Постанова
від 24.12.2008 по справі 12/440
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 12/440

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 грудня 2008 року 11:18 № 12/440

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвірк уна Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1 до Головного управлін ня у справах захисту населен ня від наслідків аварії на Чо рнобильській АЕС виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації) про зобо в' язання вчинити дії,

встановив:

Позивач звернувся до ад міністративний суду з позово м до відповідача про зобов' язання вчинити дії, в якому пр осить зобов' язати Головне Г оловного управління у справа х захисту населення від насл ідків аварії на Чорнобильськ ій АЕС виконавчого органу Ки ївської міської ради (КМДА) п ідтвердити статус ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 як постражд алого від аварії на ЧАЕС та ви дати вкладку до посвідчення громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської ка тастрофи з 01.11.2007 року.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, посилаючись на те, що Головним управлінням у справах захисту населення в ід наслідків аварії на Чорно бильській АЕС протиправно ві дмовлено позивачу у видачі в кладки до посвідчення громад янина, який постраждав внасл ідок Чорнобильської катастр офи, всупереч положенням Зак ону України «Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи». Крім того, представник позивача п осилався на ту обставину, що у березні 2000р. Центральною міжв ідомчою експертною комісією по встановленню причинно-на слідкового зв' язку хвороб, інвалідності та смерті з діє ю іонізуючого випромінюванн я та інших шкідливих чинникі в внаслідок аварії на Чорноб ильській АЕС було надано вис новок №5010-2963, що захворювання у п озивача виникло внаслідок ав арії на Чорнобильській АЕС.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, аргу ментуючи тим, що критерії від несення осіб до категорії по терпілих від Чорнобильської катастрофи визначені у ст. 11 З акону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи», в ідповідно до яких позивач не може вважатися потерпілим в наслідок аварії на Чорнобиль ській АЕС, а тому не має права на одержання вкладки до посв ідчення громадянина, який по страждав внаслідок Чорнобил ьської катастрофи. Крім того , в обґрунтування своїх запер ечень проти позову представн ик відповідача посилався на роз' яснення Міністерства п раці та соціальної політики України від 04.02.2008р. №89/20/112-08, у якому зазначається, що правових пі дстав для видачі ОСОБА_1 п освідчення постраждалого вн аслідок Чорнобильської ката строфи категорії НОМЕР_1 в ід 24.09.2001р. та вкладки до нього не має.

Суд, вислухавши учасників п роцесу та дослідивши докази по справі, встановив наступн е.

ОСОБА_1 в 1999 р. було зроблено операцію по видаленню злояк існої пухлини щитовидної зал ози.

У березні 2000р. Центральною мі жвідомчою експертною комісі єю по встановленню причинно- наслідкового зв' язку хворо б, інвалідності та смерті з ді єю іонізуючого випромінюван ня та інших шкідливих чинник ів внаслідок аварії на Чорно бильській АЕС було розглянут о його звернення на предмет в становлення причинно наслід кового зв' язку хвороби з ді єю іонізуючого випромінюван ня та інших шкідливих чинник ів внаслідок аварії на Чорно бильській АЕС.

Експертною комісією було н адано висновок від 13.03.2000 р. №5010-2963, щ о захворювання виникло внасл ідок впливу аварії на Чорноб ильській АЕС.

З 2000р. позивач є інвалідом ІІ групи, який постраждав внасл ідок аварії на Чорнобильські й АЕС, що підтверджується мат еріалами справи.

У березні 2001 р. йому було вида не безстрокове посвідчення о соби, яка постраждала внаслі док аварії на ЧАЕС та вкладку до посвідчення, термін дії як ої тривав до 01.11.2007 року.

У 2004 та 2007 роках позивачу було проведено повторні операції з підстав виникнення метаст аз.

08.10.2007 р. його знову визнано інв алідом ІІ групи, захворюванн я якого пов' язано з аварією на ЧАЕС.

Після чого, позивач знову зв ернувся до відповідного суб' єкта владних повноважень із заявою про видачу вкладки до посвідчення особи, яка постр аждала внаслідок аварії на Ч АЕС.

Рішенням Комісії по визнач енню статусу осіб, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи при Головному управлінні у справах захист у населення від наслідків ав арії на Чорнобильській АЕС в иконавчого органу Київської міської ради (КМДА), яке занес ено до протоколу № 9 від 23.10.2007 р. ОСОБА_1 було відмовлено у ви дачі вкладки до посвідчення особи, яка постраждала внасл ідок аварії на ЧАЕС.

Листами від 25.10.2007 р. №1051/1 та від 25 .12.2007 р. № 1244 позивача було повідом лено про відмову у видачі дан ої вкладки до посвідчення.

Відповідно до ст. 3 Конститу ції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, не доторканність і безпека визн аються в Україні найвищою со ціальною цінністю.

Згідно зі ст. 46 Конституції У країни громадяни мають право на соціальний захист, що вклю чає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або т имчасової втрати працездатн ості, втрати годувальника, бе зробіття з незалежних від ни х обставин, а також у старості та в інших випадках, передбач ених законом. Це право гарант ується загальнообов'язковим державним соціальним страху ванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємст в, установ і організацій, а так ож бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; с творенням мережі державних, комунальних, приватних закла дів для догляду за непрацезд атними.

Таким чином, Конституція Ук раїни гарантує особі у разі ч асткової або тимчасової втра ти працездатності соціальни й захист, передбачений відпо відним законом. Для осіб, які п остраждали від наслідків ава рії на Чорнобильській АЕС та ким спеціальним законом є За кон України «Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи».

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи»для вста новлення пільг і компенсацій визначаються такі категорії осіб, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи: інваліди з числа учасникі в ліквідації наслідків аварі ї на Чорнобильській АЕС та по терпілих від Чорнобильської катастрофи (статті 10, 11 і части на третя статті 12), щодо яких вс тановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильськ ою катастрофою, хворі внаслі док Чорнобильської катастро фи на променеву хворобу, - кате горія 1.

З огляду на зазначену норму Закону, посилання відповіда ча, викладені ним у судовому з асіданні та у своїх письмови х запереченнях про те, що крит ерії віднесення осіб до кате горії потерпілих від Чорноби льської катастрофи визначен і лише ст. 11 Закону України «Пр о статус та соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи»є суперечливими, оск ільки дані критерії зазначен і також у ст. 10 та ч. 3 ст.12 цього За кону.

Крім того, як вбачається, ро з' яснення Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни від 04.02.2008р. №89/20/112-08, на яке пос илається відповідач, не узго джується із правовими нормам и.

При цьому посилання предст авника відповідача на ст. 65 За кону України «Про статус та с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи», де зазначено, що посвідчення "Уч асник ліквідації наслідків а варії на Чорнобильській АЕС" та "Потерпілий від Чорнобиль ської катастрофи" є документ ами, що підтверджують статус громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи, та надають право кори стування пільгами, встановле ними цим Законом, не спростов ує доводів позивача, а навпак и лише підтверджує їх, оскіль ки позивачу видане посвідчен ня потерпілого від Чорнобиль ської катастрофи, правомірні сть його видачі ніким не оска ржено, видача посвідчення не визнавалась протиправною у встановленому законом поряд ку.

Згідно із ч. 3 ст. 12 Закону Укра їни «Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи»на встановле ння причинного зв'язку між по гіршенням стану здоров'я і вс тановленням інвалідності та наслідками Чорнобильської к атастрофи мають право особи, яким після досягнення повно ліття не буде надано відпові дно до частини першої статті 11 цього Закону статусу потерп ілих від Чорнобильської ката строфи, з числа, зокрема, хвори х на рак щитовидної залози.

Позивач відноситься до кат егорії осіб, що визначена у ч. 3 ст. 12 Закону, оскільки причинн ий зв'язок між погіршенням ст ану здоров' я і встановлення м інвалідності внаслідок Чор нобильської катастрофи у ньо го встановлено.

Згідно із абз. 2, 3 пункту 3 Поря дку видачі посвідчень особам , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи, що затверджене постановою Кабі нету Міністрів України від 20 с ічня 1997 р. N 51, до посвідчення осо бам, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и і віднесені до категорії 1 до дається вкладка за встановле ним зразком (додаток N 11). Зазнач ене посвідчення без вкладки з 1 січня 1997 р. вважається недій сним. Якщо після чергового пе реогляду медико-соціальною е кспертною комісією особам, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи, не п ідтверджено будь-яку групу і нвалідності, посвідчення кат егорії 1 підлягає заміні на по свідчення іншої категорії ві дповідно до законодавства.

Відповідно до довідки МСЕК від 08.10.2007р. №022904, копія якої знахо диться в матеріалах справи, ОСОБА_1 було підтверджено І І групу інвалідності, а тому й ого посвідчення заміні не пі длягає.

Таким чином, презюмується о бов' язок відповідача видат и позивачу вкладку до посвід чення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської ка тастрофи.

Як встановлено, підставою д ля прийняття оскаржуваного р ішення про відмову позивачу у видачі вкладки є консульта ція Мінпраці.

З огляду на норму, що закріп лена у ч.2 ст.19 Конституції Укра їни, суд не може погодитись з т акою позицією відповідача.

Відповідне рішення відпов ідача прийняте без належної перевірки та поспішно і ґрун тується на припущеннях. Одна к рішення органу державної в лади не може і не повинно ґрун туватись на припущеннях. Ріш ення органу державної влади повинно відповідати закону, прийматись на підставі повно і всебічно з' ясованих обст авин.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами України.

Тож відповідний суб' єкт в ладних повноважень повинен д іяти згідно із Конституцією та законами України.

Згідно із ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Проте відповідне рішення в ідповідача не відповідає вим огам щодо рішення суб' єкта владних повноважень.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог або запере чень, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, з гідно з якими в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Однак відповідачем не дове дено правомірність свого ріш ення про відмову ОСОБА_1 у видачі вкладки до посвідчен ня громадянина, який постраж дав внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи.

Рішення відповідача не від повідає положенням закону та порушує права позивача, тому таке рішення є неправомірни м.

Аналіз суб'єктного складу т а характеру спірних правовід носин свідчить, що дана справ а є справою адміністративної юрисдикції.

Враховуючи з' ясоване в су ді, можна зробити висновок, що у даному випадку позивач зве рнувся до адміністративного суду правомірно.

За таких обставин, керуючис ь положеннями КАС України, су д вважає, що для повного захи сту прав, свобод та інтересів особи необхідно: - визнати про типравним та скасувати частк ово рішення засідання Комісі ї по визначенню статусу осіб , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи пр и Головному управлінні у спр авах захисту населення від н аслідків аварії на Чорнобиль ській АЕС виконавчого органу Київської міської ради (КМДА ) від 23.12.2007 року в частині відмов и видати ОСОБА_1 вкладки д о посвідчення громадянина, я кий постраждав внаслідок Чор нобильської катастрофи; - зоб ов' язати Головне управлінн я у справах захисту населенн я від наслідків аварії на Чор нобильській АЕС виконавчого органу Київської міської ра ди (КМДА) вчинити дії та прийня ти рішення щодо видачі ОСОБ А_1 вкладки до посвідчення г ромадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської ка тастрофи з 01.11.2007 року у відповід ності до законодавства Украї ни.

Разом з тим, з огляду на поло ження ст.ст.105, 162 КАС України, суд дійшов висновку, що позовна в имога про зобов' язання відп овідача підтвердити статус п озивача як постраждалого від аварії на ЧАЕС не підлягає за доволенню.

Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про задоволення позовни х вимог частково.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст. 86, 159-163 КАС України , суд

постановив:

Позов ОСОБА_1 задово льнити частково.

Визнати частково протипра вним та скасувати рішення за сідання Комісії по визначенн ю статусу осіб, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи, при Головному уп равлінні у справах захисту н аселення від наслідків аварі ї на Чорнобильській АЕС вико навчого органу Київської міс ької ради (КМДА) від 23.10.2007 року в ч астині відмови видати ОСОБ А_1 вкладки до посвідчення г ромадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської ка тастрофи.

Зобов' язати Головне упра вління у справах захисту нас елення від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС викона вчого органу Київської міськ ої ради (КМДА) вчинити дії та п рийняти рішення щодо видачі ОСОБА_1 вкладки до посвідч ення громадянина, який постр аждав внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи з 01.11.2007 року, у ві дповідності до законодавств а України.

В решті позовних вимог - ві дмовити.

Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до а дміністративного суду апеля ційної інстанції у порядку, щ о передбачені статтею 186 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Суддя Цвіркун Ю.І

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.12.2008
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12429919
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/440

Постанова від 24.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І

Рішення від 05.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 30.08.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 24.07.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Рішення від 31.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

Рішення від 04.10.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Рішення від 23.10.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 29.09.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні