Справа № 741/1854/24 Головуючий у 1 інстанції Домашенко Ю. М. Провадження № 33/4823/45/25 Категорія - ч.ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 січня 2025 року місто Чернігів
Чернігівський апеляційний суд під головуванням судді Заболотного В.М., з участю: особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , захисника - Мозгового О.О., прокурора - Лазоренка Є.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Козелецького районного суду Чернігівської області від 02 грудня 2024 року,
В С Т А Н О В И В :
Цією постановою:
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканець АДРЕСА_1 ,
притягнутий до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7, ст.36 КУпАП та на нього накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 200 (двохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 грн.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави 605,60 грн. судового збору.
Як встановлено місцевим судом, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради (далі - Підприємство), будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 03.04.2023, під час видачі та підписання наказу № 43/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом управління прийняв себе на посаду лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу за внутрішнім сумісництвом вищевказаного Підприємства, на умовах неповного робочого дня з посадовим окладом 2177,75 грн. на місяць та оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 03.04.2023, під час видачі та підписання наказу № 43/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом управління прийняв себе на посаду лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу за внутрішнім сумісництвом вищевказаного Підприємства, на умовах неповного робочого дня з посадовим окладом 2177,75 грн. на місяць та оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 29.06.2023, під час видачі та підписання наказу № 110а/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2100, 00 грн. за посадою лікаря - статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 29.06.2023, під час видачі та підписання наказу № 110а/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2100, 00 грн. за посадою лікаря - статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради), будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 26.07.2023, під час видачі та підписання наказу № 150а/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180, 00 грн. за посадою лікаря - статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 26.07.2023, під час видачі та підписання наказу № 150а/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 31.08.2023, під час видачі та підписання наказу № 180/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 31.08.2023, під час видачі та підписання наказу № 180/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 26.09.2023, під час видачі та підписання наказу № 200/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 26.09.2023, під час видачі та підписання наказу № 200/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.п. 1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також невідкладно в усній та письмовій формі не повідомив Орган управління - Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом орган, про наявність реального конфлікту інтересів, який виник 30.10.2023, під час видачі та підписання наказу № 212/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, який виник 30.10.2023, під час видачі та підписання наказу № 212/к/тр, відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно, без погодження з Органом визначив та встановив собі премію у розмірі 2180,00 грн. за посадою лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вищевказаного Підприємства.
Не погодившись із рішенням суду, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову місцевого суду скасувати як незаконну та закрити провадження у справі за відсутністю в його діях складу адміністративних правопорушень. Вважає постанову місцевого суду необґрунтованою і незаконною, оскільки суд дійшов помилкових висновків щодо його вини з одних формальних міркувань, виступив щодо нього як орган обвинувачення всупереч практики Європейського суду з прав людини, не керувався принципами верховенства права та правової визначеності, не зазначив, у чому ж саме полягав у нього реальний конфлікт інтересів з метою одержання неправомірної вигоди, без наявності якої діяння не може відповідати змісту терміну «корупція» та не може визнаватись корупційним правопорушенням. Наголошує на тому, що органом обвинувачення чітко не сформульовано, який саме конкретний орган він мав повідомляти і в якій саме формі згідно з положеннями законодавства. Вказує, що місцевий суд прийшов до хибного висновку, що він діяв в умовах реального конфлікту інтересів, який начебто полягав у суперечності між його приватним інтересом та його повноваженнями генерального директора. Водночас суд першої інстанції вийшов за межі обвинувачення згідно з адміністративними протоколами та мотивував свою позицію тим, що начебто його приватний інтерес полягав в отриманні додаткового, не передбаченого основним контрактом, неповного обсягу грошових коштів - фінансової винагороди, (заробітної плати) за виконання обов`язків лікаря-сумісника. ОСОБА_1 зазначає, що він мав дискреційні повноваження, оскільки самостійно приймав рішення про прийняття його на роботу. При цьому суд послався на пункти 2.4, 3.5 Методичних рекомендацій НАЗК від 21.10.2022 № 13 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» та зробив висновок про те, що : «Навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів». Враховуючи відсутність і невстановлення органом обвинувачення в його діях такої істотної обставини як «одержання неправомірної вигоди», посилання судом на його дискреційні повноваження саме по собі не може бути підтвердженням його винуватості у вчиненні даних корупційних правопорушень.
Заслухавши пояснення ОСОБА_1 та його захисника, які підтримали апеляційну скаргу та просили її задовольнити; думку прокурора, котрий просив постанову місцевого суду залишити без змін; дослідивши матеріали справи та доводи скарги, апеляційний суд приходить до наступного висновку.
Згідно ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
У відповідності до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
За приписами ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Диспозицією статті 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів (частина 1); вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів (частина 2).
З пункту 2 примітки до ст.172-7 КУпАП убачається, що під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.
Статтею 28 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено заходи запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. Зокрема, суб`єкти відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, зобов`язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатись про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосередньо керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Згідно зі ст.81 ЦК України юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до рішення другої сесії восьмого скликання Носівської міської ради Носівського району Чернігівської області від 11.12.2020 33/2/VIII змінено засновника Комунального некомерційного підприємства «Носівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» «Носівської районної ради» (код ЄДРПОУ 38073028) з «Носівська районна рада» (код ЄДРПОУ 24843648) на «Носівська територіальна громада в особі Носівської міської ради» (код ЄДРПОУ 04061984). Цим же рішенням затверджено статут вказаного Підприємства у новій редакції.
Відповідно до статуту, затвердженого рішенням 2 сесії 8 скликання Носівської міської ради Чернігівської області від 11 грудня 2020 року № 33/2/VIII, КНП «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради створене за рішенням Носівської районної ради від 12.04.2018. Підприємство є правонаступником майна та обов`язків Комунального некомерційного підприємства «Носівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської районної ради. Засновником та власником Підприємства є Носівська територіальна громада в особі Носівської міської ради. Підприємство є юридичною особою публічного права. Статутом передбачено, що керівник одноособово має право приймати рішення про прийняття працівників на роботу та укладати трудові договори, а також вживати заходів до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати та затверджувати положення про преміювання працівників.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія Закону, є, зокрема, посадові особи юридичних осіб публічного права.
Під «посадовими особами юридичних осіб публічного права» (відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов`язків) відповідного працівника.
10.04.2018 укладено контракт між головою Носівської районної державної адміністрації та ОСОБА_1 , згідно з яким останнього призначено на посаду головного лікаря комунального закладу «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської районної ради з 11.04.2018 по 11.04.2021. Відповідно до контракту керівник має право видавати у межах своєї компетенції накази, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників закладу; визначати розмір заробітної плати працівників відповідно до законодавства у межах бюджетних асигнувань згідно із затвердженим штатним розписом.
Додатковою угодою до зазначеного контракту від 09.02.2021 строк дію контракту визначено з 12.04.2021 до 11.04.2024 включно.
Отже, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду генерального директора комунального некомерційного підприємства «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради, у відповідності до п п. «а» п. 2 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.
Згідно з ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Обов`язковою ознакою конфлікту інтересів є наявність суперечностей між особистими інтересами та службовими повноваженнями особи, які можуть вплинути на прийняття рішення чи вчинення дій при виконанні особою службових повноважень.
Для наявності об`єктивної сторони правопорушення, за яке передбачається відповідальність за ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, необхідним є доведення самого факту неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів.
Приватний інтерес може впливати на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи не вчинення дій лише під час реалізації службових/представницьких повноважень, що є дискреційними.
Дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти чи бездіяти, а якщо діяти - у виборі варіанта рішення чи дії серед варіантів, що прямо чи опосередковано закріплені в законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанта вибору із будь-ким.
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб).
Навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів.
Як убачається з матеріалів справи, 03.04.2023 генеральний директор КНП «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Носівської міської ради ОСОБА_1 видав та підписав наказ № 43/к/тр, відповідно до якого прийняв себе на посаду лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу вказаного підприємства, за внутрішнім сумісництвом із 04.04.2023 на умовах неповного робочого дня, з посадовим окладом 2177,75 грн на місяць та оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу.
У подальшому, генеральний директор КНП «Носівський центр ПМСД» ОСОБА_1 відповідно до наказів від 29.06.2023 № 110а/к/т/р, від 26.07.2023 № 150а/к/т/р, від 31.08.2023 № 180 к/т/р, від 26.09.2023 № 200/к/т/р, від 30.10.2023 № 212/к/т/р прийняв рішення щодо преміювання працівників КНП «Носівський центр ПМСД», у тому числі себе, як лікаря-статистика, в залежності від навантаження, продуктивності роботи ( а.с. 119-123).
У службових записках на ім`я генерального директора КНП «Носівський центр ПМСД» ОСОБА_1 , що передували виданню зазначених наказів про преміювання, головний бухгалтер цього підприємства пропонувала не застосувати доплати згідно з наказом № 7 к/т/р від 02.01.2023 відповідно до постанови КМУ № 2 від 12.01.2022, запропонувавши виплатити премію працівникам підприємства відповідно до виконаної роботи, укладених декларацій, особистого внеску кожного співробітника в межах вільних коштів.
З резолюцій ОСОБА_1 убачається, що він погодився з наданими пропозиціями.
Отже, генеральний директор КНП «Носівський центр ПМСД» ОСОБА_1 , підписуючи наказ про призначення себе на посаду лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу цього підприємства, діяв в умовах реального конфлікту інтересів, що полягав у суперечності між його приватним інтересом та його повноваженнями генерального директора.
Приватний інтерес ОСОБА_1 полягав у отриманні додаткового, не передбаченого основним контрактом, певного обсягу грошових коштів - фінансової винагороди (заробітної плати) за виконання обов`язків лікаря-сумісника.
При цьому ОСОБА_1 , як генеральний директор КНП «Носівський центр ПМСД», має дискреційні повноваження, оскільки самостійно приймає рішення про прийняття на роботу.
Крім того, реальний конфлікт інтересів мав місце і під час видачі та підписання наказів, відповідно до яких ОСОБА_1 самостійно, без погодження з органом управління визначав та встановлював собі премії за посадою лікаря-статистика, оскільки ці премії та їх розмір залежали від навантаження, продуктивності роботи працівників, у тому числі і лікаря-статистика, що, в свою чергу свідчить про наявність дискреційних повноважень.
При цьому, навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів.
При підписанні наказів про прийняття себе на роботу та наказів про преміювання працівників, у тому числі і себе, генеральний директор КНП «Носівський центр ПМСД» ОСОБА_1 перебував в умовах реального конфлікту інтересів, замість того щоб вжити заходів щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених ст.28 Закону.
За наявності реального конфлікту інтересів ОСОБА_1 був зобов`язаний повідомити не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про таку наявність, Носівську міську раду, Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший, визначений Законом України «Про запобігання корупції» орган.
За інформацією, яка міститься у листі Носівської міської ради від 15.07.2024 № 14-04/1857 рішення/погодження щодо призначення ОСОБА_1 за внутрішнім сумісництвом на посаду лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу КНІ «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги», рішення щодо преміювання встановлення надбавок і доплат до посадового окладу, надання матеріальної допомоги, як лікарю статистику не приймались. Повідомлення про виникнення реального конфлікту інтересів від ОСОБА_1 за час його перебування на посаді керівника КНП «Носівський центр первинної медико-санітарної допомоги» до Носівської міської ради не надходили (а.с.17-18).
Отже, ОСОБА_1 , будучи генеральним директором КНП «Носівський центр ПМСД», та будучи відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюються вимоги цього Закону, в порушення вимог п.п.1, 2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомив у встановленому законом порядку про наявність реального конфлікту інтересів при прийнятті вищевказаних рішень про прийняття себе на роботу та встановлення собі премії, а тому в його діях наявний склад правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП.
Крім того, враховуючи, що ОСОБА_1 тривалий час перебував на посаді генерального директора КНП «Носівський центр ПМСД», тобто є посадовою особою публічного права, яка наділена обов`язком подання відомостей до державного реєстру декларацій, апеляційний суд вважає, що останній був достеменно обізнаний про вимоги Закону щодо врегулювання конфлікту інтересів.
Відтак, доводи апелянта про відсутність у його діях складу адміністративного правопорушення, не заслуговують на увагу. Таку позицію ОСОБА_1 слід розцінювати як намагання останнім уникнути установленої законом відповідальності за скоєне.
Отже, викладені обставини вказують на те, що місцевий суд повно і всебічно дослідив матеріали справи, дав правильну оцінку доказам та обґрунтовано визнав ОСОБА_1 винним у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, оскільки він не повідомив у встановлених законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, з чим погоджується й суд апеляційної інстанції.
Стягнення ОСОБА_1 призначено у відповідності з вимогами ст.ст.33, 36 КУпАП, у розмірі, передбаченому санкцією ч.2 ст.172-7 КУпАП, яка є більш суворою.
За таких обставин, постанова суду першої інстанції відповідає вимогам закону, а доводи апеляційної скарги не дають підстав для її зміни чи скасування.
Керуючись ст.294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а постанову Козелецького районного суду Чернігівської області від 02 грудня 2024 року щодо нього - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
СуддяВ. М. Заболотний
Суд | Чернігівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2025 |
Оприлюднено | 10.01.2025 |
Номер документу | 124291745 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Чернігівський апеляційний суд
Заболотний В. М.
Адмінправопорушення
Козелецький районний суд Чернігівської області
Домашенко Ю. М.
Адмінправопорушення
Козелецький районний суд Чернігівської області
Домашенко Ю. М.
Адмінправопорушення
Носівський районний суд Чернігівської області
Киреєв О. В.
Адмінправопорушення
Носівський районний суд Чернігівської області
Киреєв О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні