П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/12709/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Чернова Г.В.
Суддя-доповідач - Гонтарук В. М.
07 січня 2025 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Гонтарука В. М.
суддів: Білої Л.М. Матохнюка Д.Б. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 липня 2024 року (ухвалене в м. Житомир) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Зелений Вал" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішенням Житомирськогоокружного адміністративного суду від 18 липня 2024 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити в задоволенні адміністративного позову.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
15 жовтня 2024 року до суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено про безпідставність її доводів.
Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 02 жовтня 2024 року, вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
За таких умов згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та відзиву, колегія суддів вважає, що остання не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду неоспорені факти про те, що посадовими особами ГУ ДПС у Житомирській області, на підставі пп, 19-1.1.6 п. 19-1.1 ст. 19-1, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п.82.2 ст.82 та п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Зелений Вал" (код згідно з ЄДРПОУ 32937106) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.02.2023 № 9028777262 від`ємного значення з податку на додану вартість (акт від 24.03.2023 №3770/06-30-07- 02/32937106).
Проведеною перевіркою встановлено порушення:
- п. 187.1. ст.187 ПКУ у зв`язку з тим, що Позивачем завищено від`ємне значення з податку на додану вартість за січень 2023 року на суму 315007 грн.;
- п.201.10 ст.201 ПКУ у зв`язку з тим, що Позивачем не зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму обсягу постачання 1575034 грн., ПДВ -315006,80 грн.
За наслідками проведеної перевірки, контролюючим органом прийнято наступні податкові повідомлення - рішення:
- від 13.04.2023 №00061380702, яким застосовано штрафні санкцію в сумі 157 503,00 грн.;
- від 13.04.2023 №00061390702, яким встановлено завищення суми від`ємного значення по ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 315 007,00 грн.
Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду для їх скасування.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі також ПК України).
Положеннями пункту 44.1 статті 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до підпункту «в» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
Згідно підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 ПК України постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
З метою оподаткування постачанням послуг, зокрема є:
а) досягнення домовленості утримуватися від певної дії або від конкуренції з третьою особою чи надання дозволу на будь-яку дію за умови укладення договору;
б) постачання послуг за рішенням органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або в примусовому порядку;
в) постачання послуг іншій особі на безоплатній основі;
г) передача результатів виконаних робіт, наданих послуг платнику податку, уповноваженому згідно з договором вести облік результатів спільної діяльності без утворення юридичної особи, а також їх повернення таким платником податку після закінчення спільної діяльності;
ґ) передача (внесення) виконаних робіт, наданих послуг як вклад у спільну діяльність без утворення юридичної особи, а також повернення послуг;
д) постачання послуг з розміщення знаку відповідної торгової марки або самого товару чи послуги в кінофільмі, серіалі або телевізійній програмі, які є візуальними (глядачі лише бачать продукт або знак торговельної марки, продукт чи торговельна марка згадується у розмові персонажа; товар, послуга чи торговельна марка органічно вплітаються в сюжет і є його частиною);
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг в силу положень пункту 188.1 статті 188 ПК України визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення; електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.8 статті 201 ПК України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Положеннями пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Системний аналіз зазначених правових норм дає підстави для висновку, що передумовою для визначення бази оподаткування є наявність об`єкта оподаткування - наданих послуг платнику податку.
При цьому, платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Зі зміст акту перевірки свідчить, що підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень стали висновки про те, що перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань (рядок 9 декларації) за січень 2023 року встановлено їх заниження на загальну суму 315007 грн. (частина перша розділу 3.1 акту перевірки). Перевіркою встановлено, що підприємством в бухгалтерському обліку за січень 2023 року не відображено нарахування послуг на підставі договорів оренди нерухомого майна із приватними підприємцями:
- ОСОБА_1 - договір №4 від 24.07.2022р. оренди пташника молодняка №7 площею 773,22 м.кв., зі строком оренди до 28.02.2023р., орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг;
- Козел Дмитро Миколайович - договір №5 від 28.07.2022р. оренди пташника молодняка №5 площею 779,5 м.кв,, зі строком оренди до 28.02.2023р., орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг;
- Галонза Ольга Анатоліївна - договір №6 від 07.08.2022р. оренди пташника молодняка №5 площею 776,45 м.кв., зі строком оренди до 28.02.2023р., орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг.
В акті перевірки зазначається, що за січень 2023 року підприємством списано на виробництво наданих послуг спожитий скраплений газ на загальну суму 1432822,43 грн,, а також вартість електроенергії та послуг із її розподілу на загальну суму 49359,77 грн.
Як встановлено з матеріалів справи, між товариством з обмеженою відповідальністю «Зелений Вал» (Орендодавцем), та приватним підприємцем ОСОБА_1 (Орендарем) був укладений договір №4 від 24.07.2022р. оренди пташника молодняка №7 площею 773,22 м.кв. зі строком оренди до 28.02.2023, орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг.
Пунктом 2.2 договору Сторони погодили, що сплата Орендарем орендної плати Орендодавцю проводиться в безготівковому порядку шляхом перерахування Орендарем грошових коштів на поточний рахунок Орендодавця на підставі виставленого Орендодавцем рахунку та погодженого сторонами акту надання послуг, який підписується сторонами за датою закінчення терміну дії цього Договору.
Між товариством з обмеженою відповідальністю «Зелений Вал» (Орендодавцем), та приватним підприємцем ОСОБА_2 (Орендарем) був укладений договір №5 від 28.07.2022 оренди пташника молодняка №5 площею 779,5 м.кв., зі строком оренди до 28.02.2023, орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг.
Пунктом 2.2 договору Сторони погодили, що сплата Орендарем орендної плати Орендодавцю проводиться в безготівковому порядку шляхом перерахування Орендарем грошових коштів на поточний рахунок Орендодавця на підставі виставленого Орендодавцем рахунку та погодженого сторонами акту надання послуг, який підписується сторонами за датою закінчення терміну дії цього Договору.
Між товариством з обмеженою відповідальністю «Зелений Вал» (Орендодавцем), та приватним підприємцем Галонза Ольгою Анатоліївною (Орендарем) був укладений договір №6 від 07.08.2022 оренди пташника молодняка №5 площею 776,45 м.кв., зі строком оренди до 28.02.2023, орендною платою в розмірі 1200,00 грн. за одну добу із врахуванням ПДВ, обов`язком компенсації комунальних витрат згідно виставлених рахунків постачальників цих послуг.
Пунктом 2.2 договору Сторони погодили, що сплата Орендарем орендної плати Орендодавцю проводиться в безготівковому порядку шляхом перерахування Орендарем грошових коштів на поточний рахунок Орендодавця на підставі виставленого Орендодавцем рахунку та погодженого сторонами акту надання послуг, який підписується сторонами за датою закінчення терміну дії цього Договору.
Частиною першою статті 762 Цивільного кодексу України встановлено, що закористування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Згідно частини п`ятої статті 762 Цивільного кодексу України плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.
Враховуючи, що у відповідності до статті 762 Цивільного кодексу України сторонами визначено, як дату платежу, так і дату підписання акту наданих послуг, за датою закінчення терміну дії договору, то у позивача не виникало права на складання щомісячних податкових накладних за відсутності дати виникнення податкових зобов`язань за вказаною операцією.
За датою закінчення терміну дії договору між позивачем та орендарями були підписані:
- Акт надання послуг №2 від 28.02.2023р. для ФОП ОСОБА_3 на загальну суму 1624755,23 грн,, в т.ч. ПДВ в сумі 270792,54 грн., із них орендна плата за 206 діб та компенсація комунальних витрат за період із 07.08.2022 по 28.02.2023, тобто враховуючи і січень 2023;
- Акт надання послуг №3 від 28.02.2023р. для ФОП ОСОБА_2 на загальну суму 1665928,10 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 277654,68 грн., із них орендна плата за 214 доби та компенсація комунальних витрат за період із 28.07.2022 по 28.02.2023, тобто враховуючи і січень 2023;
- Акт надання послуг №4 від 28.02.2023р. для ФОП ОСОБА_1 на загальну суму 1659227,54 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 276537,92 грн., із них орендна плата за 220 діб та компенсація комунальних витрат за період із 24.07.2022 по 28.02.2023, тобто враховуючи і січень 2023.
На підставі погоджених актів позивачем були виписані та внесені до Єдиного реєстру податкових накладних наступні податкові накладні:
- №2 від 28.02.2023 на неплатника ПДВ на загальну суму 1624755,23 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 270792,54 грн.;
-№3 від 28.02.2023 на неплатника ПДВ на загальну суму 1665928,10 грн,, в т.ч. ПДВ в сумі 277654,68 грн.;
- №4 від 28.02.2023 на неплатника ПДВ на загальну суму 1659227,54 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 276537,92 грн.
Що стосується порушення вимог п.8. розділу III НП(С)БО 14 «Оренда», то податковим органом помилково не враховано наступне.
Згідно п.8. розділу Ш НП(С)БО 14 «Оренда» дохід від операційної оренди (крім доходу від оренди об`єктів інвестиційної нерухомості) визнається іншим операційним доходом відповідного звітного періоду на прямолінійній основі протягом строку оренди або з урахуванням способу одержання економічних вигод, пов`язаних з використанням об`єкта операційної оренди. На суму заохочення орендаря щодо продовження або укладення нового договору оренди орендодавцем зменшуються протягом строку оренди доходи від орендної плати.
Враховуючи, що договорами оренди способом одержання економічних вигод визначено підписання актів (визнання доходів) за датою закінчення терміну дії цього Договору, то позивачем не порушено вимог п.8. розділу III НП(С)БО 14 «Оренда».
Позивачем не порушено і вимог «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість». Згідно п.6 розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (наказ Мінфіну №21 від 28.01.2016) встановлено, що платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов`язання, яку зазначає в податковій звітності. Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.
Позивач податкову декларацію із ПДВ підготував на підставі даних бухгалтерського обліку, тому ним не допущено порушень п.6 розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.
Так, на переконання апелянта, позивачем допущено порушення окремих норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в у країні», однак вказане спростовується змістом вказаних норм.
Зокрема, частиною 2 статті З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Через відсутність погоджених актів надання послуг оренди за січень 2023 у бухгалтерському обліку обґрунтовано не відображено доходи від оренди. Відповідно і в податковій звітності за січень 2023 ці операції не були відображені.
Жодних розбіжностей між даними бухгалтерського обліку та податковою звітністю не було допущено позивачем, тому безпідставним є твердження про порушення ним вимог Ч.2 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Пунктом 5 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
При цьому, на переконання колегії суддів, відповідачем не враховано, що згідно п.1 та п.2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що здійснення господарських операцій із оренди були визнані сторонами у лютому 2023 року тому товариством не порушено вимог пункту 5 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
При цьому, апелянтом не враховано, що згідно п.1.2 та 2.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 № 88 (далі - Положення №88), записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи,
Згідно пункту 2.4. Положення №88 первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні повинні мати такі обов`язкові реквізити, як особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
В силу вищенаведених норм двосторонній Акт надання послуг для відповідності ознакам первинного документа мав містити прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення. їх особисті підписи.
Але передбачена пунктом 2.2 Договорів оренди періодичність складання акту (за датою закінчення терміну дії цього Договору) не дає можливості підприємству діяти всупереч умовам договору та вимагати від Орендаря щомісячного підписання Акту.
Згідно п.1 розділу III НП(С)БО 14 «Оренда» орендодавець відображає в бухгалтерському обліку наданий у фінансову оренду об`єкт як дебіторську заборгованість орендаря за сумою чистої інвестиції в оренду та визнає дохід і витрати, пов`язані з реалізацією активу. Чистою інвестицією в оренду є валова інвестиція орендодавця в оренду, дисконтована за припустимою ставкою відсотка в оренді, зазначеною в договорі.
Первісні прямі витрати орендодавця (крім орендодавця-виробника або орендодавця- дилера), що безпосередньо пов`язані з укладенням договору оренди (витрати, пов`язані з переговорами, юридичні послуги), збільшують вартість дебіторської заборгованості орендаря та зменшують суму доходу, визнану протягом строку оренди.
Відповідачем не враховано, що згідно п. 1.2 та 2.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженогц наказом Мінфіну України від 24.05.1995 № 88, записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
Згідно пункту 2.4. Положення №88 первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні повинні мати такі обов`язкові реквізити, як особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
В силу вищенаведених норм двосторонній Акт надання послуг для відповідності ознакам первинного документа мав містити прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, їх особисті підписи.
Колегія суддів зазначає, що передбачена пунктом 2.2 Договорів оренди періодичність складання акту (за датою закінчення терміну дії цього Договору) не дає можливості підприємству діяти всупереч умовам договору та вимагати від Орендаря щомісячного підписання Акту.
Відповідачем не враховано, що згідно п.2.2. кожного із Договорів оренди сторони погодили, що сплата Орендарем орендної плати Орендодавцю проводиться в безготівковому порядку шляхом перерахування Орендарем грошових коштів на поточний рахунок Орендодавця на підставі виставленого Орендодавцем рахунку та погодженого сторонами акту надання послуг, який підписується сторонами за датою закінчення терміну дії цього Договору.
Отже, за відсутності оформлених актів надання послуг оренди за січень 2023, була відсутньою дата виникнення податкових зобов`язань з постачання послуг оренди.
У зв`язку з чим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що при винесенні спірних рішень відповідач діяв всупереч ч.2 ст. 19 Конституції України, не навів переконливих доказів в обґрунтування прийнятих податкових повідомлень-рішень від 13.04.2023.
Оцінюючи позицію апелянта, колегія суддів вважає, що обставини, наведені в апеляційній скарзі, були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка. Жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.
Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 липня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Гонтарук В. М. Судді Біла Л.М. Матохнюк Д.Б.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.01.2025 |
Оприлюднено | 10.01.2025 |
Номер документу | 124286462 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Гонтарук В. М.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні