ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"31" грудня 2024 р. справа № 300/1045/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Боршовського Т.І., розглянувши в письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 від 02.12.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 за позовом ОСОБА_1 до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 задоволено позов ОСОБА_1 до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області: визнано протиправною бездіяльність Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області щодо розгляду в передбачений законодавством строк та спосіб клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка); зобов`язано Косівську міську раду Косівського району Івано-Франківської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), та за результатами його розгляду прийняти рішення по суті звернення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1211,20 грн.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 набрало законної сили 24.05.2024.
06.06.2024 Івано-Франківський окружний адміністративний суд видав виконавчі листи № 300/1045/24.
12.06.2024 ОСОБА_1 звернулася до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області із заявою про добровільне виконання судового рішення від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24, за результатом розгляду якої листом № 1456 від 19.07.2024 Косівська міська рада Косівського району Івано-Франківської області повідомила, що звернення від 12.06.2024 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), розглянуто на 41 сесії Косівської міської ради 16.07.2024. За результатами голосування: "За" - 2; "Проти" - 4; "Утрималось" - 13, "Не брало участі у голосуванні" - 2, "Відсутні" - 6, рішення не прийнято.
24.07.2024 головним державним виконавцем Косівського відділу державної виконавчої служби у Косівському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № НОМЕР_1 з примусового виконання виконавчого листа № 300/1045/24 від 06.06.2024. Пунктом 2 резолютивної частини постанови про відкриття виконавчого провадження зобов`язано боржника виконати рішення суду протягом 10 робочих днів.
30.07.2024 від Косівської міської ради до Косівського відділу державної виконавчої служби у Косівському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшло повідомлення від 29.07.2024 за №1516 про повторний розгляд 27.06.2024 постійною комісією з питань екології та земельних ресурсів Косівської міської ради клопотання ОСОБА_1 про затвердження технічної документації із землеустрою та прийняття відповідного рішення. Так, 16.07.2024 на черговому пленарному засіданні Косівської міської ради повторно розглянуто клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою з врахуванням рішення постійної комісії з питань екології та земельних ресурсів Косівської міської ради від 27.06.2024 в результаті чого за підсумками проведеного голосування враховуючи недостатню кількість голосів, рішення щодо задоволення клопотання ОСОБА_1 не було прийнято, про що додано відповідний витяг з протоколу 41 сесії Косівської міської ради 8 демократичного кликання.
04.11.2024 Відділом примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції на адресу Косівської міської ради направлено вимогу державного виконавця про надання інформації стосовно повноти виконання виконавчого документа з урахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.
07.11.2024 до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшла відповідь Косівської міської ради, в якій зазначена аналогічна інформація, що й в повідомленні від 29.07.2024 за №1516.
08.11.2024 державним виконавцем складено Акт про невиконання боржником виконавчого документа без поважної причини та прийнято постанову про накладення штрафу на боржника в розмірі 5100 грн. якою, також зобов`язано боржника виконати рішення протягом десяти робочих днів та попереджено, про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення. Одночасно із постановою про накладення штрафу, боржнику скеровано вимогу державного виконавця виконати рішення суду протягом 10 робочих днів.
22.11.2024 у відповідь на вимогу державного виконавця до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшло повідомлення Косівської міської ради за № 2278 про повторний розгляд на пленарному засіданні 08.11.2024 клопотання ОСОБА_1 , де зазначено, що за підсумками проведеного голосування враховуючи недостатню кількість голосів, рішення щодо задоволення клопотання ОСОБА_1 не було прийнято, проте за пропозицією одного із депутатів Косівської міської ради прийнято рішення про створення тимчасової комісії з метою вивчення звернення ОСОБА_1 з подальшим розглядом висновку даної комісії на черговому пленарному засіданні сесії Косівської міської ради. Копії рішення Косівської міської ради №2724-46/2024 від 08.11.2024 про пропозицію депутата Косівської міської ради Бурдяка А.В. щодо розгляду клопотання ОСОБА_1 та розпорядження міського голови №539 від 15.11.2024 про створення комісії долучено до повідомлення боржника №2278.
25.11.2024 у зв`язку з повторним невиконанням рішення без поважних причин державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції прийнято постанову про накладення на боржника штрафу у подвійному розмірі.
25.11.2024 державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції прийнято постанову про закінчення виконавчого провадження № НОМЕР_1 на підставі пункту 11 частини першої статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» та направлено повідомлення № 14470 до Косівського відділу поліції про невиконання Косівською міською радою судового рішення від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24.
05.12.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 від 02.12.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24. Вказана заява від 02.12.2024 мотивована тим, що ОСОБА_1 та органи державної виконавчої служби вчинили всі можливі дії з примусового виконання судового рішення, однак Косівська міська рада не виконала рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24.
Розглянувши заяву ОСОБА_1 від 02.12.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24, суд зазначає таке.
Згідно з статтею 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Нормами частини першої статті 382 КАС України передбачено, що суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення..
Суд зазначає, що судовий контроль у формі зобов`язання подати звіт також є формою забезпечення виконання судових рішень, однак може застосовуватися судом коли на час розгляду заяви про встановлення судового контролю заявником надано докази, що загальний порядок виконання судового рішення не дав очікуваного результату, або що відповідач створює перешкоди для виконання такого рішення. Встановлення судового контролю є специфічною формою судового провадження, яка має на меті забезпечення належного та в повному обсязі виконання рішення суду у тому випадку, коли інші встановлені законодавством механізми забезпечення такого виконання вичерпані та/або є неефективними.
Правовою ж підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних, підтверджених належними і допустимими доказами, підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль.
Вказане узгоджується з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними в ухвалах від 16.09.2020 та від 12.01.2022 у справі №826/9960/15 (№11-1403апп18).
В спірному випадку рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 зобов`язано Косівську міську раду Косівського району Івано-Франківської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), та за результатами його розгляду прийняти рішення по суті звернення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з частиною першою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Відповідно до частин першої - третьої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.
Відповідно до частини одинадцятої статті 7 Регламенту роботи Косівської міської ради, затверджений рішенням другої сесії Косівської міської ради сьомого скликання від 25.12.2015 за №2.1/2 рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". При встановленні результатів голосування до загального складу ради враховується голос міського голови, якщо він бере участь у пленарному засіданні.
Згідно пункту 1.1 частини першої статті 9 Регламенту роботи Косівської міської ради рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до ЗУ "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради. Виключно таємним голосуванням приймається рішення щодо обрання та звільнення секретаря ради дострокового припинення повноважень міського голови з підстав, передбачених частиною другою статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Судом встановлено, що на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), винесено 16.07.2024 на розгляд чергового пленарного засідання Косівської міської ради, однак за результатами голосування вказане питання не отримало достатньої кількості голосів для прийняття рішення про задоволення клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023. Згідно протоколу 41 сесії Косівської міської ради 8 демократичного кликання від 16.07.2024 в частині розгляду клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023: "За" - 2; "Проти" - 4; "Утрималось" - 13, "Не брало участі у голосуванні" - 2, "Відсутні" - 6. Рішення не прийнято.
08.11.2024 на пленарному засіданні Косівської міської ради проведено повторний розгляд клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), однак за підсумками проведеного голосування враховуючи недостатню кількість голосів, рішення щодо задоволення клопотання ОСОБА_1 не прийнято.
Вищевказані обставини свідчать про те, що Косівська міська рада 16.07.2024 та 08.11.2024 на пленарних засіданнях розглянула на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,25 га, кадастровий номер 2623685801:01:001:0028, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), не прийняла рішення по суті ні про задоволення клопотання, ні про відмову.
В рішенні від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24 за попередньої подібної ситуації ("За" - 1; "Проти" - 7; "Утрималось" - 10, "Не брало участі у голосуванні" - 0, "Відсутні" - 9), суд зробив висновок про те, що клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 належно не розглянута Косівською міською радою, а тому таку ситуації необхідно кваліфікувати як протиправну бездіяльність, яка має бути усунена у спосіб повторного розгляду такого клолопотання з обов`язковим прийняттям рішенням по суті за результатами його розгляду відповідно до вимог частини другої статті 118, частини першої статті 122, частини восьмої статі 186 Земельного кодексу України.
Отже, в цьому випадку, суд вважає, що при виконанні рішення від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24, при повторному розгляді клопотання ОСОБА_1 від 07.08.2023 Косівська міська рада допустила таку ж ситуацію, як при первинному її розгляді: не прийняла одного з передбачених Земельним кодексом України рішень по суті звернення: ні про задоволення, ні проти.
Таким чином, в цьому випадку суд погоджується з доводами позивача та констатує, що відповідач не виконав рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24.
За таких обставин суд, керуючись статтею 382 КАС України, вважає за необхідне задовольнити заяву позивача від 02.12.2024 та встановити судовий контроль у цій справі.
Керуючись статями 14, 243, 248, 252, 295, 297, 382, 395, 397 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Задовольнити заяву ОСОБА_1 від 02.12.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24.
Встановити Косівській міській раді Косівського району Івано-Франківської області строк до 10.02.2025 для подання звіту про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 у справі № 300/1045/24.
Ухвалу суду може бути оскаржено в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124181037 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні