Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-12912/10/13/0170
07.06.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Ілю хіної Г.П.,
суддів Цикуренка А.С. ,
Омельченка В. А.
секретар судового засід ання Кондратова О.В.
за участю сторін:
позивача: ОСОБА_2, посві дчення НОМЕР_1, довіреніст ь №б/н від 14.08.2009,
відповідача: ОСОБА_3, па спорт НОМЕР_2, виданий Киї вським РВ Сімферопольського МУ ГУ МВС України в Криму 30.09.1999,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податко вої інспекції у м. Алушті Авто номної Республіки Крим на по станову Окружного адміністр ативного суду Автономної Ре спубліки Крим (суддя Ольшанс ька Т.С. ) від 18.11.10 у справі № 2а-12912/10/1 3/0170
за позовом Державної податкової інспекції у м. Алу шті Автономної Республіки Кр им (вул. Леніна, 22а, м. Алушта, Авт ономна Республіка Крим, 98500)
до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Нева-Ка скад-2008" (вул. Перекопська, буд. 4, м. Алушта, Автономна Республі ка Крим, 98500)
про зобов'язання до викона ння певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим від 18.11.2010 у задоволенні адміністративн ого позову відмовлено (арк.с.33 -34).
Суд першої інстанції дійшо в висновку про відсутність п равових підстав для зобов' я зання відповідача провести і нвентаризацію основних фонд ів, товарно-матеріальних цін ностей та коштів, придбаних т оварів, послуг за участю пред ставників Державної податко вої інспекції у м.Алушта.
Не погодившись з постаново ю суду, позивач - Державна пода ткова інспекція в м.Алушта Ав тономної Республіки Крим, зв ернувся до суду з апеляційно ю скаргою, просить постанову суду першої інстанції скасу вати (арк.с.39-40).
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що постанова суд прийнята з порушенням но рм матеріального та процесуа льного права, відповідач має право вимагати від позивача проведення інвентаризації о сновних фондів, товарно-мате ріальних цінностей та коштів , в даному випадку проведення інвентаризації необхідно дл я підтвердження валових витр ат та податкового кредиту То вариства з обмеженою відпові дальністю "Нева-Каскад-2008" з 18.07.200 8 по 30.06.2010.
В судовому засіданні 07.06.2010 пр едставник позивача наполяга в на задоволенні апеляційної скарги з підстав, викладених в ній; представник відповіда ча просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а п останову суду першої інстанц ії - без змін.
Розглянувши справу в поря дку статей 195, 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів, встанов ила наступне.
З 30.08.2010 по 24.09.2010 на підставі зат вердженого плану перевірки т а направлень від 30.08.2010 №405/23 (арк.с. 7) Державною податковою інспе кцією у м.Алушті Автономної Р еспубліки Крим проведена пл анова виїзна перевірка Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Нева-Каскад-2008»з пита нь дотримання вимог податков ого законодавства за період з 18.07.2008 по 30.06.2010.
За результатами перевірки складено Акт №1456/23/35861573 від 01.10 .2010 (арк.с.23-30).
Пунктом 3.8 Акту перевірк и закріплено, що у ході провед ення перевірки за ініціатив ою працівників органів держа вної податкової служби інвен таризація не проводилась.
17.09.2010 листом №4655/10/23 Державна под аткова інспекція у м.Алушті А втономної Республіки Крим пр осила відповідача провести і нвентаризацію основних фонд ів, товарно-матеріальних цін ностей та придбаних товарі, п ослуг у присутності головног о державного податкового рев ізора-інспектора відділу под аткового контролю юридичних осіб та головного державног о податкового ревізора-інспе ктора відділу податкового ко нтролю юридичних осіб (арк.с.8) .
27.09.2010 Державною податковою ін спекцією у м.Алушті Автономн ої Республіки Крим отриманий лист відповідача з повідомл енням про призначення річної інвентаризації на 25.09.2010, з дода нням копії наказу від 24.09.2010 №167 (а рк.с.17-19).
Як вказує позивач, з посилан ням на пункт 15 статті 11 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні», інвента ризація необхідна для підтве рдження валових витрат та по даткового кредиту ТОВ «Нева- Каскад-2008»з 18.07.2008 по 30.06.2010 по податк ових накладних від 27.08.2009 №1407 на с уму 348200,18 грн., від 28.09.2009 №1394 на суму 308 002,80 грн., від 30.06.2010 №964 на суму 319360,13 грн .
Вивчивши матеріали справ и, обговоривши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши пр авову оцінку обставин у спра ві та повноту їх встановленн я, дослідивши правильність з астосування судом першої інс танції норм матеріального та процесуального права, судов а колегія вважає, що апеляцій на скарга задоволенню не під лягає з таких підстав.
На правовідносини сторін , що виникли, поширюються норм и статті 19 Конституції Україн и, Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і», Інструкції по інвентариз ації основних засобів, немат еріальних активів, товарно-м атеріальних цінностей, грошо вих коштів і документів та ро зрахунків, затвердженою нака зом Мінфіну України від 11.08.1994 №6 9 (далі - Інструкція №69).
Суд першої інстанції здій снив аналіз вищезазначеного законодавства України та ді йшов висновку про відмову в з адоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Стаття 19 Конституції Укра їни зобов'язує органи держав ної влади, їх посадові особи діяти лише на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відповідно до приписів Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні»пра во податкової інспекції на п роведення перевірок підляга є законодавчим обмеженням та реалізується виключно з дот риманням порядку, встановлен ого законом.
Статус державної податков ої служби як державного орга ну, уповноваженого на викона ння функцій держави, визначе ний статтями 8, 9, 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні». При здійсне нні своєї діяльності державн і податкові інспекції викону ють надані законом повноваже ння органу виконавчої влади.
Пунктом 4 частини першої ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні»передбачено, що Державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об'єднані державні под аткові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень ко нтроль за законністю валютни х операцій, додержанням поря дку проведення готівкових ро зрахунків за товари (послуги ) у встановленому законом пор ядку, за наявністю свідоцтв п ро державну реєстрацію суб'є ктів підприємницької діяльн ості, ліцензій на провадженн я видів господарської діяльн ості, що підлягають ліцензув анню відповідно до закону, з н аступною передачею матеріал ів про виявлені порушення ор ганам, що видають ці документ и, за наявністю торгових пате нтів.
Відповідно до пункту 1 ста тті 11 Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їни” до прав органів державн ої податкової служби відноси ться здійснення документаль них невиїзних перевірок, а та кож планових та позапланових виїзних перевірок своєчасн ості, достовірності повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов' язкових платежів), додержання валют ного законодавства юридични ми особами, їх філіями, відді леннями іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татус юридичної особи а тако ж фізичними особами, які мают ь статус суб' єктів підприєм ницької діяльності.
Статтею 11-1 вказаного Закону визначені підстави та поряд ок проведення органами держа вної податкової служби плано вих і позапланових виїзних п еревірок.
Законом України "Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні" для під твердження правильності та д остовірності даних бухгалте рського обліку та звітності, передбачено проведення підп риємствами, їх об'єднаннями т а госпрозрахунковими органі заціями (далі - підприємство) н езалежно від форм власності інвентаризації майна, коштів і фінансових зобов'язань. Об'є кти і періодичність проведен ня інвентаризації визначают ься власником (керівником) пі дприємства, крім випадків, ко ли її проведення є обов'язков им згідно з законодавством.
Пунктом 15 частини першої ст атті 11 Закону України "Про дер жавну податкову службу" вста новлено право органів держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, вимагати від к ерівників підприємств, ус танов і організацій, що перев іряються в ході планових т а позапланових виїзних перев ірок, проведення інвентариза цій основних фондів, товарно -матеріальних цінностей та к оштів, у разі відмови у про веденні таких інвентаризаці й або при проведенні адмініс тративного арешту активів - з вернутися до суду щодо спону кання до проведення таких ін вентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом - у присутності понятих та пре дставників підприємств, уста нов і організацій, щодо яких п роводиться перевірка, опечат увати каси, касові приміщенн я, склади та архіви на термін н е більше 24 годин з моменту так ого опечатування, зазначеног о в протоколі.
Загальний порядок проведе ння інвентаризації та оформл ення її результатів установл ено Інструкцією №69, відповідн о до якої проведення інвента ризації є обов'язковим один р аз на рік. Для проведення інве нтаризаційної роботи на підп риємстві за розпорядчим доку ментом його керівника створю ється постійно діюча інвента ризаційна комісія, яку очолю є керівник підприємства або його заступник. До її складу в ключаються керівники структ урних підрозділів, а також го ловний бухгалтер. Встановлен ня результатів інвентаризац ії є компетенцією відповідно ї комісії.
Отже, з' ясування питань пр о відповідність або невідпов ідність розміру валових витр ат можливо тільки шляхом про ведення відповідних перевір ок, однім з елементів яких є ін вентаризація основних фонді в платника податків.
Інструкція №69 не має вимог, в ідносно включення до складу комісії з інвентаризації пре дставників Державної податк ової служби України.
Крім того, державна податко ва служба не наділена повнов аженнями до спонукання платн ика податків включити предст авника податкового органу до складу інвентаризаційної ко місії, а має тільки право спон укання суб' єкта господарсь кої діяльності до проведення відповідної інвентаризації .
Як вбачається з матеріалів справи, наказом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нева-каскад-2008»від 24.09.2010 №167 «Про проведення річної інвентари зації ЄДРПОУ 35861573»призначено п роведення інвентаризації ак тивів та зобов' язань підпри ємства строком проведення з 25.09.2010 по 25.10.2010., про що повідомлено позивача.
Виходячи з викладеного, су дова колегія вважає вірним в исновок суду першої інстанці ї, що на час звернення позивач а до Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим з позовом про спонук ання до проведення інвентари зації основних фондів Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Нева-каскад-2008»вказани й спір був розв' язаний стор онами, у зв' язку з чим правов і підстави для задоволення п озову та зобов' язання відпо відача провести інвентариза цію основних фондів, товарно -матеріальних цінностей та к оштів, придбаних товарів, пос луг за участю представників Державної податкової інспек ції у м. Алушта відсутні.
Все вищеперелічене дає су довій колегії право для висн овку, при викладених обстави нах, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Правова оцінка, яку суд пер шої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимога м процесуального і матеріаль ного права, а доводи апеляцій ної скарги щодо їх неправиль ного застосування є необґрун тованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що навед ені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, с удова колегія дійшла висновк у, що апеляційна скарга підля гає залишенню без задоволенн я, а постанова суду першої інс танції - без змін.
Керуючись частиною третьо ю статті 24, статтями 160, 167, частин ою першою статті 195, статтею 196, п унктом 1 частини першої статт і 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 2 54 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової і нспекції у м. Алушті Автономн ої Республіки Крим на постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Респуб ліки Крим від 18.11.10 у справі № 2а-12 912/10/13/0170 залишити без задоволенн я.
2. Постанову Окружног о адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим від 18.11.10 у справі № 2а-12912/10/13/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржен о в порядку статті 212 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, згідно з якою каса ційна скарга на судові рішен ня подається безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України протягом двадцят и днів після набрання законної сили судовим рішен ням суду апеляційної інстанц ії, крім випадків, передбачен их цим Кодексом, а в разі склад ення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухва ли в повному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 14 чер вня 2011 р.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис А.С. Цикуренко
підпис В.А.Омельченко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.І люхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2011 |
Оприлюднено | 20.06.2011 |
Номер документу | 16206731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні