ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2024 рокуСправа №160/27074/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Рябчук О.С.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільського голови села Миколаївка Синельниківського району Дніпропетровської області, Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
10.10.2024 року за допомогою підсистеми «Електронний суд» до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з адміністративним позовом до ОСОБА_2 , сільського голови села Миколаївка Синельниківського району Дніпропетровської області, Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області з вимогами:
- визнати протиправними дії суб`єкта владних повноважень - сільського голови села Миколаївка Синельниківського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 щодо скликання та проведення 46 (позачергову) сесію Миколаївської сільської ради VIII скликання, яке було проведене 29 липня 2024 року о 14:00 годині в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради;
- визнати дії суб`єкта владних повноважень Миколаївську сільську раду Синельниківського району Дніпропетровської області VIII скликання щодо скликання та проведення 46 (позачергову) сесію Миколаївської сільської ради VIII скликання, яке було проведене 29 липня 2024 року о 14:00 годині в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради;
- визнати неповноважною 46 (позачергову) сесію Миколаївської сільської ради VIII скликання, яке було проведене 29 липня 2024 року о 14:00 годині в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради;
- зобов`язати відповідачів невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому ці рішення були офіційно оприлюднені, а саме: на офіційному веб порталі Миколаївської сільської територіальної громади Синельниківського району Дніпропетровської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначається, що 46 позачергова сесія Миколаївської сільської ради VIII скликання є неповноважною, а рішення, які на ній були прийняті є протиправними та нечинними, оскільки розпорядження сільського голови Одоєвцева В.М. №156-р про скликання 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VIII скликання було розміщено через день після проведення сесії, що є грубим порушенням діючого законодавства України, в тому числі й Регламенту Миколаївської сільської ради.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.10.2024 року позовну заяву ОСОБА_1 було залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю позову вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, а позивачеві запропоновано усунути недоліки позову протягом 5-ти днів з дня отримання копії ухвали суду шляхом надання до суду оригіналу квитанції про сплату судового збору у сумі 6 056,00грн., або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
21.10.2024 р. до суду через підсистему «Електронний суд» надійшло клопотання до якого було долучено оригінал квитанції про сплату судового збору.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.10.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/27074/24 за вищевказаною позовною заявою ОСОБА_1 та призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) з 22.11.2024 року за наявними у справі матеріалами у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
21.11.2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» надійшов відзив Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області, в якому відповідач пред`явлений позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що 46 позачергова сесія Миколаївської сільської ради VШ скликання була скликана у відповідності до вимог п.10 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та абзацу 7 ст. 25 Регламенту Миколаївської сільської ради. Жодний з зазначених документів не містить вимоги щодо часу розміщення даної інформації. Потреба у скликанні позачергової сесії виникла у зв`язку із надзвичайною ситуацією місцевого рівня, що сталася 27 липня 2024 року в селі Маломиколаївка і призвела до пошкодження/руйнування майна (житлових будинків) та потребувала термінового вирішення питань для подолання її наслідків. 27.07.2024 року у загальній групі «Депутати Миколаївської сільської ради» у застосунку Vibег, яку було створено за рішенням депутатів для термінового сповіщення у разі необхідності, було розміщено повідомлення про скликання сесії із зазначенням, дати, часу, місця проведення та питань які будуть винесені на розгляд депутатів. В повідомленні також містилося прохання підтвердити участь в засіданні сесії, що і зробили депутати в тому числі і позивачка ОСОБА_1 .Відповідно до вимог п.12 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та абзацу 10 ст. 25 Регламенту Миколаївської сільської ради, сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Відповідно до інформації зафіксованої у Системі поіменного голосування «Рада голос», 29.07.2024 року на 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VШ скликання зареєстувалося 16 з 23 депутатів сільської ради, в тому числі і позивачка ОСОБА_1 .. На розгляд 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VІІІ скликання було винесено три питання. Відповідно до інформації зафіксованої у Системі поіменного голосування «Рада голос», рішення по всім питанням були прийняті одноголосно всіма присутніми депутатами, в тому числі і позивачкою ОСОБА_1 .. Жодних заперечень щодо прийняття рішень не надходило. Відповідно до п.18 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» здіснено відеофіксацію пленарного засідання ради з подальшим зберіганням відеозапису засідання. Отже посилання позивачки на свідоме порушення відповідачами вимог частин 10, 17 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» спростовуються наданими суду доказами.
09.12.2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останньою було викладено позицію аналогічну заявленій нею у власній позовній заяві, з зазначенням тотожних аргументів та доводів.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, з огляду на таке.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 29.07.2024 року відбулось засідання 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VШ скликання.
Відповідно до реєстрації депутатів Миколаївської сільської ради VШ скликання від 29.07.2024 року: загальна кількість 23 особи; загальна кількість зареєстрованих депутатів 16 осіб. Кворум: наявний.
На порядку денному вказаного пленарного засідання було винесено наступні питання:
- Про затвердження «Програми соціального захисту населення Миколаївської сільської ради Синельниківського району на 2024 рік»;
- Про внесення змін до «Цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області на 2024-2026 роки» затвердженої рішенням сесії № 1896-39/VIII від 21.12.2023 року;
- Про внесення змін до рішення сільської ради від 21 грудня 2023 року №1876-39/VІІI скликання « Про бюджет Миколаївської сільської територіальної громади на 2024 рік.
Відповідно до результатів поіменного голосування з питання «Про затвердження «Програми соціального захисту населення Миколаївської сільської ради Синельниківського району на 2024 рік» - підсумки голосування (за основу і в цілому): за 16, проти -0, утрималися 0, не брали участь у голосуванні 0; відсутні на пленарному засіданні 7. Рішення прийнято.
Відповідно до результатів поіменного голосування з питання «Про внесення змін до «Цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області на 2024-2026 роки» затвердженої рішенням сесії № 1896-39/VIII від 21.12.2023 року» - підсумки голосування (за основу і в цілому): за 16, проти -0, утрималися 0, не брали участь у голосуванні 0; відсутні на пленарному засіданні 7. Рішення прийнято.
Відповідно до результатів поіменного голосування з питання «Про внесення змін до рішення сільської ради від 21 грудня 2023 року №1876-39/VІІI скликання « Про бюджет Миколаївської сільської територіальної громади на 2024 рік.» - підсумки голосування (за основу і в цілому): за 16, проти -0, утрималися 0, не брали участь у голосуванні 0; відсутні на пленарному засіданні 7. Рішення прийнято.
Вищевказані рішення та результати поіменного голосування опубліковані на офіційному сайті Миколаївської сільської ради Синельниківського району - 29.07.2024 року.
Розпорядженням голови Миколаївської сільської ради Синельниківського району від 31 липня 2024р. № 156-р «Про скликання 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VIII скликання» було скликано 46 позачергову сесію Миколаївської сільської ради VIІI скликання 29 липня 2024 року о 14-00 год. в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради.
Вказане розпорядження опубліковані на офіційному сайті Миколаївської сільської ради Синельниківського району - 31.07.2024 року.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає про таке.
За приписами ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 280/97-ВР).
Статтею 2 Закону № 280/97-ВР встановлено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно частини 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами (частина 3 статті 10 Закону № 280/97-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання затвердження регламенту ради.
Проведення сесій ради врегульовано статтею 46 Закону № 280/97-ВР, зокрема частиною першою визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Згідно з частиною четвертою статті 46 Закону № 280/97-ВР наступні сесії ради (окрім першої) скликаються: сільською, селищною, міською радою, відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районною, обласною - головою відповідної ради.
Частиною п`ятою статті 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради (частина 10 статті 46 Закону № 280/97-ВР).
Відповідно до частини одинадцятої статті 46 Закону № 280/97-ВР сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради.
Згідно частини дванадцятої статті 46 Закону № 280/97-ВР сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Частиною 17 статті 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Сільський голова відповідно до пп. 8, 20 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради, видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Частиною четвертою статті 49 Закону № 280/97-ВР передбачено, що депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
Правовий статус депутата сільської ради визначається Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11 липня 2002 року №93-IV (далі - Закон №93-IV).
Частиною першою та другою статті 59 Закону № 280/97-ВР встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Відповідно до частин 14, 15 статті 46 Закону № 280/97-ВР не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.
Рішенням Миколаївської сільської ради від 08.12.2020 № 126 затверджено Регламент Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області (далі Регламент).
Статтею 2 Регламенту передбачено, що цим регламентом встановлюється порядок скликання сесій ради, підготовки і розгляду нею питань, проведення засідань, прийняття рішень ради, загальні умови формування та організації роботи постійних та інших комісій ра ди, виконавчих органів ради, здійснення депутатської діяльності, обрання і затвердження посадових осіб місцевого самоврядування та інші процедури, які випливають з повноважень ради, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до абзаців 1, 2, 7-10 статті 25 Регламенту, сесії Ради, окрім першої, скликаються Миколаївським сільським головою.
Сесія Ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Рішення про скликання чергової сесії Ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд Ради.
Інформація про скликання сесії Ради оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради
Матеріали сесії видаються депутатам при їх реєстрації.
Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу Ради.
Порядок відкриття та закриття сесії перелбачений статтею 26 Регламенту.
Так судом встановлено, що потреба у скликанні позачергової сесії виникла у зв`язку із надзвичайною ситуацією місцевого рівня, що сталася 27 липня 2024 року в селі Маломиколаївка і призвела до пошкодження/руйнування майна (житлових будинків) та потребувала термінового вирішення питань для подолання її наслідків.
Суд погоджується із доводами відповідача, що позачерговий характер сесії визначається змістом підстав для її скликання та проведення. Планування або відповідні повідомлення про необхідність скликання або проведення такої сесії не завжди можуть або повинні бути передбачені завчасно, а тому Закон не встановлює порядку та строків винесення рішень про скликання або повідомлення про скликання позачергової сесії.
Так відповідачем зазначено, що з огляду на вказані обставини, 27.07.2024 року у загальній групі «Депутати Миколаївської сільської ради» за допомогою засобів комунікаційного зв`язку (застосунок viber), яку було створено за рішенням депутатів для термінового сповіщення у разі необхідності, було розміщено повідомлення про скликання позачергової сесії із зазначенням, дати, часу, місця проведення та питань які будуть винесені на розгляд депутатів. В повідомленні також містилося прохання підтвердити участь в засіданні сесії.
При цьому судом також враховується, що Закон № 280/97-ВР та Регламент передбачає можливість доведення рішення про скликання сесії ради до відома депутатів і населення не пізніш як за день до сесії у виняткових випадках.
Так, як вище було встановлено рішення, які були предметом розгляду на 46 позачерговій сесії 8 скликання Миколаївської сільської ради Синельниківського району та результати поіменного голосування по кожному з цих рішень були опубліковані на офіційному сайті Миколаївської сільської ради Синельниківського району - 29.07.2024 року.
Розпорядженням голови Миколаївської сільської ради Синельниківського району від 31 липня 2024р. № 156-р «Про скликання 46 позачергової сесії Миколаївської сільської ради VIII скликання» було скликано 46 позачергову сесію Миколаївської сільської ради VIІI скликання 29 липня 2024 року о 14-00 год. в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради.
Вказане розпорядження опубліковані на офіційному сайті Миколаївської сільської ради Синельниківського району - 31.07.2024 року.
При цьому пунктом 5 частини 4 статті 4 Регламенту передбачено, що гласність роботи ради забезпечується: розміщенням (за наявності організаційної та/або технічної можливості) актів ради та її посадових осіб на офіційних веб-ресурсах ради (сторінках у мережі Інтернет).
Також судом також враховується, що Закон № 280/97-ВР та Регламент не встановлює часових меж такої публікації.
Суд зазначає, оскільки позачергова 46 сесія 8 скликання Миколаївської сільської ради Синельниківського району була скликана у відповідності до вимог п.10 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та абзацу 7 ст. 25 Регламенту Миколаївської сільської ради, з завчасним повідомленням про таку сесію за допомогою засобів комунікаційного зв`язку (застосунок viber), у відповідності до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту ради, сесію правомірно було відкрито Миколаївським сільським головою, на вказаному пленарному засіданні був наявний кворум (більше половини депутатів від загального складу ради), то відсутні підстави для визнання протиправними дій як сільського голови села Миколаївка Синельниківського району Дніпропетровської області Одоєвцева Віктора Миколайовича, так і Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області щодо відкриття та проведення позачергової сесії 29.07.2024.
Крім того, в контексті завдань адміністративного судочинства звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести, а суд встановити, що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам) є предметом судового захисту.
Заінтересованість повинна мати правовий характер, який виявляється в тому, що рішення суду повинно мати правові наслідки для позивача.
Заінтересованість повинна мати об`єктивну основу. Юридична заінтересованість не випливає з факту звернення до суду, а повинна передувати йому. Тому для відкриття провадження у справі недостатньо лише твердження позивача, наведеного у позовній заяві, про порушення права, свободи або законного інтересу.
Частиною 1 статті 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Отже, під час розгляду справи адміністративної юрисдикції, позивач повинен зазначити, які саме його права або законні інтереси порушено рішенням та діями суб`єкта владних повноважень.
У рішенні від 1 грудня 2004 року №18-рп/2004 Конституційний суд України розтлумачив, що поняття «охоронюваний законом інтерес» треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально-правовим засадам.
Верховний Суд констатує, що завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, причому, захист прав, свобод та інтересів особи є похідним, тобто, передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення. Визнання протиправною бездіяльності суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії можливе лише у разі, якщо такий суб`єкт повинен був вчинити такі дії (або прийняти відповідне рішення) згідно з законодавством і, невчинення цих дій (неприйняття рішення) порушує права позивача.
Звернення до суду є способом захисту порушених суб`єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах, про що неодноразово зазначено Верховним Судом, зокрема у постановах від 03 березня 2020 року у справі № 331/5314/16-а (2-а/331/148/2016), від 15 квітня 2020 року у справі №712/11800/17, від 11 листопада 2021 року у справі №640/13941/20.
У спірних правовідносинах, позивач не обґрунтовує свій особистий, безпосередній, індивідуальний інтерес, а вказує лише на недотримання відповідачами процедури призначення та проведення 46 сесія 8 скликання Миколаївської сільської ради Синельниківського району від 29.07.2024 року.
Верховний Суд у постанові від 20 лютого 2019 року у справі №522/3665/17 зазначив, що у разі встановлення обставин, що свідчать про очевидну відсутність законного інтересу (матеріально-правової заінтересованості), адміністративний суд не має юрисдикції для розгляду справи.
Отже, об`єктом судового захисту в адміністративному судочинстві є не будь-який законний інтерес, а порушений суб`єктом владних повноважень. При цьому, адміністративний суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, що свідчать про порушення інтересу. Позивач має довести, що він має законний інтерес і є потерпілим від порушення цього інтересу з боку суб`єкта владних повноважень.
У позовній заяві позивач жодним чином не обґрунтовує, яке саме її право чи законний інтерес були порушені під час скликання та проведення 46 (позачергової) сесії Миколаївської сільської ради VIII скликання, яке було проведене 29 липня 2024 року о 14:00 годині в приміщенні КЗ «Миколаївська сільська бібліотека» Миколаївської сільської ради.
Також судом береться до уваги, той факт, що ОСОБА_1 була завчасно сповіщена про таку сесію за допомогою засобів комунікаційного зв`язку (застосунок viber), у відповідності до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту ради, а також відповідно до реєстрації депутатів Миколаївської сільської ради VІІІ скликання від 29.07.2024 року була присутня на ній, а також приймала участь у розгляді та прийнятті відповідних рішень ради, які були винесені на голосування, що підтверджується відповідними списками поіменного голосування.
Таким чином, позивач не доведено фактів порушення відповідачами її прав шляхом скликання, відкриття та проведення 46 (позачергової) сесії Миколаївської сільської ради VIII скликання, яке було проведене 29 липня 2024 року, а тому, суд наголошує, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Суд також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).
Також згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Суд зазначає, що всі інші аргументи сторін досліджені судом, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки наведених висновків суду не спростовують.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Підсумовуючи викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.
Керуючись ст. ст. 72-74, 77, 241-246, 250, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до ОСОБА_2 сільського голови села Миколаївка Синельниківського району Дніпропетровської області, Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 04339066, місцезнаходження: 52744, Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н, село Миколаївка, Миколаївська ТГ, вул. Першотравнева, будинок 182) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124120772 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні