ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 жовтня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-10905/10/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Васильче нко І.П. при секретарі судовог о засідання Мостовій Н. В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податково ї інспекції у Голосіївському районі м. Києва
до
третя особа Товариства з обмежен ою відповідальністю «Технол юкс інвестмент»
Голосіївська районна у м. Києві державна адміністр ація
про визнання державно ї реєстрації недійсною, прип инення юридичної особи
за участю представників с торін:
від позивача: Чапік М. М . (діє на підставі довіренос ті від 31.05.2010 року №3024/9/10-009)
від відповідача: не з' я вився
від третьої особи: не з' явився
На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 20 жовтня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ась Державна податкова інспе кція у Голосіївському районі м. Києва (далі - ДПІ у Голосіїв ському районі м. Києва) з позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Технолюк с інвестмент»(далі - ТОВ «Те хнолюкс інвестмент»), третя о соба Голосіївська районна у м. Києві державна адміністра ція про визнання державної р еєстрації недійсною, припин ення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що в ході проведеного П М в Сумській області аналізу фінансово-господарської дія льності ТОВ «Технолюкс інвес тмент»було встановлено, що г ромадянин ОСОБА_2, який зн ачиться засновником ТОВ «Тех нолюкс інвестмент»фактично ніякого відношення до фінан сово - господарської діяльн ості підприємства не має, а ді яльність, спрямована на нане сення шкоди економічним інте ресам держави, від імені підп риємства ведеться не встанов леними особами. Посилаючись на те, що реєстраційні докуме нти ТОВ «Технолюкс інвестмен т»містять неправдиві дані, п равочин у формі створення ус тановчих документів та держа вної реєстрації ТОВ «Технолю кс інвестмент»є нікчемним, щ о тягне за собою визнання нед ійсним запису про проведення державної реєстрації та від повідно припинення юридично ї особи.
20 жовтня 2010 року представник позивача в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задово льнити.
Відповідач у судові засіда ння 16.08.2010 року, 30.09.2010 року, 20.10.2010 року н е з' явився, належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце судового розгляду відпо відно до вимог ч. 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35 Ко дексу адміністративного суд очинства України. Від відпов ідача заперечень проти позов у, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходи ло, тому суд відповідно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України вирі шує справу за відсутності пр едставника відповідача на ос нові наявних у справі доказі в.
Третя особа - Голосіївська районна у м. Києві державна ад міністрація в судові засідан ня 16.08.2010 року, 30.09.2010 року, 20.10.2010 року не з'явилася, хоча про час, дату і місце проведення судового з асідання була повідомлена на лежним чином шляхом направле ння повісток про виклик.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представника пози вача, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, до слідивши докази, наявні в мат еріалах справи, судом встано влено наступне.
ТОВ «Технолюкс інвестмен т»(ідентифікаційний код юрид ичної особи 35645287) було зареєстр овано Голосіївською районно ю у м. Києві державною адмініс трацією 05.02.2008 року та згідно Дов ідки про взяття на облік плат ника податків від 20.07.2010 року ТОВ «Технолюкс інвестмент»взят е на облік платника податків 07.02.2008 року за №112006 у ДПІ у Голосії вському районі м. Києва.
Як вбачається з наданого по зивачем витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, станом на 20.07.2010 року місцез находження ТОВ «Технолюкс ін вестмент»: 03143, м. Київ, Голосіїв ський район, вул. Заболотного , буд.15.
Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.
Згідно з частиною другою ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб- підпри ємців», підставами для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, зокрем а є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Суд приходить до висновку, щ о даний перелік підстав для п рипинення юридичної особи є виключним та розширеному тлу маченню не підлягає.
Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, є визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.
Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам аб о в результаті ліквідації.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Циві льного кодексу України, юрид ична особа ліквідується, зок рема, за рішенням суду про виз нання судом недійсною держав ної реєстрації юридичної осо би через допущені при її ство ренні порушення, які не можна усунути, а також в інших випад ках, встановлених законом. Ви мога про ліквідацію юридично ї особи на підставах, зазначе них у пункті 2 ч. 1 цієї статті, м оже бути пред' явлена до суд у органом, що здійснює держав ну реєстрацію, учасником юри дичної особи, а щодо акціонер них товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку (ч. 2 ст. 110 Цив ільного кодексу України). Тоб то, саме ці особи мають право з вертатися з вимогою про прип инення юридичної особи за на явності вищевказаних підста в.
Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.
Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.
Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: 1) пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об'єднання громадя н; 2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об' єднання громад ян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України; 4) про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлен их законом.
З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»встано влено, що органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право звертатис я у передбачених законом вип адках до судових органів із з аявою (позовною заявою) про ск асування державної реєстрац ії суб' єкта підприємницько ї діяльності. Виходячи з поло жень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»стосо вно функцій податкової служб и з контролю за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів, в кореспонденції з положе ннями ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», органи державно ї податкової служби можуть з вертатися з вимогами про при пинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених ст аттею 38 зазначеного закону, а лише в тих, коли податкові орг ани діють на реалізацію своє ї владної компетенції.
Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.
Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.
Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача в цій частині вих одять за межі повноважень ор ганів державної податкової с лужби, а, отже, підстав для зад оволення позову в цій частин і немає.
Позивач не подав суду доказ ів, що підтверджують неподан ня відповідачем протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності відповідно до закон у.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги задоволенню не підлягаю ть.
Відповідно до ч. 5 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України, у разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача, звільненого від сп лати судових витрат, судові в итрати, понесені відповідаче м, компенсуються за рахунок Д ержавного бюджету України.
Враховуючи те, що відповіда чем не підтверджено понесенн я судових витрат, судові витр ати компенсації не підлягают ь.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні ад міністративного позову відм овити повністю.
Постанова набирає зак онної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя І.П. Васильченко
Повний текст постанов и складено та підписано 25 жовт ня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12430276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Васильченко І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні