Рішення
від 27.12.2024 по справі 300/5682/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" грудня 2024 р. справа № 300/5682/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Тимощука О.Л., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області ро визнання відмови протиправною та зобов`язання до вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (надалі, також - позивач, ФОП ОСОБА_1 ) 19.07.2024 звернувся в суд з позовною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (надалі, також відповідач, ГУ Держпродспоживслужби в області), в якій просить:

- визнати протиправним повідомлення Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області «Про відмову у реєстрації техніки» від 17.06.2024 за №Вих-04/3192-24, №Вих-04/3193-24, №Вих-04/3194-24, №Вих-04/3202-24;

- зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області вчинити дії по реєстрації техніки та зареєструвати за фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , транспортні засоби згідно додатку документів, долучених до заяви від 12.06.2024:

1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_2 ;

2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705;

3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер НОМЕР_3 ;

4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області подано заяву про реєстрацію транспортних засобів, а саме: 1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059; 2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705; 3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер 929587; 4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223, однак відповідачем відмовлено у такій реєстрації, оскільки дана техніка немає ідентифікаційно-облікових табличок та сертифіката відповідності. Вважаючи протиправною відмову відповідача у реєстрації вказаних транспортних засобів, позивач через свого представника звернувся до суду з цим позовом з метою захисту порушеного права.

Ухвалою суду від 24.07.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення виявлених недоліків шляхом долучення платіжного документа про підтвердження доплати судового збору за звернення до суду з цією позовною заявою у розмірі 6 056 (шість тисяч п`ятдесят шість) гривень 00 копійок (а.с.62,63).

Представником позивача недоліки позовної заяви усунуто у строк, встановлений судом.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи, відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с.69,70).

Пунктом 5 цієї ухвали судом витребувано у Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області належним чином засвідчені копії письмових доказів:

- вичерпний перелік матеріалів щодо відмови в реєстрації транспортних засобів:

1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059;

2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705;

3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер 929587;

4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223.

Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області скористалося правом подання відзиву на позовну заяву, який разом із витребуваними доказами отримано судом 23.08.2024 (а.с.77-140). У відзиві представник відповідача проти задоволення позовних вимог фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 заперечила. Зазначила, що процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин визначено Порядком відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. №694. Вказала, що 12.06.2024 року фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області подано заяву про реєстрацію транспортних засобів, а саме: - машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059; - машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705; - трактор колісний МТЗ-80.1, 1995 року випуску, заводський номер 929587; - причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223. Відповідно до наданого позивачем листа Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області від 24.02.2023, №Вих-12/826-23 дані транспортні засоби були зняті з обліку у зв`язку з вибракуванням (списанням), а отже відповідно до пункту 19 Порядку обліково-ідентифікаційні таблички та свідоцтво про реєстрацію машин повинні були бути здані до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представником позивача 29.08.2024 подано відповідь на відзив (а.с.137-140). Так, у відповіді на відзив представник відповідача вказав, що у висновках спеціаліста з обстеження ідентифікаційних номерів та супровідних документів на предмет фальсифікації зазначено, що обліково-ідентифікаційні таблички в наявності, ознак фальсифікації чи механічного втручання не виявлено. Оскільки, ідентифікаційні номери з якихось причин не здані до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області та не знищені, відповідач допускає факт можливості порушення іншим державним органом, як підставу для відмови у реєстрації даних транспортних засобів, або вони сфальсифіковані, що суперечить висновку спеціаліста про те, що на момент огляду машина комплектна. Отже, будь які припущення не є належним та допустимим доказом для відмови у реєстрації оскаржуваних транспортних засобів.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив такі обставини.

При дослідженні матеріалів справи судом встановлено, що позивачем взято участь у електронному аукціоні на предмет «вторинної металевої відновленої сировини (металобрухт чорних та кольорових металів) в якому, 06.10.2021 він став переможцем (а.с.47,48 та зворотна сторона).

За наслідками проведеного аукціону між Міським комунальним підприємством «Аварійно-диспетчерська служба» а особі начальника ОСОБА_2 (продавець) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (покупець) укладено договір за №11/10/2021, відповідно до підпункту 4.5 пункту 4 вказаного договору позивач набув право власності на придбаний товар (а.с.49,50).

Відповідно до Додатку №1 до Договору від 11.10.2021 позивачем придбано металобрухт чорних та кольорових товарів на суму 110 001,00 грн, однак у примітках вказаний перелік транспортних засобів, які реалізуються, а саме:

1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059;

2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705;

3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер 929587;

4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер НОМЕР_4 (а.с.51).

Надалі, ФОП ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області із заявою на предмет зняття придбаних транспортних засобів з обліку попереднім власником, у відповідь на яку листом від 24.02.2023 за №Вих-12/826-23 його повідомлено, що вказані транспортні засоби 18.11.2021 зняті з обліку попереднім власником у зв`язку зі списанням (а.с.35), що підтверджується Актами списання транспортних засобів від 06.08.2021 (а.с.36-41).

Позивач звернуся до Господарського суду Івано-Франківської області із позовною заявою в якій вказав, що провів капітальний ремонт придбаних транспортних засобів і вони придатні до експлуатації, однак при зверненні до відповідача про їх реєстрацію отримав відмову, обґрунтовану відсутністю права власності на придбане майно. Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 19.02.2024 у справі за №909/1090/23 позовні вимоги задоволено в повному обсязі визнано за фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 право власності на таке майно:

1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059;

2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705;

3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер 929587;

4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223 (а.с.42-46).

Надалі, ФОП ОСОБА_1 звернувся до спеціаліста з проведення обстеження машин на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації. На вирішення обстеження поставлено такі запитання: «чи не піддавались змінам або фальсифікації заводські (ідентифікаційні номери машин та реквізити, записи у реєстраційних, супровідних документах?»).

Висновками спеціаліста від 11.06.2024 за №№ АЯ063831, АЯ063832, АЯ063833, АЯ063834 вказано, що «на момент огляду машина комплектна, обліково-ідентифікаційні таблички в наявності, ознак фальсифікації чи механічного втручання не виявлено, заводський номер і номер двигуна відповідають вказаним у супровідних і реєстраційних документах, супровідні документи відповідають встановленій формі, ознак фальсифікації (підробки) не виявлено.

На підставі висновків спеціаліста за №№ АЯ063831, АЯ063832, АЯ063833, АЯ063834, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 12.06.2024 звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області із заявами про реєстрацію транспортних засобів, а саме: 1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 02-11059; 2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705; 3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер 929587; 4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223 (а.с.15-18).

Відповідачем 17.06.2024 відмовлено у реєстрації транспортних засобів з огляду на таке: у причіпа 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223 відсутній сертифікат відповідності затвердженого типу (а.с.19, 20 та зворотна сторона); машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_2 ; машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_5 та трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер НОМЕР_3 у зв`язку із відсутністю ідентфікаційно облікових табличок (а.с.21-26).

Не погоджуючись з такою відмовою Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 через свого представника звернувся з цією позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з таких підстав та мотивів.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Згідно із статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, його першого заступника та заступників, наказами Держпродспоживслужби, дорученнями Голови Держпродспоживслужби та його заступників, актами місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування тощо.

Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 з (надалі, також Порядок № 694).

Відповідно до пунктів 1-8, цей Порядок визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин, та застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про адміністративну процедуру".

Реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - територіальні органи Держпродспоживслужби).

До проведення реєстрації, тимчасової реєстрації (крім реєстрації, тимчасової реєстрації нових машин, які не були зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби), перереєстрації, зняття з обліку (крім зняття з обліку машини у зв`язку з вибракуванням), оформлення акта про присвоєння ідентифікаційного номера машини та видачі власнику машини або іншій особі, яка використовує її на законних підставах (далі - власник), дублікатів реєстраційних документів або номерних знаків спеціалістами з проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, які пройшли підготовку для провадження такого виду діяльності, проводиться дослідження таких машин.

Нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації. Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві, Севастополі або в районі.

Реєстрація та зняття з обліку машин здійснюються після отримання власником відповідного висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі - висновок спеціаліста) за встановленою Мінекономіки формою.

Реєстрація машин здійснюється після перевірки підрозділами територіальних органів Держпродспоживслужби наявності обтяжень машин за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна. Реєстрація машин, які перебувають у податковій заставі, заставі, під арештом або є предметом іншого обтяження, проводиться виключно за умови надання письмової згоди всіх виявлених обтяжувачів.

Власники, крім суб`єктів господарювання, визначених у підпункті 5 пункту 8 цього Порядку, зобов`язані зареєструвати в територіальному органі Держпродспоживслужби машину протягом 10 діб від дня придбання, митного оформлення або виникнення інших обставин, що є підставою для реєстрації. Строк реєстрації може бути продовжений територіальним органом Держпродспоживслужби у разі неможливості власника своєчасно її провести у зв`язку з хворобою, відрядженням чи з інших причин.

Причіпне, навісне обладнання (крім тракторних причепів і прирівняних до них машин) та інвентар, яким присвоєно ідентифікаційні номера, реєструються за бажанням власників.

Машина реєструється протягом семи днів на підставі зареєстрованої в установленому порядку державним інспектором заяви власника або уповноваженої ним особи у разі, коли документи, що додаються до заяви, подані у повному обсязі.

До заяви додаються:

1) документи, що підтверджують право власності або правомірність використання машини;

2) документи, що підтверджують сплату передбачених законодавством податків, а також зборів за послуги, що надаються територіальним органом Держпродспоживслужби;

4) копії паспорта та картки фізичної особи - платника податків про присвоєння ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платників (для фізичної особи);

5) документ, що посвідчує особу представника власника та його повноваження (у разі потреби);

6) свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з обліку попереднім власником (якщо машина перебувала в експлуатації та була зареєстрована в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі);

7) митна декларація на паперовому носії або її копія, засвідчена в установленому порядку, або електронна митна декларація, або уніфікована митна квитанція МД-1 - для машин, що ввезені на митну територію України та реєструються вперше;

8) акт про присвоєння ідентифікаційного номера (у разі реєстрації машини, якій ідентифікаційний номер присвоєно відповідно до пункту 14 цього Порядку);

8-1) висновок спеціаліста;

8-2) для машин, які реєструються вперше:

декларація про відповідність, оформлена виробником або його уповноваженим представником, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 9, ст. 344);

сертифікат відповідності затвердженому типу, оформлений виробником або його уповноваженим представником на підставі сертифіката затвердження типу, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1367 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 1, ст. 22), або сертифікат затвердження типу, виданий на одиничні зразки машин органом з оцінки відповідності, призначеним в установленому порядку на провадження діяльності щодо затвердження типу;

9) інші документи у випадках, визначених цим Порядком.

На кожну зареєстровану машину видається свідоцтво про реєстрацію машини або талон тимчасового обліку машини (далі - реєстраційний документ), зразки яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 1992 р. № 47 (ЗП України, 1992 р., № 3, ст. 57; Офіційний вісник України, 2000 р., № 1, ст. 10; 2010 р., № 8, ст. 394), та номерний знак, що виготовляється згідно з державними стандартами.

На причіпне, навісне обладнання (крім тракторних причепів і прирівняних до них машин) та інвентар номерні знаки не видаються.

Машина реєструється за її власником як за юридичною або фізичною особою.

За фізичною особою - підприємцем машина реєструються як за фізичною особою.

Відомості про машину, власника, номерний знак, серію і номер реєстраційного документа та інші дані у випадках, визначених цим Порядком, заносяться до книги реєстрації машин або книги тимчасової реєстрації машин, зразки яких затверджуються Мінекономіки (далі - книга реєстрації), та до уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи, створеної Держпродспоживслужбою.

Згідно з пунктами 9-11 Порядку № 694, машина, що належить юридичній особі, реєструється за її місцезнаходженням, а фізичній особі - за місцем її проживання (перебування).

У реєстрації машини може бути відмовлено:

1) якщо машина:

не знята з обліку попереднім власником в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі, за винятком випадків, передбачених законодавством;

не має ідентифікаційного номера;

2) у разі коли документи:

подано не в повному обсязі;

викладено іноземною мовою без додатка засвідченого в установленому порядку перекладу на державну мову;

копії яких не засвідчені в установленому порядку;

оформлено з іншими порушеннями закону;

2-1) якщо:

у висновку спеціаліста зазначено, що на машині знищені або підроблені, або сфальсифіковані ідентифікаційні номери складових частин (вузлів і агрегатів);

машини ввезені на територію України без відповідного їх митного оформлення або із сфальсифікованими документами митного оформлення, про що зазначено у висновку спеціаліста;

3) в інших випадках, передбачених законом.

Реєстрація машин скасовується територіальним органом Держпродспоживслужби у разі встановлення факту, що подано підроблені документи, або факту знищення, підроблення ідентифікаційного номера машини, її складових частин (вузлів і агрегатів). Інформація про зазначені факти і такі документи негайно передаються до правоохоронних органів.

Реєстрація машини може також скасовуватися в інших випадках, передбачених законом, зокрема за рішенням суду.

Скасування реєстрації машин оформляється наказом територіального органу Держпродспоживслужби.

Відповідно до пункту 14 Порядку №694, машині без ідентифікаційного номера його присвоєння здійснюється за направленням територіального органу Держпродспоживслужби уповноваженою юридичною особою, визначеною територіальним органом Держпродспоживслужби на конкурсних засадах, з установленням обліково-ідентифікаційної таблички та складенням відповідного акта, один примірник якого видається для реєстрації в територіальному органі Держпродспоживслужби, а другий разом з направленням територіального органу Держпродспоживслужби зберігається в уповноваженої юридичної особи протягом п`яти років.

Підставою для списання ідентифікаційного номера є акт про його присвоєння.

За бажанням власника може встановлюватися кілька обліково-ідентифікаційних табличок на машині з обов`язковим зазначенням в акті їх місця розташування та із схематичним зображенням такого номера на зворотному боці акта.

Ідентифікаційний номер, встановлений на складових частинах (вузлах і агрегатах) машини, навісному та причіпному обладнанні чи інвентарі у інший спосіб, ніж передбачено абзацом першим цього пункту, вважається недійсним та не вноситься до реєстраційного документа, книги реєстрації та уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи.

Контроль за додержанням порядку присвоєння ідентифікаційних номерів здійснює Держпродспоживслужба.

На підставі пунктів 17,18 Порядку № 694, з обліку машина знімається у зв`язку з її відчуженням чи вибракуванням протягом семи днів на підставі заяви власника або уповноваженої ним особи, до якої додаються:

2) документ, що посвідчує особу представника власника машини та його повноваження (у разі потреби);

3) свідоцтво про реєстрацію;

4) рішення власника про зняття машини з обліку (для юридичної особи);

5) копія згоди або дозволу на зняття машини з обліку відповідного суб`єкта управління майном (для державних та комунальних підприємств);

6) письмова згода співвласників на зняття машини з обліку, що засвідчується в установленому порядку (для зняття з обліку машини, зареєстрованої з урахуванням підпункту 1 пункту 8 цього Порядку);

7) рішення загальних зборів колективного сільськогосподарського підприємства про зняття машини з обліку (для зняття з обліку машини, зареєстрованої з урахуванням підпункту 2 пункту 8 цього Порядку);

8) засвідчене в установленому порядку рішення власника або суду про ліквідацію юридичної особи (для зняття з обліку машини у зв`язку з ліквідацією юридичної особи);

9) інші документи у випадках, визначених цим Порядком.

У разі зняття з обліку машини у зв`язку з відчуженням номерний знак власник здає до територіального органу Держпродспоживслужби. У свідоцтві про реєстрацію машини робиться запис "Знято з обліку для реалізації".

Для транспортування знятої з обліку машини територіальний орган Держпродспоживслужби видає номерний знак "Транзит", строк дії якого становить 30 діб, крім випадку, зазначеного у підпункті 5 пункту 8 цього Порядку.

У разі зняття з обліку машини у зв`язку з вибракуванням номерний знак, обліково-ідентифікаційна табличка і реєстраційний документ здаються до територіального органу Держпродспоживслужби.

Вибракування машини, що належить юридичній особі, підтверджується актом про списання, а машини, що належать фізичній особі, - її заявою.

Пунктом 22 Порядку № 694 вказано, що про зняття з обліку машин, здачу номерних знаків, обліково-ідентифікаційних табличок і реєстраційних документів у книзі реєстрації та в уніфікованій автоматизованій електронно-обліковій системі робиться відповідний запис. Номерні знаки, обліково-ідентифікаційні таблички і реєстраційні документи, здані до територіального органу Держпродспоживслужби, підлягають знищенню із складенням відповідного акта.

Відповідно до пункту 26 Порядку № 694, реєстрація або зняття з обліку машин проводяться за умови попередньої сплати їх власниками передбачених законодавством податків.

Експлуатація машини, не зареєстрованої в територіальному органі Держпродспоживслужби, або без номерного знака "Транзит" забороняється (пункт 27 Порядок № 694).

З огляду на вищенаведені обставини, підставою відмови у реєстрації транспортних засобів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області був саме висновок про відсутність ідентифікаційно-облікових табличок (підпункт 1 пункт 10 Порядку № 694).

Відповідно до частини 1,2 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

У матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, які б спростували доводи позивача про неправомірність дій з боку відповідача у реєстрації вказаних транспортних засобів.

Оскільки, відповідно до поданих доказів, які знаходяться в матеріалах справи та висновків спеціаліста від 11.06.2024 за №№ АЯ063831, АЯ063832, АЯ063833, АЯ633834 вказано, що "на момент огляду машина комплектна, обліково-ідентифікаційні таблички в наявності, ознак фальсифікації чи механічного втручання не виявлено, заводський номер і номер двигуна відповідають вказаним у супровідних і реєстраційних документах, супровідні документи відповідають встановленій формі, ознак фальсифікації (підробки) не виявлено" у суду не виникає підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.

Щодо відмови у реєстрації причіпа 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер 3223 у зв`язку з відсутністю сертифіката відповідності, суд зазначає, що відповідно до підпункту 8-2 Порядку № 694, такий документ необхідний для машин, які реєструються вперше. Оскільки, відповідно до листа Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області від 24.02.2023 №Вих-12/826-23 напівпричіп тракторний, номерний знак НОМЕР_6 18.11.2021 знято з обліку, отже його реєстраціє вже проводилася і в сертифікаті відповідності, як вказує відповідач не має необхідності.

З огляду на вищенаведене та для відновлення порушеного права позивача, слід зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області вчинити дії по реєстрації техніки та зареєструвати за фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , транспортні засоби згідно додатку документів, долучених до заяви від 12.06.2024: 1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_2 ; 2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705; 3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер НОМЕР_3 ; 4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер НОМЕР_4 .

За вказаних обставин, позовні вимоги підлягають до задоволення.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Наявними в матеріалах справи квитанціями за №94, №95 від 15.07.2024 та №96 від 31.07.2024, підтверджується сплата позивачем судового збору за звернення до суду із даним позовом у розмірі 12 112,00 грн (а.с.1,13,14).

Доказів понесення сторонами будь-яких інших витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, відтак підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача сплачена нею сума судового збору у розмірі 12 112,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статями 139, 241-246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними повідомлення Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області «Про відмову у реєстрації техніки» від 17.06.2024 за №Вих-04/3192-24, №Вих-04/3193-24, №Вих-04/3194-24, №Вих-04/3202-24.

Зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області вчинити дії по реєстрації техніки та зареєструвати за фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , транспортні засоби згідно додатку документів, долучених до заяви від 12.06.2024:

1) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер НОМЕР_2 ;

2) машина комунальна БОРЕКС-1163-01, 2007 року випуску, заводський номер 705;

3) трактор колісний МТЗ-80.1,1995 року випуску, заводський номер НОМЕР_3 ;

4) причіп 1 ПТС-2, 1984 року випуску, заводський номер НОМЕР_4 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 40309088) на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) сплачену суму судового збору, що становить 12 112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач - фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ;

відповідач - Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, адреса: вул. Берегова, буд. 24, м. Івано-Франківськ, 76019, код ЄДРПОУ - 40309088.

Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124119798
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —300/5682/24

Рішення від 27.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні