ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.11.10 Справа №2а-12912/10/13/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі:
головуючого судді Ольшанс ької Т.С.,
при секретарі Барабановій А.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Алушті
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Нева - Кас кад - 2008»,
про зобов' язання до викон ання певних дій,
за участю представників:
від позивача - Радін А.О. , довіреність № 2559/р від 16.07.10р., п освідчення НОМЕР_3
від відповідача - Кроль Д.О., довіреність від 11.11.10р., НОМЕР_1,
за участі свідка - ОСОБА _1, посвідчення НОМЕР_2
Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Алушті (далі - позивач) звернулася до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим з позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Нева - Каскад - 2008» (дал і відповідач), в якому просив з обов' язати відповідача про вести за участі представникі в ДПІ в м. Алушті проведення ін вентаризацій основних фонді в, товарно - матеріальних ці нностей та коштів та придбан их товарів, послуг.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 07.10.10р. відкрито провадження, по справі, після закінчення під готовчого провадження справ у призначено до судового роз гляду.
Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, наведених у адміні стративному позові.
Відповідач у судовому засі данні заперечував з підстав викладених у письмох запереч еннях на адміністративний по зов.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, допитавши свідка, розглянувши матеріал и справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку у то му числі органів державної в лади. У справах щодо оскаржен ня рішень суди перевіряють ч и прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Згідно зі ст. ст. 2, 7, п. 1 ст. 8 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" N 509, на о ргани державної податкової с лужби покладені обов'язки зд ійснення контролю за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, центральних цільових фондів податків і з борів, державна податкова ад міністрація України, державн і податкові адміністрації в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Севастополі, державні подат кові інспекції в районах, міс тах (крім міст Києва та Севаст ополя), районах у містах, міжра йонні та об'єднані державні п одаткові інспекції є юридичн ими особами, мають печатку із зображенням Державного Герб а України та своїм найменува нням, інші печатки і штампи, ві дповідні бланки, рахунки в ус тановах банків, державна под аткова адміністрація Україн и здійснює такі функції, як ви конання безпосередньо, а так ож організація роботи держав них податкових адміністраці й та державних податкових ін спекцій, пов'язаної із здійсн енням контролю за своєчасніс тю, достовірністю, повнотою н арахування та сплати податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), контролю за валютними оп ераціями.
Відповідно до п.15 ст.11 Закону України "Про державну податк ову службу" N 509 від 04.12.90 органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право : вимагати від керівників під приємств, установ і організа цій, що перевіряються в ході п ланових та позапланових виїз них перевірок, проведення ін вентаризацій основних фонді в, товарно-матеріальних цінн остей та коштів, у разі відмов и у проведенні таких інвента ризацій або при проведенні а дміністративного арешту акт ивів - звернутися до суду щодо спонукання до проведення та ких інвентаризацій, а до ухва лення відповідного рішення с удом - у присутності понятих т а представників підприємств , установ і організацій, щодо я ких проводиться перевірка, о печатувати каси, касові прим іщення, склади та архіви на те рмін не більше 24 годин з момен ту такого опечатування, зазн аченого в протоколі.
Законом України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні" для підт вердження правильності та до стовірності даних бухгалтер ського обліку та звітності, п ередбачено проведення підпр иємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організ аціями (далі - підприємство) не залежно від форм власності і нвентаризації майна, коштів і фінансових зобов'язань. Об'є кти і періодичність проведен ня інвентаризації визначают ься власником (керівником) пі дприємства, крім випадків, ко ли її проведення є обов'язков им згідно з законодавством.
Загальний порядок проведе ння інвентаризації та оформл ення її результатів установл ено Інструкцією по інвентари зації основних засобів, нема теріальних активів, товарно- матеріальних цінностей, грош ових коштів і документів та р озрахунків, затвердженою нак азом Мінфіну України від 11.08.94 р . № 69 (зі змінами та доповненням и, за текстом - Інструкція № 6 9), проведення інвентаризації є обов'язковим один раз на рік . Для проведення інвентариза ційної роботи на підприємств і за розпорядчим документом його керівника створюється п остійно діюча інвентаризаці йна комісія, яку очолює керів ник підприємства або його за ступник. До її складу включаю ться керівники структурних п ідрозділів, а також головний бухгалтер. Встановлення рез ультатів інвентаризації є ко мпетенцією відповідної комі сії.
Судом встановлено, що на під ставі затвердженого плану пе ревірки та направлень від 30.08.20 10 №405/23 була розпочата планова в иїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Нева-Каскад-2008» з питань дотр имання вимог податкового зак онодавства за період з 18.07.2008 по 30.06.2010. Період проведення переві рки з 30.08.2010 по 24.09.2010. За результатам и перевірки позивачем складе ний акт від 01.10.2010 №1456/23/35861573 про резу льтати перевірки, де зазначе но, що перевірка проведена з в ідома директора підприємств а у присутності головного бу хгалтера. Як зазначено у пунк ті 3.8. акту перевірки у ході про ведення перевірки за ініціа тивою працівників органів де ржавної податкової служби ін вентаризація не проводилась . 17.09.2010 позивач вимагав від відп овідача проведення інвентар изації основних фондів, това рно-матеріальних цінностей т а придбаних товарі, послуг у п рисутності головного держав ного податкового ревізора-ін спектора відділу податковог о контролю юридичних осіб та головного державного податк ового ревізора-інспектора ві дділу податкового контролю ю ридичних осіб. 27.09.2010 позивачем б ув отриманий лист відповідач а про призначення річної інв ентаризації станом на 25.09.2010, з д оданням копії наказу від 24.09.2010 № 167. На останній день перевірки - 24.09.2010 результати перевірки н е надані.
Як вказує позивач, з посилан ня на пункт 15 статті 11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», інвентар изація необхідна для підтвер дження валових витрат та под аткового кредиту ТОВ «Нева-К аскад-2008» з 18.07.2008 по 30.06.2010 по податко вих накладних від 27.08.2009 №1407 на су му 348200,18 грн., від 28.09.2009 №1394 на суму 308002, 80 грн., від 30.06.2010 №964 на суму 319360,13 грн.
Суд не погоджується із вказ аною думкою позивача, з ураху ванням наступного.
Відповідно до вказаної ста тті 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» право вимагати проведен ня інвентаризації основних ф ондів можливо тільки в ході п роведення планових та позапл анових виїзних перевірок. То бто законодавство не передба чає участі службових осіб де ржавної податкової служби Ук раїни в інвентаризації основ них фондів платника податків після закінчення терміну пр оведення перевірки. Судом вс тановлено, що перевірка закі нчена 24.09.2010. Таким чином, з' ясу вання питань про відповідніс ть або невідповідність розмі ру валових витрат можливо ті льки шляхом проведення відпо відних перевірок, однім з еле ментів яких є в інвентаризац ії основних фондів платника податків.
Інструкція №69 не має вимог, в ідносно включення до складу комісії з інвентаризації пре дставників Державної податк ової служби України. Разом з т им, відповідно до пункту 15 ста тті 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» податкова не наділена п овноваження до спонукання пл атника податків включити пре дставника податкового орган у до складу інвентаризаційно ї комісії, а має тільки право с понукання суб' єкта господа рської діяльності до проведе ння відповідної інвентариза ції. Оскільки відповідно до с татті 19 Конституції України д ержавні органи, у тому числі - органи податкової служби Ук раїни, мають право діяти тіль ки в межах наданих повноваже нь, то суд визначає, що вимога до проведення інвентаризаці ї за участю представників ДП І у м. Алушта не заснована на з аконі.
Крім того судом встановлен о, що Наказом ТОВ «Нева-каскад -2008» від 24.09.2010 №167 «Про проведення річної інвентаризації ЄДРПО У 35861573» призначено проведення інвентаризації активів та зо бов' язань підприємства стр оком проведення з 25.09.2010 по 25.10.2010. Пр о прийняття рішення про пров едення інвентаризації листо м від 24.09.2010, який отриманий 27.09.2010, п овідомлено позивача.
Таким чином на момент зверн ення позивача до Окружного а дміністративного суду АР Кри м з позовом про спонукання до проведення інвентаризації о сновних фондів ТОВ «Нева-кас кад-2008» вказаний спір був розв ' язаний сторонами.
З урахуванням наведеного с уд робить висновок про відсу тність правових підстав для задоволення позову та зобов' язання відповідача провести інвентаризацію основних фон дів, товарно-матеріальних ці нностей та коштів, придбаних товарів, послуг за участю пр едставників ДПІ у м. Алушта.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.У задоволенні адміні стративного позову відмовит и.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 д нів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та ре золютивної частини постанов и або розгляду справи у поряд ку письмового провадження, а пеляційна скарга подається п ротягом 10 днів з дня отримання .
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12427485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні