РІШЕННЯ
Іменем України
07 січня 2025 року м. Чернігівсправа № 922/3648/24
Господарський суд Чернігівської області, в складі судді Романенко А.В., за правилами спрощеного позовного провадження, розглянув матеріали справи
за позовом: Акціонерного товариства Українська залізниця,
вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150;
в особі: регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця, вул. Лисенка, 6, м. Київ, 01601;
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Харківрегіонгаз,
вул. Безлюдівська, 1, м. Харків, 61109;
предмет спору: про стягнення 60314,76 грн
без виклику (повідомлення) сторін
Господарський суд Харківської області, ухвалою від 18.10.2024, передав до Господарського суду Чернігівської області, за встановленою підсудністю, в порядку частини 3 статті 30 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), матеріали позовної заяви Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця до Товариства з обмеженою відповідальністю Харківрегіонгаз про стягнення 60314,76 грн боргу за утримання землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років за договором № 3591 від 18.08.2020 про подачу та забирання вагонів при станції Мена Південно Західної залізниці (далі Договір).
08.11.2024, матеріали справи № 922/3648/24 надійшли до Господарського суду Чернігівської області.
Суд прийняв позовну заяву до розгляду; відкрив провадження в справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та без повідомлення (виклику) сторін; установив учасникам справи строки для подачі письмових заяв по суті позовних вимог, про що постановив ухвалу від 12.11.2024 (доставлена позивачу та відповідачу до їх електронних кабінетів в ЄСІТС 12.11.2024 о 18:08, підтверджується довідками про доставку електронного листа).
Відповідач правом на подання відзиву на позов в установлений судом строк не скористався, проти заявлених вимог не заперечив.
За частиною 2 статті 178 ГПК України в разі ненадання відповідачем відзиву в установлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Судочинство в господарських судах здійснюється на засадах диспозитивності та змагальності сторін (статті 13, 14 ГПК України).
Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, установлених законом.
Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, установлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 248 ГПК України суд розглядає справи в порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження в справі.
Суд врахував, що в силу вимог частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.
Сторонами не заявлені клопотання щодо розгляду даної справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи, в порядку визначеному статтею 252 ГПК України. Право сторін на подачу до суду клопотань наведеного змісту роз`яснене при відкритті провадження в справі в ухвалі суду від 12.11.2024.
Господарський суд розглянув подані документи і матеріали, з`ясував фактичні обставини справи, дослідив докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, та
ВСТАНОВИВ:
За Державним актом на право постійного користування землею серії ІІ ЧН №002190 від 13.07.2000 Державному територіально-галузевому об`єднанню «Південно-Західна залізниця» на праві постійного користування належить земельна ділянка загальною площею 97,94 га. Землю надано в постійне користування для виробничих потреб залізниці на підставі рішення Менської міської Ради народних депутатів від 24.12.1999 № 423.
Акціонерне товариство «Українська залізниця» (далі - позивач, Товариство) є юридичною особою, що утворена відповідно до Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця». Товариство утворене як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовано шляхом злиття, згідно з додатком 1 до постанови КМУ від 25.06.2014 № 200 (до переліку яких у тому числі увійшло Державне територіально-галузеве об`єднання «Південно-Західна залізниця», код 04713033). Товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту (пункти 1 та 2 Статуту Товариства, затвердженого постановою КМУ від 02.09.2015 № 735, з урахуванням внесених змін до нього).
18.08.2020, між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (далі -залізниця) та Товариством з обмеженою відповідальністю Харківрегіонгаз (далі ТОВ Харківрегіонгаз, користувач) укладений Договір № 3591 про подачу та збирання вагонів при станції Мена Південно-Західної залізниці (далі Договір № 3591), за пунктами 1 - 3 якого згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів і на умовах цього Договору здійснюється подача, розставлення на місця вивантаження і забирання вагонів з під?їздної колії, яка належить користувачу та примикає стрілочним переводом № 71 до під?їздної колії Приватного акціонерного товариства «Шляхове ремонтно-будівельне управління № 82» по станції Мена і обслуговується локомотивом залізниці. Межею під?їздної колії є знак "Межа під?їздної колії", встановлений проти стиків рамних рейок стрілочного переводу № 71.
Розгорнута довжина під?їздної колії становить 1217,0 погонних метрів на балансі користувача.
У межах смуги відведення залізниці під?їздною колією і спорудами контрагента зайнято ділянку землі площею 330 кв. м.
За умовами п. 14 Договору № 3591 користувач колії сплачує залізниці плату, зокрема:
- за складування вантажів або примикання під?їзних колій у смузі відведення - згідно з Тарифним керівництвом № 1, сплачується не пізніше, як за 10 діб до початку звітного місяця, за ставками визначеними калькуляціями за формулою: (П+К) * S, де П діюча ставка місцевого земельного податку за 1 кв. м.; К витрати залізниці на утримання 1 кв. м. землі в межах смуги відведення залізниці, які розраховуються залізницею один раз на рік та доводяться до відома підприємств шляхом вивішення оголошень у товарній касі станції або шляхом направлення повідомлень чи в будь-який інший спосіб виходячи з умов технології роботи станції); S площа земельної ділянки, зайнята під`їздною колією в межах смуги відведення;
Збори і плати вносяться через філію "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" ПАТ "Укрзалізниця" за окремо укладеним договором.
Згідно з п. 20 Договору № 3591 цей Договір укладається терміном з 18.08.2020 по 18.08.2025 включно.
Згідно з затвердженою калькуляцією витрат на утримання 1 кв. м. смуги відведення (1 місяць) по службі колії на 2021 рік, розмір витрат становить 3,74 грн без ПДВ на місяць. Відповідно до телеграфного розпорядження від 17.03.2021 М-08/27 нарахування плати за новою калькуляцією проводиться з квітня 2021 року.
За затвердженою калькуляцією витрат на утримання 1 кв. м. смуги відведення (1 місяць) по службі колії на 2022 рік, розмір витрат становить 4,20 грн без ПДВ на місяць. Відповідно до телеграфного розпорядження від 03.02.2022 М-07/292 нарахування плати за новою калькуляцією проводиться з березня 2022 року.
Затвердженою калькуляцією витрат на утримання 1 кв. м. смуги відведення (1 місяць) по службі колії на 2023 рік, розмір витрат становить 8,52 грн без ПДВ на місяць. Відповідно до телеграфного розпорядження від 06.03.2023 М-08/8 нарахування плати за новою калькуляцією проводиться з квітня 2023 року.
Сума земельного податку відповідно до розрахунку розміру відшкодування земельного податку по Менській міській раді в 2022 - 2023 роках становить 0,01 грн за 1 кв. м. на місяць.
За розрахунком позивача, здійсненим з урахуванням змісту п. 14 Договору № 3591, за утримання землі в смузі відведення залізниці, зайнятої під`їзною колією користувача по станції Мена, сума відшкодування витрат за період з лютого 2022 по лютий 2024 років, з урахуванням ПДВ, становить 60314,76 грн.
З матеріалів справи вбачається, що АТ «Українська залізниця», на офіційному сайті http://uz-cargo.uz.gov.ua, оприлюднений договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020, сторонами якого є перевізник - АТ «Українська залізниця» та замовник (вантажовласник, вантажовідправник, вантажоодержувач, платник); предметом організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов?язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та / або вагонах замовника, пов?язаних з цим супутніх послуг і проведення розрахунків за ці послуги (далі Договір від 25.02.2020).
За п. 1.4. Договору від 25.02.2020 (в редакції діючій в спірному періоді, оприлюдненій на офіційному сайті http://uz-cargo.uz.gov.ua) надання послуг може підтверджуватися одним з таких документів: накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання / збирання вагонів та маневрову роботу, іншими документами.
Згідно з п. 2.1.4. Договору від 25.02.2020 замовник зобов?язаний сплачувати послуги перевізника та інші платежі, належні перевізнику за Договором з сум внесеної передоплати за кодом платника. Самостійно визначати розмір попередньої оплати та періодичність її внесення на підставі діючих тарифів та умов Договору, при цьому зобов?язаний враховувати обсяг запланованих перевезень, вагонообіг, строк перебування вагону за межами України та інших послуг перевізника.
Матеріали справи містять заяву про прийняття в цілому пропозиції (акцепту) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 36224035/2020-001 від 24.03.2020, підписану 25.03.2020 електронним підписом представника заявника ТОВ Харківрегіонгаз.
Повідомленням про укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 43-36224035/2020-001 від 25.03.2020 АТ «Укрзалізниця» (перевізник) засвідчило прийняття від ТОВ "Харківрегіонгаз заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепту) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та повідомило, шо замовнику присвоєні коди: 1) відправника / одержувача: 4182; 2) платника 2834493 та відкритий особовий рахунок з ідентичним номером. Код платника 2834493 використовується для ідентифікації договірних відносин як номер Договору.
Позивачем при нарахуванні плати за утримання ділянки землі в смузі відведення залізниці за Договором № 3591 (код платника 2834493), за період з лютого 2022 по лютий 2024 років, оформлені накопичувальні картки: № 21020072 від 21.02.2022 на суму 1237,50 грн; № 20030131 від 20.03.2022 на суму 1389,30 грн; № 22040142 від 22.04.2022 на суму 1389,20 грн; № 22050154 від 22.05.2022 на суму 1389,30 грн; № 24060161 від 24.06.2022 на суму 1389,30 грн; № 21070169 від 21.07.2022 на суму 1389,30 грн; № 20080171 від 20.08.2022 на суму 1389,30 грн; № 19090184 від 19.08.2022 на суму 1389,30 грн; № 21100187 від 21.10.2022 на суму 1389,30 грн; № 22110189 від 22.11.2022 на суму 1389,30 грн; № 23120193 від 23.12.2022 на суму 1389,30 грн; № 23010042 від 23.01.2023 на суму на суму 1389,30 грн; № 22020073 від 22.02.2023 на суму 1389,30 грн; № 24030091 від 24.03.2023 на суму 1389,30 грн; № 19040102 від 19.04.2023 на суму 2814,90 грн; № 20050113 від 20.05.2023 на суму 2814,90 грн; № 21060121 від 21.06.2023 на суму 2814,90 грн; № 21070136 від 21.07.2023 на суму 2814,90 грн; № 22080147 від 22.08.2023 на суму 2814,90 грн; № 24090155 від 24.09.2023 на суму 2814,90 грн; № 21100159 від 21.10.2023 на суму 2814,90 грн; № 22110162 від 22.11.2023 на суму 2814,90 грн; № 20120168 від 20.12.2023 на суму 2814,90 грн; № 20010032 від 20.01.2024 на суму 2814,90 грн; № 18020041 від 18.02.2024 на суму 2814,90 грн. Всього на загальну суму, з урахуванням ПДВ, 60314,76 грн.
У зв?язку з відмовою вантажовласника, ТОВ "Харківрегіонгаз", від підпису перелічених накопичувальних карток, позивачем складені акти загальної форми ГУ-23: № 47 від 24.02.2022, № 54 від 23.03.2022, № 62 від 25.04.2022, № 83 від 26.05.2022, № 94 від 28.06.2022, № 102 від 24.07.2022, № 123 від 25.08.2022, № 135 від 24.09.2022, № 142 від 24.10.2022, № 158 від 27.11.2022, № 169 від 27.12.2022, № 32 від 27.01.2023, № 54 від 26.02.2023, № 72 від 28.03.2023, № 83 від 25.04.2023, № 96 від 24.05.2023, № 103 від 26.06.2023, № 45 від 25.07.2023, № 52 від 26.08.2023, № 121 від 28.09.2023, № 71 від 24.10.2023, № 79 від 25.11.2023, № 80 від 24.12.2023, № 20 від 23.01.2024, № 32 від 21.02.2024, копії додані до матеріалів справи.
22.02.2024, залізниця надіслала Товариству рекомендованою кореспонденцією претензію № НЮ-16/185/24П від 21.02.2024 з вимогою сплатити заборгованість за утримання землі в смузі відведення залізниці, яка отримана відповідачем 12.03.2024 та залишена без належного виконання (поштове відправлення: 4160201538787).
Наведені обставини стали підставою для звернення до суду з позовом про стягнення боргу за утримання землі в смузі відведення залізниці в розмірі 60314,76 грн.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про транспорт» відносини, пов`язані з діяльністю транспорту, регулюються цим Законом, кодексами (статутами) окремих видів транспорту, іншими актами законодавства України. Нормативні акти, які визначають умови перевезень, порядок використання засобів транспорту, шляхів сполучення, організації безпеки руху, охорони громадського порядку, пожежної безпеки, санітарні та екологічні вимоги, що діють на транспорті, є обов`язковими для власників транспорту і громадян, які користуються послугами транспорту та шляхами сполучення.
Частиною 1 статті 11 Закону України «Про транспорт» визначено, що землями транспорту визнаються землі, надані в користування підприємствам і організаціям транспорту згідно із Земельним кодексом України, для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту, вдосконалення і розвитку об`єктів транспорту.
За змістом статті 1 Закону України "Про залізничний транспорт" залізничний транспорт виробничо-технологічний комплекс підприємств залізничного транспорту, призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і населення країни в перевезеннях у внутрішньому і міжнародному сполученнях та надання інших транспортних послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів діяльності тощо.
Згідно з частинами 1, 2 статті 6 Закону України "Про залізничний транспорт" землі, що надаються в користування для потреб залізничного транспорту, визначаються відповідно до Земельного кодексу України та Закону України "Про транспорт".
До земель залізничного транспорту належать землі смуг відведення залізниць під залізничним полотном та його облаштуванням, станціями з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв`язку, водопостачання, каналізації; під захисними та укріплювальними насадженнями, службовими, культурно-побутовими будівлями та іншими спорудами, необхідними для забезпечення роботи залізничного транспорту.
За змістом п. 1.1. Правил обслуговування залізничних під?їзних колій, затверджених наказом Мінтранспорту України 21.11.2000 за № 644 та зареєстрованих в Мін?юсті України 24.11.2000 за № 875/5096, до залізничних під`їзних колій належать колії, що з`єднані із загальною мережею залізниць безперервною рейковою колією і належать підприємствам, підприємцям, організаціям, установам, незалежно від форм власності, а також громадянам - суб`єктам підприємницької діяльності (далі підприємство).
Залізничні під?їзні колії призначені для транспортного обслуговування одного або кількох підприємств у взаємодії із залізничним транспортом загального користування.
Під?їзні колії з усіма спорудами і пристроями, локомотиви і вагони повинні утримуватися в повній справності згідно з чинними Правилами технічної експлуатації (ПТЕ) залізниць України, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 16.01.95 № 27, і ПТЕ підприємств.
Відповідно до п. 2 Статуту залізниць України, затвердженого постановою КМУ № 457 від 06.04.1998, Статут визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.
Взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під?їзних колій, визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів) (п. 71 Статуту залізниць України).
Згідно з п. 77 Статуту залізниць України термін дії договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії і договору на подачу та забирання вагонів визначається сторонами. У випадку зміни технологічного устаткування або технології роботи станції чи залізничної під`їзної колії окремі пункти договору або увесь договір за вимогами однієї із сторін можуть бути переглянуті до закінчення терміну його дії.
Згідно з частиною 2 статті 11 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до частини 1 статті 174 Господарського кодексу України (далі - ГК України) господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Частиною 1 статті 626 та частиною 1 статті 627 ЦК України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
За приписами статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Статтею 530 ЦК України встановлено, що якщо в зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню в цей строк (термін).
Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (частина 1 статті 193 ГК України).
Відповідно до статей 525, 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлене договором або законом.
Матеріалами справи підтверджується факт укладення між позивачем та відповідачем договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.03.2020 (за яким замовнику присвоєні коди відправника / одержувача: 4182 та платника 2834493), а також договору № 3591 про подачу та збирання вагонів при станції Мена Південно-Західної залізниці від 18.08.2020, за умовами п. 14 якого позивачем нараховано відповідачу витрати за утримання землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років.
Судом встановлено, що витрати за утримання землі в смузі відведення залізниці за вказаний період нараховані позивачем виходячи із зайнятої площі земельної ділянки (330 кв. м.); телеграфних розпоряджень від 17.03.2021 М-08/27, від 03.02.2022 М-07/292, від 06.03.2023 М-08/8 (розмір витрат на утримання 1 кв.м. смуги відведення (1 місяць) по службі колії на 2021 рік становив 3,74 грн без ПДВ на місяць, на 2022 рік - 4,20 грн без ПДВ на місяць та 2023 рік - 8,52 грн без ПДВ на місяць), а також суми земельного податку (0,01 грн за 1 кв.м. на місяць по Менській міській раді в 2022-2023 роках).
До матеріалів справи додані копії накопичувальних карток про нарахування плати за утримання ділянки землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років на загальну суму, з урахуванням ПДВ, 60314,76 грн, а також акти загальної форми ГУ-23 за вказаний період, де зафіксовано відмову відповідача від підпису перелічених накопичувальних карток.
Умовами договору та чинним законодавством не передбачено обов`язку залізниці надсилати накопичувальні картки платнику.
Заперечень та спростувань щодо інформації, зазначеної в накопичувальних картках та актах загальної форми ГУ-23, а також щодо розрахунку витрат за утримання землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років, від відповідача не надходило.
Доказів оплати витрат за утримання землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років на загальну суму 60314,76 грн відповідачем не надано, правомірність вимог позивача не спростована.
У досудовому порядку вимогу позивача про погашення наявного боргу відповідач у добровільному порядку не виконав.
За загальним правилом обов`язок доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини. Обов`язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення. Це стосується позивача, який повинен доказати факти, на підставі яких пред`явлений позов, а також відповідача, який має можливість доказувати факти, на підставі яких він заперечує проти позову.
За статтею 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.
За приписами частин 1, 2 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь установленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності.
Тобто, виходячи зі змісту статей 13, 74 ГПК України, кожна сторона на підставі належних, допустимих, достовірних та вірогідних доказів повинна довести правомірність заявлених нею вимог або заперечень.
Враховуючи, що відповідач, у порушення статей 525, 526 ЦК України та статті 193 ГК України, договірні зобов`язання не виконав, за утримання землі в смузі відведення залізниці за період з лютого 2022 по лютий 2024 років не розрахувався, суд доходить висновку, що позовні вимоги про стягнення 60314,76 грн є обґрунтованими, підтведжуються наявними матеріалами справи, відтак підлягають задоволенню в повному обсязі.
При ухваленні рішення в справі, суд у тому числі вирішує питання щодо розподілу судових витрат між сторонами.
Відповідно до п. 2 частини 1 статті 129 ГПК України судовий збір покладається в спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З огляду на те, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі, за рахунок відповідача позивачу мають бути відшкодовані судові витрати по сплаті судового збору в сумі 3028,00 грн.
Керуючись статтями 42, 73, 74, 76, 77, 79, 86, 129, частиною 2 статті 178, статтями 233, 238, 241, 247, 251, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
1.Задовольнити повністю позов Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 40075815), в особі: регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Лисенка, 6, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ ВП 40081221) до Товариства з обмеженою відповідальністю Харківрегіонгаз (вул. Безлюдівська, 1, м. Харків, 61109, код ЄДРПОУ 36224035) про стягнення 60314,76 грн.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Харківрегіонгаз (вул. Безлюдівська, 1, м. Харків, 61109, код ЄДРПОУ 36224035) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Єжи Гедройця, 5, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 40075815), в особі: регіональної філії Південно-Західна залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця (вул. Лисенка, 6, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ ВП 40081221) 60314,76 грн та 3028,00 грн судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційна скарга не була подана.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо воно не скасоване, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови в відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду, відповідно до статті 256 Господарського процесуального кодексу України, подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні були оголошені лише вступна та резолютивна частина рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Північного апеляційного господарського суду в порядку визначеному статтею 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до приписів частин 5-8 статті 6 та частин 5, 6 статті 242 ГПК України, пунктів 5.6, 5.8, 10, 16, 17, 29, 37 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, учасникам справи (їх представникам), які є користувачами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, судові рішення в паперовій формі не надсилаються і не вручаються. Суд надсилає такі рішення в електронній формі до електронного кабінету таких осіб, і вони вважаються врученими в день отримання повідомлення про доставку копії судового рішення на офіційну електронну адресу учасника справи (його представника), з якого і починається перебіг процесуального строку, встановленого законом або судом. Обмін процесуальними документами в електронній формі між судом та/або особами, що є (повинні бути) користувачами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, мають здійснюватися виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://cn.arbitr.gov.ua/sud5028/.
Суддя А.В. Романенко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 07.01.2025 |
Оприлюднено | 09.01.2025 |
Номер документу | 124264542 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Романенко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні