Рішення
від 18.03.2024 по справі 2-а-1058/11
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 2-А-1058/11

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 березня 2024 року Подільський районний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Захарчук С. С.,

за участю секретаря судового засідання - Дем`янчук О.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

26.01.2011 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації (далі - управління) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії.

Зазначав, що є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії та інвалідом ІІ групи, внаслідок захворювання, пов`язаного з наслідками аварії на ЧАЕС та відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» має право на отримання щорічної допомоги на оздоровлення.

Посилаючись на те, що відповідач не виплачує йому щорічну допомогу відповідно до Закону України «Про статус і соціальної захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», просив визнати протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації щодо нарахування не в повному обсязі суми щорічної допомоги на оздоровлення на підставі норм статті 48 Закону України «Про статус і соціальної захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за 2007, 2008, 2009, 2010 та зобов`язати провести перерахунок і здійснити виплату щорічної допомоги на оздоровлення за вказаний період.

Відповідно до ухвали судді Подільського районного суду м. Києва від 08.02.2011 відкрито провадження у зазначеній справі.

Відповідно до ухвали Подільського районного суду м. Києва від 22.04.2011 позов ОСОБА_1 залишено без розгляду, у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 подав заяву про залишення його позову без розгляду.

Відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 16.09.2014 ухвалу Подільського районного суду м. Києва від 22.04.2011 скасовано, справу направлено до Подільського районного суду м. Києва для продовження розгляду справи.

Відповідно до ухвали Подільського районного суду м. Києва від 03.03.2015 позов ОСОБА_1 залишено без розгляду в частині вимог по 17.04.2010 у зв`язку з закінченням 6-ти місячного строку звернення до суду.

Відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 12.05.2015 ухвалу Подільського районного суду м. Києва від 03.03.2015 скасовано, справу направлено до Подільського районного суду м. Києва для продовження розгляду справи.

Скасовуючи ухвалу суду першої інстанції суд апеляційної інстанції вказав на те, що суд першої інстанції виходив зі змісту уточнених позовних вимог від 21.06.2013 та помилково розглянув позовні вимоги, які містить адміністративний позов від 21.06.2013, оскільки цей позов був предметом розгляду у справі № 758/12965/13-а, та залишив позовні вимоги в частині без розгляду.

02.06.2016 ОСОБА_1 подав уточнений адміністративний позов,

У позовній заяві ОСОБА_1 було залучено в якості співвідповідача Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). (далі - Центр).

У позові ОСОБА_1 просив:

- визнати протиправними дії відповідачів з недорахування та недоплати йому суми різниці компенсації за шкоду, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи при підвищення групи інвалідності у травні 2007 року та сум щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 року по 2014 рік;

- зобов`язати відповідачів нарахувати і виплатити йому недораховану різницю компенсації за шкоду здоров`ю, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи при підвищення групи інвалідності у травні 2007 року у розмірі 6 205 грн. 20 коп. та недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2005 рік та з 2007 року по 2014 рік на суму 38861 грн.;

- зобов`язати відповідачів нарахувати і виплатити йому індексацію на недовиплачену суму одноразової компенсації за шкоду здоров`ю у розмірі 7 199 грн. 901 коп. та на недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2015 рік у розмірі 118 848 грн. 60 коп.;

- зобов`язати відповідачів нарахувати і виплатити йому компенсацію за завдану моральну шкоду у розмірі 171 714 грн. 70 коп.;

01.03.2017 ОСОБА_1 подав заяву про зміну прохальної частини позову та просив:

- визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації з недоврахування та невнесення даних про нього як отримувача суми різниці компенсацій виплат одноразової допомоги та щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 року по 2014 рік;

- визнати протиправними дії Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з недорахування та невиплати йому суми різниці компенсацій виплат одноразової допомоги та щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 року по 2014 рік;

- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації провести призначення та дорахування суми різниці компенсації за шкоду здоров`ю, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 6 805 грн. 20 коп. та недоотриманої суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2005 рік та з 2007 року по 2014 рік на суму 38861 грн. шляхом внесення даних про його особу-отримувача до єдиної автоматизованої електронної системи та включення його до списків-розпоряджень;

- зобов`язати Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) нарахувати і виплатити йому суму різниці компенсації за шкоду здоров`ю, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 6 805 грн. 20 коп. та недоотриману суму щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2005 рік та з 2007 року по 2014 рік на суму 38861 грн.;

- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації нарахувати йому індексацію на недовиплачену суму одноразової компенсації за шкоду здоров`ю у розмірі 7 199 грн. 901 коп. та на недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2015 рік у розмірі 118 848 грн. 60 коп.;

- зобов`язати Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) нарахувати і виплатити йому індексацію на недовиплачену суму одноразової компенсації за шкоду здоров`ю у розмірі 7 199 грн. 901 коп. та на недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2002 рік по 2015 рік у розмірі 118 848 грн. 60 коп.;

- зобов`язати відповідачів нарахувати і виплатити йому компенсацію за завдану моральну шкоду у розмірі 171 714 грн. 70 коп.

Відповідно до ухвали Подільського районного суду м. Києва від 18.03.2024 залишено без розгляду позовну заяву ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, в частині визнання дій відповідачів протиправними та зобов`язання відповідачів здійснити перерахунок та виплату позивачу щорічної допомоги на оздоровлення у період з 2002 року по 2009 рік.

Заперечуючи проти позову в первинній редакції (а.с. 96-102 т. 1), представник управління вказав на те, що призначення щорічної допомоги на оздоровлення було проведено відповідно до вимог чинного законодавства, а саме постанови Кабінету Міністрів України.

Крім того, вказав на те, що виплата одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи до 01.01.2006 здійснювалась підприємства, організаціями та установами де вони працювали (абз. 1 п. 20 постанови КМУ № 987 від 20.06.2000), а починаючи з 01.01.2006 (Постанова КМУ № 936 від 20.09.2005) перерахунки грошової допомоги, у тому числі у зв`язку з індексацією в місті Києві здійснюються централізовано Київським міським центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.

Заперечуючи проти позову у редакції від 02.06.2016 представник Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вказав на те, що Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в редакції від 01.01.2015 передбачає, що одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітям-інвалідам, сім`ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, батькам померлого, щорічна допомога на оздоровлення виплачується у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 562 від 12.07.2005 «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації надає щорічно розпорядження Центру, з зазначеним розміром, одноразової компенсації та щорічної допомоги на оздоровлення.

Згідно рішення Конституційного Суду України від 25 січня 2012 року №3-рн/2012 суди загальної юрисдикції України під час вирішення справ щодо соціального захисту прав громадян повинні застосувати нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, прийняті на підставі і на виконання Бюджетного кодексу Україну, інших законів України, в тому числі закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Виплата разової щорічної допомоги на оздоровлення позивачу була проведена згідно з чинним законодавством України.

Інформація про виплату позивачу одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, як інваліду II групи в Центрі відсутня, оскільки позивач за даним видом компенсації не звертався.

Щорічна разова грошова допомога на оздоровлення є соціальною виплатою та має разовий характер, а тому індексації не підлягає.

Позивач не надав доказів, які б підтверджували факт заподіяння йому моральної шкоди і фізичних страждань неправомірними діями Центру, не визначена ступінь вини співвідповідача, а тому позов про відшкодування моральної шкоди є безпідставним.

Заперечуючи проти позову у редакції від 01.03.2017 представник Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) додатково вказав на те, що одноразова щорічна допомога на оздоровлення виплачується один раз на рік згідно заяви особи, позивач про порушення свого права мав можливість дізнатися при виплаті йому допомоги, а тому позивач пропустив строк звернення до суду, у зв`язку з чим його позов підлягає залишенню без розгляду.

У судове засідання позивач та представники відповідачів не з`явилися, позивач та представник Центру подали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Управління було належним чином повідомлене про дату та час судового засідання, причини неявки представник управління не повідомив.

Суд ухвалив розглядати справу за відсутності учасників справи.

Суд, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази у їх сукупності, дійшов наступного висновку.

Судом установлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого органу Подільської районної у м. Києві державної адміністрації з серпня 2002 року як постраждалий, внаслідок Чорнобильської катастрофи з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії, інвалід ІІІ групи, з травня 2007 року як інвалід ІІ групи (а.с. 9 т.1 ).

З документів, наявних у матеріалах справах позивачу було змінено групу інвалідності з ІІІ групи на ІІ групу у травні 2007 (а.с. 9 т. 1).

Обґрунтовуючи позов в частині виплати різниці одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, ОСОБА_1 вказує на те, що після зміни йому групи інвалідності у травні 2007 року відповідна компенсація йому виплачена не була.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Правові підстави та порядок компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, сім`ям у зв`язку із втратою годувальника та щорічна допомога на оздоровлення таким особам визначено у ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Стаття 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у редакції діючій на час виникнення спірних правовідносин - 01.01.2007, визначала розмір одноразової компенсації учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

При цьому, нормами зазначеної статті передбачено, що у разі встановлення інвалідності вищої групи інвалідам виплачується різниця у компенсаціях.

Порядок виплати одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи був передбачений Положенням про порядок виплати одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім`ям за втрату годувальника, затвердженим наказом МНС України від 31 грудня 1996 р. N 28, втратив чинність 30.07.2007.

Відповідно до п. 3 зазначеного Положення виплата одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, проводиться:

працюючим громадянам - за місцем основної роботи (служби, навчання);

непрацюючим пенсіонерам - органами, які виплачують пенсії;

тимчасово непрацюючим громадянам, а також тим, які займаються індивідуальною трудовою діяльністю,- органами, які визначаються місцевими органами державної виконавчої влади за місцем проживання.

Виплата одноразової компенсації проводиться на підставі посвідчення 1 категорії, довідки регіональної міжвідомчої експертної ради про встановлення інвалідності, пов`язаної з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, та відповідної заяви особи.

Строки звернень громадян із заявами стосовно отримання вказаних одноразових компенсаційних виплат часом не обмежуються (п. 11 Положення).

У своїх запереченнях проти позову в цій частині представник Управління вказав на те, що Управлінням не призначалася одноразова допомога за заподіяну шкоду, оскільки інвалідність була встановлена раніше періоду перебування на обліку.

Стосовно призначення виплати різниці у зв`язку зі зміною групи інвалідності, а саме з 3 на 2 групу, ОСОБА_1 з письмовою заявою до управління не звертався (а.с. 154 т. 1).

Крім того, відповідно до довідки Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних витрат від 08.06.2016 № 09/1063-011 (а.с. 186 т. 2) станом на 08.06.2016 розпорядження управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у місті Києві державної адміністрації щодо призначення ОСОБА_1 одноразової компенсації за шкоду заподіяну здоров`ю, як постраждалому внаслідок Чорнобильської катастрофи, до Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат не надходило.

Стаття 5 КАС України передбачає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 4 КАС України передбачено, що публічно-правовий спір - спір, у якому:

хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Отже, відповідно до існуючого порядку, на час зміни інвалідності позивачу у травні 2007 року, виплата одноразової компенсації проводилася на підставі, зокрема, відповідної заяви особи.

Доказів того, що позивач звертався до відповідачів з заявами про перерахунок йому належної одноразової компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи у зв`язку зі зміною інвалідності останнім суду не надано.

Виходячи з вищевикладеного, позов в частині визнання протиправними дій Управління з недоврахування та невнесення даних про нього як отримувача суми різниці компенсацій виплат одноразової допомоги, визнання протиправними дії Центру з недорахування та невиплати йому суми різниці компенсацій виплат одноразової допомоги, зобов`язання Управління провести призначення та дорахування суми різниці компенсації за шкоду здоров`ю, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 6 805 грн. 20 коп., зобов`язання Центр нарахувати і виплатити йому суму різниці компенсації за шкоду здоров`ю, причинену внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 6 805 грн. 20 коп., зобов`язання Управління нарахувати йому індексацію на недовиплачену суму одноразової компенсації за шкоду здоров`ю у розмірі 7 199 грн. 901 коп., зобов`язання Центр нарахувати і виплатити йому індексацію на недовиплачену суму одноразової компенсації за шкоду здоров`ю у розмірі 7 199 грн. 901 коп. є необґрунтованим, передчасним та задоволенню не підлягає.

Осіб, які мають право на одержання компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю, та щорічної допомоги, їх розміри визначено статтею 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі - Закон).

Починаючи з 2006 року частина четверта статті 48 Закону, яка визначала розміри цих виплат, майже щороку зазнавала змін.

Для здійснення цього виду виплат органи праці та соціального захисту населення керувалися відповідними постановами Кабінету Міністрів України. Серед них постанови Уряду від 26 липня 1996 року № 836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», від 12 липня 2005 року № 562 «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

У 2006, 2007, 2009, 2010 роках норми бюджетних законів містили приписи про надання права Кабінету Міністрів України встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Однак Кабінетом Міністрів України упродовж цих років не було видано відповідних актів.

Для правильного розв`язання спору, пов`язаного з нарахуванням щорічної допомоги, має значення встановлення дати нарахування та виплати особі цієї допомоги.

31.12.2009 ст. 48 Закону була викладена у наступній редакції «Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім`ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України».

Відповідно до Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 №76-VIII (далі - Закон №76-VIII) внесені зміни, зокрема, до статті 48 Закону №796-ХІІ та викладено її у такій редакції: «Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітям-інвалідам, сім`ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, батькам померлого, щорічна допомога на оздоровлення виплачується у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України».

Відповідно до Прикінцевих положень Закону №76-VIII, цей Закон набирає чинності з 01 січня 2015р., крім пункту 42 розділу I цього Закону (щодо Закону України від 14 жовтня 2014р. «Про прокуратуру»), який набирає чинності з 25 квітня 2015р.

Рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частини першої, другої та третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6статті116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв`язку з окремими положеннями Конституції України від 25 січня 2012 року №3рп/2012 встановлено, що нормативно - правові акти Кабінету міністрів України, якими регулюються бюджетні відносини, зокрема питання соціального захисту за рахунок Державного бюджету України, є складовою бюджетного законодавства відповідно до пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України. Отже, суди загальної юрисдикції України під час вирішення справ щодо соціального захисту прав громадян повинні застосовувати нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, прийняті на підставі і на виконання Бюджетного кодексу України, інших законів України, в тому числі закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Розмір щорічної допомоги на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №562 від 12 липня 2005.

Обґрунтовуючи позов в частині щорічної допомоги на оздоровлення, ОСОБА_1 вказує на неправильність нарахувань та виплат відповідачами належних йому до виплати сум щорічної допомоги на оздоровлення відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Як вбачається з документів, які містяться в матеріалах справи ОСОБА_1 звертався до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації з заявою щодо перерахунку та виплати щорічної допомоги на оздоровлення лише за 2007, 2008, 2009 роки від 27.09.2010 (а.с. 8, т. 1) на яку отримав відповідь від Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації від 18.10.2010 (а.с. 9 т. 1) та з заявою щодо перерахунку та виплати щорічної допомоги на оздоровлення лише за 2007-2009 роки від 20.01.2011 на яку отримав відповідь від Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації від 03.02.2011 (а.с. 145-146 т. 1).

Відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації від 13.11.2013 згідно даних, що знаходяться в матеріалах особової справи, ОСОБА_1 призначені суми щорічної допомоги на оздоровлення, а саме: за 2002 - 2005 рік в розмірі - 21,50 грн; за 2006 рік в розмірі - 90,00 грн; за 2007 - 2013 рік в розмірі - 120,00 грн. (а.с. 154 т. 1).

Відповідно до довідки Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних витрат від 08.06.2016 № 09/1062-011 (а.с. 185т. 2) ОСОБА_1 як особі, що постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи І категорії, інваліду 2 групи щорічна допомога на оздоровлення протягом 2010-2015 років згідно з розпорядженнями управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у місті Києві державної адміністрації нарахована та здійснена виплата у наступних розмірах: за 2010 рік - 120 грн, виплата здійснена поштовим переказом за домашньою адресою (квитанція № 888 від 18.11.2010); за 2011 рік - 120 грн, виплата здійснена поштовим переказом за домашньою адресою (квитанція № 253 від 16.02.2012); за 2012 рік - 120 грн, виплата здійснена через відділення поштового зв`язку № 136 в період з 02.02.2013 по 13.03.2013; за 2013 рік - 120 грн, виплата здійснена через відділення поштового зв`язку № 136 в період з 21.08.2013 по 18.09.2013; за 2014 рік - 120 грн, виплата здійснена через відділення поштового зв`язку № 136 в період з 17.06.2014 по 10.07.2014; за 2015 рік - 120 грн, виплата здійснена через відділення поштового зв`язку № 136 в період з 01.01.2016 по 19.01.2016.

Доказів того, що позивач звертався до відповідачів з заявами про перерахунок йому належної щорічної допомоги на оздоровлення у період з 2010 по 2015 роки позивачем суду не надано.

А тому позов в частині визнання протиправними дій Управління з недоврахування та невнесення даних про нього як отримувача щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 року по 2014 рік; визнання протиправними дій Центру з недорахування та невиплати йому суми різниці щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 року по 2014 рік; зобов`язання Управління провести призначення та дорахування недоотриманої суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 року по 2014 рік на суму 38861 грн. шляхом внесення даних про його особу-отримувача до єдиної автоматизованої електронної системи та включення його до списків-розпоряджень; зобов`язання Центр нарахувати і виплатити йому недоотриману суму щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 по 2014 рік на суму 38861 грн.; зобов`язання Управління нарахувати йому індексацію на недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 рік по 2015 рік у розмірі 118 848 грн. 60 коп.; зобов`язання Центр нарахувати і виплатити йому індексацію на недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за період з 2010 рік по 2015 рік у розмірі 118 848 грн. 60 коп.

Не підлягає задоволенню позов і в частині зобов`язання відповідачів нарахувати і виплатити позивачу компенсацію за завдану моральну шкоду у розмірі 171 714 грн. 70 коп., оскільки в силу норм КАС України суб`єкт владних повноважень несе відповідальність за шкоду, заподіяну його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Оскільки, як установлено судом позивач у період з 2010 року по 2015 рік не звертався до відповідачів з відповідними заявами про перерахунок належних йому сум, передбачених ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у позові не вказано, якими протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю відповідачів заподіяна моральна шкода позивачу, а тому позов про відшкодування моральної шкоди є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 6-10, 72-79, 132, 139, 241, 243, 244, 245, 246, 250, 255 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , номер і серія паспорта НОМЕР_1 ) до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у м. Києві державної адміністрації (04071, м. Київ, вул. Ярославська, 31-б, код ЄДРПОУ 37393782), Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (03165, м. Київ, пр. Л. Гузара, 7, код ЄДРПОУ 22886300) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, - відмовити.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.С. Захарчук

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2024
Оприлюднено31.12.2024
Номер документу124142482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1058/11

Рішення від 18.03.2024

Адміністративне

Подільський районний суд міста Києва

Захарчук С. С.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Подільський районний суд міста Києва

Захарчук С. С.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Ухвала від 07.03.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Іллічівський районний суд м.Маріуполя

Литвиненко Н. В.

Ухвала від 27.01.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Марущак Р. М.

Постанова від 10.02.2011

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Мельниченко С. П.

Ухвала від 24.08.2011

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Гордійчук І.О.

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Гордійчук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні