Ширяївський районний суд Одеської області
26.12.2024 Справа №: 518/1543/24
Провадження № 3-в/518/8/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2024 року селище Ширяєве
Суддя Ширяївського районного суду Одеської області Алексєєва О.В., розглянувши подання провідного інспектора Березівського РС № 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеській області щодо вирішення питань, пов`язаних з виконанням постанови Ширяївського районного суду Одеської області від 11.10.2024 року відносно ОСОБА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
03.12.2024 року до Ширяївського районного суду Одеської області надійшло подання провідного інспектора Березівського РС№ 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеській області Сидорук Г.І. щодо можливості припинення виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, яке обґрунтовує наступним.
05.11.2024 року на виконання до Березівського РС № 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеській області надійшла постанова Ширяївського районного суду Одеської області від 11.10.2024 року, згідно якої ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 183-1 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді 200 годин суспільно корисних робіт.
05.11.2024 року вих. № 948/28/31/1-24 ОСОБА_1 направлено виклик до Березівського РС № 4 філії ДУ «Центр пробації» в Одеській області.
Під час виконання вищевказаної постанови суду працівникам уповноваженого органу пробації стало відомо, що ОСОБА_1 був призваний на військову службу по мобілізації.
06.11.2024 року за вих. № 3951/28/31/1-24 до ІНФОРМАЦІЯ_1 №3 направлено запит щодо підтвердження або спростування факту мобілізації гр. ОСОБА_1
14.11.2024 року до Березівського районного сектору № 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеської області надійшло повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_1 № 3 (вих № 3214 від 14.11.2024 року), згідно якого ОСОБА_1 31.10.2024 року був призваний ІНФОРМАЦІЯ_2 на військову службу по мобілізації до військової частини НОМЕР_1 .
Відповідно ст.325-1КУпАП виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування.
Відповідно п.13.3розділу 13НаказуМіністерства юстиціїУкраїни №474/5від 19.03.2013року зареєстрованов Міністерствіюстиції України21березня 2013року за№ 457/22989"Прозатвердження Порядкувиконання адміністративнихстягнень увигляді громадськихробіт,виправних робітта суспільнокорисних робіт" протягом десяти робочих днів з дня отримання постанови суду порушник повинен приступити до відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, крім випадків, коли цьому перешкоджають поважні причини.
Відповідно до довідки командира військової частини НОМЕР_1 №1825 від 29.11.2024 року солдат ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 з 01 листопада 2024 року по теперішній час, що є наявною підставою, яка унеможливлює виконання постанови суду.
Усі питання, пов`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, відповідно до ст. 304 КУпАП вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.
Враховуючи викладене та в разі визнання судом перебування на військовій службі по мобілізації наявною підставою, що унеможливлює приступити порушником ОСОБА_1 до відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт орган пробації керуючись ст. 304 КУпАП, п. 13.12 розділу ХІІІ Наказу Міністерства юстиціїУкраїни №474/5від 19.03.2013року зареєстрованов Міністерствіюстиції України21березня 2013року за№ 457/22989"Прозатвердження Порядкувиконання адміністративнихстягнень увигляді громадськихробіт,виправних робітта суспільнокорисних робіт" провідний інспектор Березівського РС № 4 філії ДУ «Центр пробації» в Одеській області змушена була звернутися до суду з поданням щодо можливості припинення виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним смс-повідомленням, доставлено 06.12.2024 року.
Представник органу пробації в судове засідання не з`явилася, про час та місце розгляду справи повідомлена шляхом направлення судової повістки до електронного кабінету, доставлено 07.12.2024 року.
Суд, дослідивши матеріали подання, прийшов до наступних висновків.
11.10.2024року постановою Ширяївського районногосуду Одеськоїобласті ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 183-1 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді 200 годин суспільно корисних робіт.
05.11.2024 року вищезазначена постанова суду надійшла на виконання до Березівського РС № 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеській області.
05.11.2024 року вих. № 948/28/31/1-24 ОСОБА_1 направлено виклик до Березівського РС № 4 філії ДУ «Центр пробації» в Одеській області.
Під час виконання вищевказаної постанови суду працівникам уповноваженого органу пробації стало відомо, що ОСОБА_1 був призваний на військову службу по мобілізації.
06.11.2024 року вих. № 3951/28/31/1-24 до ІНФОРМАЦІЯ_1 № 3 направлено запит щодо підтвердження або спростування факту мобілізації гр. ОСОБА_1
14.11.2024 року до Березівського районного сектору № 4 філії Державної установи «Центр пробації» в Одеської області надійшло повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_1 № 3 вих № 3214 від 14.11.2024 року, згідно якого стало відомо, що ОСОБА_1 31.10.2024 року був призваний ІНФОРМАЦІЯ_2 на військову службу по мобілізації до військової частини НОМЕР_1 (Дніпропетровська область).
Відповідно до довідки командира військової частини НОМЕР_1 №1825 від 29.11.2024 року солдат ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 з 01 листопада 2024 року по теперішній час, що є наявною підставою, яка унеможливлює виконання постанови суду.
Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцієюта законами України.
Відповідно дост. 31-1 КУпАП, суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких та перелік об`єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи, визначає відповідний орган місцевого самоврядування. Суспільно корисні роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від ста двадцяти до трьохсот шістдесяти годин і виконуються не більше восьми годин, а неповнолітніми - не більше двох годин на день. Суспільно корисні роботи не призначаються особам, визнаним інвалідами I або II групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років.
Як передбаченост.325-1 КУпАП, постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді) про накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт надсилається на виконання органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, не пізніше дня, наступного за днем набрання постановою законної сили. Виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування. За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.
Відповідно дост.325-3 КУпАП, на власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу за місцем виконання порушником суспільно корисних робіт покладається: погодження з органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, переліку об`єктів, на яких порушники виконують суспільно корисні роботи, та видів таких робіт; контроль за виконанням порушниками призначених їм робіт; своєчасне повідомлення органу центрального органу виконавчої влади, визначеного абзацом другим цієї статті, про ухилення порушника від виконання суспільно корисних робіт; ведення обліку та інформування органу центрального органу виконавчої влади, визначеного абзацом другим цієї статті, про кількість відпрацьованих порушником годин; нарахування плати порушнику за виконання суспільно корисних робіт та перерахування її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.
Окрім того, порядок виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт передбачений наказом Міністерства юстиції України №474/5 від 19.03.2013 року "Про затвердження Порядку виконання адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно корисних робіт"(далі Порядок).
Так, згідно розділу ХІ Порядку, виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт покладається на уповноважений орган з питань пробації. Виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої та перелік об`єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи, визначається відповідним органом місцевого самоврядування. Строк стягнення у вигляді суспільно корисних робіт обчислюється в годинах, протягом яких порушник виконував визначену суспільно корисну працю. Суспільно корисні роботи виконуються не більше восьми годин на день, неповнолітніми - двох годин на день. Щороку на початку року уповноважений орган з питань пробації надсилає запити до органів місцевого самоврядування та власникам підприємств щодо погодження переліку об`єктів, на яких порушники відбуватимуть суспільно корисні роботи, та видів таких робіт.
Функції уповноваженого органу з питань пробації при виконанні адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт передбачені розділом ХІІ Порядку.
Відповідно до п.12.1 Порядку, при виконанні постанов суду (судді) про застосування суспільно корисних робіт на уповноважений орган з питань пробації покладаються: облік порушників; роз`яснення порушникам порядку та умов відбування суспільно корисних робіт; погодження з органами місцевого самоврядування та власниками підприємств переліку об`єктів, на яких порушники виконуватимуть суспільно корисні роботи, та видів таких робіт; контроль за відбуванням стягнення порушниками та виконанням обов`язків власником підприємства за місцем відбування порушниками суспільно корисних робіт; облік відпрацьованого порушниками часу; проведення у разі потреби контрольних перевірок за місцем відбування порушниками суспільно корисних робіт; з`ясування причин невиходу порушників на суспільно корисні роботи; складання протоколу про адміністративне правопорушення стосовно порушників, які ухиляються від відбування суспільно корисних робіт.
Умови виконання постанов суду (судді) про застосування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт передбачені розділом ХІІІ Порядку.
Відповідно до п.13.14. Порядку, усі питання, пов`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, відповідно достатті 304 Кодексу України про адміністративні правопорушеннявирішуються судом, який виніс постанову.
За приписамист.304 КУпАПпитання, пов`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.
Пунктом 13.13 Порядку передбачено, що якщо після встановлення місця проживання порушника з`ясовано, що він за цим місцем не проживає, місцеперебування його невідоме та наявні підстави, що унеможливлюють виконання постанови суду (судді), уповноважений орган з питань пробації вносить до суду, який виніс постанову, подання щодо вирішення питань, пов`язаних з виконанням постанови.
При цьому законом не визначено можливість припинення виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт у разі мобілізації правопорушника.
Так, згідно положень ст. 302 КУпАП, за наявності обставин, зазначених у пунктах 5, 6 і 9 статті 247 цього Кодексу, орган (посадова особа), який виніс постанову про накладення адміністративного стягнення, припиняє її виконання.
Відповідно до положень ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення; 2) недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку; 3) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність; 4) вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони; 5) видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення; 6) скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність; 7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу; 8) наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні по даному факту; 9) смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі.
Таким чином, судом не встановлено підстав для припинення виконання адміністративного стягнення.
Крім того, на даний час відсутній законодавчо визначений механізм щодо можливості вжиття судом будь-яких заходів у випадку мобілізації правопорушника.
У зв`язку з зазначеним в задоволенні подання слід відмовити.
Керуючись ст. ст.31-1,325-1-325-3 КУпАП, «Порядком виконання адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно корисних робіт», затвердженимНаказом Міністерства юстиції України № 474/5 від 19.03.2013 року, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволенні подання Березівського РС № 4 філії ДУ «Центр пробації» в Одеській області щодо вирішення питань, пов`язаних з виконанням постанови Ширяївського районного суду Одеської області від 11.10.2024 по справі № 518/1543/24 про накладення адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт відносно ОСОБА_1 .
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: О.В. Алексєєва
Суд | Ширяївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2024 |
Оприлюднено | 31.12.2024 |
Номер документу | 124136129 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення Справи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення |
Адмінправопорушення
Ширяївський районний суд Одеської області
Алексєєва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні