СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення
09 січня 2025 року Справа № 480/4531/21
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Осіпової О.О, розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21 адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задоволено у повному обсязі.
Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.
Зобов`язано Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради Сумської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоотриману частину щорічної разової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням фактично виплачених сум.
05.01.2022р. був виданий виконавчий лист на виконання цього рішення.
Ухвалою суду 26.10.2022р. суд відмовив у задоволенні заяви представника відділу примусового виконання рішень управління забезпечення державної виконавчої служби у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) Діхтяренка В.О. про зміну способу і порядку виконання рішення по адміністративній справі №480/4531/2.
Ухвалою суду від 01.08.2024 заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням зазначеного рішення суду повернуто заявнику без розгляду.
19.08.2024р. від позивача до суду повторно надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у цій справі. Заява мотивована тим, що не зважаючи на вчинення державним виконавцем відділу примусового виконання рішень УЗПВР у Сумській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції усіх можливих дій, відповідач рішення суду не виконав.
Зокрема, Управлінням соціального захисту населення Конотопської міської ради призначено стягувачу недоплачену грошову допомогу до 5 травня в сумі 7354,00 грн. за 2021 рік.
В той же час рішення суду не виконане в частині нарахування та виплати грошових коштів згідно з виконавчим листом №480/4531/22.
Виплата допомоги буде здійснюватися до Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду у 2021 році, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 № 902.
Про потребу у виділенні вказаних коштів було повідомлено Департамент соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації.
Отже, рішення суду у цій справі відповідачем не було виконано у повному обсязі без поважних причин та протягом тривалого часу.
На думку позивача, відповідач нівелює саму суть судового рішення та ігнорує обов`язковість ного виконання, що є підставою для встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Ухвалою від 01.10.2024р. розгляд заяви про встановлення судового контролю вирішено проводити в порядку письмового провадження.
10.10.2024р. від представника відповідача надійшли письмові пояснення, в яких просить відмовити ОСОБА_1 у задоволенні заяви про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, оскільки на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21 ОСОБА_1 . Управлінням соціального захисту населення Конотопської міської ради призначено разову грошову допомогу до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій, у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком з урахуванням фактично виплачених сум, згідно із розпорядженням №29/21 від 10.02.2022р., про що повідомлено державного виконавця.
Виплата вказаної допомоги буде здійснюватися відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 №902 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду» (зі змінами), згідно з чергою №69. Про потребу у виділенні вказаних коштів управління щомісяця повідомляє Департамент з питань соціальної політики Сумської обласної державної адміністрації, починаючи з березня 2022 року.
Відповідно до Бюджетного кодексу України управління є бюджетною установою, а тому всі кошті на рахунках є цільовими і не можуть бути використані на інші цілі. На сьогодні на рахунки управління для виконання судових рішень 2 напрямку надійшли кошти для виконання рішень судів 57 черги.
Таким чином, дії управління щодо виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21 є правомірними та на сьогодні виконані в повному обсязі, як це вимагають приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2021р. №902 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду».
Розглянувши заяву позивача, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
За приписами ч. ч. 1-2 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Згідно з ч. ч. 2-3 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.
Конституційний Суд України у рішенні від 30.06.2009 року №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.
Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 року у справі №806/2143/15 звернув увагу, що ст.ст.382, 383 КАС України, мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи позивача, та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.
З матеріалів справи вбачається, що рішення суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21 не виконане відповідачем у повному обсязі, а саме в частині виплати позивачу разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій, у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком з урахуванням фактично виплачених сум, що свідчить про наявність підстав для встановлення судового контролю.
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_1 задовольнити, встановивши судовий контроль за виконанням рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21.
Зобов`язати Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради (проспект Миру, 6, м. Конотоп, Сумська область, 41615, код ЄДРПОУ 03198072) у строк 30 днів з дня отримання копії ухвали подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.10.2021р. у справі №480/4531/21, копію звіту направити позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя О.О. Осіпова
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2025 |
Оприлюднено | 13.01.2025 |
Номер документу | 124310299 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні