неналежним виконанням судового рішення, просить з метою ефективного захисту конституційного права позивача на соціальний захист та належного виконання рішення суду на підставі ч. 3 ст. 382-3 КАС України змінити спосіб виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15.05.2023 року у справі №200/1552/23 шляхом його зміни на стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 заборгованості по страховим виплатам у розмірі 261541 грн. 64 коп. Також просить відмовити у прийнятті звіту відповідача щодо виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15.05.2023р. справа №200/1552/23.
З урахуванням змін, внесених Законом України від 21.11.2024 № 4094-IX до Кодексу адміністративного судочинства України в частині положень щодо судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, ухвалою суду від 23 грудня 2024 року визначено, що питання щодо прийняття або відмови у прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23, а також питання щодо зміни способу виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 буде розглянуто 27 грудня 2024 року в порядку письмового провадження. Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області запропоновано надати у строк до 26 грудня 2024 року докази, які підтверджують відсутність бюджетних асигнувань у суб`єкта владних повноважень для виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 та вжиття його керівником всіх необхідних заходів для встановлення таких бюджетних асигнувань.
Ухвалою суду від 25 грудня 2024 року відмовлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області у задоволенні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, а також проведення судового засідання в режимі відеоконференції в адміністративній справі № 200/1552/23.
25 грудня 2024 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшов відзив на клопотання про зміну способу і порядку виконання судового рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року по справі №200/1552/23, в якому Головне управління зазначає, що згідно з положеннями частин першої, третьої статті 378 КАС України, підставою для застосування правил цієї норми є настання обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі, ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, а для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин. Тобто, зміна способу і порядку виконання рішення суду - це прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими судом. Отже, суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, однак не змінюючи при цьому його змісту, або ж відмовити в задоволенні такої заяви. Головне управління не відмовляється виплачувати позивачу суму перерахованої заборгованості зі щомісячних страхових виплат у відповідності до рішення суду. Представником позивача у клопотанні про зміну способу та порядку виконання судового рішення не наведено конкретних обставин, що унеможливлюють та ускладнюють виконання судового рішення у справі № 200/1552/23. Головне управління не відмовляється виконувати рішення, на виконання рішення суду визначена сума заборгованості зі щомісячних страхових виплат та здійснено виплату страхових виплат позивачу, які проводяться шляхом включення до сформованої відомості на виплату місячного розміру страхових виплат в розмірі 12370,54 грн. Виділення коштів із державного бюджету на фінансування означеної категорії виплат до повноважень керівника територіального органу Пенсійного фонду України не входять. виплата нарахованої доплати зі страхових виплат в сумі 261541,64 грн., буде фактично здійснена після отримання відповідного фінансового ресурсу з Державного бюджету України. Резолютивна частина рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі №200/1552/23 має зобов`язальний характер, однак судом першої інстанції при розгляді вказаної справи не вирішувалися позовні вимоги майнового характеру щодо стягнення певної суми коштів і, як наслідок, не перевірялася правильність нарахування заборгованості зі страхових виплат позивачу. Змінивши спосіб виконання рішення суду із зобов`язання здійснити виплату заборгованості зі щомісячних страхових виплат на стягнення конкретної суми цієї заборгованості з визначенням певного періоду, суд першої інстанції, фактично змінить рішення по суті з виходом при цьому за межі позовних вимог та має вирішити питання, що не було предметом дослідження судом при розгляді справи по суті, що не передбачено статтею 378 КАС України. Стягнення конкретних сум заборгованості зі щомісячних страхових виплат не було предметом позовних вимог та способом відновлення порушених прав, тобто неможливо змінити спосіб та порядок виконання рішення суду у спосіб, який просить представник позивача, адже запропонований останнім спосіб виконання судового рішення фактично змінює зміст резолютивної частини судового рішення у справі №200/1552/23. Враховуючи те, що фактично єдиною причиною, яка ускладнює виконання рішення суду, є неналежне фінансування державою витрат по виплаті страхових виплат, Головне управління вважає безпідставними аргументи представника позивача, наведені в його клопотанні про наявність правових підстав для зміни способу та порядку виконання рішення суду у справі. Головне управління просить відмовити в задоволені клопотання представника позивача у повному обсязі.
Розглянувши звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та надані сторонами клопотання та заперечення, суд зазначає наступне.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Частиною другою статті 14 КАС України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Нормами частини третьої зазначеної статті передбачено, що невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частини 1 статті 382 КАС України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
В адміністративних справах з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг за письмовою заявою заявника суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати звіт про виконання судового рішення.
Суд зазначає, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23, зокрема, зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області поновити нарахування та виплату щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року ОСОБА_1 та виплатити заборгованість зі щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року по день поновлення виплат, а також виплатити ОСОБА_1 заборгованість зі щомісячних страхових виплат за період з 01 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року з урахуванням раніше виплачених сум.
Судом встановлено, що на виконання зазначеного рішення суду Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області поновлено нарахування ОСОБА_1 щомісячних страхових виплат, що підтверджується витягом з електронної особової справи ОСОБА_1 . Відповідно до зазначеного витягу з електронної особової справи ОСОБА_1 виплати позивачу фактично здійснюються з 01 грудня 2023 року в сумі 11458,45 грн., з березня 2024 року в сумі 12370,54 грн.
Крім того, Головним управлінням розраховано суму заборгованості зі страхових виплат за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року, та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року (по день поновлення виплат), яка складає 261541,64 грн., що підтверджується наданою Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області Інформацією для проведення призначення страхових виплат за рішенням суду від 16.05.2023 року по справі № 200/1552/23 ОСОБА_1 .
Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області на адресу Пенсійного фонду України направлено лист від 29.03.2024 року № 0500-0501-5/30931, в якому Головне управління просить вирішити питання виділення коштів на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16.05.2023 по справі № 200/1552/23 в сумі 261 541,64 грн.
У відповідь на лист Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 29.03.2024 року № 0500-0501-5/30931 Фінансово-економічний департамент Пенсійного фонду України лист від 05.04.2024 року № 2800-040203-9/20764 наступного змісту: «Судові рішення, що набрали законної сили, виконуються органами Пенсійного фонду України відповідно до визначених зобов`язань, які конкретизовані у мотивувальній та результативній частинах, в установлених законодавством порядку. Якщо зобов`язання, покладені рішенням суду на органи Пенсійного фонду України, не визначають окремого порядку проведення перерахунку/виплати страхових виплат, такий перерахунок/виплата страхових виплат проводиться з урахуванням вимог законодавства. Пунктом 9 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що особливості здійснення страхових виплат за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам визначаються Кабінетом Міністрів України. Виплата страхових виплат внутрішньо переміщеним особам здійснюється відповідно Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від08.06.2016 №365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» (далі Постанова №365). Виплату щомісячної страхової виплати за минулий період можливо буде провести з урахуванням норм Постанови №365 на умовах окремого порядку, після прийняття цього порядку Кабінетом Міністрів України. Разом з тим повідомляємо, що Верховний Суд у постановах від 07.11.2019 у справі №420/70/19 (реєстраційний номер в ЄДРСР 85450386), від 23.04.2020 у справі №560/523/19 (реєстраційний номер в ЄДРСР 88886054) та від 24.01.2018 у справі №405/3663/13-а (реєстраційний номер в ЄДРСР 71834551) дійшов висновку, що невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Накладання штрафу у такому випадку жодним чином не захищає право особи на отримання бюджетних коштів.».
Отже, на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 у справі № 200/1552/23 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_1 поновлено нарахування та виплату страхових виплат з 01 грудня 2023 року. Проте, заборгованість за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року, та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року (по день поновлення виплат), яка складає 261541,64 грн., до теперішнього часу не виплачена.
Як вбачається зі звіту, суб`єкт владних повноважень вчинив певні залежні від нього дії для виконання судового рішення, проте таке рішення не виконано у повному обсязі.
У рішенні від 30 червня 2009 року №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз.1 пп.3.2 п.3, абз.2 п.4 мотивувальної частини).
У рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі «Горнсбі проти Греції» суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п. 40).
В рішеннях Європейського суду з прав людини у справах Алпатов та інші проти України, Робота та інші проти України, Варава та інші проти України, ПМП «Фея» та інші проти України (якими встановлено порушення п. 1 ст. 6, ст. 13 Конвенції та ст. 1 Першого протоколу до Конвенції) звернута увага на те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення; виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою, є головною стадією правосуддя. Це повністю узгоджується з положеннями статті 129-1 Конституції України.
Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених ст. 6 цієї Конвенції, ст. 129-1 Конституції України, ст. ст. 14, 370 Кодексу адміністративного судочинства України.
В адміністративному судочинстві обов`язковість виконання судового рішення має особливо важливе значення, оскільки, виходячи із завдань адміністративного судочинства щодо ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, судовий захист може вважатися ефективним лише за умови своєчасного та належного виконання судового рішення, зазвичай, боржником в якому є держава в особі її компетентних органів, а тому адміністративні суди, які, здійснюючи судовий контроль та застосовуючи інші пов`язані процесуальні засоби, повинні максимально сприяти реалізації конституційної засади обов`язковості судового рішення.
Зазначені висновки суду узгоджуються із позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 1 лютого 2022 року у справі № 420/177/20 та ухвалах від 26 січня 2021 року у справі № 611/26/17, від 7 лютого 2022 року у справі № 200/3958/19-а.
З матеріалів справи вбачається, що рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі №200/1552/23 в частині виплати заборгованості зі страхових виплат за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року, та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року в сумі 261541,64 грн. є невиконаним.
Отже, за наслідками розгляду поданого Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту та доданих до нього матеріалів, зважаючи на обов`язковість виконання судового рішення, суд дійшов висновку щодо відмови у його прийнятті.
Частиною 3 статті 382-3 КАС України визначено, що у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Половина суми штрафу стягується на користь заявника, інша половина - до Державного бюджету України (частина 4 статті 382-3 КАС України).
Частиною 5 статті 382-3 КАС України передбачено, що суд за клопотанням суб`єкта владних повноважень може зменшити розмір штрафу або звільнити від його сплати на підставі доказів, що підтверджують здійснення керівником такого суб`єкта владних повноважень дій, які спрямовані на виконання судового рішення та які, на переконання суду, на момент розгляду звіту є достатніми і вичерпними.
Якщо судове рішення стосується здійснення виплат (пенсійних, соціальних тощо), суд може зменшити розмір штрафу або звільнити від його сплати на підставі доказів, які підтверджують відсутність бюджетних асигнувань у суб`єкта владних повноважень та вжиття його керівником всіх необхідних заходів для встановлення таких бюджетних асигнувань, які, на переконання суду, на момент розгляду звіту є достатніми і вичерпними.
Згідно зі статтями 23 та 116 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України є порушенням бюджетного законодавства.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 31.08.2009 № 21-2 затверджено Порядок розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України.
Пунктом 4 розділу ІІ цього Порядку визначено, що кошти Державного бюджету України передбачаються в бюджеті Пенсійного фонду в обсягах, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік. У структурі доходів бюджету Пенсійного фонду до складу коштів Державного бюджету України входять асигнування державного бюджету у плановому періоді, зокрема, на погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду.
Відповідно до п. 7 розділу ІІ Порядку за рахунок коштів Державного бюджету України здійснюються видатки, фінансування яких згідно із законодавством забезпечується за рахунок коштів державного бюджету.
Видатки на погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду, виданими або ухваленими після набрання чинності Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» (далі - рішення суду), плануються в межах коштів Державного бюджету України, передбачених у Державному бюджеті України на фінансування пенсійних програм. Черговість виплат на виконання рішень суду визначається датою набрання ними законної сили.
Як вбачається з плану доходів та видатків Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на 2024 рік, доходи складають 18258 007,70 грн., в тому числі погашення заборгованості з пенсійних виплат (щомісячного довічного грошового утримання) за рішеннями суду 7211,0 грн.; видатки 65989767,30 грн., в тому числі погашення заборгованості з пенсійних виплат (щомісячного довічного грошового утримання) за рішеннями суду 7211,0 грн.
Згідно з пунктом 1 Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 22 грудня 2014 року № 28-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 21 грудня 2022 року № 28-2) (далі Положення № 28-2), Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головне управління Фонду) є територіальними органами Пенсійного фонду України (далі - Фонд). Головні управління Фонду підпорядковуються Фонду та разом з управліннями Фонду в районах, містах, районах у містах, а також об`єднаними управліннями (далі - управління Фонду) утворюють систему територіальних органів Фонду.
Відповідно до пункту 4 Положення № 28-2, Головне управління Пенсійного фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: планує у відповідному регіоні доходи та видатки коштів Фонду, у межах своєї компетенції забезпечує виконання бюджету Фонду; (підпункт 2); організовує роботу управлінь Фонду щодо призначення (перерахунку) і виплати пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат відповідно до законодавства (підпункт 3); забезпечує своєчасну та у повному обсязі виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання, здійснює страхові виплати та надає соціальні послуги відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та інші виплати, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, в межах обсягів фінансування цих виплат (підпункт 4).
Відповідно до пункту 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 (далі Положення № 280), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню.
Відповідно до пункту 4 Положення № 280, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: розробляє проект бюджету Пенсійного фонду України та подає його Міністрові соціальної політики для внесення в установленому порядку на розгляд Кабінетові Міністрів України, здійснює ефективний розподіл фінансових ресурсів для пенсійного забезпечення, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до закону, забезпечує своєчасне та у повному обсязі фінансування виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат і соціальних послуг, які згідно із законодавством проводяться за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством, складає звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України (підпункт 4); організовує, координує та контролює роботу територіальних органів щодо: забезпечення своєчасної та у повному обсязі виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до закону та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством (підпункт 6).
Отже, з наведеного вбачається, що Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відповідно до покладених на нього завдань забезпечує своєчасну та у повному обсязі виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання, здійснює страхові виплати та надає соціальні послуги відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та інші виплати, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, в межах обсягів фінансування цих виплат. Своєчасне та у повному обсязі фінансування таких виплат здійснює Пенсійний Фонд України.
Як вбачається зі звіту та доданих до нього документів, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області з метою виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 здійснювалися запити до Пенсійного фонду України щодо виділення коштів на виплату заборгованості ОСОБА_1 , проте такі кошти виділені не були.
Наведене свідчить про відсутність коштів у Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на виплату ОСОБА_2 заборгованості з пенсійних виплат на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23, водночас матеріали справи містять докази щодо вжиття відповідачем певних заходів з метою виконання рішення суду в частині виплати цієї заборгованості (запити коштів у розпорядника вищого рівня на виконання рішення у справі № 200/1552/23), і такі докази, на думку суду, є достатніми для звільнення керівника суб`єкта владних, відповідального за виконання рішення суду у справі № 200/1552/23, від накладення штрафу.
Щодо клопотання позивача про зміну способу виконання судового рішення, суд зазначає наступне.
Частиною 3 статті 382-3 КАС України визначено, що у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення.
Суд розглядає питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення за правилами статті 378 цього Кодексу (частина 9 статті 382-3 КАС України).
Відповідно до частини 1 статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Частиною 3 статті 378 КАС України визначено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Невиконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, яке набрало законної сили, щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг протягом двох місяців з дня набрання законної сили судовим рішенням є самостійною підставою для зміни способу і порядку виконання такого судового рішення шляхом стягнення з такого суб`єкта владних повноважень відповідних виплат.
Суд зазначає, що рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 стосується щомісячних страхових виплат, набрало законної сили 05 вересня 2023 року. Вказане рішення виконано частково, в частині поновлення нарахування та виплати щомісячних страхових виплат ОСОБА_1 , проте, в частині виплати заборгованості зі щомісячних страхових виплат ОСОБА_1 за період з 01.09.2016 року по 31.03.2018 року та з 01.09.2022 року по 30.11.2023 залишається невиконаним.
Згідно з наданою Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області Інформацією для проведення призначення страхових виплат за рішенням суду від 16.05.2023 року по справі № 200/1552/23 ОСОБА_1 сума заборгованості зі страхових виплат за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року, та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року (по день поновлення виплат), яка складає 261541,64 грн.
Як зазначає Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у відзиві на клопотання представника позивача щодо зміни способу виконання рішення суду, єдиною причиною, яка ускладнює виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23, є неналежне фінансування державою витрат по виплаті страхових виплат.
Отже, відсутність відповідного фінансування Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області з боку розпорядника бюджетних коштів вищого рівня є обставиною, що істотно ускладнює виконання рішення у справі № 200/1552/23.
Зважаючи на тривале (понад рік) невиконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 в частині виплати заборгованості зі щомісячних страхових виплат ОСОБА_1 за період з 01.09.2016 року по 31.03.2018 року та з 01.09.2022 року по 30.11.2023 року, а також наявність обставин, що істотно ускладнюють його виконання, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення клопотання позивача щодо зміни способу виконання цього рішення в частині зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області виплатити заборгованість з щомісячних страхових виплат з 01 вересня 2022 року по день поновлення виплат та зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області виплатити ОСОБА_1 заборгованість зі щомісячних страхових виплат за період з 01 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року з урахуванням раніше виплачених сум на стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 заборгованості зі щомісячних страхових виплат за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року та з 01 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року у розмірі 261541 грн. 64 коп.
Суд не бере до уваги посилання Головного управління Пенсійного фонду України на те, що правильність нарахування заборгованості зі страхових виплат ОСОБА_1 судом не перевірялася, оскільки не вирішувалися позовні вимоги майнового характеру щодо стягнення певної суми коштів. Суд зазначає, що заборгованість за вказані періоди розрахована Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області та підтверджується Інформацією для проведення призначення страхових виплат за рішенням суду від 16.05.2023 року по справі № 200/1552/23, в якій зазначено періоди нарахування та суми виплат (з розбивкою по місяцях). Вказаний розрахунок позивачем не оспорюється.
Відповідач, заперечуючи проти зміни способу виконання судового рішення посилається на висновки Верховного Суду, викладені зокрема у постановах від 7 березня 2018 року у справі № 456/953/15-а, від 16 липня 2020 року у справі №130/2176/17, від 11 листопада 2020 року у справі №817/628/15 та від 17 лютого 2021 року у справі №295/16238/14-а, від 24 грудня 2014 року у справі №21-506а14, в яких зазначено, що зміна способу виконання не має змінювати (зачіпати) суті самого судового рішення, а також висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 10 липня 2018 року у справі №490/9519/16-а, в якому зазначено, що змінивши спосіб виконання такої постанови із зобов`язання виплатити зазначені соціальні виплати на стягнення суми цих виплат, буде змінено постанову по суті, з виходом при цьому за межі позовних вимог та вирішенням питання, що не було предметом дослідження судом при розгляді справи по суті.
Суд зазначає, що вказані висновки у даному випадку не є актуальними та не є застосовними з огляду на зміни, внесені Законом України від 21.11.2024 № 4094-IX до Кодексу адміністративного судочинства України в частині положень щодо судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах.
Частиною 3 статті 3 КАС України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Суд зауважує, що частиною 3 статті 382-3 КАС України визначено, що у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд додатково може за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення.
Водночас, частиною 3 статті 378 КАС України визначено, що невиконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, яке набрало законної сили, щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту та пільг протягом двох місяців з дня набрання законної сили судовим рішенням є самостійною підставою для зміни способу і порядку виконання такого судового рішення шляхом стягнення з такого суб`єкта владних повноважень відповідних виплат.
Отже, за наслідками розгляду звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 200/1552/23, суд дійшов висновку про відмову у його прийнятті зі звільненням керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, а також задоволення клопотання позивача про зміну способу виконання судового рішення в частині виплати заборгованості зі страхових виплат.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 297, 382 382-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1.Відмовити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецької області у прийнятті звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23.
2.Звільнити керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від сплати штрафу.
3.Задовольнити клопотання ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23.
4.Змінити спосіб виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 200/1552/23 за позовом ОСОБА_1 (адреса АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1) Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010; 84122, м. Слов`янськ, пл. Соборна,3) 2) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (адреса вул. Свободи, 5 м. Слов`янськ Донецької області, 84122, ЄДРПОУ 41325231) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, встановивши новий спосіб виконання судового рішення в частині виплати заборгованості зі щомісячних страхових виплат:
«Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, ЄДРПОУ 13486010) на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) заборгованість зі щомісячних страхових виплат за період з 1 вересня 2016 року по 31 березня 2018 року та з 1 вересня 2022 по 30 листопада 2023 року у розмірі 261541 (двісті шістдесят одна тисяча п`ятсот сорок одна) грн. 64 коп.»
5.Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справа була розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
6.Повний текст ухвали складений та підписаний 27 грудня 2024 року.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124118472 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні