ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 грудня 2009 року 12:29 № 12/241
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого - судді Цвіркун а Ю.І.,
при секретарі Семеновій М.В .,
розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5 до Головного управл іння Пенсійного фонду Україн и в місті Києві про бездіяльн ість щодо перерахунку пенсії ,
встановив:
Позивачі звернулися в а дміністративний суд з позова ми до Головного управління П енсійного фонду України в мі сті Києві про бездіяльність щодо перерахунку пенсії.
У своїх позовах позивачі пр осять: - визнати протиправною відмову Головного управлінн я Пенсійного фонду України в місті Києві в перерахуванні пенсії у зв' язку з підвищен ням грошового забезпечення в ідповідної категорії військ овослужбовців; - скасувати рі шення відповідача про відмов у в праві на перерахунок пенс ії; - визнати їх право на перер ахунок пенсії; - зобов' язати Головне Управління Пенсійно го фонду України в місті Києв і перерахувати їм пенсію з 01.04.2 007 року; - стягнути судо ві витрати.
В суді позивачі, їх представ ник позовні вимоги підтримал и і зазначили, що згідно з поло женнями Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служ би та деяких інших осіб», пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 28 березня 2007 року №594 "Де які питання грошового забезп ечення військовослужбовців , осіб рядового та начальниць кого складу у 2007 році", наказу М іністра оборони України від 14.04.2007 року №175 "Про встановлення г раничних розмірів премії вій ськовослужбовцям Збройних с ил України" їм, як військовим п енсіонерам, повинна бути пер ерахована пенсія, однак відп овідач відмовив їм у цьому, чи м порушив їх законні права.
Представник відповідача п озов не визнав, посилаючись н а те, що згідно із положеннями чинного законодавства Украї ни підстав для перерахунку п енсії позивачам немає, а тому відмова у такому перерахунк у прийнята правомірно.
Вислухавши учасників судо вого процесу, дослідивши пис ьмові докази по справі, суд вв ажає, що в задоволенні позовн их вимог слід відмовити, вихо дячи з наступного.
У ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи дер жавної влади, їх посадові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Указом Президента Україн и від 01 березня 2001 року №121/2001 затв ерджено Положення про Пенсій ний фонд України. Відповідно до п.2 цього Положення Пенсійн ий фонд України у своїй діяль ності керується Конституціє ю та законами України, актами Президента України, Кабінет у Міністрів України та цим По ложенням.
Як встановлено в судовому з асіданні, позивачі знаходять ся на обліку в Головному упра влінні Пенсійного фонду Укра їни в місті Києві і отримують пенсію відповідно до чинних законодавчих актів України як військові пенсіонери.
Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, устан овлених законодавством ( у редакції Закону України ві д 04.04.2006 р. N 3591-IV)
Разом з тим, дію частини тре тьої статті 43 було зупинено на 2007 рік згідно із Законом Укра їни від 19.12.2006 р. N 489-V.
Відповідно до частин треть ої статті 43 із змінами, внесен ими згідно із Законом Україн и від 28.12.2007 р. N 107-VI, пенсії особам оф іцерського складу, прапорщик ам і мічманам, військовослуж бовцям надстрокової служби т а військової служби за контр актом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та ч ленам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпеч ення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військови м (спеціальним) званням, проце нтну надбавку за вислугу рок ів, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (над бавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, устано влених законодавством, та у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України.
При цьому зміни, внесені п ідпунктом 4 пункту 29 розділу II З акону України від 28.12.2007 р. N107-VI, виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними), згідно з Ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.
Згідно із ч.3 ст. 63 цього За кону в редакції Закону Украї ни від 16.12.2004 р. N 2255-IV, із змінами, вне сеними згідно із Законом Укр аїни від 03.04.2007 р. N 857-V, усі призначе ні за цим Законом пенсії підл ягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одно го з видів грошового забезпе чення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, я кі мають право на пенсію за ци м Законом, або у зв'язку із вве денням для зазначених катего рій осіб нових щомісячних до даткових видів грошового заб езпечення (надбавок, доплат, п ідвищень) та премій у розм ірах, встановлених законодав ством. Перерахунок пенсі й здійснюється на момент вин икнення права на перерахунок пенсій і провадиться у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, п ередбачені частиною другою с татті 51 цього Закону.
Статтею 105 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік»установлено, що умов и оплати праці працівників п ідприємств, установ та орган ізацій, що фінансуються чи до туються з бюджету, керівникі в підприємств, заснованих на державній, комунальній влас ності, а також умови грошовог о забезпечення військовослу жбовців (осіб рядового і нача льницького складу) затвер джуються виключно Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 105 Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2007 рік" та з мет ою підвищення рівня соціальн ого захисту військовослужбо вців, осіб рядового і начальн ицького складу Кабінет Мініс трів України 28.03.2007 року прийняв постанову N594 «Деякі питання г рошового забезпечення війсь ковослужбовців, осіб рядовог о і начальницького складу у 200 7 році», згідно із якою дозволе но, зокрема, Міністерству обо рони здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня, пре міювання військовослужбовц ів, осіб рядового та начальни цького складу (насамперед ос іб рядового, сержантського т а старшинського складу, які п роходять військову службу за контрактом, осіб рядового, мо лодшого та середнього началь ницького складу та осіб моло дшого офіцерського складу) понад встановлений законод авством розмір у межах видат ків, передбачених для грошов ого забезпечення у 2007 році.
Відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 28.03.2007 року №594 «Деякі питання гр ошового забезпечення військ овослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 р оці»Міністром оборони Украї ни прийнято наказ «Про встан овлення граничних розмірів п ремії військовослужбовцям З бройних Сил України». Даним н аказом введено в дію з 01.04.2007 рок у граничні розміри премії, як а може бути виплачена у відсо тках від грошового забезпече ння військовослужбовцям.
У пункті 1 наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних Сил Україн и" передбачено, що з 1 квітня 2007 р оку введені в дію граничні ро зміри премії, яка може бути ви плачена у відсотках від грош ового забезпечення військов ослужбовцям рядового, сержан тського, старшинського та оф іцерського складу, які прохо дять військову службу за кон трактом у Збройних Силах Укр аїни, виходячи з посадових ок ладів і стажу безперервної в ійськової служби.
Таким чином, враховуючи вищ езазначені правові норми, по станова Кабінету Міністрів У країни від 28.03.2007 року №594 та наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 дозволяли, зокрем а, Міністерству оборони здій снювати у поточному році, поч инаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб р ядового та начальницького ск ладу (насамперед осіб рядово го, сержантського та старшин ського складу, які проходять військову службу за контрак том, осіб рядового, молодшого та середнього начальницьког о складу та осіб молодшого оф іцерського складу) понад в становлений законодавством розмір у межах видатків, пере дбачених для грошового забез печення у 2007 році.
Як з' ясовано судом під ч ас розгляду та вирішення спр ави, постанова Кабінету Міні стрів України від 28.03.2007 року №594 т а наказ Міністра оборони Укр аїни від 14.04.2007 року №175 втратили ч инність. Так, зокрема, постано ва Кабінету Міністрів Україн и від 28.03.2007 року №594 втратила чинн ість згідно з постановою Каб інету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду»від 7 листопада 2007 року N1294.
Разом з тим, в пункті 1 Указу П резидента «Про державну реєс трацію нормативно-правових а ктів та інших органів викона вчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92, п ередбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, і ншими органами виконавчої вл ади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й за конні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстр ації.
В суді не підтвердилося, що на час розгляду справи наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії в ійськовослужбовцям Збройни х сил України" зареєстровани й згідно із вищезазначеним У казом Президента України.
З огляду на пункт 5 Положенн я про державну реєстрацію но рмативно-правових актів міні стерств, інших органів викон авчої влади, органів господа рського управління та контро лю, що зачіпають права, свобод и й законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 грудня 1992 р. N731, відповідни й наказ Міністра оборони не п ідлягає державній реєстраці ї як нормативно-правовий акт .
Згідно із Указом Президент а України «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені "О фіційний вісник України" від 13 грудня 1996 року N1207/96 у інформаці йному бюлетені публікуються державною мовою: закони Укра їни; укази і розпорядження Пр езидента України, постанови і розпорядження Кабінету Мін істрів України, що мають норм ативний характер; акти Конст итуційного Суду України; нор мативно-правові акти Націона льного банку України; міжнар одні договори України, що наб рали чинності; нормативні ак ти міністерств, інших центра льних органів виконавчої вла ди, зареєстровані Міністерст вом юстиції України.
Тож у інформаційному бюлет ені "Офіційний вісник Україн и" публікуються закони та інш і нормативно-правові акти Ук раїни, акти Конституційного Суду України.
Окрім того, у п.п.1 пункту 8 Пор ядку оприлюднення у мережі І нтернет інформації про діяль ність органів виконавчої вла ди, що затверджений постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 4 січня 2002 р. N3, передбачено , що на веб-сайті міністерства , іншого центрального органу виконавчої влади розміщуєть ся така інформація, зокрема, н ормативно-правові акти з пит ань, що належать до компетенц ії органу. Даний Порядок не пе редбачає розміщення на веб-с айті міністерства, іншого це нтрального органу виконавчо ї влади усіх правових актів, в иданих відповідним органом в лади.
Підстав вважати, що дани й наказ повинен пройти держа вну реєстрацію у Міністерств і юстиції України та бути офі ційно оприлюднений немає.
Отже, вбачається, що відпові дний наказ Міністра оборони України не має ознак нормати вно-правового акта.
У рішенні Конституційного Суду України у справі за конс титуційним зверненням Київс ької міської ради професійн их спілок щодо офіційного тл умачення частини третьої ст атті 21 Кодексу законів про пра цю України (справа про тлумач ення терміну "законодавство" ) від 9 липня 1998 року N 12-рп/98 зазнач ається, що термін "законодавс тво", зокрема, треба розуміти т ак, що ним охоплюються зак они України, чинні міжнародн і договори України, згода на о бов'язковість яких надана Ве рховною Радою України, а тако ж постанови Верховної Ради У країни, укази Президента Укр аїни, декрети і постанови Каб інету Міністрів України, при йняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституці ї України і законів України. З цього випливає, що наказ М іністра оборони України у тл умаченні Конституційного Су ду України не є законодавств ом.
За таких обставин, суд вважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних повноважень, діючи в м ежах наданих йому повноважен ь та у спосіб, що передбачений Конституцією України та зак онами України, не має достатн іх підстав для виконання нак азу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року "Про встановле ння граничних розмірів премі ї військовослужбовцям Зброй них Сил України" і проводити п ерерахунок пенсії позивачам .
При цьому, з метою однаковог о застосування судами загаль ної юрисдикції положень Конс титуції та законів України, с удом враховується позиція ад міністративних судів у даній категорії справ. Зокрема, бер еться до уваги ухвала Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 28.01.2009 року у с праві №22-а-9884/08 за позовом гр. О СОБА_3 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в м. Києві про скасування ріше ння та зобов' язання вчинити певні дії, ухвала Вищого адм іністративного суду від 28.04.2009 р оку у справі за позовом ОСО БА_4 до Військового комісар іату АР Крим, Головного управ ління Пенсійного фонду АР Кр им про перерахунок пенсії (ко пії у справі).
Крім того, позовна вимога пр о визнання права на перераху нок пенсії у адміністративни х позовах позивачів викладен а з недотриманням норм проце суального закону, тобто офор млена неправильно, оскільки з огляду на положення КАС Укр аїни адміністративний позов не може містити вимоги про ви знання права.
Враховуючи те, що присуджен ня виплати пенсій, інших пері одичних платежів з Державног о бюджету України або позабю джетних державних фондів є с правою адміністративної юри сдикції, у даному випадку поз овну вимогу про визнання пра ва на перерахунок пенсії не н алежить розглядати в порядку цивільного судочинства, а то му справа у цій частині вимог не може бути закрита на підст аві п.1 ч.1 ст.157 КАС України. Тож у задоволенні даної позовної вимоги також слід відмовити.
Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні позовів.
На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд
постановив:
В задоволенні позовів ОСОБА_1, ОСОБА_2 , ОСОБА_5 - відмовити.
Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.
Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до а дміністративного суду апеля ційної інстанції у порядку, щ о передбачені статтею 186 Кодек су адміністративного судочи нства України.
Суддя Цвіркун Ю.І
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2009 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12429853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Цвіркун Ю.І
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні