Ухвала
від 07.01.2025 по справі 560/16963/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/16963/24

УХВАЛА

07 січня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області, в якому просить визнати протиправним та скасувати лист-рішення Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області від 05.12.2023 №912.

Ухвалою від 20.11.2024 суд відкрив провадження в даній справі за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.

Від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач заявляє клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду у зв`язку із пропуском строку звернення до суду.

Ухвалою від 12.12.2024 суд адміністративну справу ОСОБА_1 , залишити без руху та надав позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.

На виконання вказаної ухвали від представника позивача надійшла заява про поновлення строку звернення до суду, в якій зазначено, що відповідачем не надано жодного письмового доказу на підтвердження ним обставин щодо пропуску позивачем строку звернення до суду.

Дослідивши подане клопотання, суд дійшов таких висновків.

Згідно зі статтею 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як встановив суд, листопаді 2023 у приміщені УСЗН Кам`янець-Подільської РДА ОСОБА_1 та її чоловіка ОСОБА_2 повідомлено про рішення УСЗН Кам`янець-Подільської РДА від 01.11.2023 №1122015055-2023-1 щодо відмови у призначені їх сім`ї державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям на період з 01.09.2023 по 29.02.2024. Одночасно позивача повідомлено про повернення незаконно отриманих коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за періоди від 01.01.2015 по 30.06.2015 та 01.06.2016 по 30.06.2023, у зв`язку подання недостовірних відомостей у поданих деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги у сумі 654847,04 грн., а також ознайомлено з порядком повернення коштів та повідомлено про стягнення коштів у судовому порядку у разі їх неповернення.

05.12.2023 УСЗН Кам`янець-Подільської РДА, через відділення АТ "УКРПОШТА", на поштову адресу ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), був направлений лист-рішення від 05.12.2023 №912 щодо необхідності повернення нею незаконно отриманих коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 654847,04 грн. на рахунок УСЗН Кам`янець-Подільської РДА.

Крім того, із запиту адвоката Дембіцького П.Д. від 26.05.2024 №01/05/2024, який діє в інтересах ОСОБА_1 , до УСЗН Кам`янець-Подільської РДА, вбачається, що 28.03.2024 ОСОБА_1 вручено підозру в скоєнні злочинів передбачених частиною 2 статті 109, частиною 1 статті 209 КК України щодо незаконного заволодіння коштами державної соціальної допомоги.

Таким чином, суд вважає, що у листопаді 2023 та повторно листом-рішенням від 05.12.2023 №912 ОСОБА_1 , а також 28.03.2024 при врученні підозри в скоєнні злочинів передбачених частиною 2 статті 109, частиною 1 статті 209 КК України щодо незаконного заволодіння коштами державної соціальної допомоги, ОСОБА_1 дізналася про необхідність повернення нею незаконно отриманих коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, що доводить про знання ОСОБА_1 прийняття УСЗН Кам`янець-Подільської РДА листа-рішення від 05.12.2023 №912.

Позивач мав право звернутись до суду з цим позовом щодо визнання протиправним та скасування листа-рішення Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області від 05.12.2023 №912 упродовж шести місяців з дня, коли позивач дізналася про необхідність повернення нею незаконно отриманих коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Крім того, суд зауважує, що вчинення ж позивачем активної дії, що проявляється, зокрема, у зверненні до адвоката за правовою допомогою та отримання листа-відповіді від відповідача на звернення адвоката, необхідно розглядати лише як додаткову форму захисту порушених прав.

Таким чином, позовна заява, яка подана до суду 15.11.2024, подана з пропуском шестимісячного строку звернення до суду.

Вказані позивачем підстави для поновлення строку звернення до суду визнаються неповажними, а тому заява позивача про поновлення строку звернення до суду задоволенню не підлягає.

Отже, станом на 07.01.2025 позивач не усунув недоліки позовної заяви, викладені в ухвалі від 12.12.2024.

Відповідно до частини 15 статті 171 КАС України, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.

Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо провадження в адміністративній справі було відкрито за позовною заявою, яка не відповідає вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу, і позивач не усунув цих недоліків у строк, встановлений судом.

Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись частиною 15 статті 171, статтею 248 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.01.2025
Оприлюднено10.01.2025
Номер документу124285142
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —560/16963/24

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні