Постанова
від 25.12.2024 по справі 340/3713/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 340/3713/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Коршуна А.О. (доповідач),

суддів: Сафронової С.В., Чепурнова Д.В.,

розглянув в порядку письмового провадження апеляційні скарги: -Товариства з додатковою відповідальністю «Світловодське кар`єроуправління» -Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі №340/3713/24за позовом:Товариства з додатковоювідповідальністю «Світловодське кар`єроуправління»до: про:Головного управління ДПС у Кіровоградській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

05.06.2024р. Товариство з додатковою відповідальністю «Світловодське кар`єроуправління» (далі ТДВ «Світловодське кар`єроуправління») за допомогою засобів системи «Електронний Суд» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (далі ГУ ДПС у Кіровоградській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, судом першої інстанції позов зареєстровано 05.06.2024р. /а.с. 1-5, 22/.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10.06.2024р. за вищезазначеним адміністративним позовом відкрито провадження у справі № 340/3713/24, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін / а.с. 23/.

Позивач, посилаючись у адміністративному позові на те, що оскаржуваним податковим повідомленням рішенням до позивача застосовано штраф у розмірі 568937,26 грн. за порушення граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість, але відповідно до положень п.п. 69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у даному випадку платника податків звільнено від відповідальності, а тому просив суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області № 0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 568937,26 грн.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі № 340/3713/24 адміністративний позов ТДВ «Світловодське кар`єроуправління» задоволено частково; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024 р., прийняте ГУ ДПС у Кіровоградській області, в частини застосованої штрафної санкції у розмірі 29427,88 грн.; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено. /а.с. 46-49/.

Позивач, не погодившись з вищезазначеним рішенням суду в частині відмови у задоволенні частини заявлених позовних вимог, 17.10.2024р. за допомогою системи «Електронний Суд» подав до суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу, яка зареєстрована судом 18.10.2024р. / а.с. 53-56, 58/.

Відповідач, не погодившись із рішенням суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, 18.10.2024р. за допомогою системи «Електронний Суд» подав до суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу, яка зареєстрована судом 18.10.2024р. / а.с. 63-79/.

Ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 22.10.2024р. у справі №340/3713/24 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ТДВ «Світловодське кар`єроуправління» на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі № 340/3713/24, витребувано з суду першої інстанції матеріали адміністративної справи №340/3713/24, справу призначено до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження з 26.11.2024р. / а.с. 60/, про що судом повідомлено учасників справи /а.с. 61-62/.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 22.10.2024р. у справі №340/3713/24 апеляційну скаргу ГУ ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі № 340/3713/24 залишено без руху та заявнику апеляційної скарги надано строк для усунення зазначених судом недоліків апеляційної скарги / а.с. 80/.

У межах наданого судом строку відповідачем недоліки апеляційної скарги усунуто / а.с. 82-85/ та ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 01.11.2024р. у справі №340/3713/24 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ГУ ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі № 340/3713/24 і справу призначено до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження з 26.11.2024р. / а.с. 86,87/, про що судом повідомлено учасників справи /а.с. 88,89/.

07.11.2024р. судом апеляційної інстанції зареєстровано відзив ГУ ДПС у Кіровоградській області на апеляційну скаргу позивача / а.с.90-92/.

Матеріали адміністративної справи №340/3713/24 надійшли до суду апеляційної інстанції 26.11.2024р. /а.с. 95/.

Позивач, посилаючись у апеляційній скарзі на те, що судом першої інстанції під час розгляду справи зроблено висновки, які суперечать фактичним обставинам справи, що призвело до прийняття ним рішення про відмову у задоволенні частини заявлених ним позовних вимог у справі з порушенням норм чинного законодавства, просив скасувати рішення суду першої інстанції від 18.09.2024р. у цій справі в частині відмови у задоволенні позовних вимог та постановити нове рішення, яким задовольнити заявлені ним у справі позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач, посилаючись у апеляційній скарзі на те, що судом першої інстанції під час розгляду справи зроблено висновки, які суперечать фактичним обставинам справи, що призвело до прийняття ним рішення у справі в частині задоволених позовних вимог з порушенням норм чинного законодавства, просив скасувати рішення суду першої інстанції від 18.09.2024р. у цій справі в частині задоволених позовних вимог та постановити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч.5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Перевіривши доводи апеляційних скарг та матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційних скарг позивача та відповідача і заявлених вимог, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Під час розгляду справи, як судом першої інстанції так і апеляційним судом встановлено, що в березні 2024р. відповідачем проведено камеральну перевірку позивача щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів, під час якої встановлено несвоєчасність сплати позивачем узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість за 2020 2022 роки, за результатами якої складено акт № 21215/11-28-04-08/13749739 від 14.03.2024р. (далі акт перевірки) /а.с.32-33/.

З наданої суду ксерокопії вищезазначеного акту перевірки вбачається, що в ході перевірки встановлено несвоєчасну сплату ТДВ «Світловодське кар`єроуправління» узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом 2020-2022рр, чим порушено п.п. 69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, у зв`язку з чим до платника податків підлягає застосуванню штрафна санкція на підставі п. 124.1 ст. 124 ПК України у розмірі 10% в сумі 568937,26 грн.

На підставі вищезазначеного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024р. про застосування до позивача штрафу у розмірі 568937,26 грн. /а.с. 9-10/, яке і є предметом оскарження у цій справі.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються ПК України.

Пунктом 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Звітним (податковим) періодом податку на додану вартість є один календарний місяць.

Відповідно до статті 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до частини першої статті 124 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Допущення платником податку податкового правопорушення щодо недотримання граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ має наслідком застосування відповідальності у вигляді штрафу, розмір якого залежить від тривалості порушення такого строку.

18.03.2020р. набрав чинності Закон України від 17.03.2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі Закон №533-IX).

У зв`язку з набранням чинності Законом №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України від 30.03.2020 року №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» та Законом України від 13.05.2020 року №591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX Податкового кодексу України був доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

- порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

- відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

- порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Отже, порушення щодо сплати податку на додану вартість (далі ПДВ) не звільнялось від застосування штрафу.

Указом Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні був введений воєнний стан, який на підставі відповідних Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався , та на момент розгляду цієї справи судом триває.

Відповідно до переліку податкових декларацій з ПДВ, якими визначено суму ПДВ, який є додатком до податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024р. / а.с. 11-16/, податкові декларація зазначені у номерах з 01 по 192 цього переліку складені позивачем до початку воєнного стану.

У зв`язку із введенням воєнного стану прийнято Закон України від 03.03.2022р. №2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (далі Закон № 2118-IX), який набрав чинності 07.03.2022р..

Згодом Верховною Радою України прийнято Закон України від 12.05.2022р. № 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон №2260-IX), який набрав чинності 27.05.2022р., і цим законом підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України було викладено у такій редакції:

« 69.1. У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. ...

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків. ...

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Таким чином, з набранням чинності Законом №2260-IX встановлене пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності стало узалежнено від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податку обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Законом України від 13.12.2022р.№ 2836-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України», який набрав чинності 03.01.2023р., пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України було викладено в новій редакції, а саме:

« 69.1. У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:…

- строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року)…».

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної сплати податкового зобов`язання є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем сплати податкового зобов`язання, а припиняється таке порушення в день фактичної сплати суми податкового зобов`язання.

Під час розгляду цієї справи , як судом першої інстанції так і апеляційним судом встановлено, що позивач у справі не звертався до відповідача за процедурою, передбаченою Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, який затверджено наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022р., зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.08.2022р. за №967/38303, з метою підтвердження неможливості своєчасного виконання ним обов`язку щодо сплати податкового зобов`язання як підстави для його звільнення від відповідальності, передбаченої ПК України за невиконання/несвоєчасне виконання цього обов`язку у період дії воєнного стану в Україні.

Крім того, вищезазначена норма ПК України стосується щодо звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання обов`язку щодо строку сплати податків та зборів передбачено лише за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), та лише за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

Податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Як вбачається з переліку податкових декларацій з ПДВ, якими визначено суму ПДВ, вартість, який є додатком до податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024р. / а.с. 11-16/, податкові декларація зазначені у номерах переліку з №184 по №192 подані позивачем у період січень травень 2022 рр., але сплата сум узгодженого податку за цими деклараціями відбулась після 01.08.2022р., що унеможливлює звільнення позивача від відповідальності.

За змістом статті 124 ПК України, порушення податкового законодавства є не сплата узгодженої суми грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020р. № 466-IX статтю 124 ПК України викладено у новій редакції: «Стаття 124. Порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання:

124.1. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу…».

Розділом II «Прикінцеві положення» Закону України від 16.01.2020р. № 466-IX визначено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім: змін до підпунктів 14.1.49, 14.1.162, 14.1.265 пункту 14.1 статті 14, підпункту 17.1.16 пункту 17.1 статті 17, підпункту 39.4.7 пункту 39.4 статті 39, пунктів 44.6, 44.7 статті 44, абзаців першого та другого пункту 53.1 статті 53, пунктів 58.1, 58.2 статті 58, підпункту 78.1.5 пункту 78.1 статті 78, пунктів 86.7, 86.8 статті 86, статей 102, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 123, 124, 126, 127, 128, 129, 130, 131, підпунктів "в"-"ґ" пункту 137.5 статті 137, пунктів 140.1, 140.2 статті 140, пункту 277.1 статті 277, підпункту 1 пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України, що набирають чинності з 1 січня 2021року.

Таким чином лише з 01.01.2021р. може застосовуватись відповідальність за несплату податку, при цьому саме після 01.01.2021р. має виникнути і факт узгодження суми грошового зобов`язання, і факт не сплати такого зобов`язання, а в іншому випадку, виникає ситуація, коли порушення мало місце в період, коли за таке порушення не була передбачена фінансова відповідальність.

Приймаючи до уваги вищенаведене та враховуючи, що з переліку податкових декларацій з ПДВ, якими визначено суму ПДВ, вартість, який є додатком до податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024р. / а.с. 11-16/ вбачається, що за податковими деклараціями позивача які зазначені у номерах з №1 по №8 узгодження суми податку на додану вартість та закінчення граничного строку на сплату такого податку мало місце у грудні 2020 року, тобто до початку дії статті 124 ПК України в редакції Закону України від 16.01.2020р. № 466-IX, що свідчить про протиправність застосування відповідачем штрафної санкції по цим податковим деклараціям у загальному розмірі 29472,88 грн., тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення №0004576/11-28-04-08 від 30.04.2024 р. в частині визначення суми штрафної санкції в розмірі 29472,88 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.

Доводи позивача в апеляційній скарзі про те, що суд першої інстанції необґрунтовано не врахував норми п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ, з врахуванням Закону України від 13.12.2022р. № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень, який набрав чинності 03.01.2023р., колегія суддів вважає безпідставними, оскільки граничний термін сплати по податковим деклараціям зазначеним в розрахунку до податкового повідомлення рішення у номерах з 1 по 192 до введення воєнного стану, а стосовно податкових декларацій складних після введення воєнного стану, то у матеріалах справи відсутні докази подачі позивачем заяви до відповідача про відсутність можливості виконання своїх податкових обов`язків у відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України № 225 від 29.07.2022р. «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, та переліків документів на підтвердження», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022р. за № 967/38303.

Також не можуть бути прийняті до уваги доводи відповідача в апеляційній скарзі про те, що судом першої інстанції не враховано, редакцію ПК України, яка діяла до 01.01.2021р., якою було передбачено відповідальність за несвоєчасну сплату узгодженої суми грошового зобов`язання, а саме ст. 126 ПК України, оскільки в акті перевірки відсутні будь-які посилання відповідача на ст. 126 ПК України, як і відсутні такі посилання в податковому повідомленні рішенні, яке приймається на підставі висновків акту перевірки.

Враховуючи вищенаведене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права, які регулюють саме ці правовідносини, з урахуванням вимог щодо дії законів та нормативно-правових актів у часі, та постановив правильне рішення часткове задоволення заявлених позивачем позовних вимог, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи, і оскільки під час апеляційного розгляду справи не було встановлено будь-яких порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які б потягли за собою наявність підстав для скасування або зміни оскаржуваного судового рішення, вважає необхідним рішення суду першої інстанції від 18.09.2024р. у цій справі залишити без змін, а апеляційні скарги позивача та відповідача залишити без задоволення, оскільки доводи, які викладені у апеляційних скаргах, не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, зводяться до переоцінки заявниками апеляційних скарг доказів, які були досліджені судом першої інстанції під час розгляду цієї адміністративної справи і незгоди з висновками суду з оцінки обставин у справі, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Товариства з додатковою відповідальністю «Світловодське кар`єроуправління» та Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.09.2024р. у справі № 340/3713/24 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. 329, 331 КАС України.

Постанова виготовлена та підписана 25.12.2024р.

Головуючий - суддяА.О. Коршун

суддяС.В. Сафронова

суддяД.В. Чепурнов

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124122938
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/3713/24

Постанова від 25.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 18.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні