ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
08 січня 2025 рокум. ДніпроСправа № 360/1358/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом адвоката Галан Олени Олексіївни в інтересах ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
06 листопада 2024 року через підсистему Електронний суд до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява адвоката Галан Олени Олексіївни в інтересах ОСОБА_1 (далі - позивач) до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (далі - відповідач) з такими позовними вимогами:
визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС), яка полягає у не виготовленні нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019 із зазначенням відомостей щодо відсоткового розміру доплати за науковий ступінь доктор філософії - 15% від посадового окладу та відомостей щодо відсоткового розміру доплати за вчене звання доцент 25% від посадового окладу;
зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 19.11.2019 із зазначенням відомостей про доплату за науковий ступінь доктор філософії - 15% від посадового окладу, та доплату за вчене звання доцента 25% від посадового окладу, відповідно до положення частини 2 статті 59 Закону України Про вищу освіту.
В обґрунтування позовної заяви, позивач посилається на те, що позивач перебуває на пенсійному обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду в Луганській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону № 2262.
На підставі звернення позивача та з урахуванням рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 по справі № 826/3858/18, яке набрало законної сили 05.03.2019, та постанови Великої Палати Верховного Суду від 17.12.2019 у зразковій справі №160/8324/19, ДУ ТМО МВС України по Луганській області склала оновлену довідку від 16.06.2021 №33/33-1598 про розмір грошового забезпечення позивача станом на 19.11.2019.
ДУ ТМО МВС України по Луганській області у зазначеній довідці, зокрема, визначено доплату за науковий ступінь доктора філософії у розмірі 5% замість належних 15%.
Однак, відповідно до атестата доцента серія ДЦ № 001980 рішенням атестаційної колегії від 20.04.2001 протокол № 2/21-Д ОСОБА_1 присвоєно вчене звання доцента, та у довідці від 16.06.2021 №33/33-1598 відсутня доплата за вчене звання у розмір 25 % посадового окладу.
Позивач звернувся до відповідача із заявою щодо складання та направлення до ГУ ПФУ в Луганській області нової довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 станом на листопад 2019 року для перерахунку пенсії, яка містить відомості про розміри доплати за науковий ступінь доктора філософії та доплати за вчене звання доцента 15% та 25% відповідно відсотків посадового окладу.
На звернення представника позивача Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) листом від 24.09.2024 повторно надав довідку від 16.06.2021 №33/33-1598 без доплати за науковий ступінь доктора філософії та доплати за вчене звання доцента 15% та 25% відповідно відсотків посадового окладу.
Сектор з пенсійних питань з обслуговування Кіровоградської та Луганської областей (м. Кропивницький) регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС), розглянувши заяву пенсіонера ОВС України в Луганській області ОСОБА_1 08.10.2024 направив запит до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області. Однак станом на день подання позову відповіді по суті не надано.
З посиланням на положення ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту», позивач вважає вказану бездіяльність відповідача протиправною та такою, що порушує його право на належне пенсійне забезпечення, що стало підставою для звернення до суду.
Ухвалою суду від 08.11.2024 відкрито провадження у справі, справу визначено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано у відповідача докази.
Ухвалою суду від 30.12.2024 зобов`язано Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) надати до суду за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (особистий кабінет в системі Електронний суд), з використанням власного електронного підпису, у строк до 07.01.2024: заяву/заяви (запит/запити) ОСОБА_1 /адвоката Галан Олени Олексіївни в інтересах ОСОБА_1 з доданими до них документами, за результатами розгляду яких відповідачем надано відповіді № 31/31 9188 2024 від 01.11.2024 та № 31/31/Г 2590 2281 2024 від 18.10.2024; запропоновано адвокату Галан Олені Олексіївні надати до суду за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (особистий кабінет в системі Електронний суд), з використанням власного електронного підпису, у строк до 07.01.2024 письмові пояснення з визначених судом питань.
Ухвалою суду від 08.01.2025 відмовлено у задоволенні клопотання Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях про залишення без розгляду позовної заяви адвоката Галан Олени Олексіївни в інтересах ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії.
02.12.2024 через підсистему «Електронний суд» від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено таке.
Наказом МВС України від 27.03.2024 №199 «Про організаційно-штатні зміни у МВС» в регіональних сервісних центрах ГСЦ МВС про областях, місту Києву утворено сектори з пенсійних питань з обслуговування областей та м. Києва. Відповідно пункту 1 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22.04.2024 №259 в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсії визначено Відділ координації пенсійних питань. Пунктом 2 вказаного наказу з 01 травня 2024 року уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі №160/8324/19 та судових рішень у справах №826/3858/18 та №826/12704/18 з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії) ГСЦ МВС.
Таким чином, наказом МВС України від 27.03.2024 №199 лише з 01 травня 2024 року уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення, що свідчить про перехід адміністративної компетенції до іншого суб`єкта владних повноважень та наявність у нього достатніх повноважень для надання оцінки щодо підстав відмови у видачі довідки про розмір грошового забезпечення Позивача станом на 01.12.2019.
Аналогічна правова позиція відносно компетенційного правонаступництва викладена в постанові Верховного Суду України від 13 жовтня 2021 року №803/130/16.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, визначаються Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 №2262 (далі - Закон №2262).
Статтею 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.
Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» затвердив Порядок №45.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 в адміністративній справі №826/3858/18, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45.
Таким чином, зміни внесені постановою №103, зокрема до додатку 2 до Порядку №45, в якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, відтак, з 05.03.2019, тобто з дня набрання законної сили рішенням у справі №826/3858/18, діє редакція додатку 2 до Порядку №45, яка діяла до зазначених змін.
Згідно листа Луганського Державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка від 10.04.2023 року за № 67, ОСОБА_1 з 16.12.1993, наказом ЛУМ від 20.11.1993 № 25 о/с, був прийнятий на службу до органів внутрішніх справ України, а з 01.05.2005 року у відповідності до наказу Луганської академії внутрішніх справ від 26.04.2005 № 53 о/с був звільнений з органів внутрішніх справ у відставку за пунктом 65 «а» (за віком) згідно Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, з займаної посади: начальник факультету № 5 (заочного та дистанційного навчання) і отримує пенсію з 01.05.2005 року, призначену відповідно до Закону №2262-ХІІ.
З метою з`ясування сум грошового забезпечення позивача РСЦ ГСЦ МВС направив запит від 08.10.2024 №31/31/Г-2589-2102-2024 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, яке в свою чергу надало інформацію про розраховані суми пенсії ОСОБА_1 .
У зв`язку із змінами в грошовому забезпеченні поліцейських, передбаченими постановою КМУ від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі Постанова №988), які значно перевищили посадові оклади та оклади за спеціальні звання колишніх працівників міліції, враховуючи положення частини другої статті 51 Закону № 2262-ХІІ, у колишніх працівників міліції виникло право на перерахунок пенсії з 01.01.2016 року.
Саме тому, державною установою «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Луганській області» складено довідку №33/33-1598 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 до складу якої було враховано: - Посадовий оклад 3600,00 грн.; - Оклад за спеціальним званням 2400,00 грн. (полковник поліції); - Процентна надбавка за вислугу років 30% - 1800,00 грн.; - Надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції 76,21% (відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби) 5944,38 грн.; - Доплата за науковий ступень кандидата або доктора наук 5% (посадового окладу) 180,00 грн.; - Премія 52,94% (відсоток нарахованого грошового забезпечення) 7371,57 грн. Таким чином, розмір грошового забезпечення склав: 21295,95 грн.
Розміри складових грошового забезпечення, а саме оклад та оклад за спеціальним званням поліцейського викладацького складу навчальних органів МВС визначаються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Інші види грошового забезпечення поліцейського визначаються згідно з наказом МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання».
Розмір надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції поліцейським встановлюється кожному індивідуально, залежно від специфіки умов проходження служби (успішне виконання повноважень, якість, складність, обсяг та важливість виконуваних завдань, залучення до розробки проектів нормативно-правових актів тощо) на підставі мотивованого подання керівника структурного підрозділу.
Наказом МВС України №138 від 17.02.2017 «Про затвердження Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що прирівнюються посадам поліцейських", (далі Наказ МВС №138), що прийнятий з урахуванням до статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393" затверджено перелік посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", що прирівнюються посадам поліцейських.
Згідно пункту 7 розділу XVIII Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що прирівнюються посадам поліцейських.
Позивачу призначена пенсія за вислугу років не як науково-педагогічному працівнику (цивільному працівнику) згідно Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" відповідно до пункту 3 статті 57 Закону № 1556-VII, а як атестованому співробітнику міліції звільненому зі служби відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Складові грошового забезпечення військовослужбовців (поліцейських) та складові заробітної науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів за своєю правовою природою є різними поняттями, оскільки є відмінними за правовим регулюванням, порядком, способом здійсненням цих виплат.
Посада начальника факультету № 5 (заочного та дистанційного навчання) вищого навчального закладу відповідає посаді начальника управління департаменту згідно з Наказом МВС України №138 від 17.02.2017 «Про затвердження Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що прирівнюються посадам поліцейських».
Оскільки всі посади атестованих працівників у навчальних закладах МВС з 07.11.2015 були скорочені, тому в Постанові №988 та Наказі № 260 відсутня схема посадових окладів поліцейських для навчальних закладів МВС, як це раніше передбачалась схемою посадових окладів осіб начальницького складу органів внутрішніх справ для навчальних закладів МВС відповідно до Додатку № 20 Наказу МВС від 31.12.2007 № 499 «Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ осіб начальницького складу органів внутрішніх справ для навчальних закладів МВС».
Крім того, з моменту прийняття Постанови № 988 і до теперішнього часу Кабінетом Міністрів України не приймалося рішень щодо підвищення розміру грошового забезпечення поліцейських. Розміри посадових окладів, окладів за спеціальним званням та надбавки за стаж служби в поліції, які визначені Постановою № 988, не змінювались та будь-які нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення не вводилися. Підстави для повторного виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення станом на 19.11.2019 у відповідача відсутні.
Доводи позивача щодо застосування приписів ч.2 ст.59 Закону України «Про вищу освіту», оскільки вказаний Закон встановлює основні правові, організаційні, фінансові засади функціонування системи вищої освіти, створює умови для посилення співпраці державних органів і бізнесу з закладами вищої освіти на принципах автономії закладів вищої освіти, поєднання освіти з наукою та виробництвом з метою підготовки конкурентоспроможного людського капіталу для високотехнологічного та інноваційного розвитку країни, самореалізації особистості, забезпечення потреб суспільства, ринку праці та держави у кваліфікованих фахівцях, однак у спірних правовідносинах позивач перебував у структурі підпорядкування Міністерства внутрішніх справ України, тому гарантії соціального і правового захисту встановлюються іншими нормативно-правовими актами.
Саме тому, довідку про розмір грошового забезпечення для позивача виготовлено не навчальним закладом, а уповноваженим органам МВС за прирівняною посадою станом на 19 листопада 2019 року відповідно до постанови №988 зі складовими які визначені п.7 постанови правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 р. № 3-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 р. за № 135/13402, та листом Національної поліції України з інформацією про фактично виплачені надбавки, доплати, підвищення та середні розміри премії за відповідними посадами поліцейських).
Відповідач зазначив, що пенсійне законодавство релевантне. На зміну одним видам грошового забезпечення приходять інші, які позивач не отримував під час проходження служби, але такі що включені до його грошового забезпечення за аналогічною посадою. Натомість позивач просить застосувати норми пенсійного законодавства частково, врахувати нормативні акти, які втратили чинність на час здійснення такого перерахунку (додавши нечинні надбавки у відсотковому значенні до переліку грошового забезпечення, оскільки останні визначені в грошовому атестаті на час звільнення). В той же час до розрахунку оновленої пенсії просить застосувати чинні на сьогодні основні види грошового забезпечення за аналогічною посадою, які позивач не отримував під час проходження служби та які ввелись в дію лише після 01.01.2008.
Також відповідач зауважив, що для перерахунку пенсії позивача було правомірно застосовано Порядок, який передбачав такий перерахунок, виходячи з установленого станом на листопад 2019 року розміру грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, з якого обчислюються пенсії. Зазначене узгоджується з висновками викладеними Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у рішенні від 12 березня 2018 року № Пз/9901/1/18 (зразкова справа № 802/2196/17-а), залишеного без змін рішенням Великої палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року.
Відповідно до ст.22 та ч.1 ст.58 Конституції України при складанні оскаржуваної довідки, звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод позивача не відбулося, оскільки розмір отримуваної ним пенсії після перерахунку пенсії на підставі вказаної довідки жодним чином не став меншим, ніж який існував до вказаного перерахунку.
Відповідач у жодній з відповідей не відмовляв позивачу в отриманні оновленої довідки. Лист РСЦ ГСЦ МВС від 18.10.2024 №31/31/Г-2590-2281-2024 не може вважатися відмовою в отриманні довідки, оскільки на момент надання відповіді відповідач повідомив представника позивача, що не володіє необхідних матеріалами для формування довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 і не має можливості виготовити та подати її у визначений законодавством строк.
На думку відповідача, подаючи позов, особа має обґрунтувати, яким чином дії чи бездіяльність відповідача вплинули на її права, свободи та інтереси, а також вказати спосіб захисту порушеного права.
На підставі вищевикладеного, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
06.01.2025 представником позивача надано на виконання ухвали від 30.12.2024 пояснення, в яких зазначено таке.
Щодо надання пояснень про зміст оновленої довідки то прошу суд врахувати пояснення, які містить позовна заява та вже надані пояснення від 26.12.2024 в яких зазначено, що предметом розгляду у даній справі є лише невстановлення доплати за науковий ступінь доктора філософії та доплати за вчене звання доцента у розмірі 15% та 25% відповідно відсотків посадового окладу, які обґрунтовані тим, що відповідач має застосувати до обчислення розміру надбавок за вчене звання та наукову ступінь положення ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту» замість п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», як нормативно-правового акту, що має вищу юридичну силу.
На інші питання суду відповіді не надано, з посиланням на те, що суд має ставити питання лише тільки ті, які стосуються предмету розгляду у даній справі, а порядок виконання судового рішення не є предметом розгляду.
08.01.2024 від відповідача на виконання ухвали суду від 30.12.2024 надійшли пояснення, згідно із якими заява адвоката Галан О.О. в інтересах ОСОБА_1 від 04.10.2024 стосовно вимог: скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нову довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, в якій зазначити посадовий оклад та всі додаткові види грошового забезпечення виходячи із посадового окладу, за посадою начальника факультету №5 (заочного та дистанційного навчання) за 21 тарифним розрядом посадового окладу - згідно з додатком 2 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 вересня 2005 року № 557 «Схема тарифних розрядів посад керівних та науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації», який станом на 19.11.2019 складає 8209,56 грн, зареєстрована Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) за вхідним №Г-2590-2024. На зазначену заяву надано відповіді 18.10.2024 вих. №31/31/Г-2590-2281-2024 та 01.11.2024 вих №31/31-9188-2024.
Заява адвоката Галан О.О. в інтересах ОСОБА_1 від 04.10.2024 стосовно вимог: скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нову довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, в якій зазначити розрахунок розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту», зареєстрована Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) за вхідним №Г-2589-2024. На зазначену заяву надано відповідь 18.10.2024 вих. №31/31/Г-2589-2270-2024.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , є отримувачем пенсії за вислугу років, що підтверджено наявними в матеріалах справи копіями паспорту громадянина України НОМЕР_2 , довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, пенсійного посвідчення № НОМЕР_3 .
Згідно із дипломом кандидата наук від 22.04.1987 НОМЕР_4 рішенням Ради при Київському державному університеті імені Т.Г. Шевченка від 21.11.1986 протокол № 2 ОСОБА_1 присвоєно науковий ступінь кандидата історичних наук.
Відповідно до атестата доцента серія ДЦ № 001980 рішенням атестаційної колегії від 20.04.2001 протокол № 2/21-Д ОСОБА_1 присвоєно вчене звання доцента.
Згідно із довідкою від 16.06.2021 № 33/33-1598, виданою Державною установою «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Луганській області» про розмір грошового забезпечення, виданою ОСОБА_1 за листопад 2019 року згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» за прирівняною посадою поліцейського Заступник начальника управління апарату Головного управління Національної поліції в місті Києві, стройових підрозділів поліції в місті Києві, становив:
-посадовий оклад 3600,00 грн;
-оклад за спеціальним званням полковник поліції 2400,00 грн;
-надбавка за стаж служби в поліції (відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням) 30% - 1800,00 грн;
-надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби) 76,21% - 5944,38 грн;
-доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук (відсотків посадового окладу) 5% - 180,00 грн;
-премія (відсотків нарахованого грошового забезпечення) 52,94% - 7371,57 грн,
-всього 21295,95 грн.
Відповідно до довідки Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка від 10.04.2023 № 67 ОСОБА_1 16.12.1993 наказом ЛУМ від 20.11.1993 № 25 о/с від 20.11.1993 був прийнятий на службу до органів внутрішніх справ України, а 01.05.2005 наказом ЛАВС від 26.04.2005 № 53 о/с був звільнений з органів внутрішніх справ у відставку за п.65 «а» (за віком) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ з посади начальника факультету № 5 (заочного та дистанційного навчання).
04.10.2024 адвокат Галан О.О. звернулася до відповідача з заявою, зареєстрованою за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, в якій просила скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нову довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, в якій зазначити розрахунок розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту»; надати адвокату належним чином засвідчену копію довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, в якій зазначити розрахунок розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту»; надати адвокату належним чином засвідчену копію супровідного листа, з яким зазначена довідка була направлена до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Заява обґрунтована тим, що ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) перебуває на пенсійному обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області та отримує пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 №2262-ХІІ. На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду №360/8495/21 проведено перерахунок пенсії на підставі довідки Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Луганській області» від 16.06.2021 № 33/33-1598. Проте, зазначена довідка містить надбавку за науковий ступень кандидата наук 5% посадового окладу та надбавку за вчене звання «доцент» 5% посадового окладу відповідно до постанови Постановою КМУ від 11.11.2015 №988. Згідно ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту» науково-педагогічним, науковим і педагогічним працівникам закладів вищої освіти встановлюються доплати за науковий ступінь доктора філософії та доктора наук у розмірах відповідно 15 та 25 відсотків посадового окладу, а також за вчене звання доцента і старшого дослідника - 25 відсотків посадового окладу, професора - 33 відсотки посадового окладу. Заклад вищої освіти може встановити більший розмір доплат за рахунок власних надходжень.
У відповідь на заяву від 04.10.2024 за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943 відповідачем направлено лист від 18.10.2024 № 31/31/Г 2589 2270 2024, в якому зазначено таке:
«У зв`язку із тим, що РСЦ ГСЦ МВС не володіє необхідних матеріалами для формування довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 і не має можливості виготовити та подати її у визначений законодавством строк, 08.10.2024 було направлено відповідний запит до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо надання інформації про складові грошового забезпечення, а саме: - посадовий оклад; - оклад за військове звання; - процентна надбавка за вислугу років; - надбавка за особливо важливі завдання; - премія; - розмір доплати за науковий ступінь (кандидат наук) та доплати за вчене звання (доцент).
Враховуючи те, що станом на 18.10.2024 відповіді на запит не отримано, а формування довідки без наявності згаданої інформації не є можливим, повідомляємо що остаточну відповідь Вам буде надано, після отримання інформації від Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області».
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи відповідають вони встановленим частиною другою статті 2 КАС України вимогам.
Згідно з статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію визначає Закон від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі Закон № 2262-ХІІ).
Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
Частиною першою статті 1 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Відповідно до частини третьої статті 52 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
За змістом частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Позиція Верховного Суду щодо застосування статті 63 Закону № 2262-ХІІ, викладена, зокрема у постановах від 07 вересня 2018 року у справі № 806/1472/16,від 01 червня 2022 року у справі № 814/659/18, від 24 січня 2024 року у справі № 200/613/23, від 28 березня 2024 року у справі № 160/3235/23, від 04 квітня 2024 року у справі № 380/859/23
Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІвизначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі - Порядок № 45), згідно із пунктом 1 якого пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
Внаслідок визнання нечинними змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, з 05 березня 2019 року діє редакція пункту 5 Порядку № 45, що була чинною до внесення таких змін.
Аналогічний підхід застосований Верховним Судом, зокрема, у постановах від 19 червня 2023 року у справі № 160/14974/21, від 12 березня 2024 року у справі № 640/35681/21 та від 26 березня 2024 року у справі № 460/11381/21.
Так, пунктом 5 Порядку № 45 у редакції, чинній до внесення змін постановою Кабінету Міністрів України «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» від 01 лютого 2018 року № 103, передбачено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:
посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;
надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання «заслужений» чи «народний», службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;
щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;
інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.
Щодо доводів відповідача про відсутність повноважень для видачі оновленої довідки, суд зазначає, що відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27 березня 2024р. № 199 «Про організаційно-штатні зміни у МВС» в регіональних сервісних центрах ГСЦ МВС по областях, місту Києву утворено сектори з пенсійних питань з обслуговування областей та м.Києва.
Як зазначає відповідач у відзиві, пунктом 2 вказаного наказу з 01 травня 2024 року уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі №160/8324/19 та судових рішень у справах №826/3858/18 та №826/12704/18 з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії) ГСЦ МВС.
На офіційному вебсайті відповідача (https://vin.hsc.gov.ua/index/poslugi/pensijni-dovidki/) розміщена інформація, згідно із якою до функцій Сектору належать, зокрема:
1) прийом заяв та документів, їх опрацювання, перевірка правильності оформлення та направлення до уповноваженого структурного підрозділу МВС цих документів:
для призначення (перерахунку) пенсії;
3) оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій в установленому порядку, в межах повноважень;
5) розгляд звернень, заяв та скарг з питань пенсійного та соціального забезпечення осіб звільнених з ОВС та членів їх сімей, а також іншої кореспонденції з питань, що належать до компетенції сектору.
Спірні правовідносини виникли 04.10.2024 (подання адвокатом Галан О.О. в інтересах позивача заяви про видачу оновленої довідки для перерахунку пенсії), а з 01.05.2024 саме відповідач наділений повноваженнями для розгляду заяв про видачу оновлених довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262.
Щодо належного розгляду заяви адвоката Галан О.О. від 04.10.2024 вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, суд зазначає таке.
Порядком № 45 не визначено процедурних питань щодо розгляду заяв пенсіонерів про видачу оновлених довідок для перерахунку пенсій (строки розгляду, зміст рішення, тощо).
Разом з тим, судом установлено, що в межах спірних правовідносин відповідачем фактично заяву від 04.10.2024 вх. № Г-2589-2024-01/1-24943 не розглянуто, питання щодо наявності чи відсутності підстав для видачі оновленої довідки не вирішено.
Так, після надходження заяви адвоката Галан О.О. від 04.10.2024 вх. № Г-2589-2024-01/1-24943 листом від 08.10.2024 № 31/31/Г 2589 2102 2024 відповідач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області з запитом, в якому просив для видачі довідки про розмір грошового забезпечення згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» за порівняною посадою поліцейського з урахуванням надбавки за специфічні умови проходження служби та премії, доведених Національною поліцією до МВС України листом від 24.02.2021 № 2388/09/48-2021 «Про надання інформації щодо грошового забезпечення поліцейських» для визначення права на подальше підвищення пенсії на умовах, передбачених абзацом 2 ст. 63 Закону України № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» просимо Вас надати наступну інформацію стосовно пенсіонера, а саме: - посадовий оклад; - оклад за військове звання; - процентна надбавка за вислугу років; - надбавка за особливо важливі завдання; - премія; - розмір доплати за науковий ступінь (кандидат наук) та доплати за вчене звання (доцент).
Представнику позивача адвокату Галан О.О. направлено лист від 18.10.2024 № 31/31/Г 2589 2270 2024, в якому зазначено таке:
«У зв`язку із тим, що РСЦ ГСЦ МВС не володіє необхідних матеріалами для формування довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 і не має можливості виготовити та подати її у визначений законодавством строк, 08.10.2024 було направлено відповідний запит до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо надання інформації про складові грошового забезпечення, а саме: - посадовий оклад; - оклад за військове звання; - процентна надбавка за вислугу років; - надбавка за особливо важливі завдання; - премія; - розмір доплати за науковий ступінь (кандидат наук) та доплати за вчене звання (доцент).
Враховуючи те, що станом на 18.10.2024 відповіді на запит не отримано, а формування довідки без наявності згаданої інформації не є можливим, повідомляємо що остаточну відповідь Вам буде надано, після отримання інформації від Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області».
При цьому, Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області листом від 24.10.2024 № 1200-03055/27036 надало Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях надано відповідь на запит від 08.10.2024 № 31/31/Г 2589 2102 2024, в якій зазначено, що згідно електронної бази даних пенсіонерів силових структур Луганської області ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262 по лінії Міністерства внутрішніх справ (дата звільнення 01.05.2005). Розмір пенсії ОСОБА_1 обчислено по довідці про розмір грошового забезпечення від 16.06.2021 № 33/33-1598, виданій Державною установою «Територіальне медичне об`єднання міністерства внутрішніх справ України по Луганській області» за листопад 2019 року згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» за прирівняною посадою поліцейського (заступник начальник управління апарату Головного управління Національної поліції в місті Києві, стройових підрозділів поліції в місті Києві). Станом на 01.10.2024 розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 складає: 3600,00 грн посадовий оклад; 2400,00 грн оклад за спеціальним званням (полковник поліції); 1800,00 грн процентна надбавка за вислугу років 30%; 5944,38 грн надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції 76,21% (відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби); 180,00 грн доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук 5% (відсоток посадового окладу); 7371,57 грн премія 52,94% (відсоток нарахованого грошового забезпечення); усього 21295,95 грн.
Після отримання відповіді ГУ ПФУ в Луганській області від 24.10.2024 № 1200-03055/27036 і станом на дату розгляду справи відповідачем не вирішено питання щодо наявності чи відсутності підстав для видачі оновленої довідки, тобто в даному випадку має місце триваюча протиправна бездіяльність відповідача щодо нерозгляду порушених у заяві від 04.10.2024 вх. № Г-2589-2024-01/1-24943 питань.
Суд зауважує, що в матеріалах справи міститься лист відповідача від 01.11.2024 вих. №31/31-9188-2024, в якому зазначено про відсутність підстав для видачі оновленої довідки, проте цей лист направлено у відповідь на заяву адвоката Галан О.О. від 04.10.2024, зареєстровану за вх. №Г-2590-2024, зміст цього листа є предметом розгляду у справі № 360/1359/24.
Згідно із частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на встановлені судом обставини щодо допущеної відповідачем бездіяльності при розгляді заяви адвоката Галан О.О. від 04.10.2024 вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, суд дійшов висновку, що така бездіяльність відповідача не відповідає критерію, визначеному пунктом 10 частини другої статті 2 КАС України щодо своєчасного, протягом розумного строку вирішення питання щодо видачі ОСОБА_1 оновленої довідки для перерахунку пенсії.
Що стосується обраного позивачем способу захисту порушеного права, суд зазначає таке.
Частиною другою статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про:
- визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (пункт 2)
- визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій (пункт 3)
- визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (пункт 4);
- інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів (пункт 10).
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Частиною другою статті 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд вважає за необхідне обрати спосіб захисту порушеного права позивача, який відповідає об`єкту такого порушеного права (триваюча бездіяльність щодо нерозгляду заяви про видачу оновленої довідки), а саме:
-визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС), яка полягає у нерозгляді заяви адвоката Галан Олени Олексіївни від 04.10.2024, поданої в інтересах ОСОБА_1 , зареєстрованої за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, про виготовлення та направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, з зазначенням розрахунку розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту»;
-зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) розглянути заяву адвоката Галан Олени Олексіївни від 04.10.2024, поданої в інтересах ОСОБА_1 , зареєстрованої за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, про виготовлення та направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, з зазначенням розрахунку розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту».
Позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС), яка полягає у невиготовленні нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019 та зобов`язання відповідача виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 19.11.2019 із зазначенням відомостей про доплату за науковий ступінь доктор філософії - 15% від посадового окладу, та доплату за вчене звання доцента 25% від посадового окладу, відповідно до положення частини 2 статті 59 Закону України Про вищу освіту, задоволенню не підлягають, оскільки є передчасними з огляду на те, що в межах спірних правовідносин відповідачем не розглянуто по суті питання щодо видачі оновленої довідки з зазначенням відомостей про доплату за науковий ступінь доктор філософії - 15% від посадового окладу, та доплату за вчене звання доцента 25% від посадового окладу, відповідно до положення частини другої статті 59 Закону України Про вищу освіту.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
На підставі викладеного позовні вимоги належать до часткового задоволення.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 968,96 грн.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.
Відповідно до частини восьмої статті 139 КАС України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
З огляду на те, що спір виник з вини відповідача, судовий збір у розмірі 968,96 грн належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 9, 72, 77, 90, 94, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги адвоката адвоката Галан Олени Олексіївни в інтересах ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (вул. Ботанічна, буд.24, м. Вінниця, 21010 ЄДРПОУ 45400935) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС), яка полягає у нерозгляді заяви адвоката Галан Олени Олексіївни від 04.10.2024, поданої в інтересах ОСОБА_1 , зареєстрованої за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, про виготовлення та направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, з зазначенням розрахунку розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту».
Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) розглянути заяву адвоката Галан Олени Олексіївни від 04.10.2024, поданої в інтересах ОСОБА_1 , зареєстрованої за вх. № Г-2589-2024-01/1-24943, про виготовлення та направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 19.11.2019, з зазначенням розрахунку розміру доплати за науковий ступінь та доплати за вчене звання, які йому виплачувались у відповідності ч. 2 ст. 59 Закону України «Про вищу освіту».
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 968,96 (дев`ятсот шістдесят вісім гривень 96 коп.) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Суддя А.Г. Секірська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2025 |
Оприлюднено | 10.01.2025 |
Номер документу | 124284393 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні