ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 січня 2025 рокусправа № 380/19212/24місто Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в:
І. Стислий виклад позицій учасників справи
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна" код ЄДРПОУ 42409652, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Промислова, будинок 50/52 до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження 79026, м. Львів, вул.Стрийська, 35, у якій просить суд:
- протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 15.08.2024 №11643599/42409652 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 12.08.2024 за № 9228863860;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СМ Україна" від 12.08.2024 за № 9228863860.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач своєчасно звітує про результати своєї діяльності, згідно із визначеними законодавством термінів подання звітності про що свідчать подані податкові декларації з податку на прибуток, податку на додану вартість; звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку. Робота позивача полягає в продажі швейного, прасувального, розкрійного обладнання та запчастин до нього. Продаж наявного товару здійснюється на складі, що імпортується із-за кордону з таких країн як: Польща, Китай, Греція, Туреччина та ін. або придбаного на території України. Для продажу специфічного, складного та дорогого вартісного товару позивач купує під замовлення клієнтів за попередньою частковою або повною оплатою. Тому в господарській діяльності позивача присутній момент реєстрації податкової накладної за авансовим платежем (перша подія), що в подальшому може призводити до формування Розрахунків коригувань кількісних та вартісних показників до податкової накладної. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. З поданої позивачем таблиці даних платника ПДВ вбачається, що в ній відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165. Крім того, разом з таблицею даних платника податку позивач подав контролюючому органу опис господарської діяльності підприємства до таблиці даних платника податків №1/09-08-2024 від 09.08.2024. Водночас, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.08.2024 №11643599/42409652.
31.10.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість при прийнятті рішення від 15.08.2024 №11643599/42409652 встановлено, що: - «відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності» - «недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності)» - «постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції, сплати земельного податку (сплати єдиного податку для платника податку, який перебуває на спрощеній системі оподаткування четвертої групи) та/або придбання пального, мінеральних добрив, допоміжних послуг з вирощування сільськогосподарської продукції за наявності земельних ділянок» - «відсутні пояснення до таблиці даних платника/у поясненні не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку» - «інше Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається). Таким чином, в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття. Враховуючи викладене, Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних колегіально з урахуванням вимог діючого законодавства прийнято рішення від 15.08.2024 №11643599/42409652 про неврахування таблиці даних платника податку.
04.11.2024 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, у якій просить позов задовольнити повністю. Відповідь на відзив обґрунтована тим, що у рішенні про неврахування таблиці даних від 15.08.2024 № 11643599/42409652 навпроти лише однієї підстави «інше: Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де» вказано «Х», що означає, що саме вказана підстава визначена для неврахування поданої позивачем таблиці даних. Всі інші підстави, які передбачені формою рішення не визначені як підстави для прийняття оскаржуваного рішення. Відзив відповідача зводиться до формального цитування положень Податкового кодексу України та Порядку №1165. Жодних спростувань, наведених в позовній заяві аргументів неправомірності прийняття оскаржуваного рішення, відповідач не наводить.
ІІ. Рух справи
Ухвалою від 17.09.2024 суддя залишив позовну заяву без руху.
Ухвалою від 23.09.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.
Заходи забезпечення позову та доказів, у тому числі шляхом їх витребування, не вживались.
ІІІ. Фактичні обставини справи
Товариство з обмеженою відповідальністю «СМ Україна» створене 22.08.2018 його учасниками відповідно до вимог Цивільного і Господарського Кодексів України, Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» шляхом об`єднання майна та коштів його учасників для здійснення спільної діяльності і для досягнення спільної мети.
Адреса місцезнаходження Товариства: Україна. 79024. Львівська область, місто Львів, вулиця Промислова, будинок 50/52.
Видами діяльності Товариства є:
КВЕД 46.64 Оптова торгівля машинами й устаткуванням для текстильного, швейного та трикотажного виробництва (основний);
КВЕД 46.41. Оптова торгівля текстильними товарами:
КВЕД 47.51 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах; КВЕД 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах;
КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;
КВЕД 46.62 Оптова торгівля верстатами КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням;
КВЕД 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами;
КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
У банку ПАТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК" відкрито рахунок: НОМЕР_1 (поточний). Середня чисельність працівників станом на 08 серпня 2024 року становить 3 осіб. Заробітна плата виплачується без порушення термінів, з відповідним перерахуванням всіх податків: ЄСВ, ПДФО і військового збору.
Станом на 08.08.2024 відповідно до даних електронного кабінету платника у розділі «Стан розрахунків з бюджетом» недоїмки або залишки несплаченої пені не має.
Позивач є платником податку на прибуток на загальних підставах.
У користуванні позивач перебувають наступні нежитлові приміщення: - складські та офісні приміщення що підтверджується Договором оренди нежитлового приміщення №03/01-01-2024 від 01.01.2024, укладеного з ТОВ «Спарк С» (код ЄДРПОУ 42409652).
У власності або користуванні Підприємства перебуває 2 автотранспортних засоби, зокрема:
- Вантажний автомобіль VW Т6 Kasten LR PRO 4Motion 2019 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 , виданий 19.06.2020, ТСІД 6841;
- Вантажний автомобіль VOLKSWAGEN CRAІTER, 2023 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 , виданий 20.06.2023, ТСЦ464.
Балансова вартість основних засобів на 09.08.2024 складає 938626,66 грн. На балансі Підприємства обліковуються: автомобіль, комп`ютер, ноутбук, меблі. ОСНОВНІ покупці товару «VC-70 ультразвукова машина JAKI (повний комплект)», «JAKI VP-10 Машина для герметизації швів гарячим повітрям (повний комплскт)»(код УКТ ЗЕД 8515809000) є ТОВ "ЮАРМ ЮЕЙ" (код 43440489), ТОВ "АІГІДА" (код 45367029), ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_6 ), ТОВ «ГАЛ МОДА» (код 43584994) ОСНОВНІ ПОСТАЧАЛЬНИКИ «VC-70 ультразвукова машина JAKI (повний комплект)», «JAKI VP-10 Машина для герметизації швів гарячим повітрям (повний комплект)», (код УКТ ЗЕД 8515809000) є ZHEJIANG СРО IMPORT EXPORT CO.,LTD. (Китай).
Робота підприємства полягає в продажі швейного, прасувального, розкрійного обладнання та запчастин до нього. Продаж наявного товару здійснюється на складі, що імпортується з-за кордону з таких країн як Польща, Китай, Греція, Туреччина та ін. або придбаного на території України. Для продажу специфічного, складного та дорогого вартісного товару позивач купує під замовлення клієнтів за попередньою частковою або повною оплатою. Тому в господарській діяльності позивача присутній момент реєстрації податкової накладної по авансовому платежу (перша подія), що в подальшому може призводити до формування Розрахунків коригувань кількісних та вартісних показників до податкової накладної.
Позивач подав відповідачу таблицю даних платника податку від 12.08.2024 з поясненнями, яка прийнята згідно з квитанцією від 12.08.2024 № 9228863860.
Відповідач прийняв рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 11643599/42409652 від 15.08.2024. Таким рішенням подану таблицю даних відповідачем не враховано. Підставою неврахування зазначено: «Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де».
Вважаючи рішення відповідача про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 11643599/42409652 від 15.08.2024 протиправним, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.
IV. Позиція суду
Вирішуючи спір по суті, суд керувався такими мотивами.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).
Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Згідно з пунктом 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом: інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Згідно з пунктом 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
За приписами пунктів 74.1, 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Згідно з пунктом 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Позивач 12.08.2024 подав таблицю даних платника ПДВ, яку зареєстровано у податковому органі за № 9228863860, вказана обставина не заперечується сторонами.
Пунктами 15-16 Порядку №1165 передбачено, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно з пунктом 17 Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
За результатами розгляду поданої позивачем таблиці даних платника податку на додану вартість 15.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної, розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №11643599/42409652, яким подану позивачем таблицю не враховано.
Підставою прийняття рішення вказано: "інше: Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де".
Оцінюючи оскаржуване рішення, суд виходить з того, що згідно з вимогами зазначених норм, у рішенні має бути чітко зазначену підставу неврахування таблиці та інформацію, що зумовила прийняття такого рішення.
Втім, як вбачається з спірного рішення, контролюючим органом не конкретизовано підставу прийняття такого рішення, а зазначено "Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де".
Матеріалами справи підтверджено, що ТзОВ "СМ України" здійснює господарську діяльність у напрямках (види діяльності):
КВЕД 46.64 Оптова торгівля машинами й устаткуванням для текстильного, швейного та трикотажного виробництва (основний);
КВЕД 46.41. Оптова торгівля текстильними товарами:
КВЕД 47.51 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах; КВЕД 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах;
КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;
КВЕД 46.62 Оптова торгівля верстатами КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням;
КВЕД 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами;
КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Суд зауважує, що відповідно до поданих до відповідача Повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма №20-ОПП) у позивача наявні складські та офісні приміщення що підтверджується Договором оренди нежитлового приміщення №03/01-01-2024 від 01.01.2024, укладеного з ТОВ «Спарк С» (код ЄДРПОУ 42409652), у власності або користуванні позивача перебуває 2 автотранспортних засоби, зокрема: - Вантажний автомобіль VW Т6 Kasten LR PRO 4Motion. 2019 р.в.. д.н.з. НОМЕР_2 . свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 виданий 19.06.2020 року, ТСІД 6841; - Вантажний автомобіль VOLKSWAGEN CRA1TER , 2023 р.в., д.н.з. НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 виданий 20.06.2023 року, ТСЦ464; балансова вартість основних засобів на 09.08.2024 складає 938626,66 грн. На балансі позивача обліковуються: автомобіль, комп`ютер, ноутбук, меблі. ОСНОВНІ покупці товару «VC-70 ультразвукова машина JAKI (повний комплект)», «JAKI VP-10 Машина для герметизації швів гарячим повітрям (повний комплскт)»(код УКТ ЗЕД 8515809000) є ТОВ "ЮАРМ ЮЕЙ" (код 43440489), ТОВ "АІГІДА" (код 45367029), ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_6 ), ТОВ «ГАЛ МОДА» (код 43584994) ОСНОВНІ ПОСТАЧАЛЬНИКИ «VC-70 ультразвукова машина JAKI (повний комплект)», «JAKI VP-10 Машина для герметизації швів гарячим повітрям (повний комплект)», (код УКТ ЗЕД 8515809000) є ZHEJIANG СРО IMPORT EXPORT CO.,LTD. (Китай).
Водночас, позивач зазначив, що робота підприємства полягає в продажі швейного, прасувального, розкрійного обладнання та запчастин до нього. Продаж здійснюється наявного товару на складі, що імпортується з-за кордону з таких країн як Польща, Китай, Греція, Туреччина та ін. або придбаного на території України. Для продажу специфічного, складного та дорого вартісного товару позивач купує під замовлення клієнтів за попередньою частковою або повною оплатою. Тому в господарській діяльності позивача присутній момент реєстрації податкової накладної по авансовому платежу (перша подія), що в подальшому може призводити до формування Розрахунків коригувань кількісних та вартісних показників до податкової накладної. Забезпечити на складі складне та дорого вартісне обладнання, яке рідко купується, не є доцільним в господарській діяльності підприємства
Поряд з цим, в оскарженому рішенні відповідач вказав про відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками, що суперечить змісту таблиці даних платника податку, оскільки власного виробництва товарів він не здійснює.
Суд погоджується із твердженнями позивача, що у рішенні про неврахування таблиці даних від 15.08.2024 № 11643599/42409652 навпроти лише однієї підстави «інше: Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де» вказано «Х», що означає, що саме вказана підстава була визначена для неврахування поданої позивачем таблиці даних. Всі інші підстави, які передбачені формою рішення не визначені як підстави для прийняття оскаржуваного рішення.
Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Так, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування таблиці даних платника податків, поданою позивачем, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні, що у спірному випадку не зроблено.
На необхідність зазначення в рішенні про неврахування таблиці даних платника ПДВ конкретної податкової інформації та доведення її наявності під час судового розгляду справи неодноразово вказував Верховний Суд, зокрема, у своїх постановах від 20.04.2023 у справі №380/4746/22, від 31.05.2023 у справі №280/1255/20, від 20.04.2023 у справі №380/4746/22 та ін.
Зважаючи на викладене, суд висновує про протиправність рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 15.08.2024 №11643599/42409652 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість зареєстровану у контролюючому органі 12.08.2024 за № 9228863860.
Вирішуючи позовну вимогу про зобов`язання відповідача врахувати таблицю даних Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна", зареєстровану у контролюючому органі 12.08.2024 за № 9228863860, суд враховує, що згідно з пунктом 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Отже, врахування таблиці даних платника податку є законодавчо встановленим обов`язком для контролюючого органу у разі надходження до нього рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Враховуючи протиправність оскаржуваного рішення, з метою належного захисту прав позивача суд вважає необхідним зобов`язати відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СМ Україна", зареєстровану у контролюючому органі 12.08.2024 за № 9228863860.
При цьому суд відхиляє доводи відповідача на неналежний спосіб захисту, обраний позивачем, позаяк саме такий спосіб захисту порушеного права відповідає завданням адміністративного судочинства та гарантує, що спір буде вирішений по суті остаточно.
Вказане відповідає висновку Верховного Суду, викладеному у постановах від 20.04.2023 у справі № 380/4746/22, від 31.05.2023 у справі № 280/1255/20.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
V. Судові витрати
Відповідно до положень статті 139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 2422,40 грн.
Керуючись статтями 6, 9, 90, 139, 242, 244, 245 КАС України, суд
в и р і ш и в:
позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна" до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної, розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.08.2024 №11643599/42409652.
Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна", зареєстровану у контролюючому органі 12.08.2024 за № 9228863860.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ ВП 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СМ Україна" код ЄДРПОУ 42409652, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Промислова, будинок 50/52 судовий збір у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 40 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Суддя Гулик Андрій Григорович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.01.2025 |
Оприлюднено | 06.01.2025 |
Номер документу | 124215583 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні